hyvä kahvilaatu/merkki?

mä...

saako suomesta jotain hyvää (lue tummapaahtoista!) kahvia? kun ei vaan tuollainen juhla-mokka maistu miltään!

8

4416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallis, mutta hyvä

      Itse olen ostanut muutamia kertoja Mövenpick-kahvia, se on mielestäni hyvää...maksaa ainakin 4 euroa, mutta kannattaa maistella.

    • Lalli

      Punaisessa paketissa oleva ruotsalainen Gevalia on ihan kohtuuhyvä keskipaahtoinen eikä maksa paljoa.

      Pauligin perinteinen Presidentti (vai onko se Presidentin sekoitus?) on vielä Juhla-Mokkaakin vaaleampaa ällötystä, mutta nyt markkinoilla on sen rinnalla "tummaksi" ristitty Presidentti. Keskipaahtoista itse asiassa, mutta jumalattoman paljon parempaa kuin vaalea! Valitettavasti sitä ei saa joka paikasta eikä kukaan kauppias näköjään osaa panna sitä tarjouksiin.

      Itse juon aamukahvinani useimmiten Gevaliaa ja päiväkahvinani espressokeittimellä valmistettua Pauligin Espresso Originalea.

      Pauligin Cafe Parisien on espressotyyppistä mutta tuntuvasti tummempaa kuin Espresso Originale. Jos tosi tummaa suomalaista kahvia haluat niin kahvisi taitaa olla siinä.

    • Jouni

      Jacobs Cafen vihreä pakettinen kahvi. Hieman hintavampi (4-4.5 euroa / puoli kg), mutta maku ja vahvuus sen mukainen.

      • Lalli

        Asuin Jacobsin kotikaupungissa Bremenissä (Saksan "kahvikaupunki" nro 1) 4 viikkoa kesällä 1968 ja 2 viikkoa kesällä 1969 (minulla oli tuolloin ikää 17-18 vuotta). Tutustuin mm. isäntäperheeni pojan parhaaseen kaveriin, joka meni valmistuttuaan (Diplom-Kaufmann) 70-luvulla markkinointihommiin juuri Jacobsille. 1990-luvulla hän yleni Jacob-Suchard-konsernin Saksan maajohtajaksi. Sittemmin kaveri on ollut ison bremeniläisen panimoyhtiön (Beck) johdossa ja on nyt johtanut parin vuoden ajan Essenissä Coca-Colan Saksan-toimintoja.

        Jacobs Krönung on todellakin kelpo kahvia, minäkin voin suositella lämpimästi!


      • Titta
        Lalli kirjoitti:

        Asuin Jacobsin kotikaupungissa Bremenissä (Saksan "kahvikaupunki" nro 1) 4 viikkoa kesällä 1968 ja 2 viikkoa kesällä 1969 (minulla oli tuolloin ikää 17-18 vuotta). Tutustuin mm. isäntäperheeni pojan parhaaseen kaveriin, joka meni valmistuttuaan (Diplom-Kaufmann) 70-luvulla markkinointihommiin juuri Jacobsille. 1990-luvulla hän yleni Jacob-Suchard-konsernin Saksan maajohtajaksi. Sittemmin kaveri on ollut ison bremeniläisen panimoyhtiön (Beck) johdossa ja on nyt johtanut parin vuoden ajan Essenissä Coca-Colan Saksan-toimintoja.

        Jacobs Krönung on todellakin kelpo kahvia, minäkin voin suositella lämpimästi!

        Juon erittäin harvoin kahvia, mutta silloin sen on oltava sitten sitäkin parempaa. Tuo Jacobs?onkin kokeilematon merkki. Pitänee ostaa seuraavan kerran, kun käyn kunnon marketissa. Kuinkas sitä annostellaan verrattuna norm. kahvilaatuihin? Minulla on 7 g kahvimitta. Onko voimakas, pehmeä, vai millainen?

        Mitä muita hyviä merkkejä löytyy? Ei saa maistua kitkerälle vaikka annostelisi hiukan enemmänkin vahingossa.

        Normaalisti juon haudutettua teetä aamuisin, koska sisäkalut sanovat stop aamukaffeelle. Vaan kyllä silti kerran päivässä pitäisi kunnon kahvia saada.


    • Tummaa paahtoa

      ..ovat pieniä paahtimoita Hesassa joilla on useampiakin sortteja tummemmaksi paahdettuja kahvipapuja. Uskoisin molemmilta löytyvän nettisivustot , joissa lisätietoa valikoimista ja ylipäätään kahvilaaduista ja paahdoista.
      Mitä tummempi paahto, sitä vatsaystävällisempää juomaa. Parkkihapot nimittäin paahtamisen myötä häviävät.
      Itse aloitan päiväni tummimmalla= ranskalaisella paahdolla.
      Teessä on myös parkkihappoja ja kofeiiniä, joten ei sekään ole "terveellisempää".

      • rjeba

        "Parkkihapot nimittäin paahtamisen myötä häviävät."
        Kahvissa ei ole em happoja. En tiedä mistä olet tietosi saanut, mutta se on harhaluuloa. Kahvin karvaisen maun tekee kofeiini. Happoja kahvissa kyllä on, mutta niistä tarkemmin vaikka Wikipediassa.


    • jone_94

      Pauligin Presidentti tumma paahto ja
      Paulig Parisien, on parasta kahvia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe