daalian esikasvatus

milloinkas

Milloinka daaliat kannattaa laittaa esikasvatukseen?
Pystyykö daalioista saamaan yhdestä juurakosta latvomalla useamman taimen?
Mitä kokemuksia muuten?

7

6673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lamppu40

voit laittaa daalian jo multaan,pidä sitä tovi vedessä ennen multaanlaittoa,ne mukulat kun tuppaa olee aivan rutikuivia.

• suoraan multaan

ruukkuun (tietysti olen kastellut multaa) ja kesäkuun alussa versoneet daaliat maahan, ihmeen hyvin ja nopeasti ne lähtevät kasvuun. Ovat rehottaneet ilahduttavasti.
        Taidanpa kokeilla ainakin lyhyttä liotusta vedessä, ehkä saa kauemmin nauttia kukista ?

• 5 vyöhykkeellä
        suoraan multaan kirjoitti:

ruukkuun (tietysti olen kastellut multaa) ja kesäkuun alussa versoneet daaliat maahan, ihmeen hyvin ja nopeasti ne lähtevät kasvuun. Ovat rehottaneet ilahduttavasti.
        Taidanpa kokeilla ainakin lyhyttä liotusta vedessä, ehkä saa kauemmin nauttia kukista ?

Viime kesänä laitoin suoraan maahan toukokuun alussa .Laitoin harson päälle että maalämpenisi nopeammin . Nepä kasvatti ihmeen nopeasti hyvän juuriston ja varret kasvoi ihan silmissä kun sitten kesäkuun alussa lämpeni.

• multa sormi

olen kasvattanut daalioita monia vuosia, syksyllä kukkimisen jälkeen leikkaan varret ,vien talveksi
      kellariin. Otan keväällä kellarista lyön juurakon kahtia tai miten pieneksi haluan,ne kyllä lähtee
      kasvamaan, ja on joka kesä enemmän daalioita. Esi kasvatan keväällä sisällä, ovat kylmän arkoja.Toukokuun alussa otan kellarista
      kaunista kesää tv. ester

• Laihavarsi :]

Minä nostin daalian juurakon huhtikuussa sisälle isompaan ruukkuun. Se kasvatti pitkää vartta, leikkasin varret lyhyemmäksi ja taas ne kasvaa pituutta ja ovat hentoja pieni lehtisiä. On olohuoneessa valosalla paikalla. Minkä virheen olen tehnyt ja miten saan siitä tukvamman ? Viime keväänä se oli tukeva ja kukkia teki neljä, ihania .
      Pitäisikö sitä alkaa uhkailemaan et jos et ala lihomaan niin vien sinut ulos, vaikka on yöt vielä tosi kylmiä.

Sitten olen siemenistä kasvattanut samettikukkia ja kiinan asteria nekin venyy pituutta ja pelkään että nekäänei vahvistu varrestaan. Olen jostain lukenut että niitä voi leikata latvasta mutta en kyllä tiedä mistä kohtaa ? Sametti kukka on matalaa lajiketta.
      Olinsin kiitollinen avusta , Ensikertaa yritän kasvattaa noita taimia itse .

• §1234

Minullakin on nyt ensi kokeilu. Siemenestä olen saannut kasvatettua tosi komeat daaliat. Nyt niissä on jurakoita. Ajattelin viedä ne maakellariin, sanomalehteen käärittynä. Katkaisenko heti varret, vai annanko niiden vähän aikaa kuihtua? Niitä ei varmaan voi ulos multaan hallakankaan alle jättää talveksi?

• et sillee

Anna juurakoiden kuivua, ennenkuin viet kellariin, muuten mätänevät. Kieputa varret poikki, kun ovat kuivuneet.
      Daaliat eivät säily talvea ulkona, vaikka kuinka peittelisit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe