VHS vs. DVD

Noppa

Kumpia te ostatte enämmän
Dvd on miljoona kertaa parempi,mutta liian kallis
Joku uus tupla dvd sisältää kaikkia huippua extraa
mutta Maxaa yleensä noin 30e videot uutena 15e

Jos teillä on kotiteatteri niin dvd ssä on kyllä
huiput äänet

16

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiedis

      Only DVD :)

    • keiky

      dvd elokuvissa on vielä hinnassa ilmaa koska ne ovat äskettäin tullut villitys .ihan uuden leffan vhs´sänä saa yleensä kaupasta heti 12 eurolla ja melkein sama asia .ja dvd sama maksaa 20 eikä riitäkään .sen dvd-elokuvan lisälevy on llikaa vöyhötettyä sontaa ,kerran sen viitsii katsoa ja sit siitä ei ole mitään hyötyä enää ikinä .

      jos en saa vhs versiota mistään niin sit ostan dvd läpyskän kylläkin .

      enkä ole köyhä vaan en jaksa maksaa turhasta mitään.

      vhs on osoittanut että se toimii 25 vuotta ,sama nauha ,HUOM puhtailla ,huolletuilla videoilla .kestääkö dvd kiekko 25 vuotta ,ja saako dvd soittimia enää silloin ?-videoita saa vielä taatusti 10 vuotta eteenpäinkin !

      huutonetistä saa vhs-elokuva aina hintaan 3-5 euroa ja dvd hinnat nousee heti 10-15 euroa .

      jättäkää se dvd sairas ihannointi ja statusarvo pois ja arvioikaa vaan itse elokuvaa ,hintaa ja mahdollisuuksia .jos vhs elokuva onkin paska niin nauhotan päälle uuden paremman .kätevää.

      • ........

        mä oon kuullu että noin 5-7 vuotamenee niin vhs-laitteita valmistaa vain pari isoa yritystä koska vhs laitteiden kysyntä on laskenut.ja kyllä dvdt halpenee kunhan dvd laitteet yleistyy


      • Topdog

        Ja turha on ostaa cd-levyjä ja ihannoida puhdasta äänenlaatua. C-kasetti on tosi käteviä, kun voi halutessa nauhottaa päälle. Vitut laatuerosta kunhan on halpaa ja niin kätevää...

        Mitä kukin avostaa. Itse en edes kuvittelisi ostavani leffoja VHS:llä. Ero DVD:hen (äänen- ja kuvanlaatu) on kuin yöllä ja päivällä. Viis hintaerosta, laatu maksaa. Sitäpaitsi tarjouksista saa uudehkoja leffoja kympillä ja allekkin. Ulkomailta löytää myös halpoja DVD-leffoja. Itse käytän VHS:ää tv-sarjojen nauhoituksiin silloin, kun en ehdi katsoa suorana. Menee teatteriin sijoitetut tuhannet hukanteille, jos VHS-leffoja erehtyy katsomaan!

        Ei voi olla kommentoimatta... "vhs on osoittanut että se toimii 25 vuotta ,sama nauha "
        Ihan varmasti, mitä nyt nauha kuluu jokaisella katselukerralla... 10 vuoden päästä teinit ei edes tiedä mikä on VHS. DVD jyrää!


      • eemeli 20
        Topdog kirjoitti:

        Ja turha on ostaa cd-levyjä ja ihannoida puhdasta äänenlaatua. C-kasetti on tosi käteviä, kun voi halutessa nauhottaa päälle. Vitut laatuerosta kunhan on halpaa ja niin kätevää...

        Mitä kukin avostaa. Itse en edes kuvittelisi ostavani leffoja VHS:llä. Ero DVD:hen (äänen- ja kuvanlaatu) on kuin yöllä ja päivällä. Viis hintaerosta, laatu maksaa. Sitäpaitsi tarjouksista saa uudehkoja leffoja kympillä ja allekkin. Ulkomailta löytää myös halpoja DVD-leffoja. Itse käytän VHS:ää tv-sarjojen nauhoituksiin silloin, kun en ehdi katsoa suorana. Menee teatteriin sijoitetut tuhannet hukanteille, jos VHS-leffoja erehtyy katsomaan!

        Ei voi olla kommentoimatta... "vhs on osoittanut että se toimii 25 vuotta ,sama nauha "
        Ihan varmasti, mitä nyt nauha kuluu jokaisella katselukerralla... 10 vuoden päästä teinit ei edes tiedä mikä on VHS. DVD jyrää!

        jos DVD´llä ja vhs´llä on eroa kuin yöllä ja päivällä niin sulla on videot rikki. pitäis tulla muutakin ulos kuin mustaa!!!!!

        tarkasta scartjohto ja tv´n videokanava-asetukset.

        ***tanan muotiorja.


      • i-zac

        Nyt ei Keikyllä taida olla kaikki aistit ihan kohdallaan... Kyllä, DVD:n hinta on korkea... Ei, DVD ei ole tuore villitys... Tokihan VHS on melkoinen tilaihme! Mielummin niitä ostaa... Voi sitten vuoden kuluttua muuttaa taas isompaan asuntoon/varastoon. Eli eiköhän me sovita nyt niin, että DVD:n ainut huonopuoli on sen hinta. VHS:n huonot puolet? Tarviiko niitä edes kirjoittaa?? Aivan, ei tarvitse. VHS:n hyvät puolet? No, hinta.
        Ah, ja tosiaan... Eikös joku ole pienoisen vitsinkin aiheeseen liittyen keksinyt? Kas näin, "DVD= Die Vhs Die". Ei erityisen hyvä mutta ajaa kullä asiansa.


      • i-zac
        eemeli 20 kirjoitti:

        jos DVD´llä ja vhs´llä on eroa kuin yöllä ja päivällä niin sulla on videot rikki. pitäis tulla muutakin ulos kuin mustaa!!!!!

        tarkasta scartjohto ja tv´n videokanava-asetukset.

        ***tanan muotiorja.

        Muotiorja??? Tuota... Heh... olen miltei sanaton... Eipä olisi itselleni tullut mieleen sanoa tulen "keksiälle", että mitäpä ***tanan muotiorja! Ja jatkaa sitten lihan syöntiä raakana pallit jäässä. No, OK oli vähän huono esimerkki, mutta idea on sanoa että aika muuttuu, ja sen mukana meneminen ei tarkoita että olisi muodin orja. Itselläni on ollut walkman MD jo vuosia, en osatnut sitä siksi, että muillakin olisi ollut (eikä muuten ollut...eikä ole vieläkään!), vaan siksi että huomasin sen olevan huomattavasti kätevämpi kuin CD. Mutta jooh. Jokainen katsokoon näköradiotaan niin kuin haluaa... itse teen sen mieluiten DVD:n kera...


      • etp

        "vhs on osoittanut että se toimii 25 vuotta ,sama nauha"

        Naurettavin väite pitkään aikaan! Isikö tuollaista kertoi? Tai saattaa ehkä toimiakin, mutta värit ovat mitä sattuu ja kuvanlaatu on kun sumun läpi katsottuna. Laadustahan ei ollutkaan mitään puhetta...


      • Anonyymi

        Nnyt on kohta 20-vuotta mennyt ja edelleen DVD pelaa hyvin. Tosin Blu-ray mennyt laadussa ohi:D


      • Anonyymi

        VHS nauhureita ei melkein kenelläkään enää ole:D DVD asemia sensijaan vielä on ja halvalla saa tietokoneisiin..


    • Hb-

      Enpä nyt dvd aikakautena viitsi ostaa tai vuokrata enään vhs elokuvia ollenkaan. Dvd kuvan erottelukyky on noin kaksinkertainen(250 juovaa vs. 500) vhs:ään verrattuna ja lisäksi dvd kuvasta puuttuu videohuojunta joka näkyy vhs:llä pystysuorissa pinnoissa selvästi.

      Äänenlaadussa kuten mainitsit on merkittävä ero myös, todella merkittävä. Kohinaton, tilavaikutelmaltaan parempi kuin myös dynamiikaltaan...

    • Juntti

      Mun kohalla Dvd. Kahest syystä. Dolby tai DTS. Omistan oikein 400€ arvoinen kotiteatteri (varmaan suomen kämäsimmät) mut jopa näillä vehkeillä ääni mailma herää eloon Ja sitä VHS ei voi tuottaa. (noh ei ainakaan nii laadukkaasti). Ääh olikohan täs taaskaan mitään järkee :).

      • etp

        Kuules, kun videonauhalla on Dolbyääniraita myöskin. Ei tosin digitaalinen 5.1, kuten DVD:ssä yleensä.


    • Elokuvahullu

      on VHS:n katsomiset, vuokraamiset ja ostamiset jääneet kun laitoin DVD-soittimen. On sekä kuvassa että äänessä niin suuri ero näiden kahden formaatin välillä DVD:n eduksi.

      Juttelin joskus vuosia sitten Anttilan levytiskillä myyjän kanssa kun ostelin tarjous elokuvia VHS:nä. Hän suositteli DVD-soittimen hankintaa. Olin vähän vastaan ja totesin, että ehkä se kuvan laatu voi olla vähän parempi mutta kyllä VHS:n dolbySurround on todella hyvä niin miksi hankkia sellaista peliä. Myyjä totesi myös äänimaailman paranevan DolbyDigitaalina ja pyysi kokeilemaan. Täytyy todeta hänen olleen oikeassa, vasta DVD-elokuvia katsoessa kotiteatteri tulee oikeuksiinsa.

      Suosittelen kaikille vaikka peruskamojen hankintaa joilla pääse alkuun ja nauttimaan upeasta elokuvamaailmasta DD:na tai DTS:nä.

      • Anonyymi

        Blu-ray on tätäaikaa. DVD laatu on siihen verrattuna täyttä roskaa:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Blu-ray on tätäaikaa. DVD laatu on siihen verrattuna täyttä roskaa:D

        Bluray alkoi tulla Suomen markkinoille vuoden 2006 lopulla, ja viesti johon vastaat on vuodelta 2003...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      245
      5613
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      126
      4515
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2142
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1472
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      180
      1091
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      847
    10. 46
      813
    Aihe