Ja vielä E-Afrikkaan

asti, eikö lähempää olisi l...

Onko oikea paikka matkustaa E-Afrikkaan jos ei ole ikinä matkustanutPohjoismaita pidemmälle edes lentokoneella?

Poikani 19v on tavannut netissä jonkun tytön.....keskusteltu kuulemma on ja ihastus pyytänyt poikaa tulemaan sinne.Olen hieman varuillani näissä Afrikka-jutuissa kun sieltä yleensä ei tule muuta kuin negatiivista juttua.

Minkälainen maa Afrikka on? Onko siellä lainkaan turvallista edes kävellä kaupungin kaduilla ilman että menettää henkensä tai tulee ryöstetyksi? Poika lähdössä johonkin Bloemfountainin pikkukaupungin suuntaan.
Ja todellakin lähdössä sinne omatoimimatkalle YKSIN!
En ole mikään ylihuolehtiva äiti mutta jotain juttuja on töissänikin kuultu (olen logistiikka-alalla)Afrikanmatkoista.
Kertokaa te minulle E-Afrikassa olleet, mikä olisi turvallisin ja edullisinkin tapa matkustaan sinne maailman ääriin........

11

3040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NETTIHUIJAUS

      Haepa netistä lisää infoa hakusanalla "datescam"

      Uusi huijauksen muoto jossa taustalla samat
      nigerialaiset huijarit mutta kohde saattaa
      olla vaikkapa E-Afrikka.
      Yleensä lypsävät ennakkoon rahaa mutta toinen
      tapa on kidnappaus jolloin vaativat nahemmilta rahaa.

      Miten poikasi löysi tytön?
      Taisi saada sähköpostiviestin joka lähetetty
      miljoonille muillekin ja ehkäpä sadat ovat menossa
      tapaamaan "Samaa tyttöä" ;)

    • Merja

      Vaikeahan aikuista ihmistä on kieltää menemästä Etelä-Afrikkaan, mutta itse tekisin ihan kaiken ettei poikasi sinne matkustaisi ja eikä ainakaan yksin.

      Itse olen lähdössä Etelä-Afrikkaan Durbaniin koulutukseen, mutta en yksin. Olen maahan tutustunut ja todella paljon kuullut juttuja kuinka vaarallista siellä voi olla. Siksi en suosittele etenkään yksin matkustamista. Lisäksi selvittäisin millainen se määränpää todella on eli uskaltaako sinne matkustaa valkoihoisena edes kahdestaan jonkun kanssa.

      Jos poikasi todellakin haluaisi lähteä Etelä-Afrikkaan, niin ottakaa sekä Etelä-Afrikan suurlähetystöön yhteyttä että Suomen suurlähetystöön Etelä-Afrikassa. Kyselkää onko aiemmin ollut jonkinlaisia huijausyrityksiä, joissa on houkuteltu vierailulle Etelä-Afrikkaan ja että millaista seutua Bloemfounteinin seutu on. Ottakaa etukäteen ylös tarkat tiedot, minne poikasi olisi menossa... ja poikasikin kannattaa ottaa mukaan Suomen suurlähetystön tiedot, jos tulee ongelmia.

      Voihan olla, että turhaan huolehdimme. Etelä-Afrikka on kuitenkin yksi vaarallisimmista maista maailmassa ainakin kuulemani ja lukemani perusteella. Jossain luki, että Durban Etelä-Afrikassa on ehkä maailman väkivaltaisin kaupunki, joka ei ole sotatilassa...

    • VAARALLISIN

      Johannesburg - kuoleman kaupunki
      niminen dokkari tuli Yleltä joku vuosi sitten.
      Se on maailman vaarallisin paikka. Siellä
      tapetaan moninverroin enemmän ihmisiä kuin
      vaikkapa Bagdadissa joka kuulostaa vaaralliselta
      paikalta. Johannesburgissa puukotetaan tai
      ammutaan hengiltä satoja ihmisiä joka päivä.

      Durban on vastaava paikka.

      • voi herttileili sentään ett...

        Kiitokset vain teille jotka olette vastailleet.Noin sen minäkin tulkitsen....Vaaralliseksi matkaksi jota poikani ei ilmeisesti edes ymmärrä vaaralliseksi?!
        Poika tavannut tytön (en todella varmasti tiedä)jonkin pelin kautta???Sanoi ainakin.mutta aion ottaa selville mistä on kysymys.Ja sinne Suomen lähetystöön aion olla yhteydessä ennenkuin hän mitään matkaa edes tilaa...


      • järki hoi
        voi herttileili sentään ett... kirjoitti:

        Kiitokset vain teille jotka olette vastailleet.Noin sen minäkin tulkitsen....Vaaralliseksi matkaksi jota poikani ei ilmeisesti edes ymmärrä vaaralliseksi?!
        Poika tavannut tytön (en todella varmasti tiedä)jonkin pelin kautta???Sanoi ainakin.mutta aion ottaa selville mistä on kysymys.Ja sinne Suomen lähetystöön aion olla yhteydessä ennenkuin hän mitään matkaa edes tilaa...

        aikuisen pojan elää. Ei se Etelä-Afrikka niin vaarallinen ole kunhan järkeä käyttää ja nuoret osaa kyllä liikkua. Et sinä voi muiden elämää elää. Jos kovin jatkat on vaarana että saat lopullisesti sanoa hyvästit pojallesi,ei niin että hänelle sattuisi jotain vaan oman käytöksesi vuoksi. Muistahan tämä viisaus, vanhana on turha katua sitä mitä ei tehnyt silloin kun oli mahdollisuus.


      • e-a:ssa asuva

        "Johannesburg - kuoleman kaupunki
        niminen dokkari tuli Yleltä joku vuosi sitten.
        Se on maailman vaarallisin paikka. Siellä
        tapetaan moninverroin enemmän ihmisiä kuin
        vaikkapa Bagdadissa joka kuulostaa vaaralliselta
        paikalta. Johannesburgissa puukotetaan tai
        ammutaan hengiltä satoja ihmisiä joka päivä.

        Durban on vastaava paikka. "

        Oletko asunut näissä paikoissa? Oletko edes käynyt näissä paikoissa? Onko joku lähipiiristäsi asunut näissä paikoissa? tai edes käynyt?

        Minä olen. käynyt ja asunut. Sekä Jborgissa, että durbanissa. Helsingissä minut on ryöstetty ja hakattu kahteen kertaan keskellä kirkasta päivää ilman mitään syytä - täällä minulle ei ole koskaan tapahtunut mitään.

        en sano, että jborg tai durban olisivat niitä turvallisimpia paikkoja, mutta järkeä käyttämällä täällä selviää vallan mainiosti.


    • foo__2

      Olen työskennellyt Etelä-Afrikassa ensimmäistä kertaa jo apartheid-hallinnon aikana ja seurannut maan kehitystä kauan. Toisaalta suututtaa ennakkoluulot väkivaltaisuudesta ja rikollisuudesta - toisaalta eivät ne aivan perättömiäkään ole. Suurin osa turisteista Etelä-Afrikassa pärjää vallan mainiosti, vaikkei se mikään reppumatkaajan kohde olekaan. Varotoimet ovat aina mittavia siellä päin liikkuessa, toisaalta itselleni ei ole mitään ikinä sattunut. Bloemfontein ei ole sieltä ihan pahimmasta päästä, ts. ei verrattavissa esim. Johannesburgiin tai Durbaniin. Silti neuvoisin melkeinpä poikaasi olemaan lähtemättä yksin matkaan, mikäli olisi mahdollista vaikka tytön visiteerata ensin Suomessa. Näitä datescameja tosiaan on, mutta en niidenkään suhteen olisi ylihysteerinen. Neuvoisin keskustelemaan poikasi kanssa ja selvittämään tytön ja suhteen taustoja.

      • lomailija

        on ollut yksinomaan hyviä kokemuksia kahdelta matkallamme Etelä-Afrikassa. Tosin olemme kulkeneet melkein yksinomaan Kapkaupungissa. Siellä ainakin on ollut todella turvallista, poliiseja näkyy paljon katukuvassa. Ihmiset ovat olleet erittäin auttavaisia ja leppoisia. Siksipä sinne olikin aivan mahtavaa matkustaa uudelleen ja varmaan vielä lähdemme myöhemminkin. Äskettäin matkustimme Roomaan ja siellä varovaisuudestamme huolimatta meiltä varastettiin kamerakännykkä ja digikamera. Että silleen .. kaikki on suhteellista.


      • Kapista palannut
        lomailija kirjoitti:

        on ollut yksinomaan hyviä kokemuksia kahdelta matkallamme Etelä-Afrikassa. Tosin olemme kulkeneet melkein yksinomaan Kapkaupungissa. Siellä ainakin on ollut todella turvallista, poliiseja näkyy paljon katukuvassa. Ihmiset ovat olleet erittäin auttavaisia ja leppoisia. Siksipä sinne olikin aivan mahtavaa matkustaa uudelleen ja varmaan vielä lähdemme myöhemminkin. Äskettäin matkustimme Roomaan ja siellä varovaisuudestamme huolimatta meiltä varastettiin kamerakännykkä ja digikamera. Että silleen .. kaikki on suhteellista.

        Kapin poliisit on ostettavissa 100 randilla, joten ongelmien sattuessa ei kannata heiltä apua pyytää. Apua kannattaa pyytää valkoihoiselta paikalliselta (jos itse on valkoihoinen).

        Mun on vaikea uskoa, että poika tapaa jonkun tytön netissä, pelissä. Siellä netin käyttö on tosi kallista ja paljon harvinaisempaa kuin Suomessa. Miksei poika pyydä tätä tyttöä Suomeen? Täällä on turvallisempaa ja elämä paljon "tasokkaampaa". Siellä ei ole mitään sos. huoltoa, aidsia ja työttömiä joka paikassa. Julkista liikennettä ei juurikaan ole, bussikuskit ryöstetään ja junalla voi kulkea, jos tietää etukäteen mihin vaunuun voi mennä (jos menee väärään, tulee ryöstetyksi). Takseihin ei voi luottaa, ryöstävät asiakkaansa.

        En suosittelisi päästämistä poikaa sinne "oman onnensa nojaan".


    • e-a:ssa asunut

      Omatoimimatka on ihan OK asia.
      Mutta suhtaudun kuitenkin aika varauksellisesti kaikenlaisiin netti tuttavuuksiin.
      Onko hänen mentävä yksin? Tai tunnetteko mitään tuttavuuksia siellä päin maailmaa, joihin hän voisi olla yhteyksissä.
      Bloemfontein in ihan sisämaata, kaunista aluetta kyllä.

    • Stifler

      Itse olen viettänyt paljon aikaa Etelä-Afrikassa ja yksi asia mikä on tullut huomattua on se että poliisiin ei voi luottaa. Eli, laittakaa Suomen suurlähetystön numero kännykkään jos menette käymään. Tässä on pari linkkiä mitkä lyötyivät tämän aamun uutisista.

      http://www.news24.com/Content/SouthAfrica/News/1059/e95f218716504795a9864949e7b63438/21-01-2010-10-31/Hijacking_cops_take_dad_on...

      http://www.news24.com/Content/SouthAfrica/News/1059/722052ef91364781b2ba6c52856794dc/27-10-2009-08-13/Cops_in_uniform_gang-raped_me

      http://www.news24.com/Content/SouthAfrica/News/1059/cc03fdf222824424bc1cb1e33ef4e811/19-11-2008-04-01/VIP_cops_have_history_of_t...

      Onneksi Bloemfontein on ehkä turvallisin iso kaupunki Etelä-Afrikassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2425
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2030
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      257
      2016
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1544
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1238
    Aihe