Yritän tehdä ulkomaanmaksua Italiaan pankkitilille.
Maksan nordean ulkomaanmksuiss solo-tunnuksilla verkkopankissa.
Mihin kohtaan Abi-tunnus tulee laittaa?
IBAN-koodille löytyi paikka, mutta tuo Abi on ongelma..
ulkomaanmaksut verkkopankissa
3
2548
Vastaukset
- teet homman
12.1.10 Italia (EUR)
Saajan tilinumero on IBAN-muotoinen. Tieto saajan pankista on annettava SWIFT
(BIC) -koodilla. IBAN sisältää tiedon maksunsaajan pankista ja konttorista eli ABI- ja
CAB–tunnukset ovat IBAN-tilinumerossa mukana. Italialainen IBAN- tilinumero on aina 27
merkkiä pitkä.
Esimerkki italialaisesta IBANista: IT40S0542811101000000123456, jossa:
IT = Italian ISO-maakoodi
40 = tarkistenumerot (tilikohtaiset)
S = kontrollimerkki
05428 = ABI-koodi eli pankin tunnus
11101 = CAB-koodi eli konttorin tunnus
000000123456 = perustilinumero 12 merkkisenä
IBAN syötetään aina yhtämittaisena katkeamattomana sarjana ilman välilyöntejä,
kauttaviivoja, yhdysviivoja, pisteitä yms.
Italiaan voi maksaa SEPA-maksuja. Eurooppalaisissa maksuissa tarvitaan pankin BIC- eli SWIFT-koodi, jolle on oma kenttänsä Nordeankin verkkopankissa. Italialaista ABI-tunnusta voit käyttää apuna sen selvittämisessä, ellet saa sitä maksun saajalta. Ohjeita:
http://www.computing.surrey.ac.uk/personal/st/A.Gruning/iban/ ja
http://www.swift.com/biconline/index.cfm?fuseaction=display_freesearch- "sökö"
Kyllä kai sepa-maksun voi tehdä myös käteisellä,kun oma kone on sökö enkä pääse tekee maksua netissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566588Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394351- 542179
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391818Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61411Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151179- 241104
- 171081
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671077- 671018