Luulen olevani masentunut, Beckin masennustestistä sain 47 pistettä. Eihän se nyt ihan luotettavaa tulosta anna, mutta jotain siihen suuntaan kuitenkin..
Saan välillä aivan älyttömiä itku- ja masennuskohtauksia, eikä poikaystäväni ymmärrä tätä ollenkaan. En ole kauaa seurustellut pojan kanssa, mutta olen kertonut hänelle, että jonkinnäköistä masennusta voi havaita.. Poikaa vain ärsyttää tämä kun välillä olen niin maassa. Hän ei ymmärrä, etten oikeasti voi sille mitään ja on oikeasti tosi paha olla. Sitten se miettii sitä, että enkö rakasta häntä, kun olen niin onneton. Tottakai rakastan, en silti voi tälle mitään. Olen yrittänyt selittää hänelle, että olisin vielä enemmän maassa jos hän ei olisi elämässäni. Jotenkin alkaa vain masentaa enemmän kun poika on tuollainen. Elämme kaukosuhteessa, joten juttelemme koneen välityksellä iltaisin. Juuri äskön masentelin tuossa taas hänelle ja hän suuttui. Hän todellakin suuttui, sanoi moi ja lähti nukkumaan. En siis valittanut hänen tekemisistään mitään, vaan kerroin, että on taas paha olla. Ja hän vain lähti. Olen niin pettynyt, olisin niin paljon tarvinnut häntä nyt. Koko ajan odotan, että poika soittaisi tai lähettäisi viestiä ja pyytäisi anteeksi. Mutta eipä sitä taida tulla..
Olenko itsekäs? Pitäisikö minun puhua näistä asioista pojalle vähemmän? Nämä jutut ovat vain oman pääni sisälle, joten onko pojalla "oikeus" turhautua ja suuttua? Luuleeko se tosiaan, että tämä auttaisi asiaan mitenkään.. Masentaa vain enemmän. Tuntuu, ettei hän välitä.
Jos poikaystävä ei ymmärrä?
9
1694
Vastaukset
- vierailija
Hei!'En tiedä onko tästä mitään apuja, itselläni ei ole masennusta mutta on paniikkihäiriö.
Olen ollut mieheni kanssa 16 vuotta ja perheessäni on kolme lasta. Mieheni ei aina kanssa ymmärää kun sanon että taas on olo sitä tai tätä.
Epäilen vaikka en ole asiantuntija, että olisko siinä syy että poikaystäväsi ei tiedä masennuksista mitään tai pelkäsi koko asiaa eikä osannut auttaa sinua. Koki vain parhaaksi "karata".
Et ole itsekäs ollenkaan, kenelle muulle niistä asioista puhuisi kuin lähimmälleen. Soita pojalle ja sano että haluat puhua hänen kanssaan mitä vaihetta käyt elämässäsi. Tämä on minun mielipiteeni. Voimia ja tsemppiä sinulle. - Varjolilja
Sait aika mahtavat pisteet masennustestistä. Noin korkeat pisteet (kai yli 30 pisteestä alkaen) kertovat vaikeasta masennuksesta. Masentunut ihminen ei ole mikään mukava seuralainen, tiedän sen itsestäni. Lisäksi on puolisolle tai poikaystävälle oikeastaan mahdotonta olla masentuneen hoitaja. Hänellä ei ole siihen voimia eikä taitojakaan. Tukena hän tietysti voi olla. En tiedä, voiko masentunutta ymmärtää muu kuin toinen masennuksen kokenut tai sitten ammatti-ihminen.
Ihmsellä kuuluu olla elämänilo ja -halu. Niin on psykiatrini minulle sanonut. Ne puuttuvat minultakin. Saan masennukseeni lääkettä ja terapiaa. Mene sinäkin lääkäriin, mene pian. Ota tuo aloituskirjoituksesi mukaasi ja lue se lääkärille. Tarvitset tosiaan hoitoa. Masennus ei ole mikään pikkujuttu, vaan hoitoa tarvitseva. Usein se pitkittyessään vain pahenee ja toipuminen kestää kauemmin. Tiedän, että voi tuntua nololta ja hävettävältä tunnustaa olevansa masentunut ja tarvitsevansa hoitoa siihen. Mutta siitä rehellisyydestä lähtee toipuminen alkuun. - Katriin
Saat tosi korkeat pisteet Beck:in testissä. Olet tosi masentunut. Sun kannattaa hakea apua.
Mullakin on masennus ja mun mieheni ei tajua yhtään mitään, vaikka on sun poikaystävää 20 vuotta vanhempi. Masennuksen kohtaaminen ei ole helppoa eikä kaikki ole kiinnostuneita siitä oma-aloitteisesti tietoa hakemaan. Masentuneen velvollisuus ei ole opettaa läheisiään auttamaan masentunutta.
Tärkeintä kuitenkin olet sinä itse ja se että saat itsesi kuntoon. Koeta jaksaa hoitaa itseäsi. Ilo ja valo tulee esiin kun saat oikeanlaista lääkitystä ja terapiaa.
Tsemppiä ja aurinkoista kevättä sinulle ! - maria17
..kyllä poikaystävääni. Onhan se todella vaikea tietää millaista on olla masentunut, jos ei sitä itse ole kokenut. Mutta olen pettynyt siihen, että hän suuttui. Sanoisi, vaikka ettei tiedä miltä minusta tuntuu, mutta haluaa olla tukenani ja turvanani sen verran kuin pystyy. On jotenkin hylätty olo.
En edes kovin usein puhu hänelle jos on paha olla. Olisi edes niinä kertoina tukenani, kun sen sanon. Monesti poikaystäväni puhuu ilkeästi ystävästään, joka on myös masentunut. Haukkuu hänet "teiniangstista" ja sanoo, kuinka typerää tuo on.. Ehkä sen vuoksi on jotenkin vaikea sanoa aina, kun masentaa. Esitän iloista, vaikken sitä olisikaan. Yritin puolustella tätä hänen ystäväänsä, mutta jotenkin poikaystäväni ei ymmärrä. Ei hänelläkään ihan helppo elämä ole ollut, joten luulin että hän ymmärtäisi. Mutta ei.. Hän kyllä tietää, millaista elämäni on ollut, joten tietää myös joitain syitä tähän olooni.
Odotin tänään aamulla anteeksipyyntöä, mutta eipä sitä kuulunut. Lupasin soitella kun olen käynyt kokeen tekemässä, mutta en taida soittaa. Lapsellista, tiedän, mutta en nyt pysty. Ehkä poika ymmärtää sitten, miten paljon loukkaannuin..
Ja apua en aio hakea. En kehtaa, enkä jaksa vaivautua. Ehkä odotan tämän menevän ohi, vaikkei se viidessä vuodessa ole kuin pahentunut.. Tavallaan se on vain helpottavaa, että annan itseeni sattua.- Varjolilja
On surullista lukea viestiäsi. Tarvitset apua, mutta et kuitenkaan uskalla hakea sitä. Suorastaan huudat apua, vaikka poikaystävältä, ja petyt, kun et saa sitä. Masentuneen auttaminen ei ole helppoa. Siinä tarvitaan ammattitaitoa, joka tulee koulutuksen ja työkokemuksen kautta.
Tällä palstalla on kirjoitellut ennenkin nuoria tyttöjä, jotka ovat kuin umpikujassa, mutta kieltäytyvät hakeutumasta hoitoon. Palstalla kirjoittavat voivat vain tukea ja lohduttaa, mutta eivät varsinaisesti hoitaa.
Minullakin on ollut suuri häpeä itsestäni, mutta en nyt tunne sitä, kun tunteeni ovat elämän kolhiessa turtuneet. Tuo häpeä estää meitä hakemasta apua, nöyrtymästä ja tunnustamasta omaa heikkouttamme ja tarvitsevuuttamme. Mutta kun ei enää ole tunteita, ei tunne edes häpeää, ei mitään muutakaan. Minäkin kulkeuduin hoitoon mutkien kautta. Parisuhteessani olleiden vaikeuksien vuoksi menimme pariterapiaan. Sitten terapeutti otti minut yksinäni hoitoonsa. Myöhemmin hän toimitti lääkäriin saamaan lääkehoitoa, sitten psykiatrille, jotta pääsisin pitkäkestoiseen psykoterapiaan pääsemään tästä ikuisesta masennuksestani ja traumahäiriöstäni.
Jotenkin 'luen' viestistäsi, että pelkäät hylätyksi tulemista. Olet varmaan kokenut vaikeita tapahtumia elämässäsi. Haet turvaa, mutta samalla pelkäät. Minäkin olen sellainen. On vaikea luottaa, kun häväisty ja pahoinpidelty niin monta kertaa. Olen suhtautunut itseeni väheksyvästi ja pitänyt kaikkia tekemisiäni mitättöminä ja edelleen olen sellainen, vaikka minulla on ikäisiäsi lapsia. Tuo hylätty olo on tosi kurja eikä siihen tahtoisi joutua 'mistään hinnasta'. On erilaista seurustella ja muutenkin elää elämäänsä, jos voi olla luottavainen ja on turvallinen olo, saa olla rakastettu ja hyväksytty juuri sellaisena kuin on. Tuon sain kokea vasta mieheltäni ollessani jo naimisissa hänen kanssaan. Mutta särkynyt ihminen ei pysty ottamaan vastaan hyvyyttä toiselta ihmiseltä. Siitä on ollut paljon haittaa ja väärinkäsitystä suhteessamme. Kun on tottunut väkivaltaan ja hyväksikäyttöön, ei osaa elää rauhallista elämää, elää koko ajan pelon vallassa, vaikka se on jo turhaa. Minäkin, vanha mamma, vasta nyt saan hoitoa, vaikka olisin tarvinnut sitä jo nuoruudessani. Vuosikymmenet elin unohtaneena kaiken lapsuuteni ja nuoruuteni vaikeat kokemukset.
Toivon sinulle voimia ja rohkeutta masennuksessasi.
- ymmärrän sua
En mäkään usko, että sulla niin syvä masennus on, kuin tuossa muut pelkäävät. Jotain samaa, kas täälläkin. :)
Munkin poikaystävä ei oikein ymmärrä masis -kausiani tai alakuloa. Haluttomuutta ja innottomuutta tehdä asioita. No, tuskin sitä helposti ymmärtää sellainen, joka ei ole samaa kokenut, tai eläytynyt johonkin samantyyppiseen kirjojen, elokuvien tai muiden ihmisten kautta.
Terveiden on vaikea ymmärtää, mutta kyllä he voivat auttaa.
On kyllä vähän tyhmää suuttua tuollaisesta. Mutta ehkä pienet suutahtamiset ei kokonaisuutta kaada, ellei se ole jo pahasti horjumassa ja lastit ylitäytettyjä jo.
Ehkä tyttökaveritkin voi olla myötäeläjinä ja tukena siinä, missä poikaystävästä ei ole avuksi, jos niitä vaan löytyy. Ja jos ei nyt löydy, niin kyllä niitä voi elämänpolulla tulla eteen myöhemmin.
Tiedän kyllä tämän kaukosuhde ongelman. Netin skypen tai puhelimen päässä ei ole sama kuin samassa huoneessa. Toisen on vaikea ymmärtää, jos ei nää ja tiedä, mitä tapahtuu. Kasvoista ja koko olemuksesta voi lukea paljon, enemmän kuin pelkästä äänestä. - rebekah
moi, mä olen itse aikoinani kärsinyt kovastakin masennuksesta ja peloista, pakkoajatuksista jne. Etsin apua kaikkialta ja sain paljon apua eri luontaishoidoista, tässä niitä luontaishoitoja, joita käytin, kun en uskaltanut käyttää masennuslääkkeitä sivuvaikutusten pelossa. mulla auttoivat yrttihoidot (mäkikuisma, valeriaana, kärsimyskukkauute), bachin kukkatipat, vitamiinit ja mineraalit (sinkki, magnesium) ja rasvahapot (E-EPA kalaöljy) ja vyöhyketerapia, ja kirjoitan tämän tarinani tänne, jos tästä vaikka voisi olla jollekin apua, jos tuntuu et kaikki toivo on mennyttä, mikään ei auta, niin älä luovuta vielä!
-mäkikuismaa kannattaa ehdottomasti kokeilla! Netistä löytyy paljon ihmisten kertomuksia, kuinka se on auttanut nousemaan syvästä pahasta olosta, netissä paljon keskustelua mäkikuismasta ja paljon hyviä tarinoita siitä! Olen lukenut paljon, kuinka se on ollut se pelastava oljenkorsi, joka on auttanut, kun masennuslääkkeet eivät ole tai ei ole sivuvaikutusten takia voitu käyttää, eli
sitä ainakin kannattaa kokeilla, josko se voisi auttaa. Noni-mehusta suosittelen myös lukemaan, Marja-Liisa Kirvesniemihän kertoi aikoinaan parantuneensa uupumuksestaan ja masennuksestaan nonin avulla. Netistä löytyy paljon hyviä kertomuksia nonista, erityisesti masennuksen, voimattomuuden ja uupumuksen hoidossa.
-omega 3- sitä saa pellavansiemenöljystä ja kalaöljyistä. Molemmista myös paljon tutkimustietoa ja hyviä kokemuksia. Kannattaa kokeilla jompaakumpaa, molemmissa hyviä rasvahappoja, jotka tasapainottavat ja hoitavat aivoja ja hermojärjestelmää. Sopii hyvin yhteen mäkikuisman kanssa. E-EPA kalaöljy on oikeasti tehokasta masennuksen ja mielenterveyden hoidossa.
-mäkikuisma on hyvä antidepressantti, ja rauhoittumiseen ja ahdistuksen ja pelkojen lievittämiseen käytin valeriaanaa ja kärsimyskukkaa, nämä on kuulemma hyviä ahdistukseen, pakkoajatuksiin, unettomuuteen jne. käytin näitä kolmea yrttiä ja ne tuntuivat auttavan hyvin.
-Bachin kukkatipat: 38 erilaista kukkatippaa (homeopaattisia), jotka auttavat erilaisiin henkisiin tiloihin, kuten masennukseen, toivottomuuteen, erilaisiin pelkoihin, vihaan, katkertuuteen, itseinhoon jne. Netissä myös paljon Bachin kukkatipoista, kannattaa katsoa. Esim. mustard-uute auttaa syvään, synkkään masennukseen, jossa ei mitään valoa ja cherry plum-uute auttaa kun pelkää tulevansa hulluksi ja järjen ja kontrollin menettämisen pelkoon, kun pelkää tekevänsä jotain kamalaa, jotain mitä ei halua ja star of betlehem auttaa järkytyksiin, traumaattisista kokemuksista toipumiseen ja vaikeista, kamalista tapahtumista toipumiseen. Tippojen käyttö on tosi helppoa; 2 tippaa kutakin valittua kukka-uutetta lasilliseen vettä, josta muutama kulaus päivän mittaan. Näitä tippoja saa luontaistuotekaupoista, melkeinpä kaikista, yksi tippapullo maksaa jotain 8-10 euroa.
-ruokavalio. Itselleni on ollut paljon apua, kun jätin kaikki valkoiset viljatuotteet pois ja sokerit ja kofeiinit. Söin riisiä, kalaa, vihanneksia, hedelmiä, täysiarvoista ravintoa, olen tullut siihen tulokseen että olen ollut ruoka-aineherkkä ja eritoten sokeri ja kofeiini saa aikaan huonon olon myös psyykkisesti, hermostoni ei jotenkin kestä niitä hyvin. Tutustuin ortomolekulaariseen lääketieteeseen (orthomolecular medicine), jossa mielenterveyden ongelmia, kuten skitsofreniaa, maanisdepressiivisyyttä, masennusta, paniikkihäiriöitä yms. hoidetaan vitamiineilla, mineraaleilla ja rasvahapoilla ja ruokavaliomuutoksilla (jätetään valkoiset vehnäjauhot ja sokerit, lisäaineet ja kofeiinit pois, koska ruoka-aineyliherkkyydet aiheuttavat myös psyykkisiä oireita ja nämä ruokavaliomuutokset todella helpottavat monien oloa). E-EPA-kalaöljy, sinkki, magnesium ja B-vitamiinit ja vielä jotkut muut millä hoidetaan näitä ongelmia. Luin, että esim. skitsofreniapotilailla on todettu hyvin alhaiset sinkki-arvot verestä joten sinkin täydennys mineraalivalmistein on tärkeä osa hoitoa.
-e-pillerit laukaisevat joillakin paniikkihäiriötä, pelkoja, kamalia mielialanmuutoksia, jopa syvää masennusta. Olen kuullut ja lukenut ihmisistä, joilla masennuskin lähtenyt pois e-pillerien poisjättämisellä. Kaikille e-pillerit eivät tietenkään aiheuta näitä, mutta joillekin kyllä, kaikki ovat erilaisia. netissä on myös paljon keskustelua ja kertomuksia tästä.
-musiikki, elokuvat, taide ja kirjoittaminen. Päivittäinen kirjoittaminen ja sellaisen asian tekeminen, joka tuntuu omalta itseltä ja hyvältä.
-sellainen urheilu, josta pitää, vaikkapa kävely tai venyttely tai uiminen, ihan mikä vaan!
-itse mietin elämäntilannettani, ja tajusin etten voi pakottaa itseäni olemaan sellaisissa olosuhteissa, jossa olen vihainen, ahdistunut ja tunnen olevani kuin "loukossa", kuin lintu häkissä, jossa ei voi olla oma itsensä ja seurata "sydämensä ääntä". Lopulta rohkaistuin vapauttamaan itseni siitä, mikä teki minut onnettomaksi ja uskalsin tehdä niitä asioita, joita halusin ja jotka tekivät minut iloiseksi sen sijaan että pakotin tekemään sitä mikä sai minut ahdistuneeks ja onnettomaksi, ja annoin itseni olla se mikä olen, eikä aina tarvinnut olla niin tehokas ja aikaansaava, vaan annoin luvan nauttia tv:n katsomisesta ja muusta, ja luovuin ainaisesta pakosta olla tehokas, aikaansaava ja "menijä".
-lupa haaveilla ja toivoa parempaa huomista. haaveilu oli välillä se, joka piti hengissä...
-kirjoita/ laula/ tee taidetta siitä tuskasta jota koet, joskus kun elämme sen helvetin ja tuskan läpi, se ei jää jumittamaan, vaan siitä jopa voi päästä yli.
-ai niin, ja kokeilin myös aromaterapiaa; neroli ja laventeli ovat hyviä masennuksen- ja ahdistuksen parantajia, rauhoittavat oloa. Oli siitä aromaterapiastakin apua!
-Tommy Hellstenin kirja "Saat sen mistä luovut" helpotti oloa myös tosi paljon.
- rebekah
moi, mä olen itse aikoinani kärsinyt kovastakin masennuksesta ja peloista, pakkoajatuksista jne. Etsin apua kaikkialta ja sain paljon apua eri luontaishoidoista, tässä niitä luontaishoitoja, joita käytin, kun en uskaltanut käyttää masennuslääkkeitä sivuvaikutusten pelossa. mulla auttoivat yrttihoidot (mäkikuisma, valeriaana, kärsimyskukkauute), bachin kukkatipat, vitamiinit ja mineraalit (sinkki, magnesium) ja rasvahapot (E-EPA kalaöljy) ja vyöhyketerapia, ja kirjoitan tämän tarinani tänne, jos tästä vaikka voisi olla jollekin apua, jos tuntuu et kaikki toivo on mennyttä, mikään ei auta, niin älä luovuta vielä!
-mäkikuismaa kannattaa ehdottomasti kokeilla! Netistä löytyy paljon ihmisten kertomuksia, kuinka se on auttanut nousemaan syvästä pahasta olosta, netissä paljon keskustelua mäkikuismasta ja paljon hyviä tarinoita siitä! Olen lukenut paljon, kuinka se on ollut se pelastava oljenkorsi, joka on auttanut, kun masennuslääkkeet eivät ole tai ei ole sivuvaikutusten takia voitu käyttää, eli
sitä ainakin kannattaa kokeilla, josko se voisi auttaa. Noni-mehusta suosittelen myös lukemaan, Marja-Liisa Kirvesniemihän kertoi aikoinaan parantuneensa uupumuksestaan ja masennuksestaan nonin avulla. Netistä löytyy paljon hyviä kertomuksia nonista, erityisesti masennuksen, voimattomuuden ja uupumuksen hoidossa.
-omega 3- sitä saa pellavansiemenöljystä ja kalaöljyistä. Molemmista myös paljon tutkimustietoa ja hyviä kokemuksia. Kannattaa kokeilla jompaakumpaa, molemmissa hyviä rasvahappoja, jotka tasapainottavat ja hoitavat aivoja ja hermojärjestelmää. Sopii hyvin yhteen mäkikuisman kanssa. E-EPA kalaöljy on oikeasti tehokasta masennuksen ja mielenterveyden hoidossa.
-mäkikuisma on hyvä antidepressantti, ja rauhoittumiseen ja ahdistuksen ja pelkojen lievittämiseen käytin valeriaanaa ja kärsimyskukkaa, nämä on kuulemma hyviä ahdistukseen, pakkoajatuksiin, unettomuuteen jne. käytin näitä kolmea yrttiä ja ne tuntuivat auttavan hyvin.
-Bachin kukkatipat: 38 erilaista kukkatippaa (homeopaattisia), jotka auttavat erilaisiin henkisiin tiloihin, kuten masennukseen, toivottomuuteen, erilaisiin pelkoihin, vihaan, katkertuuteen, itseinhoon jne. Netissä myös paljon Bachin kukkatipoista, kannattaa katsoa. Esim. mustard-uute auttaa syvään, synkkään masennukseen, jossa ei mitään valoa ja cherry plum-uute auttaa kun pelkää tulevansa hulluksi ja järjen ja kontrollin menettämisen pelkoon, kun pelkää tekevänsä jotain kamalaa, jotain mitä ei halua ja star of betlehem auttaa järkytyksiin, traumaattisista kokemuksista toipumiseen ja vaikeista, kamalista tapahtumista toipumiseen. Tippojen käyttö on tosi helppoa; 2 tippaa kutakin valittua kukka-uutetta lasilliseen vettä, josta muutama kulaus päivän mittaan. Näitä tippoja saa luontaistuotekaupoista, melkeinpä kaikista, yksi tippapullo maksaa jotain 8-10 euroa.
-ruokavalio. Itselleni on ollut paljon apua, kun jätin kaikki valkoiset viljatuotteet pois ja sokerit ja kofeiinit. Söin riisiä, kalaa, vihanneksia, hedelmiä, täysiarvoista ravintoa, olen tullut siihen tulokseen että olen ollut ruoka-aineherkkä ja eritoten sokeri ja kofeiini saa aikaan huonon olon myös psyykkisesti, hermostoni ei jotenkin kestä niitä hyvin. Tutustuin ortomolekulaariseen lääketieteeseen (orthomolecular medicine), jossa mielenterveyden ongelmia, kuten skitsofreniaa, maanisdepressiivisyyttä, masennusta, paniikkihäiriöitä yms. hoidetaan vitamiineilla, mineraaleilla ja rasvahapoilla ja ruokavaliomuutoksilla (jätetään valkoiset vehnäjauhot ja sokerit, lisäaineet ja kofeiinit pois, koska ruoka-aineyliherkkyydet aiheuttavat myös psyykkisiä oireita ja nämä ruokavaliomuutokset todella helpottavat monien oloa). E-EPA-kalaöljy, sinkki, magnesium ja B-vitamiinit ja vielä jotkut muut millä hoidetaan näitä ongelmia. Luin, että esim. skitsofreniapotilailla on todettu hyvin alhaiset sinkki-arvot verestä joten sinkin täydennys mineraalivalmistein on tärkeä osa hoitoa.
-e-pillerit laukaisevat joillakin paniikkihäiriötä, pelkoja, kamalia mielialanmuutoksia, jopa syvää masennusta. Olen kuullut ja lukenut ihmisistä, joilla masennuskin lähtenyt pois e-pillerien poisjättämisellä. Kaikille e-pillerit eivät tietenkään aiheuta näitä, mutta joillekin kyllä, kaikki ovat erilaisia. netissä on myös paljon keskustelua ja kertomuksia tästä.
-musiikki, elokuvat, taide ja kirjoittaminen. Päivittäinen kirjoittaminen ja sellaisen asian tekeminen, joka tuntuu omalta itseltä ja hyvältä.
-sellainen urheilu, josta pitää, vaikkapa kävely tai venyttely tai uiminen, ihan mikä vaan!
-itse mietin elämäntilannettani, ja tajusin etten voi pakottaa itseäni olemaan sellaisissa olosuhteissa, jossa olen vihainen, ahdistunut ja tunnen olevani kuin "loukossa", kuin lintu häkissä, jossa ei voi olla oma itsensä ja seurata "sydämensä ääntä". Lopulta rohkaistuin vapauttamaan itseni siitä, mikä teki minut onnettomaksi ja uskalsin tehdä niitä asioita, joita halusin ja jotka tekivät minut iloiseksi sen sijaan että pakotin tekemään sitä mikä sai minut ahdistuneeks ja onnettomaksi, ja annoin itseni olla se mikä olen, eikä aina tarvinnut olla niin tehokas ja aikaansaava, vaan annoin luvan nauttia tv:n katsomisesta ja muusta, ja luovuin ainaisesta pakosta olla tehokas, aikaansaava ja "menijä".
-lupa haaveilla ja toivoa parempaa huomista. haaveilu oli välillä se, joka piti hengissä...
-kirjoita/ laula/ tee taidetta siitä tuskasta jota koet, joskus kun elämme sen helvetin ja tuskan läpi, se ei jää jumittamaan, vaan siitä jopa voi päästä yli.
-ai niin, ja kokeilin myös aromaterapiaa; neroli ja laventeli ovat hyviä masennuksen- ja ahdistuksen parantajia, rauhoittavat oloa. Oli siitä aromaterapiastakin apua!
- rebekah
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621050- 62936
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74846Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79798Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029796- 57790
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43766Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757