Buffalon Ulkoinen kovalevy ei toimi!!

Voi visto...

Ostin buffalon ministation ulkoisen kovalevyn pari päivää sitten. Vanhassa koneessani oli Xp ja laitoin tämän kovalevyn kiinni siihen ja xp asensi sen heti, mitään levyjä kyselemättä. Kopioin tarvittavat tiedot kovalevylle ja kiinnitin sen uuteen koneseeni( Acer aspire 5520G ) jossa on tämä vista. Windows löytää laitteen mutta ei voi asentaa sitä koska ajuria ei löydy! Cd:n laitoin sisään ei auttanut..kävin buffalon kotisivulla ei auttanut..windows updatestakaan ei ollut mitään apua. Mikä siis neuvoksi, koska kyseisen laitteen pitäisi olla ns. plug and play laite. APUA!! Kiitos jo etukäteen...

15

5298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NTFS:xi

      Se buffalo on kuitenkin FAT32, kuten itselläni oli Lacie-ulkoinen-kovalevy.

      NTFS formatoinnin jälkeen, saat yli 4Gt "tiedostotkin" siirtymää tuohon ulkoisenkovalevyyn. Itselläni ainakin parani myös tunnistus, tosin ei ollut vaikeuksia tunnistuksen kanssa Acer Aspire 9520 kanssa vaikka oli FAT32 , mutta vanhassa pöytäkoneessa jossa on XP oli, nyt ei ole. Suoritin tuon muunnoksen FAT32 > NTFS:n XP:llä.

      Tuolta ohjeet:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000001668&posting=22000000034004972

      • MinäIte.

        Minullakin on Buffalo FAT32, hyvin se asentui vistaan.


    • toimiieitoimitoimiieitoimi

      Vista=kiinalainen mopo
      toisella toimii hyvin ja toisella ei huonostikaan vaikka olisi kyse samanlaisista koneista ja samasta asentajasta....
      Sattuman kauppaa oletko saanut 'maanantai-päivän-Vitsan ;)))

      • BillyOak

        käyttäjälläkin on jotain osuutta asiaan.....


    • Voi visto...

      Ei auttanu vaikka muutin ton aseman siksi ntfs. Ei varmaan auta ku formatoida koko paska (vista) pois koneelta. Taas löysi laitteen mutta ku rupes asentaan niin se ei löydä sitä ajuria. Sitte ku tässä koneessa on vielä tuo sd-kortin lukija ja laitoin digi kamerasta sen muisti kortin koneeseen niin tämä vista ei löytäny sitäkään..että aika hukassa ollaan...

      • etsivä

        Ai että se onkin Vistan syy, kun minäkään en ole saanut omaa Buffaloani toimimaan. Tuossa se on seissyt pöydällä tyhjän panttina jo jonkun aikaa ja olen manaillut kun kuvat yms. vievät turhaa tilaa koneelta.


    • vika

      Buffaloni toimii hienosti kahdessa eri XP koneessa, mutta Vistassa (64bit) ei juuri lainkaan. Pari kertaa olen saanut levyn näkymään, mutta toimii tosi hitaasti ja katoaa jonkin ajan kuluttua. BIOS on päivitetty, Vista asennettu uudelleen mutta ei vaan pelaa. Jossain kehotettiin poistamaan INFCACHE.1 -tiedosto, mutta mulla tekee aina uuden tilalle.

    • paska vista

      Joo mulla sama homma. Ei tunnista vista tota asemaa sit millään. Ratkaisu tähän on se että vaihdat sen kovon johonki toiseen kovoon. Vaikka lacie tai western digital tms. buffalot ei toimi vistassa.

      • luulis ainaski

        Vaan myyjälle/maahantuojalle menemää eikö rupia tulee päivitystä.


      • vistailija
        luulis ainaski kirjoitti:

        Vaan myyjälle/maahantuojalle menemää eikö rupia tulee päivitystä.

        Hyvin on toiminut buffalo xp:ssä vista 32:ssa ja vista 64:ssa.
        Ja toimii edelleen.Eli ei käyttiksessä vikaa vaan hmm.


      • Buffaz
        vistailija kirjoitti:

        Hyvin on toiminut buffalo xp:ssä vista 32:ssa ja vista 64:ssa.
        Ja toimii edelleen.Eli ei käyttiksessä vikaa vaan hmm.

        ostin buffalon terasen eilen ja hyvin näyttää toimivan vistassa. Piti manuaalisesti asentaa se tehtävähallinasta, tosin en saanut toimimaan usb kakkosella johtunnee lie tietokoneenpäivityksistä tai jostain. Kuitenkin 10 mt/s siirtyy kärsivällisesti kovolta kovoille ja toisinpäin mitään vikaa ei ole. Hieman palaneen käryä haistoin 300 gigan siirtelyn jälkeen mutta se on sitä uudenkarheutta kun saa maistaa pölyä ja laite on vielä uusi. Suosittelen Buffaloa, hyvä ostos oli.


      • Vista kaatui taas
        Buffaz kirjoitti:

        ostin buffalon terasen eilen ja hyvin näyttää toimivan vistassa. Piti manuaalisesti asentaa se tehtävähallinasta, tosin en saanut toimimaan usb kakkosella johtunnee lie tietokoneenpäivityksistä tai jostain. Kuitenkin 10 mt/s siirtyy kärsivällisesti kovolta kovoille ja toisinpäin mitään vikaa ei ole. Hieman palaneen käryä haistoin 300 gigan siirtelyn jälkeen mutta se on sitä uudenkarheutta kun saa maistaa pölyä ja laite on vielä uusi. Suosittelen Buffaloa, hyvä ostos oli.

        Itsellä on 4 eri ulkoista kovalevyä, 3 niistä on Buffaloita, se 1 taas Lacie. Aikanaan kaikki toimivat Vistassa jopa yhtä aikaa kun sinne siirsin tavaraa turvaan, kunnes jokin muuttui. Nykyisin ei toimi kuin Lacie, muita pirun Vista ei edes löydä. Ei auta vaikka mitä temppuja tekisi ja pistäisi siihen samaan usb:hen missä Laciekin hetkeä aikaisemmin varmuudella toimi. Kone ei vaan niitä löydä. Että minä vihaan Vistaa, paska ostos oli se, eikä Buffalokaan paljon pisteitä saa.


    • erikansio

      Ostin myös Buffalo Drive Station 1 T. USB 2.
      Kyllä se pitää ensin alustaa FAT32 > NTFS, muuten ei toimi.
      vahinko vaan mitään ohjelmia ei saa ladattua Buffalon sivuilta
      koska ne on vain US.n käyttäjille ja täällä myydyt on EU mallia.
      t.morakaj

    • Tiedoton55

      Sain kaverilta buffalon ulkosen kovalevyn, hyvin on toiminut jo muutaman kuukauden ja nyt koitin kolmella eri usbillakin, mutta ei toimi. Kuuluu vaan kauhee hurina, niinkun olis levy sisällä pörräämässä ja kuumenee tosi nopeesti vaikkei ennen ole niin tehnyt. Paha juttu kun siellä on mun cv ja muita tärkeitä tiedostoja... Miten saan tämän toimimaan? XP koneessa.

    • MulliKulli

      Oli Buffalo 1T, Vista 32bit, toimi ½-vuotta. Takuu vahdokkina uusi B 1T. Toimi sitten W7 - toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe