Auto 325i -92 ja aina sillöin tällöin kun kytken virrat päälle ni kilometrilukeman tilalle tulee PPPPPP ja samalla gaso-, lämpö-, kulutus ja kierroslukumittari ei toimi. Kun käytän virrat off-asennossa ni vika yleensä korjaantuu. Mistä moinen johtuu? Ja missäpäin autoa muuten on se boxi mistä tulee tiedot mittaristolle ja ajotietokoneelle? Veikkaisin että vika on siellä. Yritin penkoa kojetaulun alustaa mutta en löytänyt.
E36-mittaristo-ongelma
10
2967
Vastaukset
- pera
saksalaisista laadukkaista sähköistä
- ehkä
täytyy sanoa ettei oo hajuakaan, mutta tuntuis loogisimmalta että vika löytyy virtalukosta?!?!?
- E36-325
ehkä kirjoitti:
täytyy sanoa ettei oo hajuakaan, mutta tuntuis loogisimmalta että vika löytyy virtalukosta?!?!?
Niin tietääkö kukaan missäpäin autoa sijaitsee se loota missä on kaikki "äly" mistä tulee tietoa mm. mittaristolle???
- Mara
E36-325 kirjoitti:
Niin tietääkö kukaan missäpäin autoa sijaitsee se loota missä on kaikki "äly" mistä tulee tietoa mm. mittaristolle???
Kaipaamasi ykskkö on itse mittaristo.Vaihtamalla sen loppuvat ppppp ilmoitukset.
- E36-325
Mara kirjoitti:
Kaipaamasi ykskkö on itse mittaristo.Vaihtamalla sen loppuvat ppppp ilmoitukset.
E30:ssa äly oli itse mittaristossa, tässä ei. Äly on jossain muualla. Ja kuulemma matkamittarilukema ei muutu vaikka vaihtais koko mittariston. Otin mittariston auki ja katoin, oli pelkät mittarit vaan. Mittaristosta lähtee 3 piuhanippua johonki ja ajotietokoneen näytöltä 1 nippu. Niput näyttää menevän keskikonsolilta vaihdekepille päin, voisko sielläpäin olla joku boxi? Ja tässä boxissa on oltava jonkin sortin pikkuakku varmennusparistona pitämässä tärkeet tiedot tallessa sillon kun akun kenkä on irti tai auton akku täysin tyhjä. Jos tämä pikkuakku on sökähtänyt niin siitä voi myös seurata kaikkea omituista. Siis eikö kukaan vielä ole purkanut E36:sta sisustaa niin paljo, että blackboxit näyttäytyisi???
- E36-325
Mara kirjoitti:
E30:ssa äly oli itse mittaristossa, tässä ei. Äly on jossain muualla. Ja kuulemma matkamittarilukema ei muutu vaikka vaihtais koko mittariston. Otin mittariston auki ja katoin, oli pelkät mittarit vaan. Mittaristosta lähtee 3 piuhanippua johonki ja ajotietokoneen näytöltä 1 nippu. Niput näyttää menevän keskikonsolilta vaihdekepille päin, voisko sielläpäin olla joku boxi? Ja tässä boxissa on oltava jonkin sortin pikkuakku varmennusparistona pitämässä tärkeet tiedot tallessa sillon kun akun kenkä on irti tai auton akku täysin tyhjä. Jos tämä pikkuakku on sökähtänyt niin siitä voi myös seurata kaikkea omituista. Siis eikö kukaan vielä ole purkanut E36:sta sisustaa niin paljo, että blackboxit näyttäytyisi???
- e36
E36-325 kirjoitti:
Kyllä itselläni lukema muuttui, kun mittaristo ja kojelauta vaihdettiin. (Mittaristo paloi)
- E36-325
e36 kirjoitti:
Kyllä itselläni lukema muuttui, kun mittaristo ja kojelauta vaihdettiin. (Mittaristo paloi)
Siis vaihdoit pelkän mittariston, et lisäksi mitään boxia???
- frank
E36-325 kirjoitti:
Siis vaihdoit pelkän mittariston, et lisäksi mitään boxia???
usko nyt että vika on mittaristossa.
- keijo tietää
Omassa e30:ssä oli bensa ja kierroslukumittari vikaa. Vika korjaantui kun otti mittariston irti ja vaihtoi sinne ne sormipatterin näköiset "akut/konkat".
ne sijaitsevat mittariston takana alaosassa. "Pattereita" myi silloin ainakin käyttöauto ja hinta tais olla jotain 15e/kpl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760