tiib.mastiffi kerrostaloon?

Onnenkäpälä

eli mitä ootte mieltä asiasta?

67

6249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikee

      hyvin sopii... meillä 6 tiibetinmastiffii 55 neliön kerrostalo kaksios ja iha hyvi o menny.. oha noi popsinu pari naapurin pikkufifiliiniä ja purru parii skidii mut ei mitää sen pahempaa koht tulos 7 nallekaahu.. :/
      huoh mist helvetistä teit jumakauta riittää laumanvartijan paikka on maalla ja sillä siisti se joka muuta väittää tai ees ajattelee muuta saa mennä tutkituttamaan päänsä :/ sellasen jonka pitää tänne tulla kysymään tommonen kysymys ei missään nimmessä sais omistaa minkääläista koiraa jos tieto on noi alhasta..pistää keittää toi ainainen laimanvartija kerrostalo kysymys.

      • ...

        Eihän aloittaja taida itse olla lv:aa olla ottamassa kerrostaloon. Hän kysyi mielipidettä.. Korjatkaa jos ymmärsin väärin.


      • ... kirjoitti:

        Eihän aloittaja taida itse olla lv:aa olla ottamassa kerrostaloon. Hän kysyi mielipidettä.. Korjatkaa jos ymmärsin väärin.

        ottamassa..


    • sinulla...

      Ole oikeasti mitään muuta hommaa kuin kirjoitella ja kommentoida täällä jokaiselle palstalle vaikka aiheesta et tietäisikään(vrt jenkin trimmaus ym)

      • dogo^^

        kuule kuule toi oli kyl mun iha eka kommentti koko suomi24:ses..no se on hyvä jos ei aijo sitä kerrostaloon ottaa. hieman turha kysymys sinäänsä jos vähäänkään näkisit vaivaa oisit kyllä löytäny vastaksen toho kysymykseen muualtakin. eiköhän tuosta samast asiast oo nii monesti, nii mones paikkaa väännetty et o iha turhaa siitä enää yhtää enempää alkaa vääntämään.
        laumanvartijan paikka on maalla omakotitalossa ja sillä selvä.

        Eikö
        sinulla... 2.4.2008 klo 19.12

        Ole oikeasti mitään muuta hommaa kuin kirjoitella ja kommentoida täällä jokaiselle palstalle vaikka aiheesta et tietäisikään(vrt jenkin trimmaus ym)

        ilmeisesti tiedän ainakin paljon enemmän ku sä :/


      • sulla on ongelmana.. tietääkseni ei oo sulta pois jos vastailen ja kirjottelen.. ja siinähä sitä oppii ku kysyy..

        eikö sulla oo muuta tekemistä ku kyylätä mitä mää oon kirjotellu?

        no sama tuo, oo tykkäämättä musta, ei oo multa pois, mutta lakkaa ressaamasta muitte asioilla, tullee vaa ennenaikasta vanhenemista ja ryppyjä ;P


      • dogo^^ kirjoitti:

        kuule kuule toi oli kyl mun iha eka kommentti koko suomi24:ses..no se on hyvä jos ei aijo sitä kerrostaloon ottaa. hieman turha kysymys sinäänsä jos vähäänkään näkisit vaivaa oisit kyllä löytäny vastaksen toho kysymykseen muualtakin. eiköhän tuosta samast asiast oo nii monesti, nii mones paikkaa väännetty et o iha turhaa siitä enää yhtää enempää alkaa vääntämään.
        laumanvartijan paikka on maalla omakotitalossa ja sillä selvä.

        Eikö
        sinulla... 2.4.2008 klo 19.12

        Ole oikeasti mitään muuta hommaa kuin kirjoitella ja kommentoida täällä jokaiselle palstalle vaikka aiheesta et tietäisikään(vrt jenkin trimmaus ym)

        ilmeisesti tiedän ainakin paljon enemmän ku sä :/

        mieleen että onko kellään KOKEMUSTA asiasta vaiko vaa yleistää ettei vois olla kerrostalossa?


      • vaan...
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        sulla on ongelmana.. tietääkseni ei oo sulta pois jos vastailen ja kirjottelen.. ja siinähä sitä oppii ku kysyy..

        eikö sulla oo muuta tekemistä ku kyylätä mitä mää oon kirjotellu?

        no sama tuo, oo tykkäämättä musta, ei oo multa pois, mutta lakkaa ressaamasta muitte asioilla, tullee vaa ennenaikasta vanhenemista ja ryppyjä ;P

        kyselisitkin, mutta kun esiinnyt koira-alanasiantuntijana, antaen hyvin usein aivan paikkansa pitämättömiä, jopa vahingollisia neuvoja. Oletko ajatellut, että moni pyytää täällä neuvoja ihan todelliseen tarpeeseen, vaikka myös eläinlääkäriin ottaakin yhteyttä. Kyllä vastaajallakin täytyisi olla vastuullisuutta, ettei ihan soopaa suolla.


      • vaan... kirjoitti:

        kyselisitkin, mutta kun esiinnyt koira-alanasiantuntijana, antaen hyvin usein aivan paikkansa pitämättömiä, jopa vahingollisia neuvoja. Oletko ajatellut, että moni pyytää täällä neuvoja ihan todelliseen tarpeeseen, vaikka myös eläinlääkäriin ottaakin yhteyttä. Kyllä vastaajallakin täytyisi olla vastuullisuutta, ettei ihan soopaa suolla.

        että anna vääriä neuvoja.. kukaan ei tosin kerro että millon ja missä. joten jos sää voisit seleventää että missä mun neuvo on väärä ja jopa vaarallinen?


      • vaan... kirjoitti:

        kyselisitkin, mutta kun esiinnyt koira-alanasiantuntijana, antaen hyvin usein aivan paikkansa pitämättömiä, jopa vahingollisia neuvoja. Oletko ajatellut, että moni pyytää täällä neuvoja ihan todelliseen tarpeeseen, vaikka myös eläinlääkäriin ottaakin yhteyttä. Kyllä vastaajallakin täytyisi olla vastuullisuutta, ettei ihan soopaa suolla.

        että anna vääriä neuvoja.. kukaan ei tosin kerro että millon ja missä. joten jos sää voisit seleventää että missä mun neuvo on väärä ja jopa vaarallinen?


      • dogo^^
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        sulla on ongelmana.. tietääkseni ei oo sulta pois jos vastailen ja kirjottelen.. ja siinähä sitä oppii ku kysyy..

        eikö sulla oo muuta tekemistä ku kyylätä mitä mää oon kirjotellu?

        no sama tuo, oo tykkäämättä musta, ei oo multa pois, mutta lakkaa ressaamasta muitte asioilla, tullee vaa ennenaikasta vanhenemista ja ryppyjä ;P

        mikähä
        Onnenkäpälä 3.4.2008 klo 01.36

        sulla on ongelmana.. tietääkseni ei oo sulta pois jos vastailen ja kirjottelen.. ja siinähä sitä oppii ku kysyy..

        eikö sulla oo muuta tekemistä ku kyylätä mitä mää oon kirjotellu?

        no sama tuo, oo tykkäämättä musta, ei oo multa pois, mutta lakkaa ressaamasta muitte asioilla, tullee vaa ennenaikasta vanhenemista ja ryppyjä ;P


        ei mulla oo ongelmaa.. sulla ilmeisesti päässä aika paha ongelma/vaurio--->tutkituta se.
        sellanen joka ei tollasta juttua tiedä ei sais vastailla mihinkään koiriin liittyvään kysymykseen

        eli jos vastaan yhteen kysymykseen se on kyylämistä?? en ymmärrä mitä tolla tarkotat.. :/

        samasanat


      • en viitsi
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        että anna vääriä neuvoja.. kukaan ei tosin kerro että millon ja missä. joten jos sää voisit seleventää että missä mun neuvo on väärä ja jopa vaarallinen?

        alkaa selailemaan kaikkia typeryyksiä, mita olet neuvonut ja kirjoittanut, mutta jos kerran useammat henkilöt ovat sitä mieltä, niin paras vaan uskoa. Mulle tulee mieleen, että taidat olla joku 10-12 vuotias tyttö, jolla on kova halu päteä näissä koira-asioissa.Ei siinä mitään, itse kyllä osaan katsoa mitä uskon, mutta kun kaikki eivät osaa. Vastuullisuutta edelleen peräänkuulutan.


      • en viitsi kirjoitti:

        alkaa selailemaan kaikkia typeryyksiä, mita olet neuvonut ja kirjoittanut, mutta jos kerran useammat henkilöt ovat sitä mieltä, niin paras vaan uskoa. Mulle tulee mieleen, että taidat olla joku 10-12 vuotias tyttö, jolla on kova halu päteä näissä koira-asioissa.Ei siinä mitään, itse kyllä osaan katsoa mitä uskon, mutta kun kaikki eivät osaa. Vastuullisuutta edelleen peräänkuulutan.

        etes yks jos kerra tuomosta väität.. mistäs tiiät minkä ikunen oon :P
        ja mitä nuihi typeryyksiin tullee,2 väittää että jauhan paskaa, eikä kumpikaa oo perustellu millää lailla ja palio usiampi kehhuu neuvoja toimiviksi.
        voisitko sää siis kertua mite mun neuvot on jollekki vaarallisia tai muute epäpäteviä?


      • dogo^^ kirjoitti:

        mikähä
        Onnenkäpälä 3.4.2008 klo 01.36

        sulla on ongelmana.. tietääkseni ei oo sulta pois jos vastailen ja kirjottelen.. ja siinähä sitä oppii ku kysyy..

        eikö sulla oo muuta tekemistä ku kyylätä mitä mää oon kirjotellu?

        no sama tuo, oo tykkäämättä musta, ei oo multa pois, mutta lakkaa ressaamasta muitte asioilla, tullee vaa ennenaikasta vanhenemista ja ryppyjä ;P


        ei mulla oo ongelmaa.. sulla ilmeisesti päässä aika paha ongelma/vaurio--->tutkituta se.
        sellanen joka ei tollasta juttua tiedä ei sais vastailla mihinkään koiriin liittyvään kysymykseen

        eli jos vastaan yhteen kysymykseen se on kyylämistä?? en ymmärrä mitä tolla tarkotat.. :/

        samasanat

        vastata kysymyksellä; mitä mää en tiiä?
        sitä että tiib.mastiffia ei suositella kerrostaloon?
        kyllähä mää tuon tiiän.
        mutta sitäpä mää en kysynykkää.. kyssyin että miksi ei.. siihempä ei tunnuta osaavan vastata..

        ei mulla oo ongelmaa.. sulla ilmeisesti päässä aika paha ongelma/vaurio--->tutkituta se.
        sellanen joka ei tollasta juttua tiedä ei sais vastailla mihinkään koiriin liittyvään kysymykseen

        Mitäpä sää sanoisit jos mää kertoisin että mun pää on tutkitettu, ja vikaa ei löytyny?
        Musta tuntuu että sää et kauhiasti näistä ko koirista tiiä.
        et ainakaa oo sanonu mittää semmosta mikä es näihi liittyis, muuta ku ehkä sen (enkä oo varma sanoitko tätäkään) että se on laumanvartia. Onhan näitä rotuja monta, mutta mitä sää varsinaisesti tiiät näistä koirista? Ookko lie es koskaa nähäny? tää rotu ei oo se pieni pullosilmäinen ja räksyttävä joka naapurissa asuu ja meinaa purra sua kenkään..

        eli jos vastaan yhteen kysymykseen se on kyylämistä?? en ymmärrä mitä tolla tarkotat.. :/

        ehkä sitä että sulla on aika palio vara valittaa tyypistä miltä et oo ku yhen kysymyksen nähäny?

        en oikee ymmärrä mikä sua risoo,se en ollu mää joka sun termospulloon kusella kävi..


      • todellakaan
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        etes yks jos kerra tuomosta väität.. mistäs tiiät minkä ikunen oon :P
        ja mitä nuihi typeryyksiin tullee,2 väittää että jauhan paskaa, eikä kumpikaa oo perustellu millää lailla ja palio usiampi kehhuu neuvoja toimiviksi.
        voisitko sää siis kertua mite mun neuvot on jollekki vaarallisia tai muute epäpäteviä?

        aio aamuani viettää plaraamalla viestiketjuja, joissa olet antanut vääriä neuvoja.

        Tässä nyt kuitenkin yksi esimerkki burana-ketjusta. Annat koirallesi Buranaa, etkä edes usko kun viisaampas sanovat, että se on koiralle myrkkyä:

        ".. mutta sama kumpaa särkylääkettä antaa kuha ei liikaa,.

        Iästäsi en tiedä, mutta OLET KUIN. Tältä osin tämän asian käsittely päättyy minun toimestani tähän, on tähän ketjuun niin OT kuin olla ja voi.

        Uskon, että ihan tosissasi kysyit tiibetinmastiffin sopimisesta kerrostaloon, että haluat sellaisen ottaa, mutta kun sait ehdottomia vastuksia, peruitkin ja sanoit vain mielenkiinnosta kysyneesi...ihan vaan oppimistarkoituksessa, hah!


      • L.A.M.H
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        sulla on ongelmana.. tietääkseni ei oo sulta pois jos vastailen ja kirjottelen.. ja siinähä sitä oppii ku kysyy..

        eikö sulla oo muuta tekemistä ku kyylätä mitä mää oon kirjotellu?

        no sama tuo, oo tykkäämättä musta, ei oo multa pois, mutta lakkaa ressaamasta muitte asioilla, tullee vaa ennenaikasta vanhenemista ja ryppyjä ;P

        varsinaisesti kokemusta mutta naapurillani oli kerrostalossa kyseinen koira..
        lenkkeili sen kanssa kaupungissa ynm.. oikeen rauhalliselta ja kuuliaiselta vaikutti


      • L.A.M.H
        vaan... kirjoitti:

        kyselisitkin, mutta kun esiinnyt koira-alanasiantuntijana, antaen hyvin usein aivan paikkansa pitämättömiä, jopa vahingollisia neuvoja. Oletko ajatellut, että moni pyytää täällä neuvoja ihan todelliseen tarpeeseen, vaikka myös eläinlääkäriin ottaakin yhteyttä. Kyllä vastaajallakin täytyisi olla vastuullisuutta, ettei ihan soopaa suolla.

        Olen lukenut paljon tätä palstaa ja usein lukenut onnenkäpälän vastauksia ja tuumannut että hän on asiantunteva, mukava ja fiksu! ja kyllä on hyviä tietoja koirista! ehkä jopa enempi tietää kun minä!;)
        ps minulla on myös hyvin paljon tietoa eri roduista ja eriluonteisista koirista ja ongelmista joita koiran kanssa tulee! olen opiskellut koiria. ihan käytännön kokemustakin on vaikka kuinka... koirat ovat intohimoni! 6 vuotiaana osasin mm luetella 100 koirarotua ja tunnistaa kadulta.


      • todellakaan kirjoitti:

        aio aamuani viettää plaraamalla viestiketjuja, joissa olet antanut vääriä neuvoja.

        Tässä nyt kuitenkin yksi esimerkki burana-ketjusta. Annat koirallesi Buranaa, etkä edes usko kun viisaampas sanovat, että se on koiralle myrkkyä:

        ".. mutta sama kumpaa särkylääkettä antaa kuha ei liikaa,.

        Iästäsi en tiedä, mutta OLET KUIN. Tältä osin tämän asian käsittely päättyy minun toimestani tähän, on tähän ketjuun niin OT kuin olla ja voi.

        Uskon, että ihan tosissasi kysyit tiibetinmastiffin sopimisesta kerrostaloon, että haluat sellaisen ottaa, mutta kun sait ehdottomia vastuksia, peruitkin ja sanoit vain mielenkiinnosta kysyneesi...ihan vaan oppimistarkoituksessa, hah!

        mitään väliä mitä nää uskot :) mulla kun on jo 3koiraa nii ois hulluutta laittaa enempää kerrostaloon :) ja jos haluaisin tiibetinmastiffin kerrostaloon ottaa, nii luulekko että mää muilta siihe lupaa tarvisin? hehe xD

        ja toisekseen, en käskeny antaa buranaa, sanoin ite antaneeni ja että eläinlääkäri suositteli disperiiniä. jos eläinlääkärin neuvot on vaarallisia nii sille en voi mittää mutta nii se mua neuvo.

        ja mikä ihme on OT?


      • L.A.M.H kirjoitti:

        Olen lukenut paljon tätä palstaa ja usein lukenut onnenkäpälän vastauksia ja tuumannut että hän on asiantunteva, mukava ja fiksu! ja kyllä on hyviä tietoja koirista! ehkä jopa enempi tietää kun minä!;)
        ps minulla on myös hyvin paljon tietoa eri roduista ja eriluonteisista koirista ja ongelmista joita koiran kanssa tulee! olen opiskellut koiria. ihan käytännön kokemustakin on vaikka kuinka... koirat ovat intohimoni! 6 vuotiaana osasin mm luetella 100 koirarotua ja tunnistaa kadulta.

        en ittestäni käyttäs ainakaa sanaa asiantuntia, mutta koko ajan oppii ku keskusteluja seuraa ja kuulumisia vaihtelee :) itellä ollu aina koira/koiria, jo kohta 22 vuotta, ja saman verran ikää,luulis siinä ajassa jo jotain päähä uponneen :)
        kiitos kehuista :) piristää kovasti :)


      • L.A.M.H kirjoitti:

        varsinaisesti kokemusta mutta naapurillani oli kerrostalossa kyseinen koira..
        lenkkeili sen kanssa kaupungissa ynm.. oikeen rauhalliselta ja kuuliaiselta vaikutti

        yhteiselämä sujui? ku mää ainaki oon käsittäny että tiibetinmastiffi on koira ja vieläpä viisas semmonen.. ja luulis että koira on koulutettavissa käyttäytymään koiriksi :)


      • rakas lapsi...
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        en ittestäni käyttäs ainakaa sanaa asiantuntia, mutta koko ajan oppii ku keskusteluja seuraa ja kuulumisia vaihtelee :) itellä ollu aina koira/koiria, jo kohta 22 vuotta, ja saman verran ikää,luulis siinä ajassa jo jotain päähä uponneen :)
        kiitos kehuista :) piristää kovasti :)

        Et voi sanoa, että sinulla on kokemusta koirista 22 vuotta, jos ikävuosia on saman verran. Tiettävästi varsin kauan ovat vanhempasi olleet vastuussa perhenne koirista. Jos tuon mukaan laskettaisiin niin minulla olisi kokemusta koirista liki 50 vuotta, mitä en todellakaan koe olevan. Kokemus koirista muodostuu vasta sitten kun joutuu olemaan vastuussa niiden elämän ainakin jostain osa-alueesta pääsääntöisesti itse. Ei siitä, että asuu saman katon alla. Jos ymmärrät ajatukseni.


      • rakas lapsi... kirjoitti:

        Et voi sanoa, että sinulla on kokemusta koirista 22 vuotta, jos ikävuosia on saman verran. Tiettävästi varsin kauan ovat vanhempasi olleet vastuussa perhenne koirista. Jos tuon mukaan laskettaisiin niin minulla olisi kokemusta koirista liki 50 vuotta, mitä en todellakaan koe olevan. Kokemus koirista muodostuu vasta sitten kun joutuu olemaan vastuussa niiden elämän ainakin jostain osa-alueesta pääsääntöisesti itse. Ei siitä, että asuu saman katon alla. Jos ymmärrät ajatukseni.

        olla, mutta jos sen tuolla lailla laskee nii mulla siis on kokemusta koirista ööh.. 16 vuotta :) mutta ei koiraa tarvi omistaa että niistä on kokemusta mutta ymmärrän pointin :)


      • Nimetön
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        mitään väliä mitä nää uskot :) mulla kun on jo 3koiraa nii ois hulluutta laittaa enempää kerrostaloon :) ja jos haluaisin tiibetinmastiffin kerrostaloon ottaa, nii luulekko että mää muilta siihe lupaa tarvisin? hehe xD

        ja toisekseen, en käskeny antaa buranaa, sanoin ite antaneeni ja että eläinlääkäri suositteli disperiiniä. jos eläinlääkärin neuvot on vaarallisia nii sille en voi mittää mutta nii se mua neuvo.

        ja mikä ihme on OT?

        Kyllä on ajatus hukassa jos tälläisen tiibetinmastiffin meinaa kerros taloon otaa, ei siinä paljon ajatella mihin se rotu on jalostettu. Meille kun kasvattaja möi niin ehdottomasti oli ehto että ei kerros taloon ja kun tämä koira on ollut meillä nyt yli viisi vuotta niin olen kyllä kasvattajaN KANSSA SAMAA MIELTÄ ETTÄ EI EHDOTOMASTIKAAN KERROSTALOON. Minusta pitäisi jokaisen kasvattajan olla ytä jyrkkä että ei myy tälläisiä koiria kerros taloon. Ja voihan sitä ajatella ja sanoa että minä en kuule kysy keltään että otanko vai en ehkä niin mutta nyt onkin kyse koirasta ja sen tarpeista ja hyvbin voinnista eikä että minä ite


      • Nimetön kirjoitti:

        Kyllä on ajatus hukassa jos tälläisen tiibetinmastiffin meinaa kerros taloon otaa, ei siinä paljon ajatella mihin se rotu on jalostettu. Meille kun kasvattaja möi niin ehdottomasti oli ehto että ei kerros taloon ja kun tämä koira on ollut meillä nyt yli viisi vuotta niin olen kyllä kasvattajaN KANSSA SAMAA MIELTÄ ETTÄ EI EHDOTOMASTIKAAN KERROSTALOON. Minusta pitäisi jokaisen kasvattajan olla ytä jyrkkä että ei myy tälläisiä koiria kerros taloon. Ja voihan sitä ajatella ja sanoa että minä en kuule kysy keltään että otanko vai en ehkä niin mutta nyt onkin kyse koirasta ja sen tarpeista ja hyvbin voinnista eikä että minä ite

        oo kuullu kasvattajasta joka niitä kerrostaloon möis..

        mutta voisin kysyä että kuka semmosen on kerrostaloon ottamassa?


      • Nimetön kirjoitti:

        Kyllä on ajatus hukassa jos tälläisen tiibetinmastiffin meinaa kerros taloon otaa, ei siinä paljon ajatella mihin se rotu on jalostettu. Meille kun kasvattaja möi niin ehdottomasti oli ehto että ei kerros taloon ja kun tämä koira on ollut meillä nyt yli viisi vuotta niin olen kyllä kasvattajaN KANSSA SAMAA MIELTÄ ETTÄ EI EHDOTOMASTIKAAN KERROSTALOON. Minusta pitäisi jokaisen kasvattajan olla ytä jyrkkä että ei myy tälläisiä koiria kerros taloon. Ja voihan sitä ajatella ja sanoa että minä en kuule kysy keltään että otanko vai en ehkä niin mutta nyt onkin kyse koirasta ja sen tarpeista ja hyvbin voinnista eikä että minä ite

        kasvattajasta joka tiibettiläisen kerrostaloon myis... vaikka ei sen puoleen, en oo kyllä kuullu ihmisestäkää joka semmosta kerrostaloon kaavailis..


      • - - - - -
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        mieleen että onko kellään KOKEMUSTA asiasta vaiko vaa yleistää ettei vois olla kerrostalossa?

        missä on tiibetinmastiffi kerrostalossa kolmantena koirana. Koiran koulutusta on laiminlyöty ja reviiriongelmat on suuria. tämä tiibetinmastiffi vartio myös kovasti emäntäänsä eikä päästä naisen miestä lähelle. myös rappukäytävää pissimistä on esiintynyt.... En tiedä johtuuko tämä pelkästään kerrostalosta vai ko. koiran omistajista.. Mutta kuitenkin mielestäni laumanvartijalla tulisi olla se oma piha missä köllöttää..


      • - - - - - kirjoitti:

        missä on tiibetinmastiffi kerrostalossa kolmantena koirana. Koiran koulutusta on laiminlyöty ja reviiriongelmat on suuria. tämä tiibetinmastiffi vartio myös kovasti emäntäänsä eikä päästä naisen miestä lähelle. myös rappukäytävää pissimistä on esiintynyt.... En tiedä johtuuko tämä pelkästään kerrostalosta vai ko. koiran omistajista.. Mutta kuitenkin mielestäni laumanvartijalla tulisi olla se oma piha missä köllöttää..

        vastaus kysymykseen :) onko joku tuttusi koira? minkä ikäinen ja uros vai naaras? kauanko ollut kerrostalossa ja miten muuten käyttäytyy?


    • quanoman

      aloittaja ei kerran ole edes ollut ottamassa tiibetinmastiffia kerrostaloon niin minkä takia sitte on esittänyt tämän kysymyksen??

      • syy vaikka uteliaisuus? eikö sen takia yleensä kysytä ku halutaan tietää?

        Ja iha kiusallani, minkäs voisit jos oisinki semmosen kerrostaloon ottamassa? ;P et mittää, joten jos vaa nyt vastaisit jos itelläs kokemusta on :) kiits..


      • dogo^^
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        syy vaikka uteliaisuus? eikö sen takia yleensä kysytä ku halutaan tietää?

        Ja iha kiusallani, minkäs voisit jos oisinki semmosen kerrostaloon ottamassa? ;P et mittää, joten jos vaa nyt vastaisit jos itelläs kokemusta on :) kiits..

        taitaa kylla yksinkertaisesti olla vaan TYHMYYS

        en mä sille voikkaan mitään mutta jos sulla kerran on ylimäärästä rahaa ja aikaa juosta oikeudessa sen takii ku koiras on pistäny poskeen naapurin koiria ja hyökkäilly rappukäytävässä naapureiden kimppuun ni siitä vaa.. varmasti mukavaa elämää :/

        omaa kokemusta ei kerrostalossa olevavasta laumanvrtijasta ole enkä ikinä sitä kokemusta haluaisikaan en ole niin ääliö..
        vierestä olen yhtä tapausta seurannut ja koira stressantui siitä aivan liikaa onneksi tajusivat antaa koiransa pois ennen kun mitään pahaa tapahtui.


      • dogo^^ kirjoitti:

        taitaa kylla yksinkertaisesti olla vaan TYHMYYS

        en mä sille voikkaan mitään mutta jos sulla kerran on ylimäärästä rahaa ja aikaa juosta oikeudessa sen takii ku koiras on pistäny poskeen naapurin koiria ja hyökkäilly rappukäytävässä naapureiden kimppuun ni siitä vaa.. varmasti mukavaa elämää :/

        omaa kokemusta ei kerrostalossa olevavasta laumanvrtijasta ole enkä ikinä sitä kokemusta haluaisikaan en ole niin ääliö..
        vierestä olen yhtä tapausta seurannut ja koira stressantui siitä aivan liikaa onneksi tajusivat antaa koiransa pois ennen kun mitään pahaa tapahtui.

        höpötä,. miksi mulla menis aikaa ja rahaa jossai käräjillä juoksuun ku koirani pistelis poskeen naapurin koiria? sannooha jo lakikin ettei koiria saa pitää irti taajama alueilla, enkä oo kuullu että tiibetinmastiffit on muille koirille vihasia muuta ku ruuastaan, ei ainakaa siskon mastiffit oo.
        ja remmihän on sitä varten ettei koira pääse huiteleen mite sattuu, siispä uskon että ei puris niitä naapureitakaa jos sosiaalistaa kunnolla, enkä myöskään oo kuullu että semmonen käy muitten kimppuun omistajan ollessa paikalla ellei nää vaaratilannetta.

        mää itteasiassa luulen ettei sulla oo kokemusta tiibetinmastiffeista ollenkaan. Ku jos ne kerra kaikkia mahollisia ympärillä liikkuvaa puree ja tappaa nii ei kai niitä vois näyttelyihinkää viiä? :O


    • Elisama

      Ei sovi kerrostaloon ei missään tapauksessa.
      Tarvitsee tilaa ja oman pihan vaikka ei ole liikunnallinen, mutta reviiri tärkeää.

    • maariaTM

      ..naapuri parkaa jos tiibettiläinen asuisi samassa kerroksessa. ovat iltaisn niin haukkuherkkiä, joten naapurisopu menisi jo varmana yhdessä illassa :)

      ei, ei kerrostaloon..

      • on aika herkkiä iltaisin, mutta eihän ko koira tyhymä oo nii kai sen vois opettaa olemaan haukkumatta...?


      • äly hoi
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        on aika herkkiä iltaisin, mutta eihän ko koira tyhymä oo nii kai sen vois opettaa olemaan haukkumatta...?

        "joo ne kyllä on aika herkkiä iltaisin, mutta eihän ko koira tyhymä oo nii kai sen vois opettaa olemaan haukkumatta...?"

        No kai nyt sunkin älys sanoo että laumista ei voi opettaa olemaan haukkumatta, sillä se on _laumanvartija_ sanan varsinaisessa merkityksessä. Vai osaatko sanoa miksi näitä koiria kutsutaan laumanvartijoiksi, mikä se yhdistävä piirre on?

        Ja tuohon naapureiden syömiseen, siinä ei kuule paljoa remmit pysäytä kun 75 kiloinen laumis päättää toimia.. Sama kun veisit sitä ompelulangassa ulkona.


      • äly hoi kirjoitti:

        "joo ne kyllä on aika herkkiä iltaisin, mutta eihän ko koira tyhymä oo nii kai sen vois opettaa olemaan haukkumatta...?"

        No kai nyt sunkin älys sanoo että laumista ei voi opettaa olemaan haukkumatta, sillä se on _laumanvartija_ sanan varsinaisessa merkityksessä. Vai osaatko sanoa miksi näitä koiria kutsutaan laumanvartijoiksi, mikä se yhdistävä piirre on?

        Ja tuohon naapureiden syömiseen, siinä ei kuule paljoa remmit pysäytä kun 75 kiloinen laumis päättää toimia.. Sama kun veisit sitä ompelulangassa ulkona.

        opetettu olemaan haukkumatta sisällä, miksei siis kerrostalossa?

        heh, kyllähä se remmi on enneki isommanki koiran pysäyttäny, miksi ei siis tiibetinmastiffia? johan on kaikennäköset kuonopannat yms keksitty, ja se koira kuite on joku 50kg nii ei se iha älytön paino oo.
        Saahaanhan ne dobberit ym piettyä narussa kurissa..

        ei se meinaa että jos on joku helevatu laumanvartia että se on nii ylimaallinen otus etteikö silleki kuri ja tavat löydy..


      • tyttövain1
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        on aika herkkiä iltaisin, mutta eihän ko koira tyhymä oo nii kai sen vois opettaa olemaan haukkumatta...?

        Ihan ekana sanon että tiib. mastiffi ei todellakaan ole sopiva koira kerrostaloon.

        Laumanvartijoille on luonnollista haukkuminen, se on niillä geeneissä, ja olisi väärin riistää se siltä pois.
        Mutta jos välttämättä tahdot tiib.mastiffin olevan haukkumatta kerrostalossa, niin onnea vaan yritykseen...

        Niin ja kyllä se tiibetinmastiffi kävis nopeasti haukkaamassa ne naapurin yorkshirenterrierit välipalaksi, ei siinä auta mitkään remmit tai komennot. Niin tai voithan sä koittaa sitä remmiä repiä, mutta taitaa kyllä käydä niin että se on koira joka sua vie eikä toisinpäin. Eikä siinä olis kyllä naapurin koirien omistajalla paljonkaan sanomista ku tiputtaa vaa ne koiransa siihe lattialle ja lähteä lipettiin...vähemmästäki menis pupu pöksyyn. Itelläni on kyllä kokemusta laumanvartijoista ja kyllä se EI on aina EI. Pointtini oli siis, että vain hullu ottaisi tiib.mastiffin kerrostaloon, vois olla ettei siinä kovin kauaa naapurisopu säily!


    • le-he-mä

      Sopii kerrostaloon siinä missä lehmä.

    • koirat maalle

      minun mielestä mikään iso(mpi) koira ei sovi kerrostaloon. ihmiset ovat "typeriä" kun ajattelevat edes suuremman koiran hankintaa kerrostaloon. vaikka ulkoilu hoituukin. niin onko se koira onnellinen talossa joka ei vähääkään vastaa sen "luonnollista asuinaluetta"? jos on halua ostaa isokokoinen koira, niin miksi ei muuttaisi ensin rivitaloon tai suoraan vaikka omakotitaloon. Itse en ainakaan ikinä harkitse edes muuttoa kerrostaloon, kun omistan pyreneittenkoiran. joka tykkää viettää aikaa ulkona enemmän kuin sisällä. ajatelkaa koiran parasta ja tehkää päätös sitten.

      • tietenkin on että kaupunki ei sovi es ihmiselle, saati että sitte koiralle..
        ite en es asuis kaupungissa jos ei pakko ois :// vaikka koirat varmasti on iha suht tyytyväisiä kaupungissa, ku eivät paremmasta tiiä. Mutta on myös koiria jotka tykkää ihmisvilinästä, pahinta kai on se pakokaasun katku ja pihattomuus ://


      • tietenkin on että kaupunki ei sovi es ihmiselle, saati että sitte koiralle..
        ite en es asuis kaupungissa jos ei pakko ois :// vaikka koirat varmasti on iha suht tyytyväisiä kaupungissa, ku eivät paremmasta tiiä. Mutta on myös koiria jotka tykkää ihmisvilinästä, pahinta kai on se pakokaasun katku ja pihattomuus ://


      • dogo^^
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        tietenkin on että kaupunki ei sovi es ihmiselle, saati että sitte koiralle..
        ite en es asuis kaupungissa jos ei pakko ois :// vaikka koirat varmasti on iha suht tyytyväisiä kaupungissa, ku eivät paremmasta tiiä. Mutta on myös koiria jotka tykkää ihmisvilinästä, pahinta kai on se pakokaasun katku ja pihattomuus ://

        enpä ehri nytten eriksen kaikkiin noihin sun kirjotuksiin kirjotella..sovitaan vaan että saat ottaa sen tiibetin mastiffis sinne kerrostaloon jos niin kerran haluat.. mul ei yksinkertasesti oo aikaa ruveta vääntämään rautalangasta moista itsestään selvyyttä sen enempää.. sulla ei ilmeisesti oo muuta tekemistä, mahtaa olla aika surkeaa elämää 3 koiran kanssa kerrostalossa koneen ääressä ihmetellä minkä takia ei sais tiibetinmastiffia kerrostaloon ottaa. laita vaikka googlen hakuun 'tiibetin mastiffi' sieltä sä kyllä läydät vastauksen siihen minkätakia tiibmastiffi ei sovi sinne kerrostaloon,*pieni vaiva suuri tieto*

        ehkä oon vähän tylsä kun en rupee sen enempää sun kaa väittelemään mutta jos 22 vuotta koiria harrastanut ihminen ei tollasta juttua vielä tajua ei se semmosen päähän mee vaikka kuinka
        vääntäis.. seeyouassholes


      • munanjatketta
        dogo^^ kirjoitti:

        enpä ehri nytten eriksen kaikkiin noihin sun kirjotuksiin kirjotella..sovitaan vaan että saat ottaa sen tiibetin mastiffis sinne kerrostaloon jos niin kerran haluat.. mul ei yksinkertasesti oo aikaa ruveta vääntämään rautalangasta moista itsestään selvyyttä sen enempää.. sulla ei ilmeisesti oo muuta tekemistä, mahtaa olla aika surkeaa elämää 3 koiran kanssa kerrostalossa koneen ääressä ihmetellä minkä takia ei sais tiibetinmastiffia kerrostaloon ottaa. laita vaikka googlen hakuun 'tiibetin mastiffi' sieltä sä kyllä läydät vastauksen siihen minkätakia tiibmastiffi ei sovi sinne kerrostaloon,*pieni vaiva suuri tieto*

        ehkä oon vähän tylsä kun en rupee sen enempää sun kaa väittelemään mutta jos 22 vuotta koiria harrastanut ihminen ei tollasta juttua vielä tajua ei se semmosen päähän mee vaikka kuinka
        vääntäis.. seeyouassholes

        vailla olevat tuolla on linkkejä syntyneisiin pentueisiin siitä vaan niitä ostelemaan.
        KYllä nyt JOKAISESSA kodissa TÄYTYY vartija OLLA
        http://www.koirat.com/rotu.phtml?id=90


      • dogo^^ kirjoitti:

        enpä ehri nytten eriksen kaikkiin noihin sun kirjotuksiin kirjotella..sovitaan vaan että saat ottaa sen tiibetin mastiffis sinne kerrostaloon jos niin kerran haluat.. mul ei yksinkertasesti oo aikaa ruveta vääntämään rautalangasta moista itsestään selvyyttä sen enempää.. sulla ei ilmeisesti oo muuta tekemistä, mahtaa olla aika surkeaa elämää 3 koiran kanssa kerrostalossa koneen ääressä ihmetellä minkä takia ei sais tiibetinmastiffia kerrostaloon ottaa. laita vaikka googlen hakuun 'tiibetin mastiffi' sieltä sä kyllä läydät vastauksen siihen minkätakia tiibmastiffi ei sovi sinne kerrostaloon,*pieni vaiva suuri tieto*

        ehkä oon vähän tylsä kun en rupee sen enempää sun kaa väittelemään mutta jos 22 vuotta koiria harrastanut ihminen ei tollasta juttua vielä tajua ei se semmosen päähän mee vaikka kuinka
        vääntäis.. seeyouassholes

        Oot sää vaa hellyyttävä ku suutut :)


      • munanjatketta kirjoitti:

        vailla olevat tuolla on linkkejä syntyneisiin pentueisiin siitä vaan niitä ostelemaan.
        KYllä nyt JOKAISESSA kodissa TÄYTYY vartija OLLA
        http://www.koirat.com/rotu.phtml?id=90

        tuomonen sitte on pakko ostaa ku kovasti sitä mulle tyrkytätte huoh


    • TJSL

      Minulla on sellainen käsitys, että em. rodulla on synnynnäinen klaustrofobia. Se ahdistuu pienessä, suljetussa tilassa. Se on tarkoitettu elämään ja toimimaan avarassa ympäristössä, jota kerrostaloasunto ei edusta. Tiedän kaksi tapausta jossa mastiffin on yksin asuntoon jätettynä riehunut niin paljon että vahingot ovat olleet 20.000 - 25.000 €. Älä vain missään olosuhteessa hanki kerrostaloon Tiibetiläistä. Käpiörodut sopii kerrostaloon.

      • eli oikeassa olet että suurin osa ahdistuu yksin sisällä ja suljetussa tilassa, enkä ole tiibettiläistä ottamassa kerrostaloon kuten jo aijemmin sanoin.. Se ku tässä mietin että olisiko se mitenkää mahollista opettaa tiibettiläistä kerrostaloon..


      • eli oikeassa olet että suurin osa ahdistuu yksin sisällä ja suljetussa tilassa, enkä ole tiibettiläistä ottamassa kerrostaloon kuten jo aijemmin sanoin.. Se ku tässä mietin että olisiko se mitenkää mahollista opettaa tiibettiläistä kerrostaloon..


    • laumistyttö

      Laumikset ovat työkoiria, jotka kärsivät jo pelkän kokonsa takia pienissä ja tunkkaisissa asunnoissa. Niillä pitää olla oma reviiri, jota ne saavat vartioida. Näin säilytetään rodun ainutlaatuiset työominaisuudet eikä kiusata rodun yksittäisiä yksilöitä.

      Kerrostaloissa on myös paljon portaita, ja varsinkin vanhana iso, raskas koira voi kärsiä lonkka- ja nivelvaivoista, eikä pääse kulkemaan niitä. Kannatko sinä silloin 75 kg koiran ulos?

      • ---

        Meillä on kotona tiibetinmastiffinarttu. Asumme omakotitalossa metsän vieressä. Pihamme on hyvin iso mutta koiralle se ei tunnu riittävän:) reviiriä pitäisi saada laajentaa metsään... Sisällä meidän koira ei juurikaan viihdy,melko paksu karva. Minusta tiibettiläisen ottamisessa kerrostaloon ei ole mitään järkeä kun koira tosiaan on hyvin reviiritietoinen ja ulkona viihtyvä. Lisäksi vielä melko kova haukkumaan ei tosin turhasta mutta esim. jos tiellä liikkuu joku se ilmoittaa siitä heti. Tiibetinmastiffilla ei ole mitään MIELLYTTÄMISENHALUA joten hieman epäilen sen opettamista esim. olla haukkumatta. Lisäksi minusta se on hieman kyseenalaista sillä siihenhän se on aikoinaan tarkoitettu,laumaa vartioimaan. Lisäksi ainakin meidän tiibettiläinen on sitä mieltä että yksin ei ole turvallista meidän ihmisten liikkua vaan se pyrkii kasaamaan "lauman" jotta vartiointi sujuu paremmin. Tämä piirre ei tee tiibettiläisestä mitään lapsiperhekoiraa. Itse en voisi kuvitellakaan tiibettiläisen ottamista kerrostaloon. Ihmiset ovat nykyään vieraantuneet siinä määrin eläimistä, ettei oikein enää ymmärretä että koirarotu kannattaa valita käyttötarkoituksen ja mm. asumismuodon mukaan. esim. metsästyskoira pelkäksi lemmikiksi tai chow chow lenkkikaveriksi... Ja tarkoitus ei ole ketään loukata tällä tekstillä vaan tuoda minun näkökantani esiin:)


      • on hissit :) ja pieni tunkkanen huoneistohan voi myös olla aika iso.. ja eikö tiibettiläisen piä saaha vartioida jotain,, eikä sen välttämättä tarvi olla oma piha..?


      • --- kirjoitti:

        Meillä on kotona tiibetinmastiffinarttu. Asumme omakotitalossa metsän vieressä. Pihamme on hyvin iso mutta koiralle se ei tunnu riittävän:) reviiriä pitäisi saada laajentaa metsään... Sisällä meidän koira ei juurikaan viihdy,melko paksu karva. Minusta tiibettiläisen ottamisessa kerrostaloon ei ole mitään järkeä kun koira tosiaan on hyvin reviiritietoinen ja ulkona viihtyvä. Lisäksi vielä melko kova haukkumaan ei tosin turhasta mutta esim. jos tiellä liikkuu joku se ilmoittaa siitä heti. Tiibetinmastiffilla ei ole mitään MIELLYTTÄMISENHALUA joten hieman epäilen sen opettamista esim. olla haukkumatta. Lisäksi minusta se on hieman kyseenalaista sillä siihenhän se on aikoinaan tarkoitettu,laumaa vartioimaan. Lisäksi ainakin meidän tiibettiläinen on sitä mieltä että yksin ei ole turvallista meidän ihmisten liikkua vaan se pyrkii kasaamaan "lauman" jotta vartiointi sujuu paremmin. Tämä piirre ei tee tiibettiläisestä mitään lapsiperhekoiraa. Itse en voisi kuvitellakaan tiibettiläisen ottamista kerrostaloon. Ihmiset ovat nykyään vieraantuneet siinä määrin eläimistä, ettei oikein enää ymmärretä että koirarotu kannattaa valita käyttötarkoituksen ja mm. asumismuodon mukaan. esim. metsästyskoira pelkäksi lemmikiksi tai chow chow lenkkikaveriksi... Ja tarkoitus ei ole ketään loukata tällä tekstillä vaan tuoda minun näkökantani esiin:)

        pitäähän tiibettiläisellekkin antaa tapakasvatus.. tiibettiläisen voi opettaa olemaan haukkumatta sisällä.
        ja koirahan perinteisesti opetetaan niin että se palkitaan jollain paremmalla kun mitä se saa ei toivotusta käytöksestä..

        enkä suutu tuosta sun tekstistä, asiaahan tuo on :) mutta aattelin näin toisinpäin asiaa, että mitä jos,,,,


      • c",)
        --- kirjoitti:

        Meillä on kotona tiibetinmastiffinarttu. Asumme omakotitalossa metsän vieressä. Pihamme on hyvin iso mutta koiralle se ei tunnu riittävän:) reviiriä pitäisi saada laajentaa metsään... Sisällä meidän koira ei juurikaan viihdy,melko paksu karva. Minusta tiibettiläisen ottamisessa kerrostaloon ei ole mitään järkeä kun koira tosiaan on hyvin reviiritietoinen ja ulkona viihtyvä. Lisäksi vielä melko kova haukkumaan ei tosin turhasta mutta esim. jos tiellä liikkuu joku se ilmoittaa siitä heti. Tiibetinmastiffilla ei ole mitään MIELLYTTÄMISENHALUA joten hieman epäilen sen opettamista esim. olla haukkumatta. Lisäksi minusta se on hieman kyseenalaista sillä siihenhän se on aikoinaan tarkoitettu,laumaa vartioimaan. Lisäksi ainakin meidän tiibettiläinen on sitä mieltä että yksin ei ole turvallista meidän ihmisten liikkua vaan se pyrkii kasaamaan "lauman" jotta vartiointi sujuu paremmin. Tämä piirre ei tee tiibettiläisestä mitään lapsiperhekoiraa. Itse en voisi kuvitellakaan tiibettiläisen ottamista kerrostaloon. Ihmiset ovat nykyään vieraantuneet siinä määrin eläimistä, ettei oikein enää ymmärretä että koirarotu kannattaa valita käyttötarkoituksen ja mm. asumismuodon mukaan. esim. metsästyskoira pelkäksi lemmikiksi tai chow chow lenkkikaveriksi... Ja tarkoitus ei ole ketään loukata tällä tekstillä vaan tuoda minun näkökantani esiin:)

        "esim. metsästyskoira pelkäksi lemmikiksi tai chow chow lenkkikaveriksi... "

        hehe, aivan totta :) Tosin en kyllä haluaisi käyttää chow chow'ta siihen alkuperäisenkään käyttöön jos semmoisen hankkisin.. :S


      • tiibetiibet
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        on hissit :) ja pieni tunkkanen huoneistohan voi myös olla aika iso.. ja eikö tiibettiläisen piä saaha vartioida jotain,, eikä sen välttämättä tarvi olla oma piha..?

        viihtyy ulkona, kerrostalossa ei tätä mahdollisuutta ole. Onhan niissä parveke/terassi mutta mietippä sitä kun tiibetiläinen menee talvipakkasilla ulos omalle pihalleen, antaa lumen sataa päälle ja nukkuu kaikessa rauhassa omalla pihallaan. Hetken kuluttua lunta on satanut niin paljon että koira on lumen alla piilossa ja siinä missä oli tiibetinmastiffi, siinä on nyt näennäisesti vain kasa lunta. :)
        Kyllä hymyilytti, ja arvaa vaan nauttiko koira! :) Tämän kun vaihtaa parvekkeeseen jossa tunnelma on aivan toinen. Kyllä minäkin mielummin menen luonnonhelmaan telttailemaan kuin esplanadille.
        Tiibetiläisen ei niin sanotusti "pidä vartioida", se tulee luonnostaan, ei sitä tarttee lampaita hommata vartioinnin takia. Laumanvartija pitää huolta siitä laumasta missä on, ja paikasta missä asuu. Kerrostalossa on enemmän vahdittavaa äänien takia ja täten myös enemmän varoitettavaa.


      • tiibetiibet kirjoitti:

        viihtyy ulkona, kerrostalossa ei tätä mahdollisuutta ole. Onhan niissä parveke/terassi mutta mietippä sitä kun tiibetiläinen menee talvipakkasilla ulos omalle pihalleen, antaa lumen sataa päälle ja nukkuu kaikessa rauhassa omalla pihallaan. Hetken kuluttua lunta on satanut niin paljon että koira on lumen alla piilossa ja siinä missä oli tiibetinmastiffi, siinä on nyt näennäisesti vain kasa lunta. :)
        Kyllä hymyilytti, ja arvaa vaan nauttiko koira! :) Tämän kun vaihtaa parvekkeeseen jossa tunnelma on aivan toinen. Kyllä minäkin mielummin menen luonnonhelmaan telttailemaan kuin esplanadille.
        Tiibetiläisen ei niin sanotusti "pidä vartioida", se tulee luonnostaan, ei sitä tarttee lampaita hommata vartioinnin takia. Laumanvartija pitää huolta siitä laumasta missä on, ja paikasta missä asuu. Kerrostalossa on enemmän vahdittavaa äänien takia ja täten myös enemmän varoitettavaa.

        oikeassa :) mutta ku aattelee näitä nykyvuosien talvia nii ei iha hirveitä määriä lunta oo,,, pari vuotta vielä nii tiibettiläinen peittyy vaa kuramössöön :((

        ei vainkaa :D

        onha se eri asia maata pihalla ku partsilla, joha siellä maalla viihtyy itekki paremmi, kaukana kaikesta ja omassa rauhassa.. maalla vaa on sitä jotaki ;)


    • sanomaan että mulla on nyt semmonen, ja hyvi o lähteny sujumaan :) ei turhia hauku ja vieraisiin suhtautuu vain vähäisellä varauksella :)

      • naurettava...

        Aika kusipäistä.


      • dogo^^

        voisin tulla nyt ampuu sut ja koiras mis nähään?


      • Malmikoira-09
        dogo^^ kirjoitti:

        voisin tulla nyt ampuu sut ja koiras mis nähään?

        Pakko puuttua ihan vain dogo^^:n kiusaksikin.
        Ystävälläni on laumanvartija (ei tosin tiffi mistä tässä keskustelussa oli kyse) kerrostalossa,
        eikä koira sisällä hauku rapun äänille.
        Laumishan totutetaan pennusta lähtien asioihin, joita sen tulee sietää aikuisena.
        Tämä yksilö on tottunut rapun ääniin ja reissaamiseen. Ne ovat sille koiralle luonnollisia asioita.
        Ystävälläni ravasi paljon erilaisia ihmisiä kotona silloin, kun koira oli juniori ja koira tottui ettei
        ovesta tuleva ole uhka, vaan aina tervetullut kun kotiväki on kotosalla.
        Koira on muutenkin todella rauhallinen kaikissa tilanteissa (mitä itse olen nähnyt)
        missä sen kanssa vaan liikutaan.
        Itse olen sitä mieltä, että laumis todellakin tarvitsee suuren reviirin missä toteuttaa itseään,
        mutta ei tätä ystäväni laumista näytä stressaavan pienempi tila ja vilkas ympäristö.
        Samanlainen möllöttäjä se koira on, kuin muutkin laumikset mihin olen törmännyt.

        Itse en koskaan ottaisi laumista krs.taloon, enkä tällä puolustele
        ystäväni päätöstä hankkia laumis krs.taloon.
        Toivon tämän kuitenkin herättävän teissä ajatuksia.
        Kaikki ei ole NIIN ehdotonta, kuin mitä annatte ymmärtää.


      • Bobtail69
        Malmikoira-09 kirjoitti:

        Pakko puuttua ihan vain dogo^^:n kiusaksikin.
        Ystävälläni on laumanvartija (ei tosin tiffi mistä tässä keskustelussa oli kyse) kerrostalossa,
        eikä koira sisällä hauku rapun äänille.
        Laumishan totutetaan pennusta lähtien asioihin, joita sen tulee sietää aikuisena.
        Tämä yksilö on tottunut rapun ääniin ja reissaamiseen. Ne ovat sille koiralle luonnollisia asioita.
        Ystävälläni ravasi paljon erilaisia ihmisiä kotona silloin, kun koira oli juniori ja koira tottui ettei
        ovesta tuleva ole uhka, vaan aina tervetullut kun kotiväki on kotosalla.
        Koira on muutenkin todella rauhallinen kaikissa tilanteissa (mitä itse olen nähnyt)
        missä sen kanssa vaan liikutaan.
        Itse olen sitä mieltä, että laumis todellakin tarvitsee suuren reviirin missä toteuttaa itseään,
        mutta ei tätä ystäväni laumista näytä stressaavan pienempi tila ja vilkas ympäristö.
        Samanlainen möllöttäjä se koira on, kuin muutkin laumikset mihin olen törmännyt.

        Itse en koskaan ottaisi laumista krs.taloon, enkä tällä puolustele
        ystäväni päätöstä hankkia laumis krs.taloon.
        Toivon tämän kuitenkin herättävän teissä ajatuksia.
        Kaikki ei ole NIIN ehdotonta, kuin mitä annatte ymmärtää.

        Tällä meidän naapurissa asui noin 10 vuoden ajan. Pyreneittenmastiffi todella iso(108kg) ei mikään läskitankki ollut se koira kyllä, ja asui kerrostalossa,ja oli todella kiltti koira,mutta en itse otaisi kerrostaloon todella suurta koiraa,nyt tässä meidän naapurissa Kaukaasianpaimenkoira joka todellakin osaavissa käsissä hyvä näin!


      • naurettava..
        Bobtail69 kirjoitti:

        Tällä meidän naapurissa asui noin 10 vuoden ajan. Pyreneittenmastiffi todella iso(108kg) ei mikään läskitankki ollut se koira kyllä, ja asui kerrostalossa,ja oli todella kiltti koira,mutta en itse otaisi kerrostaloon todella suurta koiraa,nyt tässä meidän naapurissa Kaukaasianpaimenkoira joka todellakin osaavissa käsissä hyvä näin!

        Tämä koko homma ei mene mun aivoihin ollenkaan. Minkä takia Onnenkäpälä kyselee että olisko mahdollista ottaa tiibetinmastiffi kerrostaloon? Eikä usko vitullakaan?? Onko maailman kirjat menossa sekaisin.. ??
        Ja voi olla tapauksia että koira on ulospäin onnellisen oloinen osaavissa käsissä kerrostalossa, kun ei paremmasta tiedä. Se nyt vaan ei ole laumiksem paikka se kerrostalo, ei vaikka miten päin kääntäis ja vääntäis.


      • 2 Tiibetiläistä

        Kuka kasvattaja sulle on myyny? Suomessa kukaan järkevä' Tiibetinmastiffin kasvattaja ei myy niitä kerrostaloon. Minkä ihmeen takia menit sen semmosen sinne hankkimaan? En ymmärrä tätä tuohua ollenkaaa. Tiibetinmastiffi on laumanvartija sen kuuluu saada vartioida laumaa omalla aidatulla pihalla!! Mihin ihmeessen tää maailma on menossa ku koiria annetaan näkyy ihan mihin sattuu. :(


    • tiibetinmastiffi82

      Täällä yhden tiibetinmastiffin omistaja, ekat kaksi vuotta asuttiin kerrostalossa ja nyt olemme asuneet 3 vuotta rivitalossa. Ihan pennusta asti kun on asunut ja ollaan opeteltu omat rutiinit ja tavat, niin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia!
      Joskus on äänille haukuttu, mutta ei sen pahempaa.... Aikuista koiraa en ottaisi, etenkin jos se on aiemmin asunut omakotitalossa.

    • _kiba_

      Tiibetinmastiffi ei sovi kerros- eikä rivitalo asuntoon. Mitään laumanvartija koiraa ei kannata ottaa kerros- tai rivitaloo. Ne tarvii oman AIDATUN pihan mitä vahtii. Tiibetinmastiffin kasvattajilt et todennäkösesti keltään tuu saamaan koiraa jos et asu maalla. Vastuuntuntonen kasvattja ei edes anna kerros- tai rivitaloon sellsta. Ensinnäkin vaikka joku nyt sanoo tähän että soveltuu kerrostaloon tai vastaavaa niin ei sovellu. Niillä on aika korkee vartiointivietti. Uskokaa nyt hyvät ihmiset että ne kuuluu maalle tai omakotitaloon vahtikoiriks ei kerros- tai rivitalo asuntoihin!!!!

    • bnmyt123

      Ottakaa huomioon että tiibetinmastiffejakin jalostetaan nykyään enemmän seura kuin vahtikoiriks.. tiiän montakin tapausta jotka asuu kerrostalos ja hyvin on menny

    • venus90

      meidän ensimmäinen koira oli tiibetinmastiffi. ei ollut hajuakaan että minkä rotuinen koira ollaan otettu(olin itse 9v ja halusin pörröisen koiran). 12 vuotta asuttiin koiran kanssa espoossa todella lähiö rivitaloalueella ja koira eli terveenä koko 12 vuotta! ilman ongelmia. joten en todellakaan voi yhtyä tuohon että ei sopisi, toki oli kova vahtimaan pihalla, mutta ei meille kyllä siitä ikinä valitettu.

    • Tiibetinmasf

      Tiibetinmastiffia ei voi pitää kerrostalossa missään tapauksessa. Tiibetinmastiffi tarvitsee oman pihan vartioitavakseen. Se tykkää olla esim. jonkun kumpareen päällä mistä se näkee "merta edemmäksi". Sille kasvaa komea rodunomainen turkki talvella, kun saa olla paljon ulkona. Komean turkin omaava tiibetinmastiffi ei pysty edes olemaan kuumassa kerrostalossa. Kannattaa lukea rodusta, kun edes miettii moisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe