allergia liemessä

pahassa sellaisessa

2.5 v lapseni allerkioiden kanssa tulen toimeen kyllä kun possusta ja muutamasta muusta ruoka-aineesta keksin ruuan helposti jokapäivälle. ongelma onkin 8kk ikäisen lapsen kansa joka myös allerginen kaikelle. mistä löydän gluteenittomia, maidottomia, munattomia, ei nautaa, kanaa, kalaa, porkkanaa, herneitä, joo lista on loputon joka tapauksessa ruoka ohjeita tämmöselle lapselle olisin vailla, valmiista ei löydy mitään :-(

Olen onnelin jos yhdenkin linkin ohjeille saan

7

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmimmin

      Allergisen lapsen mummana läheltä seuraten tilannetta;varmimmin tiedät mitä lapsesi syö,kun valmistat itse ruuat isoina annoksina ja pakastat kerta-annoksiin.Tosin olisin jskus törmännyt allergia-sivuilla ruokaohjeisiin,tutkippa sieltä,ja omalla paikkakunnallani pyörii allergisten lasten vanhemmille vertaisryhmä, mistä varmaan saat tukiapua.

    • +++

      Teillä on varmaan 8 kk ikäisellä käytössä vielä sallittujen ruoka-aineiden lista? Onko teillä pienemmällä ja isommalla eri ruoka-aineet sopivia?

      Allergiaperheiden vertaistukikeskustelupalsta löytyy täältä:
      http://www.histamiini.com/

    • Sohvin mami
    • vois myös soveltaa
      • vyöhyketerapiaa?

        Kannattaa varmaan kokeilla, jos tilanne on noin paha. Saattaa nopeuttaa allergioiden ohi menemistä. Itse käytin juuri vauvaani ja maksoi 15 euroa/kerta täällä sivukylillä, ja auttoi ainakin omaan vauvaani heti jonkin verran. En tietysti voi tietää, kuinka jatkossa, mutta suosittelen kokeilemaan!


    • ************

      hurjalta viidakolta lasten rilaiset allergiat. Eikö kukaan ole neuvonut maitohappobakterien käyttöä, niistä löytyy kyllä tietoa netistäkin.
      Ravinto-opin ABC olisi äideille hyvää luettavaa.

      Lisäaineista on puhuttu jo vuosia, pienet lapset altistuvat niille erilaisten maustettujen jukurttien, limonadien, karkkien, tranrasvojen,makeutusaineiden ym.ym muodossa.Itsetehty ruoka ja puhtaat lisäaineettomat ruoat ja kiinostus mitä todellisuudessa pistää itsensä jalastensa suuhun auttaa kiertämään karikkoja.

      Ajatellaanpa vaikka sulatejuusto, hyvänmakuinen tuote, mutta siinä oleva rikkidoksiini kuluttaa eli siis tuhoaa kehosta ravintoaineita.

      Suolistoflooran vuoksi maitohappovalmisteet ovat tärkeitä. Solujen kannalta, että saataisiin solut kuntoon on piimaajauhe hyvää.
      Piimaajauhetta olen käyttänyt kun teen itse aamumuroja, sekoitan vaan muroihin sitä ja soijajauhetta. Lapsille tulee hyvä väri poskille ja kynnet että hiukset loistavat.

      Purkimehuja en myös anna koskaanlapsille koska purkit on käsitelty myös rikkidioksidilla.
      Kaikessa on kyllä paljon työtä mutta lopputulos on terveydelle hyvä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      274
      3020
    2. 201
      2866
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2454
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      218
      1929
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1202
    Aihe