onko kellään hyviä vinkkejä leirikasteeseen? Saan niitä taas kesällä järjestellä ja ois kiva kokeilla uusia ideoita.. 8)
leirikasteet...
4
1080
Vastaukset
- nightmare
Mitä olette teettäneet ja minkä rats. opettajanne tms. vastuu henkilö hyväksyy, mutta tässä joitakin perinteisiä vinkkejä:
*kastelu kylmällä vedellä
* turvotetun prixin/powerin/seos melassin syöttö (/ihan mitä tahansa joka on "puriste" mallia)
* öinen kävely lantalassa varpaisiltaan
* talutus ratsastusta märkä selkäiselle ponilla (oltava ehdotomasti luotettava ja homman on pysyttävä aisoissa ettei tule vahinkoa)
* valkosipuli suihketta päälle (huom. esim. jätesäkkiin pukeutuminenon ihan suotavaa)
* jotain missä on pakko luottaa "taluttajaan", kuten että taluttajan avulla mennään "puomilla" (joku suht. leveä kuten muuri este, eli joka ei ole edes korkea)
* laulamista
Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen. Mutta muistathan kastetta järkätessäsi että sen tulee olla nimenomaan hauska, ei nöyryyttävä.
Lairille tulleen ensisijaisesti oppimaan ja viihtymään.
Vähän vanhemmat ymmärtävät leirikastetta paremmin kuin jotkut 10 vuotiaat tenavat. Eli lyhyesti:
älä järjestä sellaista leirikastetta mikä ei ole hauska ja mitä et itse tahtoisi suorittaa.
Leiri kasteen tulee olla hyvän maun rajoissa ja ketään ei saa pakottaa.
Tästä kärsisi myös tallin maine.
Leirikasteen on oltava myös TASAPUOLINEN kaikille, jos järjestää ei jostakusta henkilöstä pidä, häntä ei silti tule nöyryyttää. - peruna
muutamia mitä mïnulle on tullut vastaan tai mitä itse olemme käyttäneet:
-kontaaminen mudassa
-vedellä kastelu jonka jälkeen pyöriminen purukasassa
-mömmöjen syöttäminen
-radan kävely sokkona avustajan kanssa
-esineiden (mm. kuolaimia, huulipuristimen, kengitysvälineiden, etc.) tunnistaminen silmät sidottuna
-kottareilla matalaan rantaan kippaaminen
-eläinten esittäminen
-laulaminen tai vitsin kertominen
ei nyt oikein paljoa muuta mieleen tule. kuitenkin vain haluaisin vielä muistuttaa että siis ennen kuin rupeatte syöttämään mitään mömmöjä, niin olkaa 100% varmoja ettei kukaan ole millekään mömmön ainesosalle allerginen!!! lisäksi turvallisuus ennen kaikkea, mikäli leiriläiset joutuvat kävelemään korokkeilla tai millään, niin koittakaa huolehtia ettei kenenkään nilkka tai muu ruumiin osa pääse esim. niksahtamaan pudotessaan korokkeelta, siinä menisi sitten koko leiri pilalle! ja kuten nightmarekin kovin painotti sitä ettei ketään saa nolata ja että kasteen täytyy olla tasapuolinen kaikille, niin itsekin minä haluaisin vielä korostaa tätä seikkaa! hyvää onnea leirikasteen järjestämisessä! - ihmetteliä
Mikä leirikaste on?
- D:
Ihmettelijä // Wow. Etkö oikeesti tiiä ? D:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2047195- 1642187
- 1131768
- 511440
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651403Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571206Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1021135Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71076- 411029
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan2591013