Aki Kaurismäestä

akateemikko.

Vihdoin Aki Kaurismäki nostetaa siihen asemaan, joka hänelle kuuluu. Suomalaisen elokuvan maailman merkittävin elossa oleva henkilö, ja ehkäpä se kaikkien aikojen suurin.

3

517

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olmi

Kaurismäki on nero. Aivan yksin omassa sarjassaan. Hieno juttu.

• Ari Kaunismäki

Hieno juttu,

mutta kohta tähän kirjoittelee ja vastailee hekin, jotka eivät häntä arvosta.

• totuushan on...

Siinä ne nyt naureskelevat valtioneuvoston juhlasalissa.

Lasit heiluvat käsissä iloisesti, kun Muumimamma ja Haisuli nauttivat elämästään, sillä eihän tässä näin pitänyt käydä. Ei Muumimammasta olisi pitänyt tulla presidenttiä, joka nimittää Haisulin akateemikokseen, mutta maailma on joskus niin hassu paikka.

Haisuli Aki Kaurismäki näyttää valtioneuvoston salissa omituiselta. Ihan kuin se olisi unohtanut olla tyytymätön, ja nyt se vain pinnallisesti nauttii akateemikon elämästään.

Aina ei ole niin ollut. Valtioneuvoston juhlasali on niitä harvoja paikkoja, joista Haisuli ei ole uhannut kävellä ulos asenteella, jota hän itse kutsuu moraaliksi, ja muut ihmiset kiukutteluksi.

70-luvulla Kaurismäki käveli ulos tamperelaisen elokuvakerhon kokouksista, jos elokuvakerho ei suostunut esittämään Haisulin suosikkielokuvia. Muut juoksivat Haisulin perässä, ja hän sai tahtonsa läpi.

Taideteollisen korkeakoulun kunniatohtorin arvosta Haisuli kieltäytyi, koska saman arvon sai Grünsteinin Marimekolle hetkeksi hankkinut Kirsti Paakkanen.

Välillä Haisuli on mielenosoituksellisesti loukkaantunut jostain epämääräisestä ja marssinut mököttämään Portugalin viinitilalleen, mutta valitettavasti kukaan ei ole välittänyt.

2005 Haisuli ilmoitti luopuvansa Suomen passista, jos Suomi liittyy ilman kansanäänestystä Natoon.

Haisulista tulee hyvä akateemikko, koska hänessä yhdistyy korkea itseihailu lähes yhtä korkeaan ulkomaailman halveksuntaan ja vääristyneeseen maailmankuvaan.

"Olen itse katuojasta lähtenyt leffoja tekemään", on Haisuli todennut, ja noin toteaa mies, joka ei ole lähtenyt katuojasta leffoja tekemään, mutta näkee itsensä romanttisena sankarina, joka suostuu hymyilemään vasta, kun hänestä on tehty akateemikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5651
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      48
      2875
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2595
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      9
      2230
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      26
      2039
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1912
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1645
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      145
      1285
    9. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      255
      1092
    10. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      13
      1087
    Aihe