Ulkomaalainen tili

miten rahat?

Minulla on amerikkalainen tili, johon myös Visa-kortti, mutta en saa tällä nostettua rahaa suomalaisesta automaatista. Miten muuten voin sitten saada rahat tililtäni? Suomalaiset pankit eivät voi auttaa asiaan, ainoastaan sekin kirjoittaminen omalle suomalaiselle tilille kävisi, mutta sekin on hankala kirjoittaa, kun en muista tarkkaa rahamäärää tililläni. Täytyykö minun siis lähteä Amerikkaan asti hakemaan rahojani, vai voinko ne jotenki Suomessa saada?

8

1961

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late Lammas

Kumma juttu, jos nosto ei onnistu. Yksi tapa olisi se, että avaat Paypal-tilin ja siirrät sitten Visaltasi rahaa jonkun tuttusi Paypal-tilille. Tietenkin vähän vaivalloista ja kulujakin tulee muutama prosentti...

• USA:ssa asuva tuttuni on tulossa kesäkuussa Suomeen ja uskoo pärjäävänsä täällä amerikkalailla Visa- ja MasterCard-korteillaan. Sen olen kuullut, että ulkomaisella luottokortilla ei saa Suomen automaateista bensaa eikä junalippuja, mutta seteleitä luulin saavan. Voisitko kertoa tarkemmin, millä tavalla suomalainen automaatti kieltäytyy antamasta rahaa? Ei kai vain ole kysymys PIN-luvun puuttumisesta?

• ja korttikin on voimassa

Pintunnus on hyvässä muistissa ja kortin voimassaoloaikakin jatkuu vielä pitkälle, mutta rahaa ei vain tule. Antaa laittaa pinkoodin, mutta sitten sanoo, en nyt muista tarkkoja sanoja, mutta kuitenkin, ettei kortilla pysty ''tekemään'' mitään tällä automaatilla. Olen kokeillut useampia automaatteja, ettei siis ole yksittäisestäkään automaatista kyse. Voin kaupoissa maksaa kortillani (niissä jotka hyväksyvät ulkomaalaiset kortit), mutta käytän suomalaista tiliäni tähän, koska prosentteja menisi koko ajan.

• juttu...

Suomalaisella Visalla olen nostanut käteistä ulkomailla sekä pankin tiskiltä että automaatista niin EU-alueella, Venäjällä, Australiassa ja Etelä-Amerikassa. Kannattaa kysyä lisää.

VR:n ja bensisten automaateissa on maininta, että vain suomalaisilla korteilla. Käsittääkseni lipunmyynnisä ja bensisten kassoilla käyvät ulkomaalaisetkin kortit.

Joskus oli Hesarissa juttua, että ulkomaalaisia Visoja ei aina hyväksytä Tanskassa.

• Late Lammas

Mitä tarkoitat sillä, että tuolla amerikkalaisella Visalla ostaessasi menee prosentteja menee? Veloittaako pankkisi korkoa?Automaatilta käteisen nostaminen Visalla ainakin maksaa aika paljon joka tapauksessa, suomalaisellakin Visalla.

• Kar.foq.

kortteja on niin monenlaisia
      monen pankin ja rahalaitoksen myöntämiä.

joskus tulee mieleen, kuinka s-pankin visat toimivat ulkomailla, ainakin näin alussa.
      usein hieman hidastelee ja ilmoittaa että kyseessä ulkomaalainen luottokortti.

kyllä, Nordea Visa Silver maksuaikakortti on toiminut hienosti ja kaikkialla,
      ympäri maailmaa. (siitä en luovu, vaikka turun sinapista luovuin).

Kortti on ollut lapsillani ja useilla sukulaisillani, varakorttina,
      siitä saakka kun kerran jäi kortti jo lentoasemalle automaattiin.
      Opittiin, pitää olla mukana 3-4 korttia, varmuuden vuoksi.

• Voisitko pyytää amerikkalaista pankkia (tms) lähettämään rahat Suomessa olevalle tilillesi? Jos sitä harkitset etkä voi itse suoraan syöttää oman tilisi SWIFT- ja IBAN-koodeja amerikkalaiseen järjestelmään, kannattaa kysyä suomalaisesta pankista maksuohje. He kertovat oman amerikkalaisen pankkitilinsä tiedot. Sinun nimesi, osoitteesi ja suomalaisen tilisi numero tulevat silloin lisätietokenttään ("For benefit of: ...").

Itse tein noin hiljattain. Amerikkalainen pankkiiriliike otti palvelumaksua rahan lähettämisestä 25 dollaria, ilmeisesti amerikkalainen kirjeenvaihtajapankki otti välistä 10 dollaria ja suomalainen pankki 10 euroa. Jos suomalainen tili ei ole dollaritili, euroiksi vaihtamisesta tulee vielä lisäkulua.

• vastauksista

Kiitos kaikille vastauksista! Täytyy sitten yrittää transferata rahat Suomeen. Tätä kyllä tiedustelin jo eri pankeilta, mutta ei tuntunut olevan asiasta juuri tietoa. Ehkä yritän silti vielä. Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      55
      6536
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      4291
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2129
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      37
      1786
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1401
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1149
    7. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1084
    8. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1067
    9. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      998
    10. Mitä ajattelisit jos ikäväsi kohde olisi?

Omituinen hiippari?
      Ikävä
      8
      969
    Aihe