Yritän tehdä ulkomaanmaksua Italiaan pankkitilille.
Maksan nordean ulkomaanmksuiss solo-tunnuksilla verkkopankissa.
Mihin kohtaan Abi-tunnus tulee laittaa?
IBAN-koodille löytyi paikka, mutta tuo Abi on ongelma..
ulkomaanmaksut verkkopankissa
3
2646
Vastaukset
- teet homman
12.1.10 Italia (EUR)
Saajan tilinumero on IBAN-muotoinen. Tieto saajan pankista on annettava SWIFT
(BIC) -koodilla. IBAN sisältää tiedon maksunsaajan pankista ja konttorista eli ABI- ja
CAB–tunnukset ovat IBAN-tilinumerossa mukana. Italialainen IBAN- tilinumero on aina 27
merkkiä pitkä.
Esimerkki italialaisesta IBANista: IT40S0542811101000000123456, jossa:
IT = Italian ISO-maakoodi
40 = tarkistenumerot (tilikohtaiset)
S = kontrollimerkki
05428 = ABI-koodi eli pankin tunnus
11101 = CAB-koodi eli konttorin tunnus
000000123456 = perustilinumero 12 merkkisenä
IBAN syötetään aina yhtämittaisena katkeamattomana sarjana ilman välilyöntejä,
kauttaviivoja, yhdysviivoja, pisteitä yms.
Italiaan voi maksaa SEPA-maksuja. Eurooppalaisissa maksuissa tarvitaan pankin BIC- eli SWIFT-koodi, jolle on oma kenttänsä Nordeankin verkkopankissa. Italialaista ABI-tunnusta voit käyttää apuna sen selvittämisessä, ellet saa sitä maksun saajalta. Ohjeita:
http://www.computing.surrey.ac.uk/personal/st/A.Gruning/iban/ ja
http://www.swift.com/biconline/index.cfm?fuseaction=display_freesearch- "sökö"
Kyllä kai sepa-maksun voi tehdä myös käteisellä,kun oma kone on sökö enkä pääse tekee maksua netissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844