Napaisuuden vaihto

MIG/MAG

Mulla on vanha mig/mag hitsaukone jossa ei ole napaisuuden vaihto mahdollisuutta (napaisuus pitäisi saada vaihdettua kun käyttää ydintäytelankaa). Onko kenelläkään kokemusta/varmaa tietoa miten napaisuuden vaihto tulisi toteuttaa? Onko se niin yksinkertaista että vaihdetaan tasasuuntauksen jälkeen piuhat ristiin vai pitäisikö homma yrittää hoitaa mahdollisimman lähellä ulostuloja?
p.s. Jos jotakuta kiinnostaa niin kerrottakoon että olen sähköasentaja, mutta tietämykseni hitsauskoneista on vähintäänkin vajavaista.

11

5692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli valmiina

vaihtoliittimet, en muista miten tuo sähköisesti muuttuu.

• MIG/MAG

..että homman pitäisi mennä niin että plussa on hitsattavassa kappaleessa ja miikka langassa, vai olenko ihan hakoteillä?

• siinä.....
        MIG/MAG kirjoitti:

..että homman pitäisi mennä niin että plussa on hitsattavassa kappaleessa ja miikka langassa, vai olenko ihan hakoteillä?

edes tasasuuntaajaa. Jos on pelkkä muuntaja. Ootko kattonut.

• mikamikamika

Onko koneessa miten maattokaapeli kiinitetty? Entä onko erillinen virtalähde josta menee syöttöjohto laknalaitteeseen? Jos niin ei vaikeuksia, johdot vaan erti ja eripäin kiinni. Mahdatko muuten tarkoittaa ydintäytelangalla sitä jota voi hitsata ilman kaasua? En lähtisi sillä kokeilemaan, umpilanka vaan koneeseen ja sillä hitsuutusta.

• vaatii kalliit

kaasut eli eipä aina kiinnosta. Tai se pullo on se joka maksaa maltaita.

• vaan

Eli juuri niin kuin itse sanoit niin vaihda vaan tasurin jälkeen kaapelit ristiin. Kela syötöt sun muut yleensä tule ennen tasuria minkä itsekin mäet jos olet sähkäri.

• Tein

aika mielenkiintoisen homman kun vaihdoin "vain" napaisuuden. Siínä pitää huomioida myös pistoolin liipaisimen johdotus jne.... Ja ehkä toimii...Pari iltaa ja silleen

• Anonyymi

Kyllä katkes hyvään kohtaan just ku päästiin asiaan. Mun pistoolilta tulee vaan yksi johto katkaisimelta joka on ja katkaisin yhdistää sen kaapeliin normaalisti mutta napaisuuden vaihdon jälkeen näin ei käy ja langan syöttö ei saa virtaa. Ajattelin laittaa lisäkatkaisijan pistoolin kahvan alle vai pitäiskö vaihtaa poltinkaapeli

• Anonyymi

Kovin olet vaatimattomin tiedon sähköasentaja . Oletko oikeen koulunkäynyt ja näyttökokekeet suorittanut . Vai itseoppinut mmj urakkamies

• Anonyymi

Ilmeisesti myös googlaustaitokin on kyselytaitoa vajavaisempi!

• Anonyymi

Olen joskus peuhannut kunnossapidon sähkärinä konepajalla. Siellä oli kasapäin noita ydinlankakeloja pölyttymässä, kukaan niillä touhunnut.
      -Törmäät vetorullaongelmiin, laineri purua täynnä, vituttaa, haen toisen migin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      236
      4600
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3035
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      25
      1613
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1439
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      938
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe