miehet tykkää löylystä : )

padme_amidala

nyt on mulla paha ongelma. Kuuma : ) on aina niin, etten tohdi enää saunaa lämmittää. Koira on asustellut saunassa jo pitkään. Se istuu ylälauteilla ja vahtii naapureiden tulemiset ja menemiset kun olen poissa.

Nyt olen ajatellut kevään kunniaksi pestä saunan edustuskuntoon. Lauteet on kuitenkin niin painavat ettei niitä jaksa kantaa pihalle pestäväksi. Eikä saunassa ole lattiaviemäriä.

Mitenkäs teillä pestään sauna, kun halutaan borstata se lattiasta kattoon. Pyydetäänkö naapuriapua, vai selviättekö siitä ihan harjalla ja letkulla?

16

589

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CharlieChaplin

Mä kyllä sen pesen ja olenpa tehnyt oikein kokonaisen saunaremontin mökillä, joten kyllä mun pitäis nämä asiat hallita?..D

• padme_amidala

..mökin saunasta puheenollen, se on yksi "pienistä" remonttikohteistani. Ehjää on vain uusi tuliterä piippu ja sekin vain vesikatosta ylöspäin. Valettu betonilattia on murentunut allaolevan savimaan ja routaeristämättömyyden takia paloiksi, joista suurin on 10*10 senttiä. Alkuperäinen lattiaviemäri on siten 10 senttiä murusten yläpuolella. Saisit siitä muutaman vuoden projektin.

• padme_amidala kirjoitti:

..mökin saunasta puheenollen, se on yksi "pienistä" remonttikohteistani. Ehjää on vain uusi tuliterä piippu ja sekin vain vesikatosta ylöspäin. Valettu betonilattia on murentunut allaolevan savimaan ja routaeristämättömyyden takia paloiksi, joista suurin on 10*10 senttiä. Alkuperäinen lattiaviemäri on siten 10 senttiä murusten yläpuolella. Saisit siitä muutaman vuoden projektin.

No kyllä.... Kuulostaa mielenkiintoiselta. Niin ja alkuperäiseen kysymykseen voisin vastata että meillä lauteet rakensin uudestaan. Nyt ovat kevyemmät ja irroitettavissa. Sauna on niin pieni että lauteetkin niin lyhyet että pihalle nostaminen ei ole ongelma ja meilläkään ei saunassa ole lattiakaivoa mutta saunassa jos lutraa oikeen veden kanssa niin valuu pesuhuoneen puolelle lattiakaivoon.... Eli ei oo ongelma ollenkaan.

• padme_amidala
        Tuomas-78 kirjoitti:

No kyllä.... Kuulostaa mielenkiintoiselta. Niin ja alkuperäiseen kysymykseen voisin vastata että meillä lauteet rakensin uudestaan. Nyt ovat kevyemmät ja irroitettavissa. Sauna on niin pieni että lauteetkin niin lyhyet että pihalle nostaminen ei ole ongelma ja meilläkään ei saunassa ole lattiakaivoa mutta saunassa jos lutraa oikeen veden kanssa niin valuu pesuhuoneen puolelle lattiakaivoon.... Eli ei oo ongelma ollenkaan.

on oikein, niin valuuhan se vesi (muilla, muttei mulla). Lauteet joutaa kyllä uusioon, kun kissat on koiran kanssa huolehtineet pinnan kuvioitukset sellaisiksi, että mahdollisen saunojan pitäisi istua tyynyllä, ettei tule tikkuja arkoihin paikkoihin. Saranamalleja olen katsellut ja porekylpyammetta, muttan osaa vielä päättää, kumman laitan.

• tehdä sulle
        padme_amidala kirjoitti:

on oikein, niin valuuhan se vesi (muilla, muttei mulla). Lauteet joutaa kyllä uusioon, kun kissat on koiran kanssa huolehtineet pinnan kuvioitukset sellaisiksi, että mahdollisen saunojan pitäisi istua tyynyllä, ettei tule tikkuja arkoihin paikkoihin. Saranamalleja olen katsellut ja porekylpyammetta, muttan osaa vielä päättää, kumman laitan.

lauteet kunnon mäntylankusta.

• padme_amidala
        tehdä sulle kirjoitti:

lauteet kunnon mäntylankusta.

..materiaalivalinta lauteisiin. Niistähän nousee pihkaa löylytellessä. Jaa niin, mutta eihän minun tarvitse siellä istua..

• No ensin asiaa suunnitellaan kolmesta viikosta pariin kuukauteen. Siinä samalla nostatetaan kiukkua ja taisteluhenkeä.

Sitte kun adrenaliinitaso katsotaan tarpeeksi korkeeksi, otetaan se porsta ja käydään kimppuun.

Siinä se, sen kummemmin kaikkiin karmaiseviin yksityiskohtiin menemättä.

• padme_amidala

.. on kestänyt jo aika pitkään. Ja kun olen lauhkea kuin lammas, niin multa varmaan puuttuu koko adrenaliinintuotanto.
        Sain juuri ikkunan pestyä sieltä ja heti piti tulla huilaamaan tähän vähäksi aikaa.

• rakennat lattiaviemärin sinne, pesuohjeet saunalle annan kun siellä tuo lattiaviemäri on, ei muuta.... :)

• padme_amidala

..en ymmärrä miten voi joku suunnitella saunan ilman lattiaviemäriä. Täytyy olla miesten tekosia. Tekisi mieli hävittää koko sauna ja laittaa muhkea poreamme tilalle. Siellä sitten kellisi iltaisin shamppanjalasi sievässä kätösessä kynttilän valossa (suunnittelija tai rakennuttaja on unohtanut valonkin sieltä saunasta) pehmeiden porekuplien hyväiltävänä.

..en ymmärrä miten voi joku suunnitella saunan ilman lattiaviemäriä. Täytyy olla miesten tekosia. Tekisi mieli hävittää koko sauna ja laittaa muhkea poreamme tilalle. Siellä sitten kellisi iltaisin shamppanjalasi sievässä kätösessä kynttilän valossa (suunnittelija tai rakennuttaja on unohtanut valonkin sieltä saunasta) pehmeiden porekuplien hyväiltävänä.

niin... en tahtonut uskoa tuota etteikö saunassa lattiaviemäriä ole, tuntui aivan käsittämättömältä jutulta, miks helvatissa ei ole, höh...

Poreamme ehottomasti, hitsi... sellaisen minäkin tahtoisin.

• padme_amidala
        Silipa-Tuuli kirjoitti:

niin... en tahtonut uskoa tuota etteikö saunassa lattiaviemäriä ole, tuntui aivan käsittämättömältä jutulta, miks helvatissa ei ole, höh...

Poreamme ehottomasti, hitsi... sellaisen minäkin tahtoisin.

tehtiin taloyhtiössä kosteusmittaus. Mulla oli kuivaa, niinkai kun en käy saunassa. Sitten kaikki muut sai edullisen lattialämmityksen kosteusrempan kylkiäisenä. En ole katkera, mutta kuitenkin ...

tehtiin taloyhtiössä kosteusmittaus. Mulla oli kuivaa, niinkai kun en käy saunassa. Sitten kaikki muut sai edullisen lattialämmityksen kosteusrempan kylkiäisenä. En ole katkera, mutta kuitenkin ...

että sinä jäit ilman lattialämmitystä, vaikkakaan kosteusmittaus ei ylittänyt lukemia. Miten sinun saunasi voi olla rakennettu eritavoin kuin muiden, sitä mietin...

• padme_amidala
        Silipa-Tuuli kirjoitti:

että sinä jäit ilman lattialämmitystä, vaikkakaan kosteusmittaus ei ylittänyt lukemia. Miten sinun saunasi voi olla rakennettu eritavoin kuin muiden, sitä mietin...

..ihmettelin, mutta kaikki meni jotenkin ohi, kun en kuulunut silloin vielä taloyhtiön hallitukseenkaan. Noi kosteusuojien virheellisyydet oisi kuulunut 10 vuotistarkistuksen aikana korjata, mutta eihän noi miehet täällä mitään saa aikaan...siis suuta auki ajallaan. Nyt sitten omilla rahoilla korjataan rakennusvirheitä.

..ihmettelin, mutta kaikki meni jotenkin ohi, kun en kuulunut silloin vielä taloyhtiön hallitukseenkaan. Noi kosteusuojien virheellisyydet oisi kuulunut 10 vuotistarkistuksen aikana korjata, mutta eihän noi miehet täällä mitään saa aikaan...siis suuta auki ajallaan. Nyt sitten omilla rahoilla korjataan rakennusvirheitä.

ovat hermoja repiviä prosesseja, eivätkä ihan halpoja juttuja olekkaan, viikko tolkulla kuivatusta, siinä pidä hätiköidä tai homma kusee...

• padme_amidala
        Silipa-Tuuli kirjoitti:

ovat hermoja repiviä prosesseja, eivätkä ihan halpoja juttuja olekkaan, viikko tolkulla kuivatusta, siinä pidä hätiköidä tai homma kusee...

..noitten kaksikerroksisten kämppien paukahtelevat yläkerran putket menevät vakuutuksen piikkiin. Tietää ainakin että korjaus tulee kunnolla tehtyä. Pari putkivuotoa enää jäljellä ja siten on kaikki asunnot OK (paitsi mun lattailämmitys *huokaus* ).

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1738
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1177
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      992
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      761
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe