Ahtaajat tienaa liikaa

Naapurin äijä

katoin verotiedoista että ahtaajapässi melkein naapurista tienaa 60t vuodessa, vituttaa

64

5889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se elämä

      on. Toisia aloja arvostetaan enemmän rahallisesti kuin toisia. Opiskele/hakeudu ahtaajaksi - jo helpottaa vitutus.

      • ...

        puhua paskaa se on sellanen juttu että ei ole tarvinu käydä muutaakun peruskoulun eikä mitään lukiota... MIETI SITÄ JUNTTI


      • wikipedia
        ... kirjoitti:

        puhua paskaa se on sellanen juttu että ei ole tarvinu käydä muutaakun peruskoulun eikä mitään lukiota... MIETI SITÄ JUNTTI

        Ahtaaja on laivojen ja proomujen lastaamista ja lastin purkamista satamassa suorittavasta henkilöstä käytettävä ammattinimike. Ahtaajan tehtävänä on erilaista kuormauskalustoa hyväksi käyttäen purkaa lasti laivan ruumasta ja/tai kuormata alus turvallisesti.

        Ahtaajan työ on vastuullista, sillä lasti on sijoitettava aluksen ruumaan ja kansille siten, ettei se pääse siirtymään kovassakaan merenkäynnissä. Työ vaatii tarkkuutta ja huolellisuutta, jotta mahdollisimman suuri määrä rahtia saadaan turvallisesti lastattua alukseen. Ahtaaja suorittaa kuormaustoimien ohella myös alukseen kuormatun tai siitä puretun lastin seurantakirjanpitoa.

        Ahtaajan työ on ryhmätyötä, ja ammatissa tapahtuu paljon tapaturmia. Ahtaajilta edellytetään valppautta, ripeyttä ja tarkkuutta. Ammattiin kouluttautuminen tapahtuu yleensä oppisopimuskoulutuksena.


      • niin.
        ... kirjoitti:

        puhua paskaa se on sellanen juttu että ei ole tarvinu käydä muutaakun peruskoulun eikä mitään lukiota... MIETI SITÄ JUNTTI

        sossuun


      • Anonyymi
        wikipedia kirjoitti:

        Ahtaaja on laivojen ja proomujen lastaamista ja lastin purkamista satamassa suorittavasta henkilöstä käytettävä ammattinimike. Ahtaajan tehtävänä on erilaista kuormauskalustoa hyväksi käyttäen purkaa lasti laivan ruumasta ja/tai kuormata alus turvallisesti.

        Ahtaajan työ on vastuullista, sillä lasti on sijoitettava aluksen ruumaan ja kansille siten, ettei se pääse siirtymään kovassakaan merenkäynnissä. Työ vaatii tarkkuutta ja huolellisuutta, jotta mahdollisimman suuri määrä rahtia saadaan turvallisesti lastattua alukseen. Ahtaaja suorittaa kuormaustoimien ohella myös alukseen kuormatun tai siitä puretun lastin seurantakirjanpitoa.

        Ahtaajan työ on ryhmätyötä, ja ammatissa tapahtuu paljon tapaturmia. Ahtaajilta edellytetään valppautta, ripeyttä ja tarkkuutta. Ammattiin kouluttautuminen tapahtuu yleensä oppisopimuskoulutuksena.

        se on sitten jo kone-ahtaaja jos trukilla ajelee ,ja sitä seuranta kirjanpitoa tekee taljari yleensä


    • Turhaa hermoilet

      EU-mepin kolmen kuukauden palkka, ilman kulukorvauksia. Nyt vasta vututtaa, ahtaaja sentään joutuu tekemään töitä, mepit istuskelevat palavereissa ja avustajat tekevät työt.

      • rfrfrfrfrfrfrfrfrf

        suomi on laman kynnyksellä.
        ahtaajia ei tarvita.
        venäjän satamat tulee kaatamaan suomesta tämänkin alan.
        hyvästi paperi,hyvästi ahtaus


    • ukko...

      ei kyl ole pässi ja tienasi vain n.50 000e. ja rapiat. vaimo ei le tyytyväinen ahtaajan tuloihin!!!!

    • Tanssiva luuranko

      Naapurin akka on sairaanhoitaja ja tienaa 75000€ vuodessa! Tämä siis kevyestä sisätyöstä peruskoulupohjalta. Kyllä ahtaaja sentään tekee työtä palkkansa eteen, toisin kuin tappajakiristäjä.

    • mutta..

      paskaa hommaa silti, vaikka onkin hyvin palkattua.
      Mieluummin vaikka siisti sisähomma ja 30 tonnia vuodessa päivätöissä.

      • työmiehet,näin se

        menee.Kouvolassa ratapihalla tienataan liikaa,Kotkassa ahtaajat tienaa liikaa,Anjalankoskella paperimiehet tienaa liikaa,milläköhän alalla tienataan sopivasti?


    • HDTV

      aika paljon tekevät ylitöitä sen palkan eteen. Peruspalkka ei kuitenkaan ihan kauheasti yli 30000€:n mene. Pitää aina miettiä että millä sen rahan saa. Jokaisessa työssä (myös ns matalapalkka-aloilla) tienaa ihan hyvin kun tekee riittävästi ylitöitä. Varmaan sinäkin tienaisit ihan ok, jos työnteko kiinnostaisi.

      • kuukausipalkasta

        nauttivat 100% provikkapalkaa!!! Kuten minä olen tehnyt jo vuosia... Eipä onnistu kaikilta? Koskaan et tiedä mitä tienaat. Välillä helvetisti, ja joskus helvetin vähän. Jokaiselle tekisi hyvää kokeilla, ainakin työnteko rupeaa maistumaan, väkisinkin!!! Ja onko täällä kohta hommia kenellekään?


    • mitä sitten...

      ahtaaja tienaa mitä tienaa.. mie tienaan alle 20t eikä vituta yhtää.. kiristetään vain nyörejä...

      pitää tehä vaan enemmän hommia..

      • vaan ne pienet menot!

        Hyvää sapuskaa ollaan syöty,vaikka mun tulot on alle ton 20/vuosi


    • viime vuonna

      26 000e.. sisältää enemmän työviikonloppuja kun vapaita, paljon valvottuja öitä ja iltoja vaippahommien merkeissä. Voin sanoa senkin, että päivätyöllä tienaisin hieman alle 20 000. Kukin itse alansa valitsee, siis eipä jaksa valittaa.. en minä jaksaisi ahtaajan työtä, eikä ahtaaja jaksaisi minun. Pääasia että työssä viihtyy ja leipää tulee pöytään.

      • kuoppa..

        DI tienaa 5500/kk korkeakoulu ylioppilas pohja insinöörit on suomen sekäranka.


      • Palkanmaksaja
        kuoppa.. kirjoitti:

        DI tienaa 5500/kk korkeakoulu ylioppilas pohja insinöörit on suomen sekäranka.

        Voin sanoa että aika harva ahtaaja 60k€ vuoteen tienaa, aivan päättömillä ylitöillä kyllä jotkut aika lähelle. Keskimäärin pyörii vuosiansiot reilussa 30:ssä, päivätöissä näin äkkiä laskien olisi ahtaajan kuukausiansiot keskimäärin 2500:n hujakoilla. Että tottakai kehnoista työajoista ja övereistä tuleekin korvata jotain vai itsekö painaisit iloisin mielin ylitöitä palkatta?
        Noihin 60k€:n ansioihin täytyy painaa semmosta 600 tuntia vuoteen ylitöitä, että siitä vaan tekemään joka päivä 12 tuntia putkeen, tosin alalla vuoroista johtuen yleensä ylityöt syntyvät tuplavuoroista eli teeppä kerran viikkoon 2 vuoroa putkeen ja normaalit vuorot päälle. On niitä helpompiakin hommia joissa pääsee samoille tileille, katsokaapas vaikka energiapuolen hommissa olevan naapurinne vuositulot seuraavaksi, kyllä niissä hommissa perustunnitkin alkaa kakkosella mutta porukka on unohtanut kadehtia alan duunareita kokonaan, muutenhan ne vois vetää herneen nokkaan ja sammuttais valot:))


      • ylitöitä
        Palkanmaksaja kirjoitti:

        Voin sanoa että aika harva ahtaaja 60k€ vuoteen tienaa, aivan päättömillä ylitöillä kyllä jotkut aika lähelle. Keskimäärin pyörii vuosiansiot reilussa 30:ssä, päivätöissä näin äkkiä laskien olisi ahtaajan kuukausiansiot keskimäärin 2500:n hujakoilla. Että tottakai kehnoista työajoista ja övereistä tuleekin korvata jotain vai itsekö painaisit iloisin mielin ylitöitä palkatta?
        Noihin 60k€:n ansioihin täytyy painaa semmosta 600 tuntia vuoteen ylitöitä, että siitä vaan tekemään joka päivä 12 tuntia putkeen, tosin alalla vuoroista johtuen yleensä ylityöt syntyvät tuplavuoroista eli teeppä kerran viikkoon 2 vuoroa putkeen ja normaalit vuorot päälle. On niitä helpompiakin hommia joissa pääsee samoille tileille, katsokaapas vaikka energiapuolen hommissa olevan naapurinne vuositulot seuraavaksi, kyllä niissä hommissa perustunnitkin alkaa kakkosella mutta porukka on unohtanut kadehtia alan duunareita kokonaan, muutenhan ne vois vetää herneen nokkaan ja sammuttais valot:))

        tienaa 20v talossa ollut moniosaaja-ahtaaja reilut 40000e vuodessa.

        Tilapäiset tienaa ton reilut 30000e vuodessa.


      • Ahtaajaitte
        Palkanmaksaja kirjoitti:

        Voin sanoa että aika harva ahtaaja 60k€ vuoteen tienaa, aivan päättömillä ylitöillä kyllä jotkut aika lähelle. Keskimäärin pyörii vuosiansiot reilussa 30:ssä, päivätöissä näin äkkiä laskien olisi ahtaajan kuukausiansiot keskimäärin 2500:n hujakoilla. Että tottakai kehnoista työajoista ja övereistä tuleekin korvata jotain vai itsekö painaisit iloisin mielin ylitöitä palkatta?
        Noihin 60k€:n ansioihin täytyy painaa semmosta 600 tuntia vuoteen ylitöitä, että siitä vaan tekemään joka päivä 12 tuntia putkeen, tosin alalla vuoroista johtuen yleensä ylityöt syntyvät tuplavuoroista eli teeppä kerran viikkoon 2 vuoroa putkeen ja normaalit vuorot päälle. On niitä helpompiakin hommia joissa pääsee samoille tileille, katsokaapas vaikka energiapuolen hommissa olevan naapurinne vuositulot seuraavaksi, kyllä niissä hommissa perustunnitkin alkaa kakkosella mutta porukka on unohtanut kadehtia alan duunareita kokonaan, muutenhan ne vois vetää herneen nokkaan ja sammuttais valot:))

        Joo kato 250-300 tuntia vuodes ylitöitä ja tulot 55-63k et kato tota vittu sillee riippuen millasista ylitöistä ne tulot koostuu. En tiiä millä tuntipalkalla laskit ton 600 tuntia mut näköjään et ainakaan mun.


      • ikotoi
        Ahtaajaitte kirjoitti:

        Joo kato 250-300 tuntia vuodes ylitöitä ja tulot 55-63k et kato tota vittu sillee riippuen millasista ylitöistä ne tulot koostuu. En tiiä millä tuntipalkalla laskit ton 600 tuntia mut näköjään et ainakaan mun.

        Teet siis vähintään kuukauden verran vuodessa ylimääräistä... Onhan se tapa toikin viettää vapaa-aikaansa.


      • DI_2
        kuoppa.. kirjoitti:

        DI tienaa 5500/kk korkeakoulu ylioppilas pohja insinöörit on suomen sekäranka.

        Niin missäs tässä junttilassa DI:t saa 5500 e/kk? Pitänee vaihtaa työpaikkaa heti, kun oma palkkaa jää tuosta lähes tonnin. No ei tuota ikääkään ole itsellä vielä niin. Jos sen 5500 sais vaikka muuteman vuoden päästä.

        Toisaalta ei se hääppöisesti mene ahtaajaraukallakaan, kun ylitöitä saa tehdä kuukauden tai kahden edestä yltääkseen edes lähelle samoja vuosiansioita. ;)


      • Steve Dore
        ikotoi kirjoitti:

        Teet siis vähintään kuukauden verran vuodessa ylimääräistä... Onhan se tapa toikin viettää vapaa-aikaansa.

        Nii kato ylitöistähän saa rahan LISÄKSI ns vastikevapaita jotka voi tietysti lunastaa myös käteisenä.. Eli kymmenen yötyökeikkaa on kymmenen palkallista vapaata ylityökorvausten lisäksi. Että silleen..


      • Anonyymi
        ylitöitä kirjoitti:

        tienaa 20v talossa ollut moniosaaja-ahtaaja reilut 40000e vuodessa.

        Tilapäiset tienaa ton reilut 30000e vuodessa.

        tilapäiset tällähetkellä noin 20 e tunti +vuorolisät vakituiset 21-30tunti + vuorolisät


    • apumies on

      kiios kiios...-apumies on sanden kunkku...

      • se helv..

        hyvä ku tilapäisellä olisikin niitä töitä,tilapäinen saa hikisee 15-20000e,siitä on kokemusta ja monella.ja vakkarit 50000e ku asuu sielä,elikäs jos ei o muuta tekemistä,ni painaa duunii vaa,tosin sen 250h ylkkää vuodessa..mitä unohtu/meni väärin?


    • börjeliini

      Kannattaa katsoa ahtausalan työehtosopimuksesta
      niitten tuntipakat,olivat meinaan jotain 15 eskon luokkaa eli eipä hääppöiset.Se on kuulkaas se perustuntipalkka jolla voi alkaa kehuskelemaan eivätkä mitkään ylityöt.Kyllähän ylitöillä vuosiansiot saa suuriksi kuka vaan jos ei satu muuta tekemistä vapaa-aikana olemaan kuin työn teko.Tietysti jos on Mussaloon rakentanu talon ja tila-autokin on just hommattu
      ja muijakin vinkuu siinä,niin pakkohan se on painaa pitkää päivää.

      • joiupo

        älä välilä keskiki elämään...


      • oijoijoi

        älä välilä keskiki elämään...elpopaa


      • l,hicneh
        oijoijoi kirjoitti:

        älä välilä keskiki elämään...elpopaa

        jokellusta?


      • ahtaaja kännissä
        l,hicneh kirjoitti:

        jokellusta?

        silloin kun ei ole töissä...


      • apina

        mun muija se paljo...soppailee)))))))))))E-------------- -K-O)))))))MEEN AJELEE ....


      • lååklkj

        millasia alusousuja mieel,ja sukkii...bröiliini...säälinsua


    • täällä riittää

      Heh... oikein huvittaa taas, kun lueskelee näitä Kotkan valituksia. Naapuri tienaa noin paljon, satamassa ahtaajilla on niin paha olla, Summa sammui. Alituiseen itketään ja kadehditaan toisten menestymistä. On niin hölmöläisten hommaa, että suorastaan hymyilyttää vaan lisää, kun näkee kateellisena työkaverien tai naapurien kyttäävän toisiaan.

      Lopettaisitte sen narinan ja tekisitte sillä elämällänne jotain. Menkää vaikka koulun penkille ja hankkikaa ammatti, josta maksetaan. Tai alkakaa yrittäjiksi. Narisemalla mikään ei muutu. Tekoja, tekoja...

      • lestissään

        Mä tienaan hyvin olen Insinööri,vakutusyhtiölle kirjoitin pienen lausunnon,siitä laskutin 750€ nää tälläset on palkan lisiä ja matkustelen erimaissa ja ei tarvi paskasta duunii painaa .kovat kaulassa ja kravatti suorassa.

        kyllä kannatti opiskella,vaikka koville joskus otti.


      • DI_2
        lestissään kirjoitti:

        Mä tienaan hyvin olen Insinööri,vakutusyhtiölle kirjoitin pienen lausunnon,siitä laskutin 750€ nää tälläset on palkan lisiä ja matkustelen erimaissa ja ei tarvi paskasta duunii painaa .kovat kaulassa ja kravatti suorassa.

        kyllä kannatti opiskella,vaikka koville joskus otti.

        Tokihan inssinä on mukava... mutta vois tuota rahnaa tulla lisääkin. DI:ksi valmistumisen jälkeen työkokemusta on kertynyt alle neljä vuotta - vuosiansiot nyt hitusen alle 60000 e. Ei tarvi kontata kädet paskassa.

        Ei kai opiskeluaika mitään pahaa ollut. Rentoa aikaa oli... paljon matkustelua, välillä pieni rutistus tentteihin, hauskaa ajanvietettä kavereiden kanssa.


      • ei tarvi tosin
        DI_2 kirjoitti:

        Tokihan inssinä on mukava... mutta vois tuota rahnaa tulla lisääkin. DI:ksi valmistumisen jälkeen työkokemusta on kertynyt alle neljä vuotta - vuosiansiot nyt hitusen alle 60000 e. Ei tarvi kontata kädet paskassa.

        Ei kai opiskeluaika mitään pahaa ollut. Rentoa aikaa oli... paljon matkustelua, välillä pieni rutistus tentteihin, hauskaa ajanvietettä kavereiden kanssa.

        kunnon ahtaajankaan kädet paskassa tehdä mitään. 8h työpäivästä töitä on noin 5h ja pienillä ylitöillä vuositulot 60tonnii. sun kouluaikana mä kerkesin tienata suunnilleen, no, sen verran ettet ikinä tule pääsemään lähellekään työurasi aikana mun tienestejä.


      • onkin Herra
        ei tarvi tosin kirjoitti:

        kunnon ahtaajankaan kädet paskassa tehdä mitään. 8h työpäivästä töitä on noin 5h ja pienillä ylitöillä vuositulot 60tonnii. sun kouluaikana mä kerkesin tienata suunnilleen, no, sen verran ettet ikinä tule pääsemään lähellekään työurasi aikana mun tienestejä.

        inssillä on viellä päivärahoja kokous palkkioita,joista muodostuu viellä toinen viistonninen lisää.kk12000€


      • onkin Herra
        ei tarvi tosin kirjoitti:

        kunnon ahtaajankaan kädet paskassa tehdä mitään. 8h työpäivästä töitä on noin 5h ja pienillä ylitöillä vuositulot 60tonnii. sun kouluaikana mä kerkesin tienata suunnilleen, no, sen verran ettet ikinä tule pääsemään lähellekään työurasi aikana mun tienestejä.

        inssillä on viellä päivärahoja kokous palkkioita,joista muodostuu viellä toinen viistonninen lisää.kk12000€


      • DI_2
        ei tarvi tosin kirjoitti:

        kunnon ahtaajankaan kädet paskassa tehdä mitään. 8h työpäivästä töitä on noin 5h ja pienillä ylitöillä vuositulot 60tonnii. sun kouluaikana mä kerkesin tienata suunnilleen, no, sen verran ettet ikinä tule pääsemään lähellekään työurasi aikana mun tienestejä.

        Jos ketjun aikaisempiin kirjoituksiin on mitään uskomista, niin kyllä saat töitä tehdä jatkossakin, kun itse vietän vapaa-aikaani.

        Jotkut kirjoittivat:
        -"20v talossa ollut moniosaaja-ahtaaja reilut 40000e vuodessa" eli kk-ansiot noin 3200e,kun lomarahat huomio.
        -"Joo kato 250-300 tuntia vuodes ylitöitä ja tulot 55-63k et kato tota vittu sillee riippuen millasista ylitöistä ne tulot koostuu."

        300 tuntia vuodessa ylitöitä on lähes kaksi kuukautta. Jos tuo ei ole paljon, niin nauti vaan töistäsi. ;) Mitä kouluaikoihin tulee, niin ehtihän tuota jo silloinkin tehdä töitä.

        Meissä insinööreissähän on se vika, että me lasketaan kaikkea...

        Jos tavan tallukka aloittaa työuransa saaden 2500e/kk ja saa joka vuosi 3% palkankorotuksen, 12 vuoden kuluttua kasassa olisi sellainen 467 tuhatta euroa bruttona. Duunarin palkka olisi tuollaisella kehityksellä 12 vuoden kuluttua siis reilut 4100 e/kk - ei taida muuten toteutua. Kaukana tuosta 3200 kk-ansiosta, mikä oli 20 v. ahtaushommissa olleella.

        Jos korkeakoulutettu opiskelee vastaavana 12 vuoden aikana 4 ensimmäistä vuotta, aloittaa työt 5 vuoden kohdalla saaden 5000 euroa kuussa. Oletetaan vielä että palkka ei nousisi lainkaan, mikä ei ole totta. Korkeakoulutettu menee näin jo 7 työvuoden jälkeen duunarin kokonaisansioiden ohi...

        Eli rautalangasta väännettynä - duunari töissä 12 vuotta: tuloksena reilut 467000 e.
        Vastaavasti korkeakoulutettu 12 vuoden aikana 4 vuotta koulussa ja loput töissä: tuloksena 480000e.

        Ai niin... ahtaajana ei taida olla paljon mahkuja muihin hommiin. Olet siis urasi huipulla jo nyt. Great! ;)


      • ddkkö
        DI_2 kirjoitti:

        Jos ketjun aikaisempiin kirjoituksiin on mitään uskomista, niin kyllä saat töitä tehdä jatkossakin, kun itse vietän vapaa-aikaani.

        Jotkut kirjoittivat:
        -"20v talossa ollut moniosaaja-ahtaaja reilut 40000e vuodessa" eli kk-ansiot noin 3200e,kun lomarahat huomio.
        -"Joo kato 250-300 tuntia vuodes ylitöitä ja tulot 55-63k et kato tota vittu sillee riippuen millasista ylitöistä ne tulot koostuu."

        300 tuntia vuodessa ylitöitä on lähes kaksi kuukautta. Jos tuo ei ole paljon, niin nauti vaan töistäsi. ;) Mitä kouluaikoihin tulee, niin ehtihän tuota jo silloinkin tehdä töitä.

        Meissä insinööreissähän on se vika, että me lasketaan kaikkea...

        Jos tavan tallukka aloittaa työuransa saaden 2500e/kk ja saa joka vuosi 3% palkankorotuksen, 12 vuoden kuluttua kasassa olisi sellainen 467 tuhatta euroa bruttona. Duunarin palkka olisi tuollaisella kehityksellä 12 vuoden kuluttua siis reilut 4100 e/kk - ei taida muuten toteutua. Kaukana tuosta 3200 kk-ansiosta, mikä oli 20 v. ahtaushommissa olleella.

        Jos korkeakoulutettu opiskelee vastaavana 12 vuoden aikana 4 ensimmäistä vuotta, aloittaa työt 5 vuoden kohdalla saaden 5000 euroa kuussa. Oletetaan vielä että palkka ei nousisi lainkaan, mikä ei ole totta. Korkeakoulutettu menee näin jo 7 työvuoden jälkeen duunarin kokonaisansioiden ohi...

        Eli rautalangasta väännettynä - duunari töissä 12 vuotta: tuloksena reilut 467000 e.
        Vastaavasti korkeakoulutettu 12 vuoden aikana 4 vuotta koulussa ja loput töissä: tuloksena 480000e.

        Ai niin... ahtaajana ei taida olla paljon mahkuja muihin hommiin. Olet siis urasi huipulla jo nyt. Great! ;)

        apuuva miks noi kade porukkaa,ei oikee men jakeluu...sääälin sua...oma elämä mulla)...suck me...


      • Steve Dore
        DI_2 kirjoitti:

        Jos ketjun aikaisempiin kirjoituksiin on mitään uskomista, niin kyllä saat töitä tehdä jatkossakin, kun itse vietän vapaa-aikaani.

        Jotkut kirjoittivat:
        -"20v talossa ollut moniosaaja-ahtaaja reilut 40000e vuodessa" eli kk-ansiot noin 3200e,kun lomarahat huomio.
        -"Joo kato 250-300 tuntia vuodes ylitöitä ja tulot 55-63k et kato tota vittu sillee riippuen millasista ylitöistä ne tulot koostuu."

        300 tuntia vuodessa ylitöitä on lähes kaksi kuukautta. Jos tuo ei ole paljon, niin nauti vaan töistäsi. ;) Mitä kouluaikoihin tulee, niin ehtihän tuota jo silloinkin tehdä töitä.

        Meissä insinööreissähän on se vika, että me lasketaan kaikkea...

        Jos tavan tallukka aloittaa työuransa saaden 2500e/kk ja saa joka vuosi 3% palkankorotuksen, 12 vuoden kuluttua kasassa olisi sellainen 467 tuhatta euroa bruttona. Duunarin palkka olisi tuollaisella kehityksellä 12 vuoden kuluttua siis reilut 4100 e/kk - ei taida muuten toteutua. Kaukana tuosta 3200 kk-ansiosta, mikä oli 20 v. ahtaushommissa olleella.

        Jos korkeakoulutettu opiskelee vastaavana 12 vuoden aikana 4 ensimmäistä vuotta, aloittaa työt 5 vuoden kohdalla saaden 5000 euroa kuussa. Oletetaan vielä että palkka ei nousisi lainkaan, mikä ei ole totta. Korkeakoulutettu menee näin jo 7 työvuoden jälkeen duunarin kokonaisansioiden ohi...

        Eli rautalangasta väännettynä - duunari töissä 12 vuotta: tuloksena reilut 467000 e.
        Vastaavasti korkeakoulutettu 12 vuoden aikana 4 vuotta koulussa ja loput töissä: tuloksena 480000e.

        Ai niin... ahtaajana ei taida olla paljon mahkuja muihin hommiin. Olet siis urasi huipulla jo nyt. Great! ;)

        Jotakin mennyt ohi?

        Överistä saa ylityökorvauksen palkallisia vapaita. Teet 10 yö-överiä ni saat kymmenen palkallista vapaata

        Eikä tässä ole tarkoituskaan kilpailla korkeammin koulutettujen kanssa, pääasia että itte pärjätään mukavasti. Ei minulla ole tarvetta arvostella muiden päätöksiä kouluttautua tai olla kouluttautumatta.. Olen tyytyväinen tilanteeseen.

        Perusahtaajahan ei tietenkään pääse 50-60t tuloihin mutta moniosaajat pääsee, ylitöillä tietenkin, mutta kuten edeltä käy ilmi niistä saa myös vapaata hyvällä suhteella. Tosin eipä joka dippainssikään revi 5000e/kk heti valmistuttuaan ja AIKA harva loppujen lopuksi viidessä vuodessa DI.ksi valmistuu.. Tilastoida voidaan tietysti haluttaessa ihan miten vaan.

        Uran huipulla? Mitä sitten? Työ on mukavaa, ei henkisesti eikä fyysisesti rasittavaa joten kaipuuta "eteenpäin" ei tosiaan ole. Jos olisi niin toki voisi jatkaa kouluttatumista vaikkapa muulle alalle. Periaatteessahan tosiaan voi olla "huipulla", kuten sinä sen ymmärrät, jo kaksikymppisenä enkä itse pidä tätä mitenkään huonona asiana.

        Onnea sinulle valinnoissasi, koulutus harvoin menee hukkaan. Minä poika se vaan ahtaan.


      • Steve Dore the man
        DI_2 kirjoitti:

        Jos ketjun aikaisempiin kirjoituksiin on mitään uskomista, niin kyllä saat töitä tehdä jatkossakin, kun itse vietän vapaa-aikaani.

        Jotkut kirjoittivat:
        -"20v talossa ollut moniosaaja-ahtaaja reilut 40000e vuodessa" eli kk-ansiot noin 3200e,kun lomarahat huomio.
        -"Joo kato 250-300 tuntia vuodes ylitöitä ja tulot 55-63k et kato tota vittu sillee riippuen millasista ylitöistä ne tulot koostuu."

        300 tuntia vuodessa ylitöitä on lähes kaksi kuukautta. Jos tuo ei ole paljon, niin nauti vaan töistäsi. ;) Mitä kouluaikoihin tulee, niin ehtihän tuota jo silloinkin tehdä töitä.

        Meissä insinööreissähän on se vika, että me lasketaan kaikkea...

        Jos tavan tallukka aloittaa työuransa saaden 2500e/kk ja saa joka vuosi 3% palkankorotuksen, 12 vuoden kuluttua kasassa olisi sellainen 467 tuhatta euroa bruttona. Duunarin palkka olisi tuollaisella kehityksellä 12 vuoden kuluttua siis reilut 4100 e/kk - ei taida muuten toteutua. Kaukana tuosta 3200 kk-ansiosta, mikä oli 20 v. ahtaushommissa olleella.

        Jos korkeakoulutettu opiskelee vastaavana 12 vuoden aikana 4 ensimmäistä vuotta, aloittaa työt 5 vuoden kohdalla saaden 5000 euroa kuussa. Oletetaan vielä että palkka ei nousisi lainkaan, mikä ei ole totta. Korkeakoulutettu menee näin jo 7 työvuoden jälkeen duunarin kokonaisansioiden ohi...

        Eli rautalangasta väännettynä - duunari töissä 12 vuotta: tuloksena reilut 467000 e.
        Vastaavasti korkeakoulutettu 12 vuoden aikana 4 vuotta koulussa ja loput töissä: tuloksena 480000e.

        Ai niin... ahtaajana ei taida olla paljon mahkuja muihin hommiin. Olet siis urasi huipulla jo nyt. Great! ;)

        Jotakin mennyt ohi?

        Överistä saa ylityökorvauksen lisäksi palkallisia vapaita. Teet 10 yö-överiä ni saat kymmenen palkallista vapaata

        Eikä tässä ole tarkoituskaan kilpailla korkeammin koulutettujen kanssa, pääasia että itte pärjätään mukavasti. Ei minulla ole tarvetta arvostella muiden päätöksiä kouluttautua tai olla kouluttautumatta.. Olen tyytyväinen tilanteeseen.

        Perusahtaajahan ei tietenkään pääse 50-60t tuloihin mutta moniosaajat pääsee, ylitöillä tietenkin, mutta kuten edeltä käy ilmi niistä saa myös vapaata hyvällä suhteella. Tosin eipä joka dippainssikään revi 5000e/kk heti valmistuttuaan ja AIKA harva loppujen lopuksi viidessä vuodessa DI.ksi valmistuu.. Tilastoida voidaan tietysti haluttaessa ihan miten vaan.

        Uran huipulla? Mitä sitten? Työ on mukavaa, ei henkisesti eikä fyysisesti rasittavaa joten kaipuuta "eteenpäin" ei tosiaan ole. Jos olisi niin toki voisi jatkaa kouluttatumista vaikkapa muulle alalle. Periaatteessahan tosiaan voi olla "huipulla", kuten sinä sen ymmärrät, jo kaksikymppisenä enkä itse pidä tätä mitenkään huonona asiana.

        Onnea sinulle valinnoissasi, koulutus harvoin menee hukkaan. Minä poika se vaan ahtaan.


      • DI_2
        Steve Dore kirjoitti:

        Jotakin mennyt ohi?

        Överistä saa ylityökorvauksen palkallisia vapaita. Teet 10 yö-överiä ni saat kymmenen palkallista vapaata

        Eikä tässä ole tarkoituskaan kilpailla korkeammin koulutettujen kanssa, pääasia että itte pärjätään mukavasti. Ei minulla ole tarvetta arvostella muiden päätöksiä kouluttautua tai olla kouluttautumatta.. Olen tyytyväinen tilanteeseen.

        Perusahtaajahan ei tietenkään pääse 50-60t tuloihin mutta moniosaajat pääsee, ylitöillä tietenkin, mutta kuten edeltä käy ilmi niistä saa myös vapaata hyvällä suhteella. Tosin eipä joka dippainssikään revi 5000e/kk heti valmistuttuaan ja AIKA harva loppujen lopuksi viidessä vuodessa DI.ksi valmistuu.. Tilastoida voidaan tietysti haluttaessa ihan miten vaan.

        Uran huipulla? Mitä sitten? Työ on mukavaa, ei henkisesti eikä fyysisesti rasittavaa joten kaipuuta "eteenpäin" ei tosiaan ole. Jos olisi niin toki voisi jatkaa kouluttatumista vaikkapa muulle alalle. Periaatteessahan tosiaan voi olla "huipulla", kuten sinä sen ymmärrät, jo kaksikymppisenä enkä itse pidä tätä mitenkään huonona asiana.

        Onnea sinulle valinnoissasi, koulutus harvoin menee hukkaan. Minä poika se vaan ahtaan.

        Näinhän se on... ei se ahtaaminen pahaa hommaa olekkaan. En niin sano. Nostan hattua niille jotka sitä tekevät. Mutta pointtina oli lähinnä se, että ei noita ansiota taida ilman niitä ylitöitä tulla ahtaushommissa aivan noin paljon kuin annetaan keskusteluissa ymmärtää.

        Mitä inssin hommiin tulee, niin molempia on nähty - ruumiillista työtä ja toimistohommia. On aikoja jolloin olisi mielekkäämpää ottaa saha käteen ja kaataa mieluummin hehtaari metsää kuin pohtia henkilöstö- tai tuotanto-ongelmia. Toisaalta työ on sen verran monipuolista, että tylsää ei ole koskaan. Painetta töissä on joka suunnalta mutta ilmeisesti on sen verran masokisti luonne, että siitä jopa nauttii.


      • dore steve mann
        Steve Dore the man kirjoitti:

        Jotakin mennyt ohi?

        Överistä saa ylityökorvauksen lisäksi palkallisia vapaita. Teet 10 yö-överiä ni saat kymmenen palkallista vapaata

        Eikä tässä ole tarkoituskaan kilpailla korkeammin koulutettujen kanssa, pääasia että itte pärjätään mukavasti. Ei minulla ole tarvetta arvostella muiden päätöksiä kouluttautua tai olla kouluttautumatta.. Olen tyytyväinen tilanteeseen.

        Perusahtaajahan ei tietenkään pääse 50-60t tuloihin mutta moniosaajat pääsee, ylitöillä tietenkin, mutta kuten edeltä käy ilmi niistä saa myös vapaata hyvällä suhteella. Tosin eipä joka dippainssikään revi 5000e/kk heti valmistuttuaan ja AIKA harva loppujen lopuksi viidessä vuodessa DI.ksi valmistuu.. Tilastoida voidaan tietysti haluttaessa ihan miten vaan.

        Uran huipulla? Mitä sitten? Työ on mukavaa, ei henkisesti eikä fyysisesti rasittavaa joten kaipuuta "eteenpäin" ei tosiaan ole. Jos olisi niin toki voisi jatkaa kouluttatumista vaikkapa muulle alalle. Periaatteessahan tosiaan voi olla "huipulla", kuten sinä sen ymmärrät, jo kaksikymppisenä enkä itse pidä tätä mitenkään huonona asiana.

        Onnea sinulle valinnoissasi, koulutus harvoin menee hukkaan. Minä poika se vaan ahtaan.

        Eipä mene kauaa, kun et sinäkään tee tuntiakaan minkäänlaista satamatyötä. Ylitöistä puhumattakaan.. Hinnoiltelkaa itsenne kortistoon, paperimiesten perässä on tilaa. Ja sitten vielä kehtaatte aukoa päätänne "huimista" ansioistanne, sillä lailla!


      • Steve Dore
        dore steve mann kirjoitti:

        Eipä mene kauaa, kun et sinäkään tee tuntiakaan minkäänlaista satamatyötä. Ylitöistä puhumattakaan.. Hinnoiltelkaa itsenne kortistoon, paperimiesten perässä on tilaa. Ja sitten vielä kehtaatte aukoa päätänne "huimista" ansioistanne, sillä lailla!

        Eipä ole koskaan tullut auottua päätä ansioista, eikä olisi koskaan ollut varaakaan. Ei tuollaisilla tuloilla vielä juhlita. Mutta jos sinä luulet että satamatyöt loppuu Suomesta kokonaan niin ihan vitun tyhmähän siä oot.. Ole siinä kaikessa typeryydessäsi kuitenkin onnellinen jos omaat matalapalkkaisen mutta varman duunipaikan. Näinä aikoina sellaiset on arvossaan. Minä poika se vaan ahtaan kun en muuta osaa.


      • Nohnohnoo
        Steve Dore kirjoitti:

        Eipä ole koskaan tullut auottua päätä ansioista, eikä olisi koskaan ollut varaakaan. Ei tuollaisilla tuloilla vielä juhlita. Mutta jos sinä luulet että satamatyöt loppuu Suomesta kokonaan niin ihan vitun tyhmähän siä oot.. Ole siinä kaikessa typeryydessäsi kuitenkin onnellinen jos omaat matalapalkkaisen mutta varman duunipaikan. Näinä aikoina sellaiset on arvossaan. Minä poika se vaan ahtaan kun en muuta osaa.

        Mitäs sinä mun duuneista tiedät? Niin, et mitään. Mutta jostain syystä me kaikki tiedetään sun duunista, liksasta ja arvomaailmastakin aika paljon. En toivo sinulle työmarkkinoiden suhteen mitään hyvää.


      • Steve Dore
        Nohnohnoo kirjoitti:

        Mitäs sinä mun duuneista tiedät? Niin, et mitään. Mutta jostain syystä me kaikki tiedetään sun duunista, liksasta ja arvomaailmastakin aika paljon. En toivo sinulle työmarkkinoiden suhteen mitään hyvää.

        Minkäs sille sitten voi?

        Onnea sinulle elämässäsi ja kaikkea hyvää. Sydämeni pohjasta


    • sköm

      Lukekaahan uutisia!
      www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1515933

    • börjeliini
      • jottatuota

        Ohhoijaa kun haukottaa...Ja vähän naurattaakin välillä:)


      • Väljääjä
        jottatuota kirjoitti:

        Ohhoijaa kun haukottaa...Ja vähän naurattaakin välillä:)

        Ahtaaminen on rankkaa työtä, eivätkä siinä pärjää sukkahousuihin pukeutuvat ja meikkaavat miehekkeet lainkaan. Eli oikeiden työmiesten palkoista nyyhkivät henkilöt ovat pääsääntöisesti niitä ressukoita, jotka ovat saaneet XY-kromosomiston vasten tahtoaan ja kokevat olevansa "väärässä ruumiissa". Oikea mies ei rehellisen duunarin palkkaa kadehdi, vaan heittää vain isompaa vaihdetta sisään pystyäkseen itsekin tienaamaan saman. Vähäveristen kadehtijoiden kimeä piipitys tosin riipoo oikean työmiehen korvia, mutta jätetään silti vaille huomiota, sillä oikea mies ei ole heikommilleen ilkeä, vaan säälii piipittäviä hermiksiä.


      • varma tieto
        Väljääjä kirjoitti:

        Ahtaaminen on rankkaa työtä, eivätkä siinä pärjää sukkahousuihin pukeutuvat ja meikkaavat miehekkeet lainkaan. Eli oikeiden työmiesten palkoista nyyhkivät henkilöt ovat pääsääntöisesti niitä ressukoita, jotka ovat saaneet XY-kromosomiston vasten tahtoaan ja kokevat olevansa "väärässä ruumiissa". Oikea mies ei rehellisen duunarin palkkaa kadehdi, vaan heittää vain isompaa vaihdetta sisään pystyäkseen itsekin tienaamaan saman. Vähäveristen kadehtijoiden kimeä piipitys tosin riipoo oikean työmiehen korvia, mutta jätetään silti vaille huomiota, sillä oikea mies ei ole heikommilleen ilkeä, vaan säälii piipittäviä hermiksiä.

        On tutkittu, että ahtaajien äo on erittäin matala. Ahtaajat on myös lähes aina ylipainoisia lonnijoita joilla työmiehen vako paistaa kun kumartuvat.
        Hävettäisi olla ahtaaja, onneksi en ole kun tuli kouluja käytyä.


      • aivanko
        varma tieto kirjoitti:

        On tutkittu, että ahtaajien äo on erittäin matala. Ahtaajat on myös lähes aina ylipainoisia lonnijoita joilla työmiehen vako paistaa kun kumartuvat.
        Hävettäisi olla ahtaaja, onneksi en ole kun tuli kouluja käytyä.

        itse tutkit? vaan eipä siinä, kyllähän nuo meidän hommat osaisi tehdä apinakin. palkaksikin kelpaisi varmaan terttu banaaneja kun ahtaaja ottaa 70-100k€ vuodessa jos vaan viitsii. läskejä siellä ei ole kun muutama tapajuoppo, joten et taida tunnistaa ahtaajaa jos sellainen vastaan kävelee.

        no ei tarvi kauaa teidän ketsella vastenmielisiä ahtaajia, sillä aikamoisen kuoliniskun on ala saanut. oma vienti ja tuonti ei pitkälle riitä ja kotkankin sataman toiminnot tulee varmasti vähintäänkin puolittumaan seuraavan 5 vuoden aikana.


    • julkinen salaisuus ...

      Eihän se mitään että tienaa, mutta kun eivät tee töitä palkkansa eteen.

      Suurin osa työajasta menee taukoihin , ja kotiin lähdetään tuntia ennen kuin vuoro vaihtuu. Ylitöillä paikataan sitten tämä lorviminen.

      Ongelma on se,että näitä palkkoja ei enää ole millään firmalla varaa maksaa jos työteho on sitä luokkaa mitä se on.

    • Anonyymi

      ijkhguklö,k.j

    • Anonyymi

      entisajan ahtaajat olivat ahtaajia. Miehiä. Äijiä. Rautaa. Työt hoideltiin fyysisesti hikoilemalla. Ruumassa lastattiin urakkatahdilla painavia säkkejä. Sitten liinat ja ketjut taakin ympärille, käsimerkki manttelimiehelle ja ylösnosto. Sellu ja paperipaaleja ja täysinäisiä tynnyreitä pyöriteltiin omalla kropalla ja käsivoimilla. Kilpailtiin siitä saako aamulla itsellensä prikan ja pääsee töihin. Sitten tulivat kontit ja konttilaivat. Ahtaajista tuli trukin ja lastauslukkien kuskeja. Eihän siinä hommassa hiki enää tule kun aktiivisin fyysinen suoritus on kuskinpenkille ponnistelu. Selkäkipukaan ei enää johdu särkevistä lihaksista vaan nonstop istumisesta. Siitä istumisesta maksetaan kumma kyllä hyvät liksat. Ennen oli ahtaajat rautaa. Hii-o-hoi

    • Anonyymi

      Ahistaa kun ihminen tienaa. Kaikille pitäisi olla sairaseläke.

    • Anonyymi

      Tänään taas lastattiin tavarata laivaan, mongo mongo pian alkaa yö. Taaskin me netotaan tonnit vaivaan, mongo mongo pian päättyy yök. Darraaaa! Da da da da daa! Tonnit rommin ja päättyy yö!

    • Anonyymi

      Työtön koneyrittäjä v.s ahtaaja-punikki 6-0! Ahtaajien ammattitaito perustuu siihen että ahtaajan suku ei ole koskaan omistanut muuta laitetta kuin patterpeniksen ja snurran.

    • Anonyymi

      Jos ahtaajan työ ei teille keipaa ettekä suostu itse ahtaajiksi miksi valitatte ahtaajan palkasta

      • Anonyymi

        Näin on, miten voi ahistaa se mitä toinen tienaa? Taitavat omla persuja?


    • Anonyymi

      Eipä tuo ole paljoa, jos ei itse makaa rähmällään paskassa ja katsele muita. Vuorotyö ja verot pois, vähästä olet kymiläinen kade. Minä tienaan päälle 90 tonnia. Onneksi en ruvenut ahtaajaksi tai makaamaan paskaan kuten sinä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe