On välillä vaikeaa

eva.stina

Kun mies kärsii vakavasta masennuksesta traumaattisen kokemuksen jälkeen Suurimman osaa päivästä hän nukkuu eikä mikään kiinnosta Tuntuu elämä niin turhauttavalle kun tässä nyt kaksin ollaan ei puhuta eikä mitään Tähän tylsämielisyyteenkö tässä pitää vaan tottua vai mikä neuvoksi

10

659

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullut mieleen

että jotkut ihmiset hoitavat sillä tavalla itsensä
      kuntoon traumaattisten kokemusten jälkeen.
      Jokaisella on oma tapansa selviytyä tai ehkä hän pakenee sinua sillä tavalla jos "nalkutat" liikaa siitä nukkumisesta?`
      Nukkuminen on eräänlainen "pakokeino" kurjista tapahtumista ja ihmisistä. En tarkoita sinua kurjalla ihmisellä.
      Mene itse ulos ihmisten pariin.

• miksi aina

pitää etsiä tauteja, jos ihminen nukkuu paljon.
        Puhun kokemuksesta, sillä olen itse pysytellyt tarkoituksella pois ihmisten ilmoilta tänä talvena, sillä minulla tuli syksyllä ja alkutalvesta "ihmiskiintiö" täyteen tietyistä syistä.
        En halua olla tällä hetkellä tekemisissä petollisten ihmisten kanssa, jotka eivät muuta kuin syynäävät toisten ihmisten tekemisiä joka hetki. Jokaisella on oikeus olla kotonaan niinkuin lystää ilman "valvontaa" piste.

• Hereillä vaikea

Onko terveys kohdalla sinun miehellä?ymmärrän sen jos jotain traumaattista on sattunut mutta en ymmärrä sitä kuinka joku voi nukkua suuremman osan päivästä jos ei vakavasti sairas ole,minun lapsuuden naisystävä sairastaa sellaista kun unitauti ja siitä voi lukea googlesta nimellä "narkolepsia"ja sitä on monella tuhansilla ihmisillä eikä mitään siihen löydetä apuna kun lääkitys,ystävättärelläni "puhkesi" myös yhden traumaattisen onnettomuuden jälkeen kun hän oli 11 vuotias.

• vastaus otettiin pois

vaikka ihan sievästi vastasin ja annoin jopa neuvoa..kai tämäkin poistetaan

• Sellainen yhdistys kuin, Omaiset mielenterveystyön tukena, voisi olla sinulle sopiva, jos sellainen löytyisi asuinpaikkakunnaltasi. Sieltä saa vertaistukea ja hyviä neuvoja juuri tuollaiseen tilanteeseen, kun omainen sairastaa masennusta. Kuntoutuminen tapahtuu pienin askelin. Tsemppiä sulle.

• On pullo tullut lohdukkeeksi ja se se vasta kamalaa on... miten sitä aikuista miestä voi vierottaa pullosta.
      Juovuksissa on mies sitten luurijuoppo. Soittelee mielellään ja varsinkin minua häiritsee 0700-alkuiset soitot joita mieheni on alkanut harrastaa....akka on kaikkeen syypää ja akan vuoksi on kaikki ihan kamalaa, kyllä tässä rakkaus alkaa pyrkiä ikkunanraosta muille maille vierahille

• Pirre*

tässä sairastetaan..

Se on vaan kuule lähettävä yksin mualimalle, tysyyden torjunta raissuun.

• ohrankukka..

..ei molempien tarvitse sairastua samaan tautiin. Joskus on vaan osattava olla terveellä tavalla itsekäs, pidettävä huolta myös itsestään.

• silema

Masennuksesta ei toivu hetkessä, joten anna aikaa ja tukeasi. Myös ulkopuolinen apu voisi kenties auttaa. Jos hän sellaisen vastaanottaa. Muista myös huolehtia itsestäsi, muuten sairastut itsekin.

Voimia sinulle ja kaikille muillekin.
      Muistakaa nauttia elämästä !!!!

• ainakin minulla

Sama juttu oli meilläkin. Kyllä siinä meinaa itsekin masentua, kun toinen on kuin elävä zombi, ei puhu eikä pussaa. Taustalla oli vakava sairaus, mutta kai se asia olisi ollut helpompi kestää, jos olisi puhunut. Yrittipä keskustelua, vaikka mistä asiasta, niin vastusta ei tullut. On helppo antaa neuvoksi, että mene ihmisten ilmoille ja tee jotain, että näät muitakin ihmisiä, mutta minulle se ei onnistunut. Mies vaaati pysymään kotona ja kai hän pelkäsi, että voin kertoa sivullisille kuinka asiat ovat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      22
      3031
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      192
      2756
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1743
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      255
      1441
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      110
      1243
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      40
      1076
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1017
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      136
      905
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      904
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      804
    Aihe