Kuinka moni

konna

tällä palstalla kirjoitteleva uskova kävi tänään kirkossa?

Ja jos ei käynyt, niin miksi jumalan sana ei kelpaa, mutta ateistien seura kyllä kelpaa?

55

1250

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

mutta silti ovat huolissaan kun ihmiset kirkosta eroavat. Kirkkojen pitää olla auki ihan siltä varalta, että uskovaisen saattaisi tehdä mieli mennä sinne. Nythän niissä saarnataan tyhjille saleille.

• tällä

palstalla kaikki suomen uskovaiset? ja boonuksena(jos siis kaikki suomen uskovaiset eivät tällä palstalla majaile); edustavatko tämän palstan uskovaisten näkökulmat kaikkien uskovaisten näkökulmia?

• konna

vielä, jos yksi tai kaksi sentään ilmottautuisi:)

Mutta kyllähän tämä aika surullista on, jos porukat pyörii täällä käännyttämässä meitä uskoon, jonka alkeellisintakaan tapanormia eivät itse osaa/halua noudattaa...

Purje, aksu, jumalanhullu, H.H., Savis, lukemattomat multinikit ja vierailevat tähdet, kuten "todisteet??", ja "tukihenkilö", jne...

Ootteko vielä kirkkokaffeella?

• Kössönöm
        tällä kirjoitti:

palstalla kaikki suomen uskovaiset? ja boonuksena(jos siis kaikki suomen uskovaiset eivät tällä palstalla majaile); edustavatko tämän palstan uskovaisten näkökulmat kaikkien uskovaisten näkökulmia?

kirkoissa ei sitten käydä? Kuitenkin lehdissä ja täällä netissäkin hyökätään kirkosta eroajia vastaan.

• kysymykseen
        Kössönöm kirjoitti:

kirkoissa ei sitten käydä? Kuitenkin lehdissä ja täällä netissäkin hyökätään kirkosta eroajia vastaan.

vai yritätkö vetää kössimäistä (=läpinäkyvää)sivuttaisliikettä?

katsos kössi kun sinä nyt olet siinä mielessä hauskassa tilanteessa, että sinä olet väitteen esittäjä.
        näitä ihan perus juttuja, eikö?

• konna
        kysymykseen kirjoitti:

katsos kössi kun sinä nyt olet siinä mielessä hauskassa tilanteessa, että sinä olet väitteen esittäjä.

sinäkin minun kysymykseeni? Tietenkin siinä tapauksessa, että olet kristinuskovainen..

Kävitkö kirkossa vai et, ja jos et, niin oliko siihen joku syy? Lahkolaisilta hyväksyn myös omat tilaisuudet, tosin ne eivät taida olla vielä näin aikaisin.

• vastaa
        konna kirjoitti:

sinäkin minun kysymykseeni? Tietenkin siinä tapauksessa, että olet kristinuskovainen..

Kävitkö kirkossa vai et, ja jos et, niin oliko siihen joku syy? Lahkolaisilta hyväksyn myös omat tilaisuudet, tosin ne eivät taida olla vielä näin aikaisin.

sun kysymyksees. syynkin voin vastaamattomuuteeni (alkuperäisen kysymyksesi suhteen) antaa; mitä vittua se sulle kuuluu?

• konna
        vastaa kirjoitti:

sun kysymyksees. syynkin voin vastaamattomuuteeni (alkuperäisen kysymyksesi suhteen) antaa; mitä vittua se sulle kuuluu?

taitaa kristinusko olla niin vaativa taiteenlaji, että alkaa kivistää päätä ne velvoitteet...

• nyt.
        konna kirjoitti:

taitaa kristinusko olla niin vaativa taiteenlaji, että alkaa kivistää päätä ne velvoitteet...

edes hieman päättelysi historiaa (edellisen suhteen), jotta tuohon heittoosi voi hyvällä tsägällä ottaa jopa kantaakin.

tai no oikeestaan jätä kertomatta, ei me kumpikaan siitä mitään kostuta kumminkaan.

mut kiva heitto :)

ps. oliskohan kössi jo valmis vastaamaan...

• Kössönöm
        kysymykseen kirjoitti:

että kaikki uskovaiset ovat tällä palstalla? En. Väitin, että vaikka uskovaiset haukkuvat niin lehdissä kuin netissäkin kirkosta eroajia ahneiksi raukoiksi ja ties miksi, niin silti kirkot kumisevat tyhjyyttään.

• siispä
        Kössönöm kirjoitti:

että kaikki uskovaiset ovat tällä palstalla? En. Väitin, että vaikka uskovaiset haukkuvat niin lehdissä kuin netissäkin kirkosta eroajia ahneiksi raukoiksi ja ties miksi, niin silti kirkot kumisevat tyhjyyttään.

mistä päättelet että kirkot kumisevat tyhjyyttään?

• konna
        nyt. kirjoitti:

edes hieman päättelysi historiaa (edellisen suhteen), jotta tuohon heittoosi voi hyvällä tsägällä ottaa jopa kantaakin.

tai no oikeestaan jätä kertomatta, ei me kumpikaan siitä mitään kostuta kumminkaan.

mut kiva heitto :)

ps. oliskohan kössi jo valmis vastaamaan...

Aloit syyttelemään kössiä sivuliirron ottamisesta, mutta itseltäsi puuttui halu ottaa kantaa varsinaiseen asiaan.

Kenellä tässä sliksit lipsuu?

Huomauttaisin vielä, että ensimmäistäkään kirkossakävijää ei ole toistaiseksi ilmottautunut.

• vaan;
        konna kirjoitti:

Aloit syyttelemään kössiä sivuliirron ottamisesta, mutta itseltäsi puuttui halu ottaa kantaa varsinaiseen asiaan.

Kenellä tässä sliksit lipsuu?

Huomauttaisin vielä, että ensimmäistäkään kirkossakävijää ei ole toistaiseksi ilmottautunut.

"ensimmäistäkään kirkossakävijää ei ole toistaiseksi ilmottautunut."

mistä se mielestäsi kertoo :)

• konna
        vaan; kirjoitti:

"ensimmäistäkään kirkossakävijää ei ole toistaiseksi ilmottautunut."

mistä se mielestäsi kertoo :)

Mistähän se mahtaisi minun mielestäni kertoa?

• kerro.
        konna kirjoitti:

Mistähän se mahtaisi minun mielestäni kertoa?

sit ku oot arvuutellut. voit samalla vaikkapa vastauksenkin kysymyksen antaa. siis jos vaan jaksat/kykenet. ei mun takia kannata ponnistella turhia.

• Kössönöm
        siispä kirjoitti:

nuo papit televisiossa ovat kertoneet, kuten myös lehdistössä on ollut asiasta nimenomaan pappien kommentteja.

• joku.
        Kössönöm kirjoitti:

nuo papit televisiossa ovat kertoneet, kuten myös lehdistössä on ollut asiasta nimenomaan pappien kommentteja.

linkki mistä olet näistä lukenut.

• konna
        kerro. kirjoitti:

sit ku oot arvuutellut. voit samalla vaikkapa vastauksenkin kysymyksen antaa. siis jos vaan jaksat/kykenet. ei mun takia kannata ponnistella turhia.

tosiaankaan..

"ei mun takia kannata ponnistella turhia."

Eiköhän se ole jo tuolla aiemmin kerrottu, jos olisit vaivautunut lukemaan.

• se.
        konna kirjoitti:

tosiaankaan..

"ei mun takia kannata ponnistella turhia."

Eiköhän se ole jo tuolla aiemmin kerrottu, jos olisit vaivautunut lukemaan.

arvuuttelu etenee?

• konna
        se. kirjoitti:

arvuuttelu etenee?

huono siinä...

• Kössönöm
        joku. kirjoitti:

etkö ollenkaan lehtiä lue, tai uutisia seuraa?

Paarma ja Heikka ovat molemmat televisiossa tuon todenneet ja myös lehdistössä on ollut pappien kirjoituksia.

• konna
        joku. kirjoitti:

kävisit omalla kirkkokierroksella. Voisit ihan itse todeta asian.

Vai onko nettiaddiktio niin paha, ettei millään pääse?

• okei.
        konna kirjoitti:

huono siinä...

johtopäätöshän tuokin on. tyydytään siihen.

• hae.
        Kössönöm kirjoitti:

etkö ollenkaan lehtiä lue, tai uutisia seuraa?

Paarma ja Heikka ovat molemmat televisiossa tuon todenneet ja myös lehdistössä on ollut pappien kirjoituksia.

kössi ne perus jutut. sinä esität väitteen, sinä tuot näytön mihin sen perustat, mikäli haluat vakuuttavaa leikkiä.

väitteesi perustuvat mielikuvitukseesi. tässä mun väite. mitäs siihen sanot. tämä käyty keskustelu toimii näyttönä asian suhteen, koska et kykene tietosi lähdettä esittämään muulla tapaa kuin sanomisillasi.

miten on?

• Kössönöm
        hae. kirjoitti:

kössi ne perus jutut. sinä esität väitteen, sinä tuot näytön mihin sen perustat, mikäli haluat vakuuttavaa leikkiä.

väitteesi perustuvat mielikuvitukseesi. tässä mun väite. mitäs siihen sanot. tämä käyty keskustelu toimii näyttönä asian suhteen, koska et kykene tietosi lähdettä esittämään muulla tapaa kuin sanomisillasi.

miten on?

vanhojen uutislähetysten linkkiä sinulle löytäisin. Enkä muista missä lehdessä oli Heikan haastattelu. Mutta sinähän tulitkin tänne vaan päätäsi aukomaan. Olisit itse käynyt kirkonmenoissa katsomassa väkimäärää.

• JoMN

on n. 3000 asukasta. Kirkossa käy säännöllisesti 8-10 henkilöä.:-D)))

On siinä kirkkoherralla miettimistä. Hänellä onkin aikaa tehdä kaikenlaisia tempauksia, kuten pyöräillä Utsjoelta Ruotsinpyhtäälle.:-D))))

• sinun.
        Kössönöm kirjoitti:

vanhojen uutislähetysten linkkiä sinulle löytäisin. Enkä muista missä lehdessä oli Heikan haastattelu. Mutta sinähän tulitkin tänne vaan päätäsi aukomaan. Olisit itse käynyt kirkonmenoissa katsomassa väkimäärää.

faktasi todentaminen mun perseen nostamista 'tästä penkistä' tämän asian suhteen?

kössi, uskoisin että parempaakin pystyt.

• JoMN

kotipaikkakunnallani Helsingin Malmilla oli yksi kaupungin suurimmista seurakunnista. Kirkossa kävi muutama kymmenen ihmistä. :-))

• Kössönöm
        JoMN kirjoitti:

on n. 3000 asukasta. Kirkossa käy säännöllisesti 8-10 henkilöä.:-D)))

On siinä kirkkoherralla miettimistä. Hänellä onkin aikaa tehdä kaikenlaisia tempauksia, kuten pyöräillä Utsjoelta Ruotsinpyhtäälle.:-D))))

yksi nikitön tyyppi huomannut kirjoituksesi? Hyökkää kohta sinun kimppuusi todisteita vaatimaan.

• Kössönöm
        JoMN kirjoitti:

kotipaikkakunnallani Helsingin Malmilla oli yksi kaupungin suurimmista seurakunnista. Kirkossa kävi muutama kymmenen ihmistä. :-))

citypappi televisiossa ehdotti, että kirkossa kävijöiden määrän lisäämiseksi voisi olla erilaisia tilaisuuksia eri "kohderyhmille".

• kirkossa
        Kössönöm kirjoitti:

yksi nikitön tyyppi huomannut kirjoituksesi? Hyökkää kohta sinun kimppuusi todisteita vaatimaan.

oli tänää suunilleen tuhat tyyppiä. saas nähä hyökkääkö se nikitön heebo todisteita vaatimaan.

• tuohan
        kirkossa kirjoitti:

oli tänää suunilleen tuhat tyyppiä. saas nähä hyökkääkö se nikitön heebo todisteita vaatimaan.

on validi todistus. jos ei joku usko, niin voi syyttää vaan itseään kun ei ollut paikalla näkemässä.

• konna

• JoMN
        Kössönöm kirjoitti:

että mistä tiedän kirkossakävijöiden määrän? No, minä olen sen verran tietäväinen ja onhan minulla paljon uskovia ympärilläni.

• käydä
        siispä kirjoitti:

niin näet itse. Turha sinun on siihen odottaa kenenkään kaivavan tietoa. Käy kurkkaamassa. Hiljaista pitelee.

• Kössönöm
        JoMN kirjoitti:

että mistä tiedän kirkossakävijöiden määrän? No, minä olen sen verran tietäväinen ja onhan minulla paljon uskovia ympärilläni.

vaan sitä, että tuo nikitön alkaa varmaan tivaamaan sinulta todisteita ja linkkiä missä todetaan kirkossa kävijöiden määrä kunakin sunnuntaina.

• JoMN
        Kössönöm kirjoitti:

vaan sitä, että tuo nikitön alkaa varmaan tivaamaan sinulta todisteita ja linkkiä missä todetaan kirkossa kävijöiden määrä kunakin sunnuntaina.

vielä hyökännyt. :-D)

• kävi ja loput jäi

kotiin. Et taida tietää millaisten ihmisten kanssa Jeesus seurusteli ? Kansan vähempiosaisten ja niiden joita rahvas, oppineet ja ylimistö karsasti. Jeesus seurusteli mm. varkaiden, huorintekijöiden ja jopa rikollisten kanssa. Muistaakseni hän antoi itsestään esimerkin seuraajilleen.

• konna

mutta nyt olikin kyse siitä, kävitkö sinä?

Saatiinko kuparinen rikki?

• konna

Ei vaikuta jumalanpalvelus saavan kannatusta palstalla pyörivien uskovien parissa. Ehkä tänään oli yhtä huono päivä kuin viime sunnuntaina tai tulee olemaan taas ensi sunnuntaina.

Kun tuossa kysyttiin, että onko tällä palstalla edustettuna kaikki mahdolliset ja mahdottomat kirkkokunnat ja uskonsuunnat, niin vastaus on, että aika lähelle kyllä. Heistäkin kuitenkin vain se ääriaines, jonka mielestä asioita ei pidä tehdä kuten minä teen, vaan niin kuin raamattu sanoo..

Jos joku raamatun jumala ihan oikeasti olisi olemassa, niin tällaiseen leväperäisyyteen palvontamenojen osalta hän varmaan paiskaisi hieman heinäsirkkoja, salamoita ja mutanttiteinininjakilpikonnia kehiin, jotta kirkkosalit täyttyisivät.

Koska näin ei tunnu olevan, niin minulla on kirkolle helppo ja yksinkertainen neuvo, kuinka sen hukkatilan saa täyttymään:

Kirkonmenot laitetaan alkamaan klo 8.30 maanantai-aamuna, ja jokainen joka kestää sen reilun tunnin kirkossa, saa evlut-kirkon kustantaman vapaapäivän duunistaan. Eiköhän ala kirkossa väki taas viihtymään.

Näin koska jumalanpalvelus tuntuu uskovallekin olevan vähintään yhtä vastenmielistä puuhaa kuin täysi työpäivä kenelle tahansa ihan missä vain:)

• Wariska

Kiire painaa tätäkin palstaa. Ei ehdi vastaamaan, kun jo on yhteenveto tehty.
        Olinko siis ainoa kirkossa kävijä?
        Ei ne minua uskiksiin huoli.
        En ole uskis enkä ole ateisti, mikä siis olen? Wariska!

• konna
        Wariska kirjoitti:

Kiire painaa tätäkin palstaa. Ei ehdi vastaamaan, kun jo on yhteenveto tehty.
        Olinko siis ainoa kirkossa kävijä?
        Ei ne minua uskiksiin huoli.
        En ole uskis enkä ole ateisti, mikä siis olen? Wariska!

sinä taisit olla ainut tänään kirkossa käynyt, mutta koska et ole (oman kertomasi mukaan) uskovainen, niin sinua ei lasketa:)

Mutta kerro ihmeessä paljonko teidän kuorolla oli yleisöä?

"Kauhia ko toletta kiirheisiä"

Ehdottoman vilpitön anteeksipyyntö. Hitaus on valttia, aivan totta:D

• Wariska
        konna kirjoitti:

sinä taisit olla ainut tänään kirkossa käynyt, mutta koska et ole (oman kertomasi mukaan) uskovainen, niin sinua ei lasketa:)

Mutta kerro ihmeessä paljonko teidän kuorolla oli yleisöä?

"Kauhia ko toletta kiirheisiä"

Ehdottoman vilpitön anteeksipyyntö. Hitaus on valttia, aivan totta:D

Nyt oli jonkinlainen sotaveteraani sunnuntai ja kolehtikin kannettiin veteraanien hyväksi. Kuten kaikki tietävät, veteraaneja ei ole paljon enää jäljellä ja ne jotka vielä ovat hengissä, ovat niin huonossa kunnossa etteivät kirkkoon jaksa.
        Mutta muuten kirkossa oli noin 100 henkeä. Aika paljon. Keski-ikäkään ei ollut kovin korkea, koska nuoria ja lapsia oli mukana.
        Että meillä oli yleisömenestys.
        Esiinnymme yleensä lauluilloissa syrjäkylillä ja mitä syrjäisempi kylä, sitä enemmän iloisia laulajia ja kuuntelijoita ja sitä paremmat kahvit ja pullat.
        Näin täällä meillä.
        Mie en jaksa kiirettä pittää.
        Kaikkihan tietävät, mitä kiireellä saa aikaiseksi.
        Mie en ole koskhan kiirehtiny.

• konna
        Wariska kirjoitti:

Nyt oli jonkinlainen sotaveteraani sunnuntai ja kolehtikin kannettiin veteraanien hyväksi. Kuten kaikki tietävät, veteraaneja ei ole paljon enää jäljellä ja ne jotka vielä ovat hengissä, ovat niin huonossa kunnossa etteivät kirkkoon jaksa.
        Mutta muuten kirkossa oli noin 100 henkeä. Aika paljon. Keski-ikäkään ei ollut kovin korkea, koska nuoria ja lapsia oli mukana.
        Että meillä oli yleisömenestys.
        Esiinnymme yleensä lauluilloissa syrjäkylillä ja mitä syrjäisempi kylä, sitä enemmän iloisia laulajia ja kuuntelijoita ja sitä paremmat kahvit ja pullat.
        Näin täällä meillä.
        Mie en jaksa kiirettä pittää.
        Kaikkihan tietävät, mitä kiireellä saa aikaiseksi.
        Mie en ole koskhan kiirehtiny.

takia kannattaa tosiaan välillä "uhrautua".

Olen huomannut saman, että pienemmillä paikkakunnilla vielä ihmiset jaksavat kirkkoonkin raahautua. Mutta jotain tarjoilua se kyllä taitaa vaatia tilaisuuden jälkeen..

Murteestasi paikannan sinut Torniojoki-laakson seutuville. Tuttuja on ollut sielläkin päin maata. Pitäkäähän pyörät pyörimässä ja veteraanit virkeinä. Kiirettä ei tosiaan kannata pitää kuin poikkinainnissa, jos siinäkään:)

• Wariska

Kävin tänään kirkossa. Laulan kuorossa, joka joskus avustaa jumalanpalveluksissa.
      En kuulu kirkkoon, mutta käyn kirkossa useammin kuin kirkkoon kuuluvat ystäväni.
      Minulle kirkossa käyminen ei ole mikään ongelma.
      Ja sitäpaitsi tykkään laulaa virsiä ja hengellisiä lauluja.
      Kolehtia en suostu keräämään ja uskontunnustusta en myöskään lausu ääneen. Miksi?
      Itse asiassa uskoni Jumalaan, ei vaadi mitään liirum laarumeita.
      En kuulu ateisteihin, enkä kuulu uskovaisiin, olen siis Wariska.

• konna

Asiahan on silloin kaikinpuolin bueno.

Vähän vain kummastuttaa, että minäkin olen tainnut pyöriä kirkossa enemmän kuin palstan käännyttäjät yhteensä.

No, joskus joku on pakollista tai muotia, joskus toiste sitten taas ei:)

• JoMN
        konna kirjoitti:

Asiahan on silloin kaikinpuolin bueno.

Vähän vain kummastuttaa, että minäkin olen tainnut pyöriä kirkossa enemmän kuin palstan käännyttäjät yhteensä.

No, joskus joku on pakollista tai muotia, joskus toiste sitten taas ei:)

usein, koska olen kiinnostunut vanhoista rakennuksista. Aina kun saavun uudelle paikkakunnalle, käyn kirkossa. Se edellyttää sitä, että kirkko on vanha. Uusissa kirkoissa en käy, paitsi jos on pakko mennä jonkun häihin tai hautajaisiin.

• konna
        JoMN kirjoitti:

usein, koska olen kiinnostunut vanhoista rakennuksista. Aina kun saavun uudelle paikkakunnalle, käyn kirkossa. Se edellyttää sitä, että kirkko on vanha. Uusissa kirkoissa en käy, paitsi jos on pakko mennä jonkun häihin tai hautajaisiin.

on erikoistunut kirkkoihin myös. Tosin aivan tietynlaisiin kirkkoihin, joita en viitsi tässä tarkemmin eritellä.

Mutta onhan niissä oma hohtonsa, varsinkin noissa ekstra-vanhoissa. Toinen hyvä syy käydä kirkossa on kirkkourkujen kuunteleminen.

Siinä soittimessa on potkua:D

• JoMN
        konna kirjoitti:

on erikoistunut kirkkoihin myös. Tosin aivan tietynlaisiin kirkkoihin, joita en viitsi tässä tarkemmin eritellä.

Mutta onhan niissä oma hohtonsa, varsinkin noissa ekstra-vanhoissa. Toinen hyvä syy käydä kirkossa on kirkkourkujen kuunteleminen.

Siinä soittimessa on potkua:D

urkumusiikin kuuntelu on hienoa; jos kanttori on selvin päin.:-D)))

• konna
        JoMN kirjoitti:

Kovin känninen kanttori alkaa helposti muistuttamaan Neil Youngia:P

• Kössönöm
        JoMN kirjoitti:

kun jouduin pakosta käymään koulun kanssa kirkossa oli varsinkin kaksi asiaa, jotka särähtivät suht hyvään musiikkikorvaani: Biologianopettajan täydellinen (ja kovaääninen) sävelkorvattomuus ja kanttorin laahaava kovaääninen laulu. Oli se piinaa.

• oli jo eilen illalla, joten tänään on koko päivä aikaa seurustella kenen kanssa vaan, konnaseni :)

• konna

kirkko on, joka on jo lauantaina?

Nopeille suomalaisille nopea drive-in-kirkko?

• konna kirjoitti:

kirkko on, joka on jo lauantaina?

Nopeille suomalaisille nopea drive-in-kirkko?

jotain puolitoista tuntia, että ei ihan hätäsemmille. Näitä uusia seurakuntia. Vähän tilojen ja pastorin kiireiden mukaan katsotaan, pidetäänkö Jumalanpalvelus lauantaisin vai sunnuntaisin. Yleensä kerran viikossa kiireistä huolimatta. :)

• konna
        purje kirjoitti:

jotain puolitoista tuntia, että ei ihan hätäsemmille. Näitä uusia seurakuntia. Vähän tilojen ja pastorin kiireiden mukaan katsotaan, pidetäänkö Jumalanpalvelus lauantaisin vai sunnuntaisin. Yleensä kerran viikossa kiireistä huolimatta. :)

sitten on pakko antaa uskovien ainoa piste kirkossakäynnin suhteen.

Puolentoista tunnin saarna sai minut vakuuttumaan, vaikka päivä olikin väärä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      385
      8468
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2820
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1162
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      998
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      896
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      873
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      50
      831
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      802
    Aihe