Kilju ???

AlkAlinE

saako 1.5l pullossa käyttää kiljua korkki raollaan ?? tuleeko etikkaa.. Kilju.tk:ssa lukee että ilman on päästävä kiertämään jne. ja jostakin olen lukenut että pitää olla ehdottomasti kiinni ja käydä välillä sihauttamassa ettei räjähdä. laitoin korkin kiinni niin että puristin pulloa kokoajan ja avasin korkkia senverran että juuri ja juuri ilma pääsee ulos. kiitos vastanneille.

4

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muhkuttaja

Jos on pakko tehdä kiljua, niin hanki kannellinen ämpäri/saavi ja vesilukko. Jos pelkäät, että äiti löytää isommat pulputtelijat, niin kannattaa tehdä korkkiin vaikkapa muoviletkusta jonkinnäköinen vesilukon tapainen (mutka letkuun ja vettä mutkaan) vaikka siitä hajua hieman tuleekin. Muista ainakin kirkastaa tuotos (lappoamalla suodatinpaperin läpi) pariinkin kertaan ennen juomista.

Kiljuohjeita löytää kyllä googlaamalla.

• sinulla

on se heikompi, sisälukutaito vai luetun ymmärryskyky? Vaiko ovatko molemmat yhtä huonoja?

Mitä kiljukirjoituksesi tekee viinipalstalla?

• cha

Niin, mikä meni väärin? Kilju ja viini, sama asia.

• kuvittelet,
        cha kirjoitti:

Niin, mikä meni väärin? Kilju ja viini, sama asia.

ei ole ihme, että kiljusikin menee pieleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2756
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2724
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2390
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1953
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      358
      1279
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1249
    Aihe