Miten luetaan Java:lla merkkejä näppäimistöltä niin, että ei tarvitse painaa RETURN:ia?
Esim. ao. ohjelman olisi tarkoitus kaiuttaa jokainen painettu merkki takaisin ruudulle, mutta se vaatii RETURN:n painamista jokaisen merkin jälkeen. Ymmärrän, että System.in on rivipuskuroitu, mutta kuinka em. ongelma ratkaistaan?
public static void main(String[] args) throws java.io.IOException {
char ch;
System.out.println("OHJELMA ALKOI.");
for(;;) {
ch = (char)System.in.read();
System.out.print(ch);
if(ch =='q')break;
}
System.out.println("OHJELMA LOPPUI.");
}
Merkkien luku
1
291
Vastaukset
- fidel1
System.in ei ole javan kannalta rivipuskuroitu vaan käyttöjärjestelmän konsoli on. Eli javalla ei voi lukea yksittäisi kirjaimia normaalista konsoli-inputista, koska java-prosessi ei niitä näe ennenkuin kuin käyttäjä painaa enteriä.
Näin minä sen ainakin olen ymmärtänyt, korjatkaa joku jos olen väärässä.
Ongelman voit kiertää esimerkiksi luomalla pienen syöttöikkunan ja kuuntelemalla näppäinpainalluksia, mikä ei tosin hirveästi lohduta, jos sulla ei ole graafista ympäristöä käytössä.. mutta katso Googlesta lisätietoja, esim. hakusanoilla "java unbuffered input stream"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575479- 934317
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3742562Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s711078Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46816- 28803
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779