E36-mittaristo-ongelma

E36-325

Auto 325i -92 ja aina sillöin tällöin kun kytken virrat päälle ni kilometrilukeman tilalle tulee PPPPPP ja samalla gaso-, lämpö-, kulutus ja kierroslukumittari ei toimi. Kun käytän virrat off-asennossa ni vika yleensä korjaantuu. Mistä moinen johtuu? Ja missäpäin autoa muuten on se boxi mistä tulee tiedot mittaristolle ja ajotietokoneelle? Veikkaisin että vika on siellä. Yritin penkoa kojetaulun alustaa mutta en löytänyt.

10

3051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pera

      saksalaisista laadukkaista sähköistä

      • ehkä

        täytyy sanoa ettei oo hajuakaan, mutta tuntuis loogisimmalta että vika löytyy virtalukosta?!?!?


      • E36-325
        ehkä kirjoitti:

        täytyy sanoa ettei oo hajuakaan, mutta tuntuis loogisimmalta että vika löytyy virtalukosta?!?!?

        Niin tietääkö kukaan missäpäin autoa sijaitsee se loota missä on kaikki "äly" mistä tulee tietoa mm. mittaristolle???


      • Mara
        E36-325 kirjoitti:

        Niin tietääkö kukaan missäpäin autoa sijaitsee se loota missä on kaikki "äly" mistä tulee tietoa mm. mittaristolle???

        Kaipaamasi ykskkö on itse mittaristo.Vaihtamalla sen loppuvat ppppp ilmoitukset.


      • E36-325
        Mara kirjoitti:

        Kaipaamasi ykskkö on itse mittaristo.Vaihtamalla sen loppuvat ppppp ilmoitukset.

        E30:ssa äly oli itse mittaristossa, tässä ei. Äly on jossain muualla. Ja kuulemma matkamittarilukema ei muutu vaikka vaihtais koko mittariston. Otin mittariston auki ja katoin, oli pelkät mittarit vaan. Mittaristosta lähtee 3 piuhanippua johonki ja ajotietokoneen näytöltä 1 nippu. Niput näyttää menevän keskikonsolilta vaihdekepille päin, voisko sielläpäin olla joku boxi? Ja tässä boxissa on oltava jonkin sortin pikkuakku varmennusparistona pitämässä tärkeet tiedot tallessa sillon kun akun kenkä on irti tai auton akku täysin tyhjä. Jos tämä pikkuakku on sökähtänyt niin siitä voi myös seurata kaikkea omituista. Siis eikö kukaan vielä ole purkanut E36:sta sisustaa niin paljo, että blackboxit näyttäytyisi???


      • E36-325
        Mara kirjoitti:

        Kaipaamasi ykskkö on itse mittaristo.Vaihtamalla sen loppuvat ppppp ilmoitukset.

        E30:ssa äly oli itse mittaristossa, tässä ei. Äly on jossain muualla. Ja kuulemma matkamittarilukema ei muutu vaikka vaihtais koko mittariston. Otin mittariston auki ja katoin, oli pelkät mittarit vaan. Mittaristosta lähtee 3 piuhanippua johonki ja ajotietokoneen näytöltä 1 nippu. Niput näyttää menevän keskikonsolilta vaihdekepille päin, voisko sielläpäin olla joku boxi? Ja tässä boxissa on oltava jonkin sortin pikkuakku varmennusparistona pitämässä tärkeet tiedot tallessa sillon kun akun kenkä on irti tai auton akku täysin tyhjä. Jos tämä pikkuakku on sökähtänyt niin siitä voi myös seurata kaikkea omituista. Siis eikö kukaan vielä ole purkanut E36:sta sisustaa niin paljo, että blackboxit näyttäytyisi???


      • e36
        E36-325 kirjoitti:

        E30:ssa äly oli itse mittaristossa, tässä ei. Äly on jossain muualla. Ja kuulemma matkamittarilukema ei muutu vaikka vaihtais koko mittariston. Otin mittariston auki ja katoin, oli pelkät mittarit vaan. Mittaristosta lähtee 3 piuhanippua johonki ja ajotietokoneen näytöltä 1 nippu. Niput näyttää menevän keskikonsolilta vaihdekepille päin, voisko sielläpäin olla joku boxi? Ja tässä boxissa on oltava jonkin sortin pikkuakku varmennusparistona pitämässä tärkeet tiedot tallessa sillon kun akun kenkä on irti tai auton akku täysin tyhjä. Jos tämä pikkuakku on sökähtänyt niin siitä voi myös seurata kaikkea omituista. Siis eikö kukaan vielä ole purkanut E36:sta sisustaa niin paljo, että blackboxit näyttäytyisi???

        Kyllä itselläni lukema muuttui, kun mittaristo ja kojelauta vaihdettiin. (Mittaristo paloi)


      • E36-325
        e36 kirjoitti:

        Kyllä itselläni lukema muuttui, kun mittaristo ja kojelauta vaihdettiin. (Mittaristo paloi)

        Siis vaihdoit pelkän mittariston, et lisäksi mitään boxia???


      • frank
        E36-325 kirjoitti:

        Siis vaihdoit pelkän mittariston, et lisäksi mitään boxia???

        usko nyt että vika on mittaristossa.


    • keijo tietää

      Omassa e30:ssä oli bensa ja kierroslukumittari vikaa. Vika korjaantui kun otti mittariston irti ja vaihtoi sinne ne sormipatterin näköiset "akut/konkat".
      ne sijaitsevat mittariston takana alaosassa. "Pattereita" myi silloin ainakin käyttöauto ja hinta tais olla jotain 15e/kpl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe