Ulkomaalainen tili

miten rahat?

Minulla on amerikkalainen tili, johon myös Visa-kortti, mutta en saa tällä nostettua rahaa suomalaisesta automaatista. Miten muuten voin sitten saada rahat tililtäni? Suomalaiset pankit eivät voi auttaa asiaan, ainoastaan sekin kirjoittaminen omalle suomalaiselle tilille kävisi, mutta sekin on hankala kirjoittaa, kun en muista tarkkaa rahamäärää tililläni. Täytyykö minun siis lähteä Amerikkaan asti hakemaan rahojani, vai voinko ne jotenki Suomessa saada?

8

2021

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late Lammas

Kumma juttu, jos nosto ei onnistu. Yksi tapa olisi se, että avaat Paypal-tilin ja siirrät sitten Visaltasi rahaa jonkun tuttusi Paypal-tilille. Tietenkin vähän vaivalloista ja kulujakin tulee muutama prosentti...

• USA:ssa asuva tuttuni on tulossa kesäkuussa Suomeen ja uskoo pärjäävänsä täällä amerikkalailla Visa- ja MasterCard-korteillaan. Sen olen kuullut, että ulkomaisella luottokortilla ei saa Suomen automaateista bensaa eikä junalippuja, mutta seteleitä luulin saavan. Voisitko kertoa tarkemmin, millä tavalla suomalainen automaatti kieltäytyy antamasta rahaa? Ei kai vain ole kysymys PIN-luvun puuttumisesta?

• ja korttikin on voimassa

Pintunnus on hyvässä muistissa ja kortin voimassaoloaikakin jatkuu vielä pitkälle, mutta rahaa ei vain tule. Antaa laittaa pinkoodin, mutta sitten sanoo, en nyt muista tarkkoja sanoja, mutta kuitenkin, ettei kortilla pysty ''tekemään'' mitään tällä automaatilla. Olen kokeillut useampia automaatteja, ettei siis ole yksittäisestäkään automaatista kyse. Voin kaupoissa maksaa kortillani (niissä jotka hyväksyvät ulkomaalaiset kortit), mutta käytän suomalaista tiliäni tähän, koska prosentteja menisi koko ajan.

• juttu...

Suomalaisella Visalla olen nostanut käteistä ulkomailla sekä pankin tiskiltä että automaatista niin EU-alueella, Venäjällä, Australiassa ja Etelä-Amerikassa. Kannattaa kysyä lisää.

VR:n ja bensisten automaateissa on maininta, että vain suomalaisilla korteilla. Käsittääkseni lipunmyynnisä ja bensisten kassoilla käyvät ulkomaalaisetkin kortit.

Joskus oli Hesarissa juttua, että ulkomaalaisia Visoja ei aina hyväksytä Tanskassa.

• Late Lammas

Mitä tarkoitat sillä, että tuolla amerikkalaisella Visalla ostaessasi menee prosentteja menee? Veloittaako pankkisi korkoa?Automaatilta käteisen nostaminen Visalla ainakin maksaa aika paljon joka tapauksessa, suomalaisellakin Visalla.

• Kar.foq.

kortteja on niin monenlaisia
      monen pankin ja rahalaitoksen myöntämiä.

joskus tulee mieleen, kuinka s-pankin visat toimivat ulkomailla, ainakin näin alussa.
      usein hieman hidastelee ja ilmoittaa että kyseessä ulkomaalainen luottokortti.

kyllä, Nordea Visa Silver maksuaikakortti on toiminut hienosti ja kaikkialla,
      ympäri maailmaa. (siitä en luovu, vaikka turun sinapista luovuin).

Kortti on ollut lapsillani ja useilla sukulaisillani, varakorttina,
      siitä saakka kun kerran jäi kortti jo lentoasemalle automaattiin.
      Opittiin, pitää olla mukana 3-4 korttia, varmuuden vuoksi.

• Voisitko pyytää amerikkalaista pankkia (tms) lähettämään rahat Suomessa olevalle tilillesi? Jos sitä harkitset etkä voi itse suoraan syöttää oman tilisi SWIFT- ja IBAN-koodeja amerikkalaiseen järjestelmään, kannattaa kysyä suomalaisesta pankista maksuohje. He kertovat oman amerikkalaisen pankkitilinsä tiedot. Sinun nimesi, osoitteesi ja suomalaisen tilisi numero tulevat silloin lisätietokenttään ("For benefit of: ...").

Itse tein noin hiljattain. Amerikkalainen pankkiiriliike otti palvelumaksua rahan lähettämisestä 25 dollaria, ilmeisesti amerikkalainen kirjeenvaihtajapankki otti välistä 10 dollaria ja suomalainen pankki 10 euroa. Jos suomalainen tili ei ole dollaritili, euroiksi vaihtamisesta tulee vielä lisäkulua.

• vastauksista

Kiitos kaikille vastauksista! Täytyy sitten yrittää transferata rahat Suomeen. Tätä kyllä tiedustelin jo eri pankeilta, mutta ei tuntunut olevan asiasta juuri tietoa. Ehkä yritän silti vielä. Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe