On välillä vaikeaa

eva.stina

Kun mies kärsii vakavasta masennuksesta traumaattisen kokemuksen jälkeen Suurimman osaa päivästä hän nukkuu eikä mikään kiinnosta Tuntuu elämä niin turhauttavalle kun tässä nyt kaksin ollaan ei puhuta eikä mitään Tähän tylsämielisyyteenkö tässä pitää vaan tottua vai mikä neuvoksi

10

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullut mieleen

      että jotkut ihmiset hoitavat sillä tavalla itsensä
      kuntoon traumaattisten kokemusten jälkeen.
      Jokaisella on oma tapansa selviytyä tai ehkä hän pakenee sinua sillä tavalla jos "nalkutat" liikaa siitä nukkumisesta?`
      Nukkuminen on eräänlainen "pakokeino" kurjista tapahtumista ja ihmisistä. En tarkoita sinua kurjalla ihmisellä.
      Mene itse ulos ihmisten pariin.

      • miksi aina

        pitää etsiä tauteja, jos ihminen nukkuu paljon.
        Puhun kokemuksesta, sillä olen itse pysytellyt tarkoituksella pois ihmisten ilmoilta tänä talvena, sillä minulla tuli syksyllä ja alkutalvesta "ihmiskiintiö" täyteen tietyistä syistä.
        En halua olla tällä hetkellä tekemisissä petollisten ihmisten kanssa, jotka eivät muuta kuin syynäävät toisten ihmisten tekemisiä joka hetki. Jokaisella on oikeus olla kotonaan niinkuin lystää ilman "valvontaa" piste.


    • Hereillä vaikea

      Onko terveys kohdalla sinun miehellä?ymmärrän sen jos jotain traumaattista on sattunut mutta en ymmärrä sitä kuinka joku voi nukkua suuremman osan päivästä jos ei vakavasti sairas ole,minun lapsuuden naisystävä sairastaa sellaista kun unitauti ja siitä voi lukea googlesta nimellä "narkolepsia"ja sitä on monella tuhansilla ihmisillä eikä mitään siihen löydetä apuna kun lääkitys,ystävättärelläni "puhkesi" myös yhden traumaattisen onnettomuuden jälkeen kun hän oli 11 vuotias.

    • vastaus otettiin pois

      vaikka ihan sievästi vastasin ja annoin jopa neuvoa..kai tämäkin poistetaan

    • Sellainen yhdistys kuin, Omaiset mielenterveystyön tukena, voisi olla sinulle sopiva, jos sellainen löytyisi asuinpaikkakunnaltasi. Sieltä saa vertaistukea ja hyviä neuvoja juuri tuollaiseen tilanteeseen, kun omainen sairastaa masennusta. Kuntoutuminen tapahtuu pienin askelin. Tsemppiä sulle.

    • On pullo tullut lohdukkeeksi ja se se vasta kamalaa on... miten sitä aikuista miestä voi vierottaa pullosta.
      Juovuksissa on mies sitten luurijuoppo. Soittelee mielellään ja varsinkin minua häiritsee 0700-alkuiset soitot joita mieheni on alkanut harrastaa....akka on kaikkeen syypää ja akan vuoksi on kaikki ihan kamalaa, kyllä tässä rakkaus alkaa pyrkiä ikkunanraosta muille maille vierahille

    • Pirre*

      tässä sairastetaan..

      Se on vaan kuule lähettävä yksin mualimalle, tysyyden torjunta raissuun.

      • ohrankukka..

        ..ei molempien tarvitse sairastua samaan tautiin. Joskus on vaan osattava olla terveellä tavalla itsekäs, pidettävä huolta myös itsestään.


    • silema

      Masennuksesta ei toivu hetkessä, joten anna aikaa ja tukeasi. Myös ulkopuolinen apu voisi kenties auttaa. Jos hän sellaisen vastaanottaa. Muista myös huolehtia itsestäsi, muuten sairastut itsekin.

      Voimia sinulle ja kaikille muillekin.
      Muistakaa nauttia elämästä !!!!

    • ainakin minulla

      Sama juttu oli meilläkin. Kyllä siinä meinaa itsekin masentua, kun toinen on kuin elävä zombi, ei puhu eikä pussaa. Taustalla oli vakava sairaus, mutta kai se asia olisi ollut helpompi kestää, jos olisi puhunut. Yrittipä keskustelua, vaikka mistä asiasta, niin vastusta ei tullut. On helppo antaa neuvoksi, että mene ihmisten ilmoille ja tee jotain, että näät muitakin ihmisiä, mutta minulle se ei onnistunut. Mies vaaati pysymään kotona ja kai hän pelkäsi, että voin kertoa sivullisille kuinka asiat ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe