Mittari ei toimi

ApriliaRX50

Omistan aprilia rx 50 -07 mopon jonka mittari toimii muuten mutta nopeus näyttää 0km/h ja kilometrit eivät lisäänny. Kun lähden kotoa se toimii 1km ajan ja sitten taas näyttää nollaa. Mahtaako syy olla jonkun anturin löysyydessä? Vastatkaa te ketkä TIEDÄTTE miten voin korjata sen.

23

14840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustaavyötä

      itselläkin on juuri sama mopo ja sama ''vika''. Kysyin myyjältä ja hän sanoi että lämpöä pitää olla reilut 20 astetta että mittari pelaa. Eli ei siin vikaa ole (varmaan) veikkaan ,että se mittari oon vaan jäätyny tai jäätyy kun lähet ajamaan. Itselläni tapahtuu ainakin noin.
      Ja onhan se hyvä asia että kilometrikkään eivät raksuta. pysyy meinaan mopo tuoreempana.. :)

      • Apika

        Miten vaihdetaan aprillia sx nopeus että mittari näyttäis kmh eikä maileja?


      • Anonyymi
        Apika kirjoitti:

        Miten vaihdetaan aprillia sx nopeus että mittari näyttäis kmh eikä maileja?

        Mulla sama ongema


    • apikka rx

      mihin menee mittarin vaijeri sinne vanteen luokse siihen rullaan mistä menee se rautanen tappi siihen vanteesen niin se sama rulla sieltä sisältä on mennyt ehkä hapaat toisen puolen rattaasta ni se ei pyöritä sitä vaijjeria ehkä en ole varma mutta minulla oli hajonnut se. :D

    • ApriliaSx06

      mul on Aprilia sx 06, nopeus näyttää nollaa, ja välil mittari kokonaan pimeenä, näkyy vaan se punanen taustavalo. ja nopeus ei ollenkaan nouse. ei ees kesäl.
      no, on mul sentää sigms siin kiinni

    • näin vain

      sulla on vaan se liitin heikosti kiinni.. nyppää se liitin sielä mittarin takaa irti ja sitte painat kunnolla kiinni. pitääs toimia.

    • sama probleema

      mullakin on sama ongelma. mutta mulla on 09 malli

    • RäkXä

      mitenkä tarkka mitari tää on apriliassa???? et kusettaako mitenkä ja minne suuntaan??

    • mittarin nollaus

      Mites aprilia sx:n mittarin vois nollata ku näyttää 99999?

    • aprilia sx 07

      Mullakin on sama vika että mittari näyttää 99999 mikä vois olla syy?

    • mopo rikki

      aprilia sr50 2003 ditech nopeusmittari toimii mutta matkamittari ei?????
      olisko apuja tämmöseen vaivaan.

    • anonymous7

      MIten voi nollata derbin kilometrimittarin ku se näyttää vaan 99999

    • ApikkaSX

      Mulla on Aprilia SX -09 jonka nopeusmittari ei pelaa. Väläyttelee varoitusvaloja välillä. Mites tuollasen korjaan?

    • Soijapapu

      riippuu mikä malli mut omas mopos oli sähköjohot poikki nii mittari näytti 0km/h ja kilometrejä ei lisääntyny. toimi hetken mutta nyt ei näytä kierroksia ja bensan loppua. tietääks joku mitä pitää tehä?

    • apr

      Itelläki Aprilia SX ja -08...mittari ei toimi tällä hetkellä ollenkaan, ei ees varotusvalot...varmaan kyllä jääty vaan

    • mittvitt

      mulla on aprilia sx 50 2013 mallia ja mittari meni vähän aikaa sitten sekasin että virrat kun ottaa pois niin näytön alareunaan jää luku ja virrat kun laittaa päälle sama luku palaa yhä ja mittarin ylhäällä näkyy km/h teksti mutta nopeutta ei näy

      • Hannu699

        Se vika on siin et oot ROTTA


    • Skankku

      Hei ole skankku

    • Apikkamies

      Itellä on aprilia sx50 kun painaa kaasua niin kmh mittari kasvaa sekä valot räpäjää kaverilla oli samat oireet niin vaihto penkin alta yhen sulakkeen niin alko toimii taas

    • gilerajonne86

      mistä se anturi ottaa sen pyörimisnopeuden takapyörästä? gilera smt racing 2016 vm

    • Olen aika myöhässä mutta jos joku näitä vielä lukee niin tietääkö mistä johtuu että aprilia sx 06 mittari menee päälle mutta menee pimeäksi heti sen jälkeen. Vaihoin akun, mutta vanhalla akulla kun käynnisti mopon niin mittari meni päälle ja sammui heti. Nyt uudella akulla ei mene edes päälle. Sulake myös vaihettu. Ja kun sulakkeen laittaa kiinni niin mittari menee päälle ja sammuu,eli eloa siinä vielä on. Pitkien valo toimii kyllä mutta ei mikään muu.

    • Anonyymi

      Mittari oli päällä vain mopon ollessa käynnissä. Mittari näytti 40 km/h, vaikka mopo oli paikoillaan. Lämpötilan ha öljyn merkkivalo paloi koko ajan. Bensatankin alaraha hälytys oli koko ajan päällä. Töötti toimi miten sattui. Suuntavilkut vilkutti välillä nopsaa ja sitten välillä normaalisti. Vika oli sulakkeessa ja sulakepesässä. Olivat täysin hapettuneet. Vauhtakaa kummatki samaan aikaan niin pitäis toimia. Saa sitä sulaketta/akkuja vaihtaa turhaan jos se sulakepesä on täysin hapettunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe