Limakalvo ongelmat

Homeope5

Voiko homeongelman seurauksena tulla myös vatsalaukun, ruokatorven ja virtasarakon limakalvoille "ärsytyksiä"?

Minulla lähes 20v homekoulutausta ja jo -90 luvun alusta alkaneet ensin poskiontelo ongelmat sitten kurkku ja nielutulehdukset, viikkoja ja jopa 4kk kestäneet kuumeilut, mystiset nivelkivut. Tutkittu reumaa kahteen otteeseen mutta ei selvyyttä. Ongelmat aina pääasiassa vain lokakuulta maaliskuulle.
Kaksi vuotta sitten todettu TTL ammattitauti altistuminen kosteusvauriomikrobeille / ammattiastma. Kolme vuotta sitten jo tutkittiin mahdollista refluksiaa ja siitä lääkäreiltä eriäviä mielipiteitä. Pahojen oireiden (siis altistumisen aikaan) söin n. 2v sitten 3kk Nexiumia mutta ei ollut mitään apuja. Ei muutenkaan ole koskaan ollut närästystä tms. mutta voi kuulema silti olla refluksiaa. No joka tapauksessa ei kesä ja loma- aikoina vaivaa.
Nyt sitten verivuotoa virtassa pahan altistumisen yhteydessä. Virtsarakon tulehduksia ei ole ollut kuin lapsena joskus. Tähystyksessä ja ultrassa ei syytä löytynyt, sen sijaan rakosta löytyi punottavaa ärtynyttä aluetta. Nyt olen menossa vatsalaukun tähystykseen. Mietin vaan voisiko vatsalaukun limakalvotkin ärtyä altistumisesta, kun nenän, poskiontelon ja suun limakalvot ärtyvät altistumisen seurauksena. Nenästä verivuotoja, niin voisikohan myös tuo virtsarakon ärtyminen/ verivuoto olla kaikki kytkyksissä toisiinsa. Verivuodon aikaan olin tosi kovissa lääkkeissä; seretideä, beclometia, singulairia, prednisolonia, antibioottia, duactia. Kysyin lääkäriltä, voiko johtua lääkkeistä, mutta ei kuulema lääkkeistä johdu. Kun syitä ei selviä mihinkään, niin sitä miettiin voiko homeella olla näihinkin kytky. Työterveyslääkäri ja oma keuhkolääkäri ovat myös ihmeissään, voisiko olla kytkyjä tähän homeallergiaan eivät tyrmääkkään, itse mietin näitä ja olisi mielenkiintoista kuulla, onko muilla tällaisia ongelmia ollut? Itse olen aika pihalla, lääkäreihini luotan, mutta aika paljon alkaa olla selittämättömiä oireita ja kun ne liittyvät kuitenkin altistumisaikoihin. Astmalääkkeetkään ei oikein auta, koska suurista lääkemääristä huolimatta altistumisia ja keuhko-oireita tulee eikä ainakaan silloin esim.ventoline auta yhtään. Heti kun kävelee reippaammin tai hengästyy mistä tahansa niin ääni häviää... On tämäkin sairaus!

Silti aurinkoista mukavaa kevättä kaikille :)

17

3616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • lue

tai, jos luet, niin suhtaudu siihen kriittisesti. Kyseessä on sivusto, jonka tekijällä ei ole minkäänlaista alan koulutusta.

Tässä on erään maailman eturivin alan tutkijan ja lääketieteen lisensiaatin Tuula Putuksen (ent. Husman) sivusto, josta saat ehdottoman luotettavaa tietoa:

http://homejaterveys.net/

• kuuluu:

homealtistumisen toksiseen oireyhtymään:

"Homealtistuspotilaan toksiseen oireyhtymään kuuluu Husmanin mukaan voimakas väsymys, päänsärky, kuumeilu, lämmönnousu, muistihäiriöt ja keskittymisvaikeudet; lihasnykinä ja –heikkous, vapina; selittämättömät (polttavat) kivut hengitysteissä ja jäsenissä; kuiva yskä, hapennälkä rasituksessa, suorituskyvyn lasku; nivelkivut ja –turvotukset (paikkaa vaihtavia), lihaskivut; verenvuoto nenästä, ikenistä, veriyskä; ihon lehahtelu, kutina, polttelu, toksinen ekseema paljailla ihoalueilla ja vaatteiden kontaktipinnoilla; tihentynyt virtsaamisen tarve, verivirtsaisuus; vatsakivut, ripuli, laihtuminen; muutokset verenkuvassa ja maksan toimintakokeissa. Näillä potilailla tavalliset kipulääkkeet ja allergialääkkeet auttavat huonosti. Kortisoni sammuttaa oireita. Oireille on tunnusomaista työkykyä uhkaavat voimakkaat yleisoireet kuten kuumeilu, laihtuminen, niveloireisto, johon voi liittyä immunologisia poikkeavuuksia. Näillä potilailla on säännönmukaisesti vaihteleva määrä IgG-vasta-aineita kosteusvauriomikrobeille, jotka ovat usein toksiineja tuottavia. (Husman 1998, sisäilmastoseminaari.)"

• niin, että

ns. mikrobipuolustuksesi (Th1-lymfosyytti) on heikentynyt siinä määrin liiallisen altistuksen ja ylenpalttisen lääkityksen vuoksi, että tämä mikrobipuolustuksen (Th1) suojaava vaikutus ns. perinteisiä allergioita (Th2-lymfosyytti) kohtaan heikentynyt. Juuri tämän vuoksi sinulle on alkanut ilmaantumaan nyt ns. perinteisiä allergioita.

Nämä perinteiset allergiat ovat nimenomaan limakalvojen (ylähengitystiet, keuhkoputki ja ruoansulatuselimet) ja ihon allergioita.

Jos olisit saanut vain "sopivasti" kosteusvauriomikrobien itiöitä kehoosi, niin ei sinulla olisi nyt kuvailemasi kaltaista tilannetta. Th1-systeemi olisi estänyt näiden Th2-allergioiden synnyn.

Ihmettelen lääkäreitäsi: kyllä he ovat perillä näistä asioista, vai väittääkö joku lääkäreitä tyhmiksi?

Katso tästä:
      http://www.ahs.uwaterloo.ca/~hlth350/Lect6B.ppt
      ja sivu 5. Niin kauan kun Th1-systeemi toimii normaalisti, niin se estää ns. perinteisten allergioiden (Th2) synnyn. Sinulla tuo vaaka on nyt kallistunut valitettavasti Th2:n puolelle. Kuitenkin pahinta on se, että Th1-systeemikään ei toimi kohdallasi kunnolla.

• mmmm...

Taisi nyt taas mennä allergiadiagnoosit vähän pieleen.

• lukee jo pakkauksessa

ja tuntuisi aika oudolta jos et noista lääkityksistä olisi saanut sivuvaikutuksia jotka on lueteltu myös pakkauksen mukana.

Varmasti osa oireista johtuu puhtaasti homealtistumisen mukana tuomasta vastustuskyvyn heikkenemisestä ja heikkenee se vastustuskyky myös raskaiden kortisonikuurien ja antibioottikuurienkin vuoksi.

Refluksia ja vatsavaivoja..tuttuja ilmiöitä myös minulla. Turvauduin itse vaihtoehtolääkitykseen ja sain sillä vatsani kuntoon ja refluksiin sain avun akupunktiosta.

Kieltämättä kun oma tietomäärä homesairauksista lisääntyy, tuntuu siltä että lääkäreiden tieto sen kun vähenee. Tosin tieto tunnetusti lisää tuskaa ja senhän homesairas tietääkin.

Nyt on pahimmista altistumisista kulunut 3 vuotta ja tämä on ensimmäinen vuosi jolloin oireilut ovat selvästi kauttaaltaan lieventyneet.
      (ihottumat,keuhko-oireet,vatsa ok,nivelsäryt,poskiontelovaivat jäi nenäkannun ansiosta)

Mukavaa pölytöntä kevättä! tosin se ei ole helposti saatavilla.

t. yks homesairas myös

• )()()()()()(

"Verivuodon aikaan olin tosi kovissa lääkkeissä; seretideä, beclometia, singulairia, prednisolonia, antibioottia, duactia. Kysyin lääkäriltä, voiko johtua lääkkeistä, mutta ei kuulema lääkkeistä johdu. Kun syitä ei selviä mihinkään, niin sitä miettiin voiko homeella olla näihinkin kytky. "

Oma sairauskertomukseni alkaa noilla vatsahaavoilla, anemialla, päänsäryllä ja väsymyksellä. Aikaisemmin oli silmissä haavaumia, joita hoidettiin silmätipoin, mutta koskaan ei selvinnyt mistä syystä ne johtuivat.

Ammattitautina minulla on kosteusvauriomikrobiastma, jota ei voi hoitaa astmalääkkein tai voi, mutta keuhkolääkärini mukaan ne eivät minua auta.

Poskiontelotulehdukset, kasvojen ihon punoitus, kuumottelu ja pidempiaikainen ärsytys tuli jossakin vaiheessa mukaan, kun vielä olin työpaikallani töissä. Nivelsäryt liikkuivat paikasta toiseen, sormet ja ranteet kipuilivat aika ajoin enemään ja joskus varpaat, polvi, rintakehällä kipuja, selkään tuntuvaa pistoa ja hengittelyn aikaisia ongelmia. Hengittäminen normaalisti ei enää ollutkaan se minun juttuni, vaan piti varoa hengittelyä, koska se yksinkertaisesti sattui.

Myös minulta on tutkittu reumaa, autoimmuunisairauksia vähän tiirailtu noiden labrakokeiden perusteella, mutta kun oireet ja ongelmat ynnää, niin niitähän oli liikaa. Näin ollen mitään selkeää autoimmuunisairautta ei voi todeta. Lääkärini kertoi, että ne ovat ehkä taustalla ja osa lääkäreistä oli sitä mieltä, että sairastan ehkä pariakin autoimmuunisairautta päälekkäin, mutta ne eivät ole niin selkeitä, että diagnoosin vielä olisi syytä.

Kilpirauhanen oireili alkuun vain neurologin sormenpään alla, todettiin ehkä mahdollinen monikyhmystruuma, onb yhdestä kystasta ja todettiin, ettei mitään sen ihmeempää näytä olevan silläkään rintamalla. Kilppari ei ongelmien syynä voinut olla, näin kertoi lääkäri, todeten tosin, että se on sitä mahdollista monikyhmystruumaa eikä sille tarvitse tehdä mitään. Nyt mahdollisesti tehdään, kun kyhmyt ovat osin kiinteitä ja kasvavat haitaten aika ajoin nielemistä ja kaulani kipuilee myös ajoittain, korviin vihlovaa kipua... Mutta mahdollista on myös se, että mitään ei tehdä kilpirauhaselle vieläkään, mutta päätöksen tekee kohtapuoleen leikkaava lääkäri. Kyseessä on se, mikä on hyöty/haittasuhde leikkauksen suhteen.

Kilpparini oireilee selkeästi enemmän kotimaassa ja homealtistuksessa kuin mitä lomamatkallani. Ennen lomaani tilanne oli aika huono, lomani lopulla tuntui turvotus kaulallani paljon laskeneen, kaulasuoni, joka pullotti ja näytti siltä että se olisi täytetty suurilla herneillä on huomattavasti pienempi. Mutta kurkun rykiminen ja liman nieleskely alkoi hyvin nopeasti ulkoilun yhteydessä. Nenässä tuntuu kuin siellä olisi ärsyttävää ainetta ja tukkoisuus lisääntyy. Kasvojen iho on aivan kunnossa nyt loman jälkeen. Ei kirvelyä, ei kuivia alueita nenän molemmin puolin. Kasvojen pesu ei aiheuta kirvelyä, eikä mikään kosteusvoidekaan. Aurinko selkeästi meriveden kanssa sopivat kasvojeni ihon hoitoon. Nenäkin oli auki tuolla matkalla, nyt tunne on sama kuin hengittelisi tuolla ulkosalla aina jotakin pistävää ja kirvelyä aiheuttavaa ... miten sen selittäisi, jos vetää henkeensä jotakin vahvaa ainetta, vähän samaan tapaan kuin nuo voimakkaat avaavat pastillit tms., mutta mukaan tulee sitten enemmän ikävää kirvelyä kuin sitä avautunutta ja hengitystä helpottavaa oloa.

Mikä on kurkkuni tilanne, en tiedä. Arvelut trakeabronkomalasiasta eivät ole johtaneet mihinkään. Keuhkolääkärien papereissa lukee noita arveluita, mutta tähystyksessä sitä ei vielä ainakaan silloin kun se tehtiin, todettu. Painuuko putkeni kasaan ja miksi, no ei ainakaan johdu lääkkeistä, mutta kortisonitabletteja ja kortisonia ylipäätään piti varoa käyttämästä. Tästäkin oli tosin kovin eriäviä mielipiteitä, toinen keuhkolääkäri kertoi ettei kortisoni sovi, vaan pehmentää putkistoa lisää, toinen kirjoitti 200 tabletin reseptin ja kertoi, ettei mitään muutakaan lääkitystä ole. Vaihtoehtoina oli kortisonin tiputus suoraan suoneen sairaalassa tai tablettien syönti ihan itse. Samaa lääkettä eri muodoissa, hyötynä olisi ollut vain tiputuksessa se, että kortisonin määrä olisi todennäköisesti vähäisempi.

Joten siinä kun nenä, poskiontelot ja kurkku oireilivat, tuli myös vatsahaavat. Ja kaikki ihan ennen lääkkeitä ja lääkityksiä. Eihän lääkkeet ihmeitä tee, jos ongelma vain jatkuu, mutta homesairaiden kohdalla on turha miettiä sitä, että ongelma olisi vain lääkkeet. Näin ei valitettavasti vain ole.

Vatsahaavat oireilivat työpaikallani, nyt ovat hiljakseen. Minäkin söin paljon lääkkeitä, vielä enemmän mitä Homeope5, mutta vatsahaavat ja ongelmat eivät tulleet lääkkeistä tai niiden sivuvaikutuksesta, vaan olivat jo ennen lääkityksiä. Somac yms. vatsasuojalääkkeet pitivät huolen siitä, että vatsahaavat pysyivät hiljakseen kortisonikuureista huolimatta. Jotenkin ihmettelin Homeope5 kohdalla sitä, että listasta puuttui vatsasuojalääkitys kortisonilääkityksestä huolimatta.

Joten jos tilanne jatkuu, niin vatsasuojalääkitystä ei pidä unohtaa, mikäli syö kortisonia tabletteina. Mikä käytin vatsasuojaa myös astmalääkkeidenkin aikana, vaikka siinä kohdassa mietittiinkiin onko siihen aihetta. No jos käytin astmalääkkeitäni (symbicort, erdopect, duact, spiriva... jne) ilman vatsasuojaa, huomasin sen kyllä, joten tarvitsin tuon suojalääkityksen ihan ilman kortisonin käyttöä tablettimuodossakin.

Vajaa kaksi viikkoa olin lomallani, lieviä kipuiluja huolimatta, ihan terve. Nenä oli auki, ei limaisuutta, ei sattunut hengittely...

Johtuisiko ongelmani homeista, no aivan varmasti. Lisääkö ongelmaa lääkitys, kyllä. Aiheuttako se sitä, no ei tosiaankaan, vaan lääkitys tulee ongelmiin, joita se ilman vatsasuojaa lisää, tosin myös oireita helpottaenkin.

Kuka vain voi huomata omasta tilanteestaan, että ensin tulevat nuo kaikki ongelmat, sitten niihin lääkitys josta on apua ja haittaakin. Ei tosiaankaan voi kertoa kenellekään, että tilanne helpottuisi pelkästään lääkkeet lopettamalla. Jos yhä edelleen oleilee hometiloissa, tai on tilanteessa missä itse olen, että mitään hiton hometiloja ei enää tarvita, riittää ihan se, että ylipäätään hengittää. No tosin, tilannettani pahentaa selkeästi se, että hengitän ulkona tai tiloissa jossa on ongelmia.

Tutkijat voisivat miettiä miltä tuntuisi potea loputonta krapulaa, alkavaa flunssaa, kipuilua, vain siitä syystä että hengittää. Miltä se tuntuu, se väsyttää ja saa joskus hyppimään seinille vihasta ja katkeruudesta tilannetta kohtaan jolle ei mitään enää voi. Mikä tilanteeseen auttaa, se että luulottelee olevansa kunnossa silloin kun jaksaa olla jalkeilla ja tehdä töitä. Sairas on vain silloin kun työkykyä ei ole, etkä pysy hereillä ja kipuilu tuntuu sairaan pahalta ja on pakko miettiä miten hengittää.

• -homekorva-

Hei saitko mitään selvyyttä siihen pistävään kipuun (selässä).?
        Mulla on pistävä kipu keuhkojen etupuolella. Se vie hengityksenkin ihan pinnalliseksi, koska se sattuu niin valtavasti.
        Tällä hetkellä jalat meni taas tuttuun kramppiin. Niitä ei saa suoraksi. (Viimeksi parikuukautta sitten sama juttu. Kävelystä ei meinaa tulla mitään).

Mäkin olen huomannut, että aina kun pääsee pois suomesta, nenä aukeaa ja hengitys helpottuu.

• )()()()()()(
        -homekorva- kirjoitti:

Hei saitko mitään selvyyttä siihen pistävään kipuun (selässä).?
        Mulla on pistävä kipu keuhkojen etupuolella. Se vie hengityksenkin ihan pinnalliseksi, koska se sattuu niin valtavasti.
        Tällä hetkellä jalat meni taas tuttuun kramppiin. Niitä ei saa suoraksi. (Viimeksi parikuukautta sitten sama juttu. Kävelystä ei meinaa tulla mitään).

Mäkin olen huomannut, että aina kun pääsee pois suomesta, nenä aukeaa ja hengitys helpottuu.

vain TTL:n tutkimuksissa hoitajat kertoivat, että kyllä se keuhkoista johtuva kipu säteilee selkäänkin. Joskus keuhkolääkäri kuunnellessa keuhkoja huomasi aristuksen ja totesi, että monilla on kipupiste juuri samassa kohdassa. Siinä ne kommentit taitavat olla..

Tuo selkäpisto tuli myös lennolla, joten välilasku oli paluumatkalla ihan kiva juttu. Pääsy koneesta ulos Al ainiin shoppailemaan, auttoi selkäkipuun hetkellisesti. Välilasku kesti noin tunnin ja sen jälkeen meni taas aikaa totutella siihen, että mikään asento ei istuen ole hyvä ja seistäkään et koneessa jatkuvasti voi.

Tänään kävimme valitsemassa kukat äitini hautajaisiin. Kukkakauppa ei minulle sovi ja mieheni mielestä olisin voinut jäädä kotiin, mutta se oli mahdoton yhtälö. Kukkakaupassa ääni meni nopeasti ja kukkien valinta vei oman aikansa, kuitenkin ehkä noin 10 minuuttia max. Mieheni kysyi menemmekö veljeni luo sopimaan asioista tänään vaiko huomenna, vain huomatakseen että olin nukahtanut autoon. Olin pitkät päiväunet, vaikka en ollut tippaakaan väsynyt ennen kukkakaupassa käyntiä. Nyt selkä on jäykkä, toisin selkäpistoa ei nyt ole. Tuo selkäpisto tarvinnee vähän enemmän tullakseen, mutta väsymys tulee nopeasti.

Hain oikeutta tietää mitä sairastan kantelullani TEO:lle, mutta se siirsi asiani käsittelyn paperivirkamiehille paperipäätöstä varten. Mitä minä sillä päätöksellä teen, oli se mikä vain. Sanat eivät auta suuntaan ei toiseen. Haluan tietoa missä hitossa mennään ja miksi. Miten hoidan itseäni ja mitkä asiat tulee ottaa huomioon ja miten. Ei minua tai ketään meistä auta sanat vaan teot.

Sairaudestani tiedän tänään vähemmän kuin eilen. Ei ole helppoa sairastaa astmaa, joka ei voi hoitaa astmalääkkein. Helppoa se ei ole henkisesti, eikä sitä omaa sairauttaa ole helppoa selvittää tarvittaessa muillekaan.

Olemme menossa kesällä Porin jazseihin. Alkuun kaikki oli selkeää, yö pari Porissa ja ulkoilmakonsertti kuunnellen kitaravirtuoosia. No kustannukset eivät sopineetkaan kaikille, joten säätäminen alkoi. Nyt tilanne on se, että säätäjä on varannut koko porukalle liput junaan. Juna on tätä tilaisuutta varten vain, joten VR valinnee vanhan ja rähjäisen junan ja porukka on kirjavaa.
        Säätäjän mielestä tämä on paras ratkaisu, mutta itse mietin että miten hitossa selviän jostakin bilejunasta ehjin nahoin. Ehkä soitan VR:n palveluun ja kyselen millaisesta junasta on kyse, siinä tuskin mitään allergiavaunua mukana on. Paluu yöllä festaritarjontaa nauttineen täyden junalastin kanssa ei kiinnosta tippaakaan. Joten näin alkuun päätimme, että mieheni työn puolesta joudumme liikkumaan omalla autolla. En halua, että lähimmät ystäväni, jotka parhaiten tietävät ongelmani joutuvat tilanteeseen, jossa he huomaavat, etteivät ole ajatelleet asiaa ihan loppuun asti ollenkaan. En jaksa olla se, jolla on aina ongelmia mitä vain mietitään, vaikka niin tosiasiassa onkin. Tämän säätämisen jälkeen sovimme mieheni kanssa, että näitä ystävien kanssa yhteisiä retkiä ei enää edes suunnitella. Me vihellämme pelin poikki jo ennen kuin säätäminen alkaa. Voimme liikkua, mutta omalla tahdilla ja omia aikojaan. Kyllähän sitten perillä ehtii viettää yhteistä aikaa.

Astmasairauteni on varsin kettumainen, eikä ole olemassa yhtään tilannetta jossa sen tähden ei joutuisi miettimään asiaa monelta kantilta. Onko sairaudesta haittaa... no kyllähän astmalääkkeillä hyvin pärjää... jos niitä ylipäätään astmaa mitä sairastaa suositellaan käytettäväksi. Astma, tietysti kaikki on astmaa. Se kun on helposti ymmärrettävissä ja hoidettavissa. Miten voisi ilmoittaa, että sairaus olisi jotakin myrkytystä tms. Miten yksikään lääkäri voisi jättää ihmiset myrkylliseen rakennukseen astmalääkkeiden turvin?

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• kyseessä

Oireesi viittaavat vahvasti mykotoksikoosiin:

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/julkaisut/julkaisusarja_b/2002b14.pdf

Mykotoksikoosi on mikrobien aineenvaihduntatuotteiden
      suoran toksisen eli myrkkyvaikutuksen
      aiheuttama solutuho ja kudosvaurio.

Mykotoksikoosiin voi liittyä keuhkokipua,
      nenäverenvuotoa tai veriyskää, mustelmataipumusta, vatsakipua, ripulia ja verivirtsaisuutta
      sekä voimakkaita limakalvo-,
      iho- ja silmäoireita. Siihen voi liittyä sisäelinvaurioita,
      kuten maksa-arvojen nousua,
      verenkuvamuutoksia, munuaisten toimintahäiriöitä
      ja neurologisia oireita.

• vvvv4

vvv

• lukea

koko viestiketjua, jos vaikka vastaus tullut jo moneen kertaan...verivirtsaisuus tai rakon seinämän punoitus voi liittyä steriiliin virtsiittiin. Bakteeria ei siis löydy, oireet ovat kuitenkin hankalat ja se on siis virtsarakon seinämän sairaustila. Reumaatikoilla näitä tuppaa olemaan ainakin eli jäljet johtavat taas ehkä mikrobialtistuksiin uskoisin näin.

• Hoitaja

Oireeni alkoivat neljä vuotta sitten pahenemaan kun muutimme vuokralle homeasuntoon...Poskiontelotulehduksia x 8 vuoden aikana, jatkuva päänsärky ja astman oireet, spirometriassa tulokset vaihtelivat laidasta laitaan. Muutettuamme asunnosta pois meni puolitoista vuotta ilman oireita. Nyt työpaikallani todettu sädesieni ja muuta homekasvustoa. Toimistolla töissä ollessani iltapäivää kohden tuntuu kuin nousisi kuume, ääni lähtee ja kasvojen iho punoittaa. Nyt viikko sitten alkanut äkillinen verivirtsaisuus, bakteeriviljelyt puhtaat ja verikokeet kunnossa kaikin puolin...voisiko liittyä homesairauksiin?

• Homeope5

Kiitos kaikille tiedoista/kokemuksista!

Tämä on tosiaan outoa astmaa kun ei mitkään astmalääkkeet auta jos/kun altistuminen yllättää. Sitäkin olen miettinyt, kun varmuudella tiedetään kosteusvauriomikrobi altistumisen tuoma sairauksien kirjo niin vain astma luokitellaan vakuutusyhtiössä sairauteen kuuluvaksi. Aivan käsittämätöntä!

Tsemppiä :)

• )()()()(

sillä niin paljon kun sairastumiseemme liittyy kummia käänteitäkin, niin selkeää on että sairaus pahenee ja vaikeutuu mitä pidemmälle mennään, eikä altistavat tilat sovi sairastuneille millään lääkityksellä. Kyllä sen tietävät lääkäritkin, eivät he nyt niin tietämättömiä voi olla. Me olemme vain niitä labrahiiriä, en sen enempää eikä vähempää. Hyvä hiiri antaa lisätietoa lääkäreille, mutta sillä ei ole väliä mitä sen tiedon tuottaminen hiirelle maksaa. Hiiret ovat sikiävää lajia, joten ne voi vaihtaa uuteen kantaan tarvittaessa. Tämä hiirilaji ei lopu tutkijoilta kesken.

• Ior

Hei,

Omista oireistani voisin mainita, että minulla on ollut refluksitaudin kaltaisia oireita ja olen käynyt vatsalaukun tähystyksessä, jossa todettiin tulehdusta ruokatorven yläosassa. Vatsa ja pohjukkaissuoli olivat kunnossa. Muita oireita: nenän limakalvo-oireet, kitalaen jomotus, ajoittainen kutiseva ihottuma, väsymys, nielun alueen kipu, pistävä rintakipu. On siis mahdollista, että homealtistus aiheuttaa myös ruokatorven limakalvoon oireita. Epäpuhtaus kulkee hengityksen kautta nenään, tarttuu siellä olevaan limaan ja valuu nieluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe