Vanhoillislestadiolaisuus ON

Yksi syys on erota kirkosta. Hehän pitävät itseään ainoina oikeina ja muita epäuskoisina...miksi ihmeessä sitten kuulua kirkkoo? liberalismikin valtaa kirkkoa...maassamme on vaihtoehtoja. Miksi kuulua kirkkoon ylipäänsä, jos siellä ei käykkään? Olen tällä päivämäärällä eronnut kirkosta.

26

2072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Room.16:17. "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
      18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet".

      • pointtipa

        Vanhoillislestadiolaisuus on yksi syy kuulua kirkkoon. Jos kuulut kirkkoon, käy jumalanpalveluksissa. Sillä se on korjattu.


      • pointtipa kirjoitti:

        Vanhoillislestadiolaisuus on yksi syy kuulua kirkkoon. Jos kuulut kirkkoon, käy jumalanpalveluksissa. Sillä se on korjattu.

        jo osoittaa, että vanhoillislestadiolaiset papit toimivat sitä vastoin.


      • weha kirjoitti:

        jo osoittaa, että vanhoillislestadiolaiset papit toimivat sitä vastoin.

        Vanhoillislestadiolaiset papit toimivat naispappien ja muiden kanssa yhdessä, vaikka opettavat aivan muuta monissa kysymyksissä. Tämä toiminta on vastoin Raamattua:

        Room.16:17. "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
        18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet".


      • nyt suinkaan
        weha kirjoitti:

        jo osoittaa, että vanhoillislestadiolaiset papit toimivat sitä vastoin.

        Jaa ei minusta..

        Muuten aika yksipuolinen keskustelu: pääasiassa aloittajan kommentteja.


      • uutinen
        weha kirjoitti:

        Vanhoillislestadiolaiset papit toimivat naispappien ja muiden kanssa yhdessä, vaikka opettavat aivan muuta monissa kysymyksissä. Tämä toiminta on vastoin Raamattua:

        Room.16:17. "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
        18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet".

        kirkossa tehdään yhteistyötä, pitääkö siitäkin moittia


      • uutinen kirjoitti:

        kirkossa tehdään yhteistyötä, pitääkö siitäkin moittia

        ylin ohje: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on",(1.kor.4:6). Ihmisethän saa selitellä,mutta se ei nyt auta.


      • nyt suinkaan kirjoitti:

        Jaa ei minusta..

        Muuten aika yksipuolinen keskustelu: pääasiassa aloittajan kommentteja.

        Mitä ne lestadiolaiset papit tekevät esim. naispappien luona? Heitä on Raamatussa käsketty karttaa, eikä toimia täysillä heidän mukana. Pelleilyähän se on.

        Room.16:17. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
        18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.


    • oli kun eräät jumalankieltäjä ateistit, puolsivat luopio kirkkoon kuulumista, mm. naispappeuden ja homoliittojen siunaamisen vuoksi...näin sanoivat.

    • Miten oli ?

      vanhoillislestadiolaisuuteen ja pidit kaikkia muita mm. helluntailaisia uskovia epäuskoisina, teitkö mielestäsi silloin oikein.

      Kun ajattalet asiaa nyt, teitkö mielestäsi silloin oikein ?

      • on ex-vl

        Siis weha on ex-vl


      • rauhatonta
        on ex-vl kirjoitti:

        Siis weha on ex-vl

        Ja heti pitää hyökätä vl:ia vastaan


      • kiinni siitä miten Raamattu opettaa, en siitä mitä ihmiset selittää. Omakohta on pääasia: Näin uskon.


      • Lisäselvitystä
        on ex-vl kirjoitti:

        Siis weha on ex-vl

        ..tekikö hän mielestään vl:nä ollessaan mielestään silloin oikein kun tuomitsi mm. helluntailaiset ja kaikki vl-ulkopuoliset suunnat epäuskoisiksi.

        Toinen kysymys, että nyt ex-vl:nä tekikö hän nyt ajateltuna silloin oikein.


      • rauhatonta kirjoitti:

        Ja heti pitää hyökätä vl:ia vastaan

        VL:äthän juuri sanovat, että kirkkoon tulisi kuulua ja kuitenkin pitävät itseään ainoana oikeana. Kysymys kuuluu teille lestadiolaiset: "Mitä hyötyä kuulua sitten kirkkoon, jos ei ole vanhoillislestadiolainen?"


      • Lisäselvitystä kirjoitti:

        ..tekikö hän mielestään vl:nä ollessaan mielestään silloin oikein kun tuomitsi mm. helluntailaiset ja kaikki vl-ulkopuoliset suunnat epäuskoisiksi.

        Toinen kysymys, että nyt ex-vl:nä tekikö hän nyt ajateltuna silloin oikein.

        1. Toimin silloin vakaumukseni mukaan ja siis oikein.

        2. En voi nyt ajatella, että vL:ät toimisivat oikein, kun heillä on itsellä monia selviä Raamatunvastaisia opetuksia.


      • Torppari !
        weha kirjoitti:

        1. Toimin silloin vakaumukseni mukaan ja siis oikein.

        2. En voi nyt ajatella, että vL:ät toimisivat oikein, kun heillä on itsellä monia selviä Raamatunvastaisia opetuksia.

        >2. En voi nyt ajatella, että vL:ät toimisivat oikein, kun heillä on itsellä monia selviä Raamatunvastaisia opetuksia. <

        Jatkokysmys: Oletko löytänyt uuden hengellisen kodin ja jos niin minkä ?

        Kiitos Weha etukäteen !


      • Torppari ! kirjoitti:

        >2. En voi nyt ajatella, että vL:ät toimisivat oikein, kun heillä on itsellä monia selviä Raamatunvastaisia opetuksia. <

        Jatkokysmys: Oletko löytänyt uuden hengellisen kodin ja jos niin minkä ?

        Kiitos Weha etukäteen !

        Toimivat esim. naispappien kanssa, vaikka Raamattu sen monin kohdin kieltää.

        Kieltävät kasteessa olevan uudestisyntymisen, vastoin Raamatun ja Lutherin ja luterilaisen tunnustuksen opetuksia.

        http://www.luterilainen.com/files/kirjasia/MS_Lapsikaste.pdf


        Sitovat Pyhän Hengen saamisen, siihen omaan hapatukseensa...

        Sitten on niitä ihmisten keksimiä sääntöjä, joista tulee monille huono omatunto ja joita sitten pyydellään seuroissa anteeksi.

        Opettavat, että ellei elä hyvissä teoissa, ei pääse taivaaseen. Ainakin olen tuon pyhityskristillisyyden niin käsittänyt.


    • Winston Churchill

      Kristuslainen, eli Jeesuksen Kristuksen seuraaja
      Sanassa ja Elämässä.
      Kaikkia jotka tottelevat Jumalaa, hän siunaa ja rakastaa.
      Weha näyttää hyljänneen kaikki harhat ja salatiet
      yksin Jeesuksen tähden.
      Siunausta Weha.

    • ody

      v-l on sairaus, joka pitäisi poistaa

    • SRK:n hengessa!&quot;

      Vain SRK pelastaa. Kuulumme kirkkoon vain siksi, etta sielta saamme suojatyopaikkoja.

    • wehalta

      Miten se Weha on, vieläkö se synti tarttuu ja tekee matkan hitaaksi? Tarvitsetko sinä vielä puhdistusta synneistä ja mistä sinä sen saat?

      • opeta

        että me ihmiset olemme _koko ajan_ eli aina syntisiä. Ja meidän tulee siksi _koko ajan_ uskoa omalle kohdallemme, että synnit ovat anteeksi.


      • opeta kirjoitti:

        että me ihmiset olemme _koko ajan_ eli aina syntisiä. Ja meidän tulee siksi _koko ajan_ uskoa omalle kohdallemme, että synnit ovat anteeksi.

        Ei suinkaan niin, että kun on tiukat raamit, niin on aina synnintunto ja turha risti ja sitten pitäisi nostaa seuroissa käsiä sen vuoksi...


    • on käsittämätöntä

      Weha, sinä olet nähtävästi mennyt omavanhurskauteen. Minua on aina kiinnostanut onko sellainen mahdollista. Minä ymmärrän, että voi joutua syntiin ja synnin takia menettää uskon. Mutta johonkin kuivaan omavanhurskauteen, kun tietää ettei siinä edes pelastu... Sitä minä en ymmärrä. Onko omavanhurskauteenkin menemisessä syynä synti, siis joku muu väärä asia ja tämä hurskaus tulee sitten vaan sen peitoksi.

      • opetuksella Joh.20- alustuksen.

        Mutta, sanottakoon tuohon väitökseen lyhyesti, että pelastus on yksin armosta, ilmaan yhtään mitään omaa suoristustamme...tästä palailen piakkoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe