NORDEA -pankki antanee lainaa vain varakkaille. Köyhä - minä - joka maksan sileinä seteleinä, n. 800 euroa/kk asunnosta vuokrana, ei kelpaa pankille. Minun olisi ostettava sillä rahalla koirankoppi, tai muutettava maalle sitten kun olen eläkeiässä; pankin virkailijan toteamus, taikka kuten itse asian ilmaisin; muutettava USA:n ja ostettava sieltä asunto tuolla alennetulla hinnalla, 30 % halvemmalla.
Pankin virkailijan kehotus minulle on; seuraile nyt USA:n markkinoiden kehitystä ja odottele asuntokauppojen kanssa, katsele niitä pieniä asuntoja kun ethän sinä enää 60 neliötä tarvitse, vaan ehkä sen koirankopin, koska hinnat saattavat laskea jopa 30 % niin todella viisasta häneltä. Kiitos neuvosta olisin kohta ollut velkavankeudessa Nordeaan! Nyt en tule koskaan enää olemaan.
Eli, tällasta. Mikä on totuus?
Minä - 'köyhä' palkansaaja, työntekijä täällä kokoomuksen suomessa, olen vain maksajan roolissa. Vaikka haluaisin, en koskaan tule saamaan omaa kotia, asuntoa, en mitään perinnöksi jätettävää, rahanvalta puhuu, vaikene. Vastakkainasettelun aika on ohi. KOE se PANKISSA ja silloin tulet ONNELLISEKSI.
Maksan vuokraa ja lopetan unelmien tavoittelun. Pankin virkailija ilmoittikin minulle, että "On todella ikävää kun hän joutuu rikkomaan unelmasi."
Minun on todella paha olla. Tekee kipeää. Sattuu. Oksettaa. NORDEA.
NORDEA ei anna lainaa 'köyhälle'
18
3099
Vastaukset
- lainataan aina
oletko luottohäiriöinen?
- stopnallepankille
VAIHDA RUOTSALAISPANKISTA POIS PAIKALLISPANKKIIN
- Velkakierre
Pankki on kyllä valmis myöntämään lainaa sen mihin asiakkaan maksukyky riittää ja enemmänkin. Sinulla ei ilmeisesti riitä haluamaasi asuntoon. Älä sure, on parempi olla ottamatta lainaa kuin joutua sen kanssa kuseen.
Osta se koirankoppi niin saatat saada sen kunnialla maksetuksikin. Varakkaana asunnon omistajana voit sitten yrittää vaihtaa toiveasuntoosi huomattavasti paremmin edellytyksin.- Koiran 'kop' piin vaan
Asianmukaiseti, ok.
Onhan noita, muitakin pankkiryhmittymiä.
Katellaan rauhassa.
- tai kaksi takaajaa
No minä sain kyllä luottoa nordeasta, vaikka olen pienituloinen. Mene toiseen konttoriin, aina ei virkailijoiden kanssa kemiat käy ristiin. ja totta kait käyt myös kaikissa muissakin pankeissa kysymässä samoin ehdoin lainaa ja katsot mistä irtoaa halvitin ja millä ehdoilla.
Tärkeintä, että sinulla luottotiedot ok. Minä pidän kirjaa tuloista ja menoista, pystyin siis pankin tiskillä näyttämään konkreettisesti, että pienilläkin tuloilla voi pärjätä.
Tarvitset ehkä takaajan, minä sain vanhempani takaajiksi.- eripankkiin
mikään köyhä ole jos työpalkasta 800e vuokran maksat ja muun elämisen vielä. Kysele muista Pankeista jos tosiaan luottotiedot on ok, ei pitäisi ongelmaa lainansaannissa oleman.
- ei neliöt
Missähän päin se 60 neliön luukku sijaitsee? Aivan varmasti pankki katsoo hieman eri silmin, jos kämppä on Eirassa (merinäköala) kuin vaikkapa Tuupovaarassa (järvinäköala). Kehäykkösen pohjoispuolella ja muiden suurimpien kaupunkien keskustojen ulkopuolella ei varmasti ole mitään hankaluutta saada 60 neliön kämppää, jos siihen on varaa laittaa 800 e/kk.
Minulta eivät Nordeassa edes kysyneet minkälainen on meidän talouden "liikevaihto", vaan kysyivät ainoastaan onko vakuudet riittävät ja luottotiedot kunnossa. 15 minuutissa oli pöydässa edullisin tarjouksen.
Aika hämmentävä kokemus verrattuna esim. Sampon 2 tuntia kestäneeseen selvittely- ja utelusessioon, jonka lopputuloksena sain törkeän kalliin tarjouksen.- Pankin etu= asiakkaan etu
Kyllä vastuullinen pankki katsoo sen ettei anna lainaa köyhälle! - näin pitääkin olla. Muuten joudumme kaikki veroja maksavat maksumieheksi luottotappioihin.
- Juuupas
Itse olen yrittänyt hakea lainaa Nordeasta kahteen kertaan. Ekalla kerralla Hain 1500€ takuuvuokraa varten. En saanut. Samoilla ehdoilla/paremmilla sain ostosrahasta lainan 15minuutissa. tähän asti olen hyvin selvinnyt. Hakekaa se 2000-3000 laina ostosrahasta jos ei Nordeasta irtoa. Nordean joustava luotto oli muistaakseni kalliimpi
- himovippaaja
"Samoilla ehdoilla/paremmilla sain ostosrahasta lainan 15minuutissa."
"Nordean joustava luotto oli muistaakseni kalliimpi"
Katsotaan.
2000 euron lainan hinta kahden vuoden laina-ajalla (ilman varsinaista pääomaa) maksaa:
Ostosrahalla:
- lainan kaikki kulut yht.: 865,65 €
- kuukausilyhennys: 119,40 €
- todellinen vuosikorko 35,2 %
Nordealla:
- lainan kaikki kulut yht.: 411,52 €
- kuukausilyhennys: 100,48 €
- todellinen vuosikorko 13,2 %
Nordea on siis puolet halvempi.
http://www.ostosraha.fi/
http://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/lainat/kulutusluotto/joustoluotto.html#tab=Hinnat - maksoinmyöstakaisin
Sain paljon halvemmalla spankista luottokortilla ilman lisämaksuja
- Kekkonen2
Nordnetistä saa 0,99% vuosikorolla (ei mitään muita kuluja) lainaa vaikka viinan ostoon. Lainan vakuutena toimivat arvopaperit.
- hoit_su
Millaiset takuut sinulla oli antaa? Mitkä on kuukautiset tulosi? Jätit tällaiset pikkuseikat kertomatta, ei se pankki mikään hyväntekeväisyyslaitos ole.
- Kekkonen2
Mulla vai?
- Omassakotona
Älä tee itsestä velkaorjaa. Velan ottaminen on ihan vihon viimeistä mitä kannattaa tehdä.
Velalla ostat jotain, joka ei kuitenkaan ole sinun kun siihen kohdistuu velkaa.
Velkaa voi vapaaehtoisesti ottaa, mutta maksaminen muuttuukin pakoksi.
Kerrostaloasuntoon ei ainakaan kannata ottaa velkaa. Luulet ostavasi asunnon omaksi, mutta et sitä omista koskaan. Taloyhtiö omistaa aina kaikki asunnot ja saat vain kk-vastiketta vastaan oikeuden asua asunnossa. Et saa yhtään enempää oikeuksia tai omistukseen naulaakaan kuin vuokralainen.
Vain omakotitalossa asunnon voi oikeasti omistaa, muu on harhaa.
- EHKJ
Kylläpä tuli Nordeasta lähtö minullakin näillä näkymin. Minulla on oma rivitalo-osake josta velkaa vielä 69 000 euro. Asun toisella paikkakunnalla ja tarkoitus olisi uudelta asuinpaikkakunnalta ostaa mieheni kanssa yhteinen asunto. Kysyttiin Nordeasta lainaa n. 130 000 euroa. Minulla vuokralaiset osakkeessani jotka maksaa vuokraa 650 euroa/kk. Laina Nordeasta 500,00 jota lyhennän joka kuukausi ja yhtiövastike asunnosta 228 euroa/kk. Nyt asun vuokralla naapurikaupungissa josta maksan vuokraa 715 euroa/kk.
Vuosituloni ovat 52000 euroa ja mieheni tulot 40000. Miehelläni maksettu yksiö, kesämökki ja osakkeita. Mutta lainaa ei tullut. Nordean viesti oli että asunto-osakkeeni pitää myydä ennenkuin lainaa tulee.
Mutta onneksi on olemassa muita pankkeja :) - Vituton
Myy velkasi bitcoinpankiin ja ota se ulos heti virtuaalirahana. Maksa sillä velka pois bittimania.fi palvelun kautta. Sitten olet velaton. Tätä tekevät esim. pankkiirit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517183Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424992HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002788- 1502103
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki331660Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1331634- 201617
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4001566mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111347Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E111323