Plus-TV:stä

Suivaantunut ex-asiakas

Sain 17.12.2007 Plus-TV:ltä tiedotteen koskien hinnan noususta johtuvaa uutta palvelusopimusta. Tiedotteessa luki referoiden näin:

Vanhat hinnat ovat osaltasi voimassa 14.2.2008 asti. Vanha palvelusopimus päättyy automaattisesti, eikä vaadi sinulta toimenpiteitä. Jos haluat varmistaa Plus-TV:n näkymisen ja asiakasedut, voit tehdä sen maksamalla seuraavan laskun sen eräpäivään mennessä. Näin uusi sopimus tulee voimaan 15.2.2008. Mikäli et halua tehdä uutta sopimusta Plus-TV:n kanssa, voit jättää tuon laskun maksamatta.

Näinpä minä jätin tuon laskun maksamatta, Kun kuvittelin, että asiakassuhteeni Plus-TV:seen päättyy sen johdosta automaattisesti. Plus-TV lakkasikin näkymästä n. viikkoa yllämainitun eräpäivän jälkeen.

Kuitenkin tänään (1.4.2008) minulta tuli Plus-TV:ltä Huomautuslasku, arvoltaan 34,85 €. Tämä kattaa laskutuskauden 15.12.07-15.05.08. Eräpäivä on 15.04.08 Huomautuslaskussa lukee sanatarkasti näin:

Mikäli olette suorittanut edellisen laskunpäivämäärään mennessä, voitte vähentää sen tämän laskun loppusummasta. Jos emme saa suoritusta tämän huomautuslaskun eräpäivään mennessä, lsäämme laskuunne 10 euron sulkemismaksun ja suljemme palvelun. Palvelu kytketään uudelleen heti, kun olemme saaneet suorituksenne kokonaisuudessaan.

Niin, että neuvokaapa nyt minua idioottia, mitä pitää tehdä. Jos maksan huomautuslaskun, ne kytkevät Plus-TV:n uudelleen, ja sitä en siis halua. Jos en maksa, niin ne lähettävät ilmeisesti uuden laskun, jossa on lisäksi 10 € sulkemismaksu, eli ilmeisesti ne tämän jälkeen sulkevat "palvelun" kokonaan. Mutta minä hölmö kun luulin että asiakassuhteeni päättyi jo silloin helmikuun puolivälissä. Plus-TV ei siis ole näkynyt minulla sitten helmikuun loppupuolen. Missä olen ymmärtänyt väärin? Onko muilla samanlaisia/tapaisia kokemuksia?

9

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etkö voi

ottaa yhteyttä Plus-TV:n asiakaspalveluun, kai sielläkin sellainen on? Muutenkin minusta on parempi tällaisissa tilanteissa varmuuden vuoksi olla yhteydessä ko. yhtiöön ja ilmoittaa luopuvansa palvelusta, näin välttyy varmasti ongelmatilanteilta joita ikävä kyllä saattaa syntyä jos vain jättää laskun maksamatta..

• butthead73

Heh mikä helevetin sulkemismaksu? Joutuu siis maksamaan että palvelu suljetaan haha kunnon kusetusta taas. Ja et tietenkään maksa senttiäkään siltä ajalta millon palvelu on ollut poiskytkettynä. Aina voi kuluttajasuojasta kysyä mielipidettä, ihme rosvoja nämä maksukanavapellet.

• on monilla muillakin

kaapeli-tv, kännykkä operaattoreilla. Tuo sulkemismaksu peritään siis vain silloin jos asiakkaan maksujen maksamattomuuden tai muun väärin käytön vuoksi palvelu suljetaan.

Ei siis peritä jos asiakassuhteen lopettaa oikein eikä ole mitään maksuja rästissä

• kokeilija11
    • 17.12.2007 tulleesta

tiedotteesta kopio ja kerro toimineesi sen mukaan ja oletit niidenkin toimivan tiedotteensa mukaan.
      Viitsitkö kertoa miten asia ratkesi opiksi muille jatkossa. :)

• kortin

Keskiviikkona ennen Pääsiäistä eräässä suuressa kauppakeskuksessa Pääkaupunkiseudulla jaettiin ilmaiseksi noita kortteja tai siis niitä pre-paid-kortteja,joita myydään 19,90 € hintaan. Huhtikuun loppuun näkyy kanavat. Yhksi formulakisa on jo tuona aikana tullut ja kaksi vielä tulossa. Noh eipä noita kanavia ole kauheesti tullut katottua. En minä noita kanavia aio tilata. Itsekin alaa opiskelleena totean, että tuollainen ilmaisnäytteiden jakaminen lienee parasta myynninedistämistä.

• nimenomaan, kuten myös 'ilmaisten' digiboksien jakaminen - tällainen kampanja on nimittäin Plus-TV:llä myös menossa. Meillä ei korttipaikkaista digiboksia ollut, niinpä tartuimme tilaisuuteen, kun puhelinmyyjä - oli muuten sinnikäs, monta kertaa jaksoi soittaa kun en heti halunnut jutella, mieheni kun tuli puhelimeen niin hänhän tarttui syöttiin ;-) - kertoi että nyt saa digiboksin kaupan päälle kun tilaa Plus-TV:n. Irtisanomisaika on kuukausi, eli jos kanavia ei sitten haluakaan katsella, voi sopimuksen irtisanoa vaikka heti, mutta digiboksin saa pitää joka tapauksessa, ja hinnaksi tulee tuo kuukauden maksu kanavapaketista. Lapset ja isäntä on tietty mielissään Juniorista, Nickelodeonista ja formuloista..

• Alkup. kirjoittaja

Elikkä minun olisi pitänyt irtisanoa se sopimukseni ennen sitä helmikuun puoliväliä, jolloin uusi sopimus astui voimaan. Oma vika siis... Sopimuksen voi irtisanoa vain kirjallisesti. En tajunnut kysyä käykö sähköposti, tuskin vaan. Pitää siis lähettää Plus-TV:lle käsin kirjoitettu kirje ennen tuota huhtikuun 15., ettei tarvitsisi vielä jotain sulkemismaksuja maksaa...

• tehty vaikeaksi

näin netin aikakautena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      67
      7510
    2. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      242
      6395
    3. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      86
      4616
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      109
      3838
    5. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      67
      3106
    6. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      2976
    7. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      128
      2669
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      34
      2118
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      62
      1947
    10. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      257
      1883
    Aihe