Autossani on automaattivaihteisto ja siinä manuaalipuoli, joka tietääkseni tarkoitta enemmänkin maksimivaihteen valitsinta. Vaihtaminen on sähköinen /- kytkimellä.
VOIKO tuota ohjelmoida oikeaksi manuaaliksi, jossa se ei pudota pienemmälle, kun painaa kaasun pohjaan jne??? Ainoa mikä vois olla automaattinen, ettei pudota tai nosta kierrosalueiden ulkopuolelle.
autom. manuaalivaihto?
6
807
Vastaukset
- Rippe
Siinähän se automaattivaihteiston juju onkin, että se vaihtaa vaihteet automaattisesti...
- 260 E
kuulostää hölmötä toiveelta ?? noihen se pitää
automaatin toimiakkin!!
- Softari
Lyhyt vastaus oli jo otsikossa. Nähtävästi kaipaat tilannetta, jossa voi vedättämällä kiihdyttää auton, niinkuin herrasmiehet :-)
Tarkoitin tosin ohjelmoinnilla nimenomaan softamuutosta, jonka voi tehdä jos a) osaa koodata b) lähdekoodi on käsillä ja c) kääntäjä/linkkeri/flasheri on käsillä. Käytännössä siis tehtaan insinööreillä. On tietenkin mahdollista että kyseinen temppu on parametrisoitu, jolloin se voidaan ehkä tehdä huollossa ilman softamuutosta - jos heidän päätteessään on tuki tällaisen parametrin arvon muuttamiselle.
Kysely Veholta tai tehtaalta voi auttaa.- cdi
Löytyyhän täältä asiallinenkin vastaus. Juuri tuota toimenpidettä ajattelin ratkaisuksi. Luulen, ettei huolto pysty sitä tekemään, koska eivät voi kuulemma "sotkea" koneeseen tuotuja lisätehojakaan. Toimenpiteenä arvatenkin samaa sarjaa.
Koska autoni on cdi ja automaatilla, niin hyvän väännön ja tehojen aiheuttama "liian kova" kiihtyminen syntyy tilanteessa, kun painan vähänkin kaasua. Eli vaihtaa liian herkästi alas! Olen saanut sen kuriin käyttämällä "winter"-asentoa, jolloin vaihteisto kuvittelee olevan liukasta eikä ole niin agressiivinen. Hyvää vääntöä haluaisi hyödyntää, kuten herrasmiehet tekee ;-) pojat vinguttaa kierroksilla.
Taas, jos haluan parhaan kiihtyvyyden, ei kierrokset sais mennä punaviivalle, vaan vois vaihtaa jo vajaassa 4 tuhannessa. Tähän manuaalivaihto olisi helpoin.
Nythän tuo maksimivaihde-valinta on ainoastaan moottorijarrutusta varten ja sillä ei paljoa ole käyttöä Suomen tasamaalla. - eve
Entäs jos ostat tehoboxin Cdi:hin. Minun vm 2001 autossa on ja kyllä kulkee ja kehrää....
- Softari
eve kirjoitti:
Entäs jos ostat tehoboxin Cdi:hin. Minun vm 2001 autossa on ja kyllä kulkee ja kehrää....
...sinä juuri vaihdat softaa! :-) Eli tehoboksi sisältää joko a) uutta koodia, joka korvataan vanhalla tai b) uudet parametrit, joilla ohjataan softaa toimimaan eri tavalla.
Eikös juuri nykymersujen pienimpien bensakoneiden (180, 200, 220) tehoerot ole tehty vain ja ainoastaan "eroilla moottorinohjausjärjestelmissä" ts. eri softat/parametrit ja nämä juuri vaihdetaan vaihtamalla se satiainen.
Mutta eri asia on se, että eritehoisten moottorien jatkeena voi olla eri vaihdelaatikot, joten piiriä vaihtamalla voi rikkoa laatikon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719807- 766800
- 286466
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni996215Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv436079Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h1045977- 635385
- 455110
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on604440- 504040