Mulla on vanha mig/mag hitsaukone jossa ei ole napaisuuden vaihto mahdollisuutta (napaisuus pitäisi saada vaihdettua kun käyttää ydintäytelankaa). Onko kenelläkään kokemusta/varmaa tietoa miten napaisuuden vaihto tulisi toteuttaa? Onko se niin yksinkertaista että vaihdetaan tasasuuntauksen jälkeen piuhat ristiin vai pitäisikö homma yrittää hoitaa mahdollisimman lähellä ulostuloja?
p.s. Jos jotakuta kiinnostaa niin kerrottakoon että olen sähköasentaja, mutta tietämykseni hitsauskoneista on vähintäänkin vajavaista.
Napaisuuden vaihto
11
5692
Vastaukset
- oli valmiina
vaihtoliittimet, en muista miten tuo sähköisesti muuttuu.
- MIG/MAG
..että homman pitäisi mennä niin että plussa on hitsattavassa kappaleessa ja miikka langassa, vai olenko ihan hakoteillä?
- siinä.....
MIG/MAG kirjoitti:
..että homman pitäisi mennä niin että plussa on hitsattavassa kappaleessa ja miikka langassa, vai olenko ihan hakoteillä?
edes tasasuuntaajaa. Jos on pelkkä muuntaja. Ootko kattonut.
- mikamikamika
Onko koneessa miten maattokaapeli kiinitetty? Entä onko erillinen virtalähde josta menee syöttöjohto laknalaitteeseen? Jos niin ei vaikeuksia, johdot vaan erti ja eripäin kiinni. Mahdatko muuten tarkoittaa ydintäytelangalla sitä jota voi hitsata ilman kaasua? En lähtisi sillä kokeilemaan, umpilanka vaan koneeseen ja sillä hitsuutusta.
- vaatii kalliit
kaasut eli eipä aina kiinnosta. Tai se pullo on se joka maksaa maltaita.
- vaan
Eli juuri niin kuin itse sanoit niin vaihda vaan tasurin jälkeen kaapelit ristiin. Kela syötöt sun muut yleensä tule ennen tasuria minkä itsekin mäet jos olet sähkäri.
- Tein
aika mielenkiintoisen homman kun vaihdoin "vain" napaisuuden. Siínä pitää huomioida myös pistoolin liipaisimen johdotus jne.... Ja ehkä toimii...Pari iltaa ja silleen
- Anonyymi
Kyllä katkes hyvään kohtaan just ku päästiin asiaan. Mun pistoolilta tulee vaan yksi johto katkaisimelta joka on ja katkaisin yhdistää sen kaapeliin normaalisti mutta napaisuuden vaihdon jälkeen näin ei käy ja langan syöttö ei saa virtaa. Ajattelin laittaa lisäkatkaisijan pistoolin kahvan alle vai pitäiskö vaihtaa poltinkaapeli
- Anonyymi
Kovin olet vaatimattomin tiedon sähköasentaja . Oletko oikeen koulunkäynyt ja näyttökokekeet suorittanut . Vai itseoppinut mmj urakkamies
- Anonyymi
Ilmeisesti myös googlaustaitokin on kyselytaitoa vajavaisempi!
- Anonyymi
Olen joskus peuhannut kunnossapidon sähkärinä konepajalla. Siellä oli kasapäin noita ydinlankakeloja pölyttymässä, kukaan niillä touhunnut.
-Törmäät vetorullaongelmiin, laineri purua täynnä, vituttaa, haen toisen migin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894