Auttakaa ahdistunutta mummoa

itkusilmä

Minulla on kolme ihanaa lapsenlasta, joita saan aina luokseni silloin kun haluan.
Heidän vanhempansa tekevät vuorotyötä, joten minusta on mukavaa kun saan heitä joskus yökylään.(n.1xkk)
Minulla on kuitenkin valtava ahdistus ja rooliristiriita siitä, että nykyinen aviopuolisoni(joka ei ole lasteni isä)ei pidä lainkaan siitä, että lapset ovat luonamme.Hän ei tee lapsille tosin mitään pahaa, muuten kuin olemalla huomaamatta heitä millään tavoin.
Minulle hän on mykkäkoulua vielä monta päivää lasten vierailun jälkeen.
Olen koettanut keskustella hänen kanssaan asiasta, mutta hän lähtee aina tilanteesta pois.
Saanko olla lapsenlapsilleni mummo?
Saanko pyytää heitä mummolaan hoitoon?
Itse hoidin omat lapseni yksinhuoltajana aikuiseksi asti ja heillä oli aina isovanhemmat, niinkuin itsellänikin on ollut. Rakastuin nykyiseen mieheeni jolla oli 3vuotias poika ex-vaimon kanssa. Hoidimme yhdessä hänen pokaansa 7 vuotta yhteisessä kodissamme joka päivä.(Poika olisi vieläkin luonamme, mutta hänen äitinsä halusi hänet luokseen asumaan)
Mielestäni olen ollut suvaitsevainen ja olisin odottanut suvaitsevaisuutta myös hänen puoleltaan.Lapsenlapseni hoidan aina itse, enkä vaivaa töillä miestäni. Jotenkin tulee sellainen petetyn makuinen olo. Olinko minä vain lapsenvahti sen 7vuotta? Tunnen sisälläni jopa vihaa sitä asiaa kohtaan. Huomioin miestäni ja olen mielestäni hyvä aviovaimo. Kysyisin teiltä voinko ajatella vain omaa elämääni mummona, tuntematta syyllisyyttä, vai pidänkö luopua mummoudestani mieheni mieliksi? Lapset ovat vain hetken pieniä ja rakastan heitä suunnattomasti
Kommentoikaa.

72

3527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

sen mukana elät, tai luovut.
      Aikaisempi elämä ei enää toimi.

• ei muutu

Kukaan ei voi menneisyyttä muuttaa,jos on lapsia,niitä on,vaikka olisi miten monta uutta miestä tai naista,ja huomaa,ne on olleet jo ennen tätä uutta suhdetta.Jos mies käyttäytyy nuon lapsellisesti,eikun pihalle vaan kasvamaan.

• enkelitrio

Mul on sama miäs,mut silti sama murhe.

• Kähmis

Edellisten vastaajien kanssa.
        Mulle kersat on aina olleet ykkösiä. Nyt kun he ovat aikuisia, tyttärentyttäreni on siinä asemassa, ettei sitä mikään vosu ohita; olkoon siten kuinka hyvä tahansa.

Lapsiin tai minun kohdallani lapsenlapseen panostetaan satasella. Aikuissuhteet saavat sen verran joustaa.
        Minullahan ei nyt mitään vakiovosua olekaan, mutta vaikka oilisi, niin eipä olisi sellaista joka edes yrittäisi kilpailla prinsessani kanssa.
        Tikulla pihalle sellainen vosu.

• Lisbet

Uusi tai käytetty, sen on pakko hyväksyä, minä en aikoisi luopua mistään, mut tän miehen olisi valittava missä aikoo jatkossa elellä.

Kun sitä aikaisempaa elämää ei voi työntää piiloon, ja tää urho on ollut siitä varmasti tietoinen, on nyt katkera kun entinen vaimo
        halusikin lapsen itselleen, niin ei voi muka sietää jne. Pienisieluinen mies.:/

• HTZA
        enkelitrio kirjoitti:

Mul on sama miäs,mut silti sama murhe.

Helposti, eroamalla.

• enkelitrio
        HTZA kirjoitti:

Helposti, eroamalla.

mää ole jo nii vanha ettem mää parempaa saa,enkä mää huanompaa huali.
        Siin tää menee päivä kerrallas.Kyl niit hyviiki päivii sentäs on.

• Heikunkeikku

No johan on kumma mies. Ei kai hän voi kuvitella, että luopuisit omista lapsenlapsistasi.
      Pakko hänen on asiasta keskustella. Ole sinä vaan edelleenkin mummu lapsenlapsillesi. :)

• Vaikea ottaa kantaa näin äkisti, mutta ensimmäiseksi minulle tulisi mieleen, että jos nyt kuitenkin olet liioitellut asiaa.

Miehillä ei ole tapana aina niin kauheasti ottaa noihin lapsien hoitoihin osaa. Jos hän ei suoranaisesti sinua kiellä heitä ottamasta teille, niin mitäpä hätää sinulla. Miehet nyt ovat useinkin tuollaisia ja useinkin miehen hiljaa oleminen on myöntämisen merkki ennemminkin kuin kielto. Ei lasten kanssa tarvitse aina olla pelkkänä aurinkona ja hiljaa oleminenkin voi olla jopa rauhoittavaa.

Uskoisin kyllä että turhaa nyt pelkäät jotain, et sinä niitä lapsia menetä vaikka mies ei koko ajan iloinen olekaan. Anna ajan kulua ja nauti lapsenlapsistasi

• Pirre*

totta tosiaan.
      Onkohan miehesi mustasukkainen lapsenlapsillesi, vai muuten kiukuttelevaa tyyppiä....

Pitäisikö laittaakin mies lomalle lastenlasten kyläilyn ajaksi :(

Itkeminen ei varmasti auta, - ehkä kunnon akkasilman paikka!

• Mummo minäkin jo 8 vuotta

Sinulla on lapset ja elettyä eämää jo ennen nykyistä miestäsi,se on tosiasia mikä ei muutu,olet aina mummo ja äiti.Miehesi ei ole kasvanut aikuiseksi ihmiseksi,hän on jotenkin jäänyt oikuttelevaksi lapseksi.Sinulle sanoisin,ota lapsenlapset edelleen luoksesi,ja jos jotenkin voit olla välittämästä aikuisen miehen oikuttelusta,nauti lasten seurasta,he ovat niin hetken pieniä.Älä kysele saatko tavata lapsia,se on itsestään selvä asia.Miehesi pitää se hyväksyä,tai hän ei ole enää miehesi.

• toivon....

...että miehesi kasvaisi täysi-ikäiseksi myös henkisesti. Niinkuin edel.viest.mainit.:veri on vettä sakeampaa.

toivon,että löydätte sovun. terv:4:n mummo

• gfdsa

henkistä väkivaltaa!

• syysunelma
        gfdsa kirjoitti:

henkistä väkivaltaa!

ja mykkäkoulu luokitellaan myös perheväkivallaksi, jonka seurauksista pahimmassa tapauksessa saamme lukea sanomalehdistä.

• miehelle

miten tilanne alkoi?puhuitko lasten hoidosta miehesi pään yli?kysyitkö häneltä sopiiko lasten tulla?
      Talutitko hänet valmiin ratkaisun eteen ja pakotit hyväksymään?eres neuvottelematta.
      Millainen koti teillä on ,onko se jomman kumman oma ja toinen on tullut myöhemmin?
      Vähän taustatietoja kiitos,ennen kun laitetaan äijä ristille.

• edes

yksi poikkeus. Kovia neuvoja, äijä pihalle ja kierrätykseen, entäs jos koti on äijän ja kuinka paljon tämä mummi haluaa lastenhoitoa harrastaa ja kuinka paljon tämä lastenhoito rajoittaa muuta elämää.

• muakin alko

nämä kovat kohtalottaret, vaikka nainen oonkin.
        Kiva ois joskus kuulla toisenkin kannanotto.

• -mummi x 6 -

Sinä olet mummo.Et saa luopua mummoudestasi! Nauti siitä täysillä!
      Halaus sinulle!

• - tyrmistynyt -

Saat olla lastenlapsillesi mummo!
      Olet ollut suvaitsevainen!
      Olet hoitanut nykyisen miehesi lasta 7v.
      Oikutteleva mies, jos ei siedä lastenlapsiasi, hoidithan sinäkin hänen lastaan.
      Jos olisin samanlaisessa tilanteessa, pitäisin tiukan keskustelun ja jos se ei tuottaisi tulosta ja hän edelleen niuhottelisi, sanoisin, että tämä parisuhde päättyy nyt tähän!
      Sinun ei missään tapauksessa tarvitse tuntea syyllisyyttä!

• enkelitrio

Meillä samanlaista......paitsi,lapset ovat yhteisiä.
      Niin surullista.Pidä pääsi,äläkä piittaa mykkäkoulusta.Ole vain mummo ! Lapset ovat niin vähän aikaa pieniä.Minä,paraskin neuvoja,kun kärsin
      samasta asiasta.Kovasti !
      Tsemppiä sinulle !!!

• Pirre*

ukki menisi kyllä miun ymmärrykseni yli, joka ei omia lapsenlapsiaan suvahe...:(

• ja lapset sisään

Lähetäpä se suvaitsematon pappa ulos silloin kun lapsenlapset ovat luonasi. Jos ei muka kestä lasten tuomaa hässäkkää.

T. sanoo_suttura*

• enkelitrio
        Pirre* kirjoitti:

ukki menisi kyllä miun ymmärrykseni yli, joka ei omia lapsenlapsiaan suvahe...:(

Taisin sanoo vähä jyrkästi,kyl hän net tiätty hyväksyy,muttei ns.antais mun hoitaa heit niin pal ku tahtoisin.Toi alotus kosketti nii lähelt,et vastaus tuli "vaahto suus".
        Kyl tää ylpiänä heit esittelee,mut auta armias,jos
        vähänki vauhti kiihtyy,niin huhhuh.Ja toi yäkylä,eheii,meil ei olla joka kuukaus,ei onnistu.

• täti puskasta

olet aina lastenlastesi mummo, sitä tosiasiaa ei voi nykyinen miehesi omalla tyhmällä käytöksellään muuttaa.
      Ota asia puheeksi miehesi kanssa, muistaako hän ne vuodet omasta lapsenlapsen hoidosta, ja huolenpidosta. Nosta mörkö pöydälle, puhuttelua se mies nyt kaipaa ja kiireesti. Olet mummo, nosta leuka pystyyn, periksi et saa antaa.
      Lapset on niin lyhyen aikaa pieniä ja mummolaan yleensä tulossakaan kun alkaaa sitten heillä omat kaverit ja harrastukset viedä aikaa muuallle. Kovasti tsemppiä sinulle.

• täti puskasta

luin ekakerralla kiireeelä, siis se lapsi olikin miehen oma jota hoidit miehesi kanssa.
        Nyt kuule, kattelehan missä se miehen vaatekaappi on ja pakkaaki joka sukkaa myöten mukaan.
        Miehesi ei arvosta lapsia, eikä sinua, mykkäkoulu paljastaa lapsellisuuden miehessä.

• sellaisen äijänkääppänän joka pystyisi kieltämään minua seurustelemasta oman pienen ihanan suloisen ensimmäisen lapsenlapseni kanssa silloin ja missä minua itseäni huvittaa.

Yhdyn edellisiin: mies perheterapiaan tai jos ei suostu, kierrätykseen.

• Pirre*
        Paloma.se.co kirjoitti:

sellaisen äijänkääppänän joka pystyisi kieltämään minua seurustelemasta oman pienen ihanan suloisen ensimmäisen lapsenlapseni kanssa silloin ja missä minua itseäni huvittaa.

oli hauska ilmaus :), - vaikkakin aihe onkin vakava.

Kyllä täältäkin voisi löytyä oikea hurjaruutti jos joku yrittäisi estää lastenlasteni kyläilyt, kyl se on niin että varmaan hyppisin tasajalkaa :))

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

oli hauska ilmaus :), - vaikkakin aihe onkin vakava.

Kyllä täältäkin voisi löytyä oikea hurjaruutti jos joku yrittäisi estää lastenlasteni kyläilyt, kyl se on niin että varmaan hyppisin tasajalkaa :))

"kin" -pääte sinne nyt jäi taas..huoks kun ei jaksa esikatella noita rykäisyjään.

• täti puskasta
        Pirre* kirjoitti:

"kin" -pääte sinne nyt jäi taas..huoks kun ei jaksa esikatella noita rykäisyjään.

kiukuttaa tuollaiset ukot. Akkasilman sais nostaa pystyyn. :)

• Otto-Vaan
        täti puskasta kirjoitti:

kiukuttaa tuollaiset ukot. Akkasilman sais nostaa pystyyn. :)

Ukkoja potkitaan persauksille oikein urakalla.:)

• täti puskasta
        Otto-Vaan kirjoitti:

ei sinulle.:)

• Otto-Vaan
        täti puskasta kirjoitti:

Sellanen, että huokasi helpotuksesta kun sai kaverit
        kotiaan.Koululainen ei suostunut tekemään läksyjään
        kun vasta illalla.Olivat kaikki niin pirun villejä.

Varmaan pahan ilman eellä.:)

Uloskaan ei keritty koko iltana.Vettähän tuolla
        kyllä satoikin, kastuttu olisi kuitenkin.

Onneksi kun yön yli nukkuu niin odottaa jo uutta iltaa.:)

• olen ilkeä
        täti puskasta kirjoitti:

mutta tämä ketju pitäisi lähettää kirjattuna kirjeenä kaikille vapaille 40-60 vuotiaille miehille varoitukseksi. Itse kuulun tähän ryhmään ja puistatti lukea tätä paatosta.

• täti puskasta
        Otto-Vaan kirjoitti:

Sellanen, että huokasi helpotuksesta kun sai kaverit
        kotiaan.Koululainen ei suostunut tekemään läksyjään
        kun vasta illalla.Olivat kaikki niin pirun villejä.

Varmaan pahan ilman eellä.:)

Uloskaan ei keritty koko iltana.Vettähän tuolla
        kyllä satoikin, kastuttu olisi kuitenkin.

Onneksi kun yön yli nukkuu niin odottaa jo uutta iltaa.:)

meilläkin kun pyörähtää useampi yht,aikaa, on elämää ja vilskettä.
        Olen onnellinen kuitenki kaiken hälinän ja huitomisen keskellä, että he ovat liikkuvia ja oma toimisia.Kyllä joskus väsyttää se meteli, ei voi mitään.

Meillä tuli lunta ja sakeasti.

• sanoo_suttura*
        Otto-Vaan kirjoitti:

Tuo suvaitsemattomuus ei aina ole kiinni sukupuolesta. Se on luonnekysymys. Yleensä on vaan totuttu siihen että mummo on kuin luotu huolehtimaan jälkikasvusta, mutta ei se ole mikään välttämätön "luonnon laki". Jos ei yhdessä jaksa tai jos toista isovanhenpaa ei enää ole, niin silloin on paras että naperoista huolehtii hän joka tuntee "kutsumusta".

• sanoo_suttura*
        olen ilkeä kirjoitti:

mutta tämä ketju pitäisi lähettää kirjattuna kirjeenä kaikille vapaille 40-60 vuotiaille miehille varoitukseksi. Itse kuulun tähän ryhmään ja puistatti lukea tätä paatosta.

Pelkäätkö lapsenlapsiasi vai vaimoasi? Tulevaa Mummoa. Eikö asia koske sinua ollenkaan? Tulevana Pappana.
        :)

• Otto-Vaan
        sanoo_suttura* kirjoitti:

Tuo suvaitsemattomuus ei aina ole kiinni sukupuolesta. Se on luonnekysymys. Yleensä on vaan totuttu siihen että mummo on kuin luotu huolehtimaan jälkikasvusta, mutta ei se ole mikään välttämätön "luonnon laki". Jos ei yhdessä jaksa tai jos toista isovanhenpaa ei enää ole, niin silloin on paras että naperoista huolehtii hän joka tuntee "kutsumusta".

Kuulemma lastenhoito on.Mutta ei tässä nyt itku auta markkinoilla.:)
        Toisia voi pulaankaan jättää.

• täti puskasta
        Otto-Vaan kirjoitti:

teet hienoa työtä, ja lapsenlapsesi varmasti tulee muistamaan sinut hyvänä Isoisänä.

• mutta ota

Pelkäätkö lapsenlapsiasi vai vaimoasi? Tulevaa Mummoa. Eikö asia koske sinua ollenkaan? Tulevana Pappana.
        :)

huomioon, että nyt et puhu minkään tyhjätasku hanttapullin kanssa. Minua vaan risoo, että täällä vaan neuvotaan toista osapuolta kuulematta panemaan äijänkääppänän tavarat sukkia myöten laatikkoon ja äijän kanssa pihalle. Ajattelin, että minut pantaisiin ulos omasta kodistani. Minä kyllä pystyisin rakentamaan uuden, mutta pystyykö kaikki.

• sanoo_suttura*
        Otto-Vaan kirjoitti:

yhdessä hankittu ja ne huolehditaan yhdessä. Se
        on "junteilla" hyvä pitää mielessä. Ja myöskin lastenlapsista huolehtiminen kuuluu isovanhemmille tasapuolisesti. Mutta joskus joutuu pakosta kantamaan vastuun yksikseen...
        Minä arvostan eniten maailmassa miestä joka hoitaa hommat kotiin "naisena"! Siis selviää joka tilanteesta kohtuullisen hyvin jäämättä seisomaan tumput suorina ja suu pyöreänä! :)

• täti puskasta
        mutta ota kirjoitti:

huomioon, että nyt et puhu minkään tyhjätasku hanttapullin kanssa. Minua vaan risoo, että täällä vaan neuvotaan toista osapuolta kuulematta panemaan äijänkääppänän tavarat sukkia myöten laatikkoon ja äijän kanssa pihalle. Ajattelin, että minut pantaisiin ulos omasta kodistani. Minä kyllä pystyisin rakentamaan uuden, mutta pystyykö kaikki.

et näköjään ymmärrä jos asiat ei toimi kotona, on pakko tehdä ratkaisuja, suuntaan jos toiseen.
        Vaikka kui ois sulla rahaa, mutta on sitä varmaan jollain toisellakin, luulisin.
        Aloittajahan kysyy neuvoja, vai miten sinä asian ymmärsit.

• sanoo_suttura*
        mutta ota kirjoitti:

tämänkin aloituksen papalla oli jokin syy siihen että ei halua puolisonsa lapsenlapsia vierailulle. Ja luulenpa että aloittaja on myös kysynyt syytä antipatiaan.

Ajattele itse tilannetta: Olet naimisissa naisen kanssa joka ei halua että sinun lapsesi lapset tulevat tapaamaan ja seurustelemaan kanssasi.
        Eivät joka päivä, vaan kerran, pari kuukaudessa.

Herää kysymys, mitä muuta puolisosi ei sinussa hyväksy?

• senverran
        täti puskasta kirjoitti:

et näköjään ymmärrä jos asiat ei toimi kotona, on pakko tehdä ratkaisuja, suuntaan jos toiseen.
        Vaikka kui ois sulla rahaa, mutta on sitä varmaan jollain toisellakin, luulisin.
        Aloittajahan kysyy neuvoja, vai miten sinä asian ymmärsit.

tasapuolinen, etten toisen vuodatuksen vuoksi antaisi noin kovia neuvoja mitä täällä on tullut.

• ylempänä

tämänkin aloituksen papalla oli jokin syy siihen että ei halua puolisonsa lapsenlapsia vierailulle. Ja luulenpa että aloittaja on myös kysynyt syytä antipatiaan.

Ajattele itse tilannetta: Olet naimisissa naisen kanssa joka ei halua että sinun lapsesi lapset tulevat tapaamaan ja seurustelemaan kanssasi.
        Eivät joka päivä, vaan kerran, pari kuukaudessa.

Herää kysymys, mitä muuta puolisosi ei sinussa hyväksy?

vastaus Sinulekkin.

• Pirre*
        Otto-Vaan kirjoitti:

sietokyvyn raja kulkee lapsissa, ainakin minulla, - aikuiselta odotetaan aikuisen käytöstä, mieheltäkin.

• Pirre*
        mutta ota kirjoitti:

koti on yhteinen, eikä siitä voida viskata ketään pihalle, mutta niin ovat lapsenlapsetkin - yleensä yhteisiä.

• Pirre*

yhdessä hankittu ja ne huolehditaan yhdessä. Se
        on "junteilla" hyvä pitää mielessä. Ja myöskin lastenlapsista huolehtiminen kuuluu isovanhemmille tasapuolisesti. Mutta joskus joutuu pakosta kantamaan vastuun yksikseen...
        Minä arvostan eniten maailmassa miestä joka hoitaa hommat kotiin "naisena"! Siis selviää joka tilanteesta kohtuullisen hyvin jäämättä seisomaan tumput suorina ja suu pyöreänä! :)

Ottovaanille hatunnosto, - hän jää aikakirjoihin ja tarinoihin sukupolvienkin päähän.
        Mitäpä sen parempaa ja pysyvämpää perintöä voi tänne matoiseen maalimaan jättää.

• Pirre*
        täti puskasta kirjoitti:

meilläkin kun pyörähtää useampi yht,aikaa, on elämää ja vilskettä.
        Olen onnellinen kuitenki kaiken hälinän ja huitomisen keskellä, että he ovat liikkuvia ja oma toimisia.Kyllä joskus väsyttää se meteli, ei voi mitään.

Meillä tuli lunta ja sakeasti.

olenkin sanonut valittajille, että katsokaa päinvastainenkin tilanne olisi mahdollinen, - viittaan työhöni.

• k/k
        Pirre* kirjoitti:

olenkin sanonut valittajille, että katsokaa päinvastainenkin tilanne olisi mahdollinen, - viittaan työhöni.

samaa sanon ,onko surkeempaa näkyä kuin apaattisena kyyhöttävä lapsi,silmissään hätääntynyt kysyvä katse.
        Olisin monesti antanut taivasosuuteni pois jos olisin nähnyt remuavan ja terveen lapsen hyppivän ympäri taloa.

• sohviliini
        Paloma.se.co kirjoitti:

sellaisen äijänkääppänän joka pystyisi kieltämään minua seurustelemasta oman pienen ihanan suloisen ensimmäisen lapsenlapseni kanssa silloin ja missä minua itseäni huvittaa.

..semmoista miestä ei maailmasta löydy, joka voisi estää minua tapaamasta lapsiani tai lapsenlapsiani. Olen minä semmoinen naarasleijona, että vaikka syön sen miehen jos ei muuten älyä häipyä! :-)

• enkelitrio

rullas matot tuvasta,etteivät lapsukaiset kompastu
        telmiessään !Oi,sitä suloista aikaa !

• sohviliini
        sohviliini kirjoitti:

..semmoista miestä ei maailmasta löydy, joka voisi estää minua tapaamasta lapsiani tai lapsenlapsiani. Olen minä semmoinen naarasleijona, että vaikka syön sen miehen jos ei muuten älyä häipyä! :-)

Uskoisin, että tuollainen mies on kummajainen, joitain selvittämättömiä asioita omassa elämässään, jäänyt henkisesti keskenkasvuiseksi.

Onneksi ympärilläni on lukemattomia isoisiä, jotka nauttivat lapsenlapsistaan yhtä paljon kuin mummotkin. Lastenlasten vierailut ovat pieniä juhlahetkiä ja niistä riittää iloa pitkäksi aikaa. Ruusu kaikille sellaisille OIKEILLE MIEHILLE, jotka uskaltavat nauttia lapsenlapsistaan.

Ja etenkin RUUSU niille miehille, jotka osaavat olla pappoja, ukkeja, vaareja sellaisille lapsille, joiden biologisia isovanhempia eivät ole. Kyllä he siitä palkan vielä elämässään saavat, lasten kiintymyksenä.

• Pirre*
        enkelitrio kirjoitti:

rullas matot tuvasta,etteivät lapsukaiset kompastu
        telmiessään !Oi,sitä suloista aikaa !

ollutkin edes yksi mummi, - mie olen ihan katteellinen teille mummun omistaneille.

• Otto-Vaan

Asiasta keskenänne ja siitä ei ole ollut apua.
      Ratkaisu on sinun käsissä silloin, päätät miten ukon
      kanssa menettelet.Ulkoruokintaan siksi ajaksi.?

Tietenkin päätöksen teot ei aina ole niin helppoja
      kun ulkopuolisesta voi näyttää.Toivon että pääset
      miellyttävään ratkaisuun asiassa ja voit nauttia lapsukaisista.

• itkusilmä..

olet vaikeassa tilanteessa. On niin helppo toisen sanoa että jätä se mies mutta se ei ole varmaankaan ihan helppoa noin kätännössä. Minulla on myös uusi mies ja ennenkun me muutettiin yhteen tein hänelle selväksi että lapset ovat ja tulevat aina olemaan minun elämässäni ja jos huomaan että lasten lapset katselevat suurin silmin mitään ymmärtämättä niin ei muuteta yhteen. Hyvin on mennyt hän jopa puhuu pikku asioista kun me ollaan kaksin jos joku lasten lapsi on sanonut jotain mukavaa. Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaasi. Sinä olet ihminen jolla on lämmin sydän.

• aloittajalla
        itkusilmä.. kirjoitti:

olet vaikeassa tilanteessa. On niin helppo toisen sanoa että jätä se mies mutta se ei ole varmaankaan ihan helppoa noin kätännössä. Minulla on myös uusi mies ja ennenkun me muutettiin yhteen tein hänelle selväksi että lapset ovat ja tulevat aina olemaan minun elämässäni ja jos huomaan että lasten lapset katselevat suurin silmin mitään ymmärtämättä niin ei muuteta yhteen. Hyvin on mennyt hän jopa puhuu pikku asioista kun me ollaan kaksin jos joku lasten lapsi on sanonut jotain mukavaa. Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaasi. Sinä olet ihminen jolla on lämmin sydän.

hoiti ensin miehen lasta useamman vuoden, ja nyt on mies on kääntänyt selkänsä tavallaan naisen mummoudelle. Aloittajalle on tärkeää saada pitää mummotettavia luonaan, ei miehen asenne ole oikea, mökötystä vielä lasten lähdön jälkeenki.
        Keskusteluissa luistaa pois asiasta.

• mummukin

He pienokaiset ei ole pieniä monta vuotta ja mikä ihana muisto jää mummista joka heitä hoiti ja oli heidän kanssa,minun avomies joka ei ollu ukki lapsille,hän kielsi minua että ei saa ottaa liian usein lastenlapsia koska hän ei kestä sitä.Tein yhden ratkaisun ja annoin lähöt äijälle.Uuden ukon saa mutta et uusia samoja lastenlapsia.Muista sinä olet tärkeä heille nyt ja niin kauon kun elät ja kuoleman jälkeen he tulevat aina muistamaan mummin joka oli heidän kanssa ja rakasti heitä.Nyt minulla on mies joka on lastenlapsieni kanssa melkeen enemmän kun minä itse.Leikkii ja touhuaa usein heidän kanssa

• tämä tarina

on myös tuolla Isovanhempien palstalla.

• ei sitähän ei ole

Niin saisi olla vaikka jokapalstalla, vai MITÄ
        meinaat?

Voi voi ja lämminleipä ei nyt auta.

• e.w.

...että miehesi ei todennäköisesti sinun mummouttasi vastaan, mutta ei kykene olemaan pappa sinun lapsenlapsillesi. Pitäisikö hänen mielestäsi pystyä?

Ja jos hän ei pysty, niin olisiko mahdollista että hän keksisi tenavaviikonlopuiksi muuta touhua? Lähtisi kavereiden kanssa kalareissuun, retkeileen, golffaan tms?

• menoa

Ehkä miehissä on vielä jäljellä eläimellisiä piirteitä, eivät voi sietää naaraan toiselle tekemiä pentuja. Esimerkki tästä oli vasta suvussamme. Mies 50 meni naimisiin nuoren naisen kanssa, naisella oli edellisestä avioliitosta 2 pientä lasta. Mies uhosi ettei tule maksamaan penniäkään heidän elatuksesta. Niin tarkkaa oli, että vaimon piti ruoatkin ostaa erikseen lapsille. No ei tätä menoa kauan kestänyt vaan vaimo laittoi meihen pellolle.
      Oletteko huomanneet tuolla treffipalstoilla, kuinka nimenomaan yksinhuoltaja isät hakevat lapsiraksta naista, siis hoitamaan heidän jälkikasvusa ja siinä sivussa miehenkin. Pelkkää hyväksikäyttöhän tuommoinen on.

• nainen*

kun tuollaisen uhomisen jälkeenkin meni naimisiin,uskomatonta typeryyttä.

• Tarpeeksi

Naisestakin joka ei siedä lapsia.

• Kaivanto

ja siksi kysynkin: Vieläkö tuommoinen ukko asuu teillä?

• Schicksal

Saatana, tuommonen ukko ois pitäny jo hukuttoo. perkele, sie oot mummo ja SAAT OLLA LASTENLAPSIESI KANSSA niin paljo ku haluat ja kutsua heidät luoksesi.
      Tee ukolles selväx asiat, ennenku pahenoo, jos jatkatte yhdessä?
      Minä oisin jo ainaki hivauttanu turpaan moista.
      MITÄ PAHAA NE PIENET LAPSRESSUT ON TEHNY hänen armolle ukolles...????
      LAITAPA ASIAT KOHILLEEN, JA ILOISIA HETKIÄ PIENTEN KANSSA.

• Schicksal

UKKO AVNTOON!!!!

• mikhaildenisov

vain,jos ei miekkoselle kelpaa,vaihda!

• 50 .Mutta nyt en voi olla omasta kokemuksestani kirjoittamatta .
        Olen nyt jo ONNELLINEN isomummo . Jäin leskeksi nuorena ,olin silloin 28v ,mieheni kuoli 40v .
        Lapset olivat meillä jo melkein aikuisia ,koska aloitimme nuorina.
        Nyt olen isomummu ja lisää lapsia on tulossa meidän perheeseen.
        Sanon perheeseen koska ,myös minut ,on yksinäinen mummu pidetty perheenjäsenenä

Oliham minulla suhteita toiseen sukupuoleen, montakin. Mutta asunut en kenenkään kanssa . Ja avioon en ajatellutkaan mennä . Siittä olen nyt tosi kiitollinen.
        Jotkut ovat materialistia ,raha ja omaisuus pitää parisuhdetta koossa . Jos näin on, on paras oman
        onnensa takia ajoissa huomata kuinka asiat ovat.

• ullamirjami kirjoitti:

50 .Mutta nyt en voi olla omasta kokemuksestani kirjoittamatta .
        Olen nyt jo ONNELLINEN isomummo . Jäin leskeksi nuorena ,olin silloin 28v ,mieheni kuoli 40v .
        Lapset olivat meillä jo melkein aikuisia ,koska aloitimme nuorina.
        Nyt olen isomummu ja lisää lapsia on tulossa meidän perheeseen.
        Sanon perheeseen koska ,myös minut ,on yksinäinen mummu pidetty perheenjäsenenä

Oliham minulla suhteita toiseen sukupuoleen, montakin. Mutta asunut en kenenkään kanssa . Ja avioon en ajatellutkaan mennä . Siittä olen nyt tosi kiitollinen.
        Jotkut ovat materialistia ,raha ja omaisuus pitää parisuhdetta koossa . Jos näin on, on paras oman
        onnensa takia ajoissa huomata kuinka asiat ovat.

tietysti olin mieheni kuollessa 38v ,ja lapset olivat 15,ja 18v

• jo )
        ullamirjami kirjoitti:

tietysti olin mieheni kuollessa 38v ,ja lapset olivat 15,ja 18v

laskeskelin ...
        mutta hyvä elämä sulla kuulostaa olevan.
        kaikkea hyvää ja koiralle myös.

• hepuli

Ymmärrän täysin kyyneleesi. Olet kahden tulen välissä, etkä pysty valitsemaan toista!

Mutta luulen tietäväni syyn tähän reagointiin: miehesi on kertakaikkiaan mustasukkainen lapsille!!! Mieti vähän asiaa, voisiko olla näin! Ei asia välttämättä ole näin, mutta olen ennenkin kuullut sellaisesta. Ensin miehet eivät millään myöntäneet mustasukkaisuuttaan, mutta ajan mittaan totuus paljastui. Aika uskomatonta, eikä totta?

Jos näin on sinunkin kohdallasi, niin mitä jos yrittäisit väkisin saada miehesi enemmän mukaan toimintoihinne, ikäänkuin keskipisteeksi?? Jotta hän tajuaisi, ettet syrjäytä häntä vaikka lapset ovat teillä kylässä. Yritä sitä! Tiedätkö, loppujen lopuksi miehet ovat isoja lapsia!!

Hali sinulle, ja onnea matkaan!!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      558
      1874
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      917
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      89
      904
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      737
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe