saako suomesta jotain hyvää (lue tummapaahtoista!) kahvia? kun ei vaan tuollainen juhla-mokka maistu miltään!
hyvä kahvilaatu/merkki?
8
4689
Vastaukset
- kallis, mutta hyvä
Itse olen ostanut muutamia kertoja Mövenpick-kahvia, se on mielestäni hyvää...maksaa ainakin 4 euroa, mutta kannattaa maistella.
- Lalli
Punaisessa paketissa oleva ruotsalainen Gevalia on ihan kohtuuhyvä keskipaahtoinen eikä maksa paljoa.
Pauligin perinteinen Presidentti (vai onko se Presidentin sekoitus?) on vielä Juhla-Mokkaakin vaaleampaa ällötystä, mutta nyt markkinoilla on sen rinnalla "tummaksi" ristitty Presidentti. Keskipaahtoista itse asiassa, mutta jumalattoman paljon parempaa kuin vaalea! Valitettavasti sitä ei saa joka paikasta eikä kukaan kauppias näköjään osaa panna sitä tarjouksiin.
Itse juon aamukahvinani useimmiten Gevaliaa ja päiväkahvinani espressokeittimellä valmistettua Pauligin Espresso Originalea.
Pauligin Cafe Parisien on espressotyyppistä mutta tuntuvasti tummempaa kuin Espresso Originale. Jos tosi tummaa suomalaista kahvia haluat niin kahvisi taitaa olla siinä. - Jouni
Jacobs Cafen vihreä pakettinen kahvi. Hieman hintavampi (4-4.5 euroa / puoli kg), mutta maku ja vahvuus sen mukainen.
- Lalli
Asuin Jacobsin kotikaupungissa Bremenissä (Saksan "kahvikaupunki" nro 1) 4 viikkoa kesällä 1968 ja 2 viikkoa kesällä 1969 (minulla oli tuolloin ikää 17-18 vuotta). Tutustuin mm. isäntäperheeni pojan parhaaseen kaveriin, joka meni valmistuttuaan (Diplom-Kaufmann) 70-luvulla markkinointihommiin juuri Jacobsille. 1990-luvulla hän yleni Jacob-Suchard-konsernin Saksan maajohtajaksi. Sittemmin kaveri on ollut ison bremeniläisen panimoyhtiön (Beck) johdossa ja on nyt johtanut parin vuoden ajan Essenissä Coca-Colan Saksan-toimintoja.
Jacobs Krönung on todellakin kelpo kahvia, minäkin voin suositella lämpimästi! - Titta
Lalli kirjoitti:
Asuin Jacobsin kotikaupungissa Bremenissä (Saksan "kahvikaupunki" nro 1) 4 viikkoa kesällä 1968 ja 2 viikkoa kesällä 1969 (minulla oli tuolloin ikää 17-18 vuotta). Tutustuin mm. isäntäperheeni pojan parhaaseen kaveriin, joka meni valmistuttuaan (Diplom-Kaufmann) 70-luvulla markkinointihommiin juuri Jacobsille. 1990-luvulla hän yleni Jacob-Suchard-konsernin Saksan maajohtajaksi. Sittemmin kaveri on ollut ison bremeniläisen panimoyhtiön (Beck) johdossa ja on nyt johtanut parin vuoden ajan Essenissä Coca-Colan Saksan-toimintoja.
Jacobs Krönung on todellakin kelpo kahvia, minäkin voin suositella lämpimästi!Juon erittäin harvoin kahvia, mutta silloin sen on oltava sitten sitäkin parempaa. Tuo Jacobs?onkin kokeilematon merkki. Pitänee ostaa seuraavan kerran, kun käyn kunnon marketissa. Kuinkas sitä annostellaan verrattuna norm. kahvilaatuihin? Minulla on 7 g kahvimitta. Onko voimakas, pehmeä, vai millainen?
Mitä muita hyviä merkkejä löytyy? Ei saa maistua kitkerälle vaikka annostelisi hiukan enemmänkin vahingossa.
Normaalisti juon haudutettua teetä aamuisin, koska sisäkalut sanovat stop aamukaffeelle. Vaan kyllä silti kerran päivässä pitäisi kunnon kahvia saada.
- Tummaa paahtoa
..ovat pieniä paahtimoita Hesassa joilla on useampiakin sortteja tummemmaksi paahdettuja kahvipapuja. Uskoisin molemmilta löytyvän nettisivustot , joissa lisätietoa valikoimista ja ylipäätään kahvilaaduista ja paahdoista.
Mitä tummempi paahto, sitä vatsaystävällisempää juomaa. Parkkihapot nimittäin paahtamisen myötä häviävät.
Itse aloitan päiväni tummimmalla= ranskalaisella paahdolla.
Teessä on myös parkkihappoja ja kofeiiniä, joten ei sekään ole "terveellisempää".- rjeba
"Parkkihapot nimittäin paahtamisen myötä häviävät."
Kahvissa ei ole em happoja. En tiedä mistä olet tietosi saanut, mutta se on harhaluuloa. Kahvin karvaisen maun tekee kofeiini. Happoja kahvissa kyllä on, mutta niistä tarkemmin vaikka Wikipediassa.
- jone_94
Pauligin Presidentti tumma paahto ja
Paulig Parisien, on parasta kahvia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851