Ulkomaalainen tili

miten rahat?

Minulla on amerikkalainen tili, johon myös Visa-kortti, mutta en saa tällä nostettua rahaa suomalaisesta automaatista. Miten muuten voin sitten saada rahat tililtäni? Suomalaiset pankit eivät voi auttaa asiaan, ainoastaan sekin kirjoittaminen omalle suomalaiselle tilille kävisi, mutta sekin on hankala kirjoittaa, kun en muista tarkkaa rahamäärää tililläni. Täytyykö minun siis lähteä Amerikkaan asti hakemaan rahojani, vai voinko ne jotenki Suomessa saada?

8

1831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late Lammas

      Kumma juttu, jos nosto ei onnistu. Yksi tapa olisi se, että avaat Paypal-tilin ja siirrät sitten Visaltasi rahaa jonkun tuttusi Paypal-tilille. Tietenkin vähän vaivalloista ja kulujakin tulee muutama prosentti...

    • USA:ssa asuva tuttuni on tulossa kesäkuussa Suomeen ja uskoo pärjäävänsä täällä amerikkalailla Visa- ja MasterCard-korteillaan. Sen olen kuullut, että ulkomaisella luottokortilla ei saa Suomen automaateista bensaa eikä junalippuja, mutta seteleitä luulin saavan. Voisitko kertoa tarkemmin, millä tavalla suomalainen automaatti kieltäytyy antamasta rahaa? Ei kai vain ole kysymys PIN-luvun puuttumisesta?

      • ja korttikin on voimassa

        Pintunnus on hyvässä muistissa ja kortin voimassaoloaikakin jatkuu vielä pitkälle, mutta rahaa ei vain tule. Antaa laittaa pinkoodin, mutta sitten sanoo, en nyt muista tarkkoja sanoja, mutta kuitenkin, ettei kortilla pysty ''tekemään'' mitään tällä automaatilla. Olen kokeillut useampia automaatteja, ettei siis ole yksittäisestäkään automaatista kyse. Voin kaupoissa maksaa kortillani (niissä jotka hyväksyvät ulkomaalaiset kortit), mutta käytän suomalaista tiliäni tähän, koska prosentteja menisi koko ajan.


    • juttu...

      Suomalaisella Visalla olen nostanut käteistä ulkomailla sekä pankin tiskiltä että automaatista niin EU-alueella, Venäjällä, Australiassa ja Etelä-Amerikassa. Kannattaa kysyä lisää.

      VR:n ja bensisten automaateissa on maininta, että vain suomalaisilla korteilla. Käsittääkseni lipunmyynnisä ja bensisten kassoilla käyvät ulkomaalaisetkin kortit.

      Joskus oli Hesarissa juttua, että ulkomaalaisia Visoja ei aina hyväksytä Tanskassa.

      • Late Lammas

        Mitä tarkoitat sillä, että tuolla amerikkalaisella Visalla ostaessasi menee prosentteja menee? Veloittaako pankkisi korkoa?Automaatilta käteisen nostaminen Visalla ainakin maksaa aika paljon joka tapauksessa, suomalaisellakin Visalla.


    • Kar.foq.

      kortteja on niin monenlaisia
      monen pankin ja rahalaitoksen myöntämiä.

      joskus tulee mieleen, kuinka s-pankin visat toimivat ulkomailla, ainakin näin alussa.
      usein hieman hidastelee ja ilmoittaa että kyseessä ulkomaalainen luottokortti.



      kyllä, Nordea Visa Silver maksuaikakortti on toiminut hienosti ja kaikkialla,
      ympäri maailmaa. (siitä en luovu, vaikka turun sinapista luovuin).

      Kortti on ollut lapsillani ja useilla sukulaisillani, varakorttina,
      siitä saakka kun kerran jäi kortti jo lentoasemalle automaattiin.
      Opittiin, pitää olla mukana 3-4 korttia, varmuuden vuoksi.

    • Voisitko pyytää amerikkalaista pankkia (tms) lähettämään rahat Suomessa olevalle tilillesi? Jos sitä harkitset etkä voi itse suoraan syöttää oman tilisi SWIFT- ja IBAN-koodeja amerikkalaiseen järjestelmään, kannattaa kysyä suomalaisesta pankista maksuohje. He kertovat oman amerikkalaisen pankkitilinsä tiedot. Sinun nimesi, osoitteesi ja suomalaisen tilisi numero tulevat silloin lisätietokenttään ("For benefit of: ...").

      Itse tein noin hiljattain. Amerikkalainen pankkiiriliike otti palvelumaksua rahan lähettämisestä 25 dollaria, ilmeisesti amerikkalainen kirjeenvaihtajapankki otti välistä 10 dollaria ja suomalainen pankki 10 euroa. Jos suomalainen tili ei ole dollaritili, euroiksi vaihtamisesta tulee vielä lisäkulua.

    • vastauksista

      Kiitos kaikille vastauksista! Täytyy sitten yrittää transferata rahat Suomeen. Tätä kyllä tiedustelin jo eri pankeilta, mutta ei tuntunut olevan asiasta juuri tietoa. Ehkä yritän silti vielä. Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1387
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1121
    3. 37
      792
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      776
    5. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      742
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      152
      729
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      712
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      685
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      659
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      622
    Aihe