Kaikki jotka on tekemässä omaa viertuaalitalli, voisko auttaa mua! mull on yks pien problema: miten saahaan virtuaalitalliin niitä oikeita kuvia! pitääks ne kopsata jotenkin??? voitteko please vastata tähän...
siis mä oon tekemässä sitä tallii expageen, osote on: http://www.expage.com/maranhevostalli
KAIKKI VIRTUAALITALLEIN TEKIJÄT! .....lukakaa tää!
18
568
Vastaukset
- ´´mara
mun to otsikossa tuli pari virhettä....sorkke... kyll te varmaan ymmärrätte sen...
heh:) - valokuvaaja
ÄLÄ VAIN MENE TUOSTAVAAN KOPSAILEMAAN TOISTEN SIVUILTA KUVIA IHAN NOIN VAAN!!! SE ON VASTOIN TEKIJÄNOIKEUSLAKIA, ELI LUVATTA KOPSAAMALLA TEET RIKOKSEN!!! JOS KUITENKIN JOKU KUVA IHAN HIRVEESTI HIMOTTAA, NIIN PLIIIIIS OTA YHTEYS SIVUJEN TEKIJÄÄN/KUVAN OMISTAJAAN! KYSY LUPA, JA JOS HÄN ANTAA SINUN KÄYTTÄÄ KUVAANSA NIIN SITTEN VOIT SITÄ KÄYTTÄÄ! EI MISSÄÄN NIMESSÄ MUUSSA TAPAUKSESSA!
- ´´mara´´
siis hä???
mä oon käyny monilla virtuaalitalleilla ja sielläkin on sellasii kuvii??? mä en kässää... - Annika
´´mara´´ kirjoitti:
siis hä???
mä oon käyny monilla virtuaalitalleilla ja sielläkin on sellasii kuvii??? mä en kässää...Eli kuvat virtuaalitalleilla ovat joko tallin omistajan ottamia ja skannaamia, tai sitten hän on, toivottavasti luvan kysyen, kopioinut ne muilta kotisivuilta. MUISTATHAN PYYTÄÄ LUVAN jos kopioit toisten ottamia kuvia. Yleensä lupa heltiää jos kauniisti pyytää, luvatta kopiointi voi pahimmillaan johtaa oikeusjuttuun. Tekijänoikeutta pitää kunnioittaa!!
- sanna
Annika kirjoitti:
Eli kuvat virtuaalitalleilla ovat joko tallin omistajan ottamia ja skannaamia, tai sitten hän on, toivottavasti luvan kysyen, kopioinut ne muilta kotisivuilta. MUISTATHAN PYYTÄÄ LUVAN jos kopioit toisten ottamia kuvia. Yleensä lupa heltiää jos kauniisti pyytää, luvatta kopiointi voi pahimmillaan johtaa oikeusjuttuun. Tekijänoikeutta pitää kunnioittaa!!
niitä on jo liikaa...ei kannata tehdä...
- Kuvavoro
Annika kirjoitti:
Eli kuvat virtuaalitalleilla ovat joko tallin omistajan ottamia ja skannaamia, tai sitten hän on, toivottavasti luvan kysyen, kopioinut ne muilta kotisivuilta. MUISTATHAN PYYTÄÄ LUVAN jos kopioit toisten ottamia kuvia. Yleensä lupa heltiää jos kauniisti pyytää, luvatta kopiointi voi pahimmillaan johtaa oikeusjuttuun. Tekijänoikeutta pitää kunnioittaa!!
...jos joku menee vähän kuvianne kopsaamaan, oletteko todella niin kateellisia niistä?
Voihan niitä kuvia kopsata vaikka ulkomaisilta hevossivuilta, tuskin ne jossain usassa välittävät siitä onko niiden pollen kuva jonkun suomalaisen virtuaalihevostallilla vai ei.
Ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni, ihmiset!!! - niin uskomattoman kyllästynyt
Kuvavoro kirjoitti:
...jos joku menee vähän kuvianne kopsaamaan, oletteko todella niin kateellisia niistä?
Voihan niitä kuvia kopsata vaikka ulkomaisilta hevossivuilta, tuskin ne jossain usassa välittävät siitä onko niiden pollen kuva jonkun suomalaisen virtuaalihevostallilla vai ei.
Ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni, ihmiset!!!no voi että, olipas nyt taas tosi järellä kirjoitettu viesti...
- Annika
Kuvavoro kirjoitti:
Ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni, ihmiset!!!ei siinä ole lapsi pieni kyse mistään kateudesta, vaan laista. Tekijänoikeuslaki suojaa kaikkia nettisivuillakin olevia kuvia, ja minä ainakin olen valmis tekemään rikosilmoituksen jos minun ottamiani kuvia muut alkavat julkaisemaan. Olen itse ne kuvannut, ostanut laitteet (lue kamera, skanneri) käyttänyt aikaa ja rahaa niihin. Ja se laki koskee muuten ulkomaalaisiakin sivuja, etenkin jenkit voi olla aikas kärkkäitä nostamaan oikeusjuttuja, ne ratkaisee kaiken vaaleista alkaen oikeudessa! ;) Se ei ole iso vaiva pyytää kuvan ottajalta lupa, ja jos hän ei sitä myönnä, eiköhän joku toinen anna luvan. Tästä voi jauhaa vaikka kuinka kauan, mutta jos olet eri mieltä, niin kaivappa lakikirja hyllystä ja tutki asiaa sieltä. Tule sitten kertomaan miten se oikeasti menikään...
- ´´mara´´
Annika kirjoitti:
ei siinä ole lapsi pieni kyse mistään kateudesta, vaan laista. Tekijänoikeuslaki suojaa kaikkia nettisivuillakin olevia kuvia, ja minä ainakin olen valmis tekemään rikosilmoituksen jos minun ottamiani kuvia muut alkavat julkaisemaan. Olen itse ne kuvannut, ostanut laitteet (lue kamera, skanneri) käyttänyt aikaa ja rahaa niihin. Ja se laki koskee muuten ulkomaalaisiakin sivuja, etenkin jenkit voi olla aikas kärkkäitä nostamaan oikeusjuttuja, ne ratkaisee kaiken vaaleista alkaen oikeudessa! ;) Se ei ole iso vaiva pyytää kuvan ottajalta lupa, ja jos hän ei sitä myönnä, eiköhän joku toinen anna luvan. Tästä voi jauhaa vaikka kuinka kauan, mutta jos olet eri mieltä, niin kaivappa lakikirja hyllystä ja tutki asiaa sieltä. Tule sitten kertomaan miten se oikeasti menikään...
mä en oo vielä mitään kuvii ees ottanu...mut aion kyll kysyy, jos voisin kopsata jonkun ihmisen sivuilta jotain kuvii... musta mä saan tehä virtuaalitallin ihan miten ite haluun!
- Kuvavoro -80
Kuvavoro kirjoitti:
Ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni, ihmiset!!!Tämä ei siis ollut pilaviesti!!!
Tiedän toki tekijänoikeuslaista, enkä ole lapsi (- vaikka toisaalta, mitä vikaa siinä on, varsinkin, jos aikuiset ovat tuollaisia >=) hähää, tästä taas jonkun sappi kiehahti.)
Tarkoitin vain sitä että hei haloo, kuka nyt oikeasti menisi haastamaan oikeuteen jotain virtuaalitallin pitäjää, joka lainaa heppakuvaa? _Varmaan Suomen oikeudessa tuollaisille vain naurettaisiin ja korkeintaan tarjottaisiin pullakahvit sovinnon merkeissä. =)
Varsinkin jos vaikka mainitsee, mistä kyseinen kuva on otettu, niin mitä vikaa siinä on? Luulen, että olette niin kateellisia kuvistanne, ettette halua, että joku saattaisi saada niistä kunniat itselleen.
Eihän siitä tule mitään proviikkaa, ja hyvä vain, jos joku pitää niin kuvastasi, että on valmis laittamaan sen omalle sivulleen...
En minä ainakaan jaksaisi tuollaisesta pattia ottaa, jos kuvaani käsitellään asiallisesti, eikä missään pilamielessä.
Ei kaiken tarvitse aina mennä niin pykälien ja säädösten mukaan, vaikka teille niin päähän taotaan. Netti on täynnä sellaisia sivuja, joissa kuvia on kopsattu toisilta, lehdistä, TV-ruuduilta skannaamalla ja yli 90 % niistä on takuuvarmasti ns. "laittomia". Kellään ei ole aikaa saati kykyä valvoa missä jotain kuvia mahdollisesti käytetään "väärin", netissä on miljoonia sivustoja...
Joten jäitä hattuun ja ratsastuskypärän alle! Säännöt on tehty rikottaviksi, ja myös niissä joustaminen on mahdollista monissa tilanteissa!!! Itse ainakin olen ottanut talteen itseni hauskuuttamiseksi muutamia kivoja kuvia nettisivustoilta ympäri maailmaa. Pääasiassa TV-sarja-aiheisia mutta kyllä siellä jokunen eläinkuvakin on. Suomalaisilla sivustoilla kuva-anti tosin on yleensä niin heikkoa, ettei niitä kuvienkeruu mielessä kannata edes vilkaista...
(KOROSTAN tämä EI ole pilaviesti) - kumppani
Kuvavoro -80 kirjoitti:
Tämä ei siis ollut pilaviesti!!!
Tiedän toki tekijänoikeuslaista, enkä ole lapsi (- vaikka toisaalta, mitä vikaa siinä on, varsinkin, jos aikuiset ovat tuollaisia >=) hähää, tästä taas jonkun sappi kiehahti.)
Tarkoitin vain sitä että hei haloo, kuka nyt oikeasti menisi haastamaan oikeuteen jotain virtuaalitallin pitäjää, joka lainaa heppakuvaa? _Varmaan Suomen oikeudessa tuollaisille vain naurettaisiin ja korkeintaan tarjottaisiin pullakahvit sovinnon merkeissä. =)
Varsinkin jos vaikka mainitsee, mistä kyseinen kuva on otettu, niin mitä vikaa siinä on? Luulen, että olette niin kateellisia kuvistanne, ettette halua, että joku saattaisi saada niistä kunniat itselleen.
Eihän siitä tule mitään proviikkaa, ja hyvä vain, jos joku pitää niin kuvastasi, että on valmis laittamaan sen omalle sivulleen...
En minä ainakaan jaksaisi tuollaisesta pattia ottaa, jos kuvaani käsitellään asiallisesti, eikä missään pilamielessä.
Ei kaiken tarvitse aina mennä niin pykälien ja säädösten mukaan, vaikka teille niin päähän taotaan. Netti on täynnä sellaisia sivuja, joissa kuvia on kopsattu toisilta, lehdistä, TV-ruuduilta skannaamalla ja yli 90 % niistä on takuuvarmasti ns. "laittomia". Kellään ei ole aikaa saati kykyä valvoa missä jotain kuvia mahdollisesti käytetään "väärin", netissä on miljoonia sivustoja...
Joten jäitä hattuun ja ratsastuskypärän alle! Säännöt on tehty rikottaviksi, ja myös niissä joustaminen on mahdollista monissa tilanteissa!!! Itse ainakin olen ottanut talteen itseni hauskuuttamiseksi muutamia kivoja kuvia nettisivustoilta ympäri maailmaa. Pääasiassa TV-sarja-aiheisia mutta kyllä siellä jokunen eläinkuvakin on. Suomalaisilla sivustoilla kuva-anti tosin on yleensä niin heikkoa, ettei niitä kuvienkeruu mielessä kannata edes vilkaista...
(KOROSTAN tämä EI ole pilaviesti)eikun oikeesti, joidenkin mielestä se ei ole oikein mukavaa että kuvia tolleen kopsataan omilta sivuilta... siis omia ottamiaan. ja jos sä et kerta pysty olemaan tekemättä sivuja kopioimatta toisten ihmisten ottamia kuvia ilman lupaa, niin pliis älä ainakaan rohkaise pienempiä ja ilmeisesti vähän puolilla käyviä kopioimaan toisten kuvia! ja vielä kun se ei oikeastikaan ole laillista... joten minä pyydän ihan nätisti, olisitko niin kiltti ettet enää kannustaisi tämmöisillä yleisillä keskustelu-palstoilla kuvien luvattomaan kopiointiin...
- Annika
Kuvavoro -80 kirjoitti:
Tämä ei siis ollut pilaviesti!!!
(KOROSTAN tämä EI ole pilaviesti)"Itse ainakin olen ottanut talteen itseni hauskuuttamiseksi muutamia kivoja kuvia nettisivustoilta ympäri maailmaa. Pääasiassa TV-sarja-aiheisia mutta kyllä siellä jokunen eläinkuvakin on. Suomalaisilla sivustoilla kuva-anti tosin on yleensä niin heikkoa, ettei niitä kuvienkeruu mielessä kannata edes vilkaista"
Siis ilmeisesti ihan vain omaa käyttöösi?? Kyllä saat minun puolestani kopioida vaikka kaikki netin kuvat omaksi iloksesi, mutta julkaisu on laitonta! On todella surullista että sinun ikäisesi ihminen (oletan että -80 on syntymävuotesi) ei ole vielä sisäistänyt että laki on laki. Ja koskee jokaista. Sen verran vielä luotan Suomen oikeuslaitokseen, että jos minun kuvaamiani kuvia joku muu julkaisee, ja kun 100% varmasti siitä syytteen nostan, niin ei sitä kahvilla korvata. Moni ansaitsee leipänsä valokuvaamalla ja myymällä kuviaan, eikä taatusti ilahdu jos näitä kuvia luvattomasti julkaistaan. Pirun kiva jos joku pitää kuvistani niin paljon että niitä julkaisee, mutta koska ne ovat minun, niin haluan niistä myös korvauksen. Tässä maassa kun ei elä hyvällä mielellä (ei sillä ainakaan laskuja makseta...).Tarvitaan myös rahaa, valitettavasti.
Kommenttisi siitä kuinka säännöt on tehty rikottaviksi on lähinnä lapsellista murrosikäisen uhoamista, eikä yksikään aikuinen ihminen sellaista päästäisi suustaan. Toisaalta eihän aikuisuutta voi määritellä iällä, moni 15-vuotias on fiksumpi kuin kaltaisesi parikymppiset. - Kuvavoro -80
Annika kirjoitti:
"Itse ainakin olen ottanut talteen itseni hauskuuttamiseksi muutamia kivoja kuvia nettisivustoilta ympäri maailmaa. Pääasiassa TV-sarja-aiheisia mutta kyllä siellä jokunen eläinkuvakin on. Suomalaisilla sivustoilla kuva-anti tosin on yleensä niin heikkoa, ettei niitä kuvienkeruu mielessä kannata edes vilkaista"
Siis ilmeisesti ihan vain omaa käyttöösi?? Kyllä saat minun puolestani kopioida vaikka kaikki netin kuvat omaksi iloksesi, mutta julkaisu on laitonta! On todella surullista että sinun ikäisesi ihminen (oletan että -80 on syntymävuotesi) ei ole vielä sisäistänyt että laki on laki. Ja koskee jokaista. Sen verran vielä luotan Suomen oikeuslaitokseen, että jos minun kuvaamiani kuvia joku muu julkaisee, ja kun 100% varmasti siitä syytteen nostan, niin ei sitä kahvilla korvata. Moni ansaitsee leipänsä valokuvaamalla ja myymällä kuviaan, eikä taatusti ilahdu jos näitä kuvia luvattomasti julkaistaan. Pirun kiva jos joku pitää kuvistani niin paljon että niitä julkaisee, mutta koska ne ovat minun, niin haluan niistä myös korvauksen. Tässä maassa kun ei elä hyvällä mielellä (ei sillä ainakaan laskuja makseta...).Tarvitaan myös rahaa, valitettavasti.
Kommenttisi siitä kuinka säännöt on tehty rikottaviksi on lähinnä lapsellista murrosikäisen uhoamista, eikä yksikään aikuinen ihminen sellaista päästäisi suustaan. Toisaalta eihän aikuisuutta voi määritellä iällä, moni 15-vuotias on fiksumpi kuin kaltaisesi parikymppiset.En nyt tarkoittanut sellaista, että joku menee ja tarjoaa esim. lehteen toisten valokuvia ominaan ja saa siitä PALKKAA. SE on minustakin rikos, vaan ei ilmaisiin nettisivustoihin kuvien laittaminen. Kuten aikaisemmin toin ilmi, on toisten kuvien lainaamistapauksissa (nettisivustoja varten) kohteliasta mainita kuvan oikea alkulähde, mutta mitä sillä periaatteessa on väliä, kun nettisivustoista ei siis edelleenkään kerätä mitään maksua? (lukuunottamatta tietyt aikuisviihde-sivut, mutta enpä nyt usko sinun ihan sellaisia kuvia ottaneen. Tai mistä minä tiedän...)
Tarkoitin myös tuolla sääntöjen rikkomisella sellaista turhien nipottamisten välttämistä. Onhan kirjojenkin kopiointi tekijänoikeuslain nojalla kiellettyä mutta esim. erilaisissa opetustilanteissa kuten kouluissa ja yliopistoissa niitä kopioidaan sumeilematta oppilaille jaettaviksi jotain työtä tai tutkimusta varten. Eikä siinäkään kukaan opettaja tai luennoitsija lähde erikseen mitään lupia kyselemään, koska eihän hän mitään maksua monisteista kerää, ne on tarkoitettu vain huviksi ja hyödyksi... kuten tässä mainitsemassa tapauksessani kuvatkin.
Tuon "olet lapsellinen" -viittauksen piti kai olla tarkoitus saada minut vetämään herneet nenään, mutta osoitan kypsyyteni vain virnuilemalla sille hieman surumielisesti (miksei tähän keskustelupalstaan saa liittää kuvia?). On lapsellista syyttää kaikkea lapsellisuudesta. Etenkin sillä provosoinnin yrittäminen on tavattoman kulunutta. - Kuvavoro -80
Annika kirjoitti:
"Itse ainakin olen ottanut talteen itseni hauskuuttamiseksi muutamia kivoja kuvia nettisivustoilta ympäri maailmaa. Pääasiassa TV-sarja-aiheisia mutta kyllä siellä jokunen eläinkuvakin on. Suomalaisilla sivustoilla kuva-anti tosin on yleensä niin heikkoa, ettei niitä kuvienkeruu mielessä kannata edes vilkaista"
Kommenttisi siitä kuinka säännöt on tehty rikottaviksi on lähinnä lapsellista murrosikäisen uhoamista, eikä yksikään aikuinen ihminen sellaista päästäisi suustaan. Toisaalta eihän aikuisuutta voi määritellä iällä, moni 15-vuotias on fiksumpi kuin kaltaisesi parikymppiset.Tässä ns. poliisivaltio Suomessa on muuten jätetty tuomiotta tai päästetty liian pienellä rangaistuksella paljon vakavampiakin rikkomuksia kuin toisten ottamien eläinvalokuvien julkaisu internetissä... (esim. raiskaukset)
Ja muuten tuollainen "laki on laki ja koskee kaikkia!" on sinänsä aika typerä ajatus, että huonot lait eivät ikinä poistu, jos niitä vain sokeasti noudatetaan eikä koskaan vähän purnata vastaan. Ihmisten luomat lait eivät ole mitään Jumalan taivaasta tiputtamia pyhiä käskyjä vaan niissä on ihan yhtä lailla virheitä kuin kaikissa muissakin ihmisten tekeleissä. (en nyt sano että tekijänoikeuslaki olisi kaikissa tapauksissa huono laki)
Minäkään en ole terroristi-iskujen puolella näin mitättömässä asiassa, mutta joskus sekin on välttämätöntä... =)
C'mon, missä teidän riskinotto-vaistonne ovat? =) - Kuvavoro -80
Annika kirjoitti:
Kommenttisi siitä kuinka säännöt on tehty rikottaviksi on lähinnä lapsellista murrosikäisen uhoamista, eikä yksikään aikuinen ihminen sellaista päästäisi suustaan. Toisaalta eihän aikuisuutta voi määritellä iällä, moni 15-vuotias on fiksumpi kuin kaltaisesi parikymppiset.Oletko siis ammattivalokuvaaja vai mistä näin kiukkuinen suhtautuminen ilotteluuni? =)
- Kuvavoro-80
kumppani kirjoitti:
eikun oikeesti, joidenkin mielestä se ei ole oikein mukavaa että kuvia tolleen kopsataan omilta sivuilta... siis omia ottamiaan. ja jos sä et kerta pysty olemaan tekemättä sivuja kopioimatta toisten ihmisten ottamia kuvia ilman lupaa, niin pliis älä ainakaan rohkaise pienempiä ja ilmeisesti vähän puolilla käyviä kopioimaan toisten kuvia! ja vielä kun se ei oikeastikaan ole laillista... joten minä pyydän ihan nätisti, olisitko niin kiltti ettet enää kannustaisi tämmöisillä yleisillä keskustelu-palstoilla kuvien luvattomaan kopiointiin...
...siitä voi oikeasti olla, jos joku 12-vuotias tyttö tekee virtuaali heppatallin ja laittaa sinne sinun ottamasi valokuvan? _Haluaisin vain tietää...
- ´´mara´´
Kuvavoro -80 kirjoitti:
Tässä ns. poliisivaltio Suomessa on muuten jätetty tuomiotta tai päästetty liian pienellä rangaistuksella paljon vakavampiakin rikkomuksia kuin toisten ottamien eläinvalokuvien julkaisu internetissä... (esim. raiskaukset)
Ja muuten tuollainen "laki on laki ja koskee kaikkia!" on sinänsä aika typerä ajatus, että huonot lait eivät ikinä poistu, jos niitä vain sokeasti noudatetaan eikä koskaan vähän purnata vastaan. Ihmisten luomat lait eivät ole mitään Jumalan taivaasta tiputtamia pyhiä käskyjä vaan niissä on ihan yhtä lailla virheitä kuin kaikissa muissakin ihmisten tekeleissä. (en nyt sano että tekijänoikeuslaki olisi kaikissa tapauksissa huono laki)
Minäkään en ole terroristi-iskujen puolella näin mitättömässä asiassa, mutta joskus sekin on välttämätöntä... =)
C'mon, missä teidän riskinotto-vaistonne ovat? =)en mä jaksa kuunnella noita teiän juttuja! kyll mä tiiän et kuvii ei saa kopsata ilman lupaa! mä vaan sitä täs oon koko ajan kysyny, et miten niitä kuvii voi laittaa omalle sivulle(oon tekemässä sitä expagessa)?????????? Et jos voisitte kertoo sen mahdollisimman yksityiskohtaisesti, tai ainakin silein et siitä ymmärtäis jotain!
- copyright
Kuvavoro -80 kirjoitti:
Oletko siis ammattivalokuvaaja vai mistä näin kiukkuinen suhtautuminen ilotteluuni? =)
mun mielest on tyhmää ruveta kinastelee tost...mä ja mun kaveri ollaan tekemäs virtuaalitallii ja saatiin luvat eräältä tallilta.
ei ne ehkä haasta oikeuteen nehä siin häviäis mut tää koko copyright juttu on suoraan sanoen PERSEEST!!!valokuvavoro-80 mä oon sun kaa sit kuitenki samaa mieltä!miten ne voi nii kamalasti loukkaantuu...
no ... iha sama...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243