Minulla on todella hyvä laskupää!

Hevoinen

20

7156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisas kopukka

      ku se osais laskee kuinka monta kiloa venäläistä meetvurstia siitä tulee

      • pääs

        pakkoko sitä ny oli tulla tänne apinoimaan? Ellei oo mitään älyllistä sanottavaa, ole hiljaa. Tosin, jos sinulta jotai älyllistä odottaisi, saisi kyllä venata maailman tappiin...


      • viisas kopukka
        pääs kirjoitti:

        pakkoko sitä ny oli tulla tänne apinoimaan? Ellei oo mitään älyllistä sanottavaa, ole hiljaa. Tosin, jos sinulta jotai älyllistä odottaisi, saisi kyllä venata maailman tappiin...

        mitä apinoimaan..onko täällä joku muka jotain apinamaista mennyt tekemään?tais mennä joltain 10vee äidin pikkukultanupulta ruokahalut ku kuuli mitä syö ilomielin


      • tuuli64

        Painu kuule makkaraks itte. Taidat sitä ollakin.
        Läski joka on kateellinen fiksuille eläimille ja ihmisille. Vedä ittes.....


    • ja liikenne

      Kyllähän hevoset ovat taitavia ja ennenhän koko liikenne hoidettiin hevoskyydeillä. Ei tarvinnut huolehtia pakokaasupäästöistä eikä tankkaamisista. Kunhan kauraa oli ruuaksi. Nykyään tosin hevosetkin on aika alas ajettu pieniin tallipaikkoihin ja kaviot kengitettyinä. Ei käy hevosen osaa tässä yhteiskunnassa kateeksi.

      Se osaako hevonen laskea vai ei, on akateemista pohdiskelua. Hevosen paras ominaisuus kai kuitenkin on se, että hevosen kyydillä pääsee nopeasti eteenpäin.

      • vielä yksi juttu

        tiedätkö miksi silloin, kun ajeltiin hevosella, oli paljon vähemmän kolareita?

        tietysti siksi, että aina oli mukana yksi, joka ajatteli.


        kaikki kunnia hevoselle.


    • 235496

      Tottakai ne on älykkäämpiä, ihminen on pohjasakkaa missä tahansa

    • didimau

      Johan sitä taas kaikkea tutkitaankin! Osaan sanoa kyllä omasta kokemuksesta että älyttömän viisaasta eläimestä on kyse mutta tuota matemaattista osaamista kyllä epäilen. Täytyy kysyä omalta hevoselta tänään josko se osaisi auttaa derivoinnissa...

      • Werttipä

        Hauska tuo "älyttömän viisas"...


    • mutukka

      Kyllä hevonen on fiksu, mutta ihmettelen sitä että nuo hevoset ois oikein katsonu mitä sangoissa on (?). Hevosten silmät on pää sivuilla, eivätkä ne näe suoraan eteensä. Turpakarvoillako lie tunnustelleet ja laskeneet omenia ;)

      • ...mutta....

        .. en tosta laskutaidosta olisi ihan niin varma.. :D tuo kun epäilit (mutukka) etteivät näkisi ämpäriin olen kyllä toista mieltä..meillä ainaki aina aikansa kallistelevat päätä, kurkkivat, haistelevat ja tutkivat jos niille jotain ämpäristä antaa.. :)


      • mutukka
        ...mutta.... kirjoitti:

        .. en tosta laskutaidosta olisi ihan niin varma.. :D tuo kun epäilit (mutukka) etteivät näkisi ämpäriin olen kyllä toista mieltä..meillä ainaki aina aikansa kallistelevat päätä, kurkkivat, haistelevat ja tutkivat jos niille jotain ämpäristä antaa.. :)

        Kenen hevosella nyt sitten on aikaa ja innostusta oikein katsella sangon antimia! ;) Itselläni on kokemusta kahdesta heposta jotka menevät suoraan asiaan eivätkä sen koommin kallistele päätään sangon edessä.

        Yksilöllisiä eroja...Mut oikeesti oon lukenu väitteen että leveäotsaisuus hevosilla ja poneilla merkitsis älykkyyttä. Osaakohan shettikset laskea kertotauluja ;)


      • ei kerrottu

        Missä kohtaa sankkoja pidettiin. Lukee että "näytettiin hevosille" Luultavasti ne siis on olleet silleen että se hevonen on pystynyt näkemään.... Osuuhan ne nyt muutenkin omenaan tms, jos sellaisen niille maahan heittää.


    • greje

      Hepo tietää milloin Isäntä on PA, ilmnkos tuolla raviradoilla nähdään jättiyllätyksiä joku kaakki voittaa. Me ennen luultiin että ohjastajat sopii miten sijoitutaan. Hyvä Veli järjestää.

    • alisa98

      joo, oot todella fiksu.XD

    • soppa

      hyvä koni,oot viisaampi kuin jotkut ministerimme.

    • edesmennyt

      yhteen ja vähennyslaskut siltä kyllä suju hyvin mutta muuten ei ollu kehumista.

    • ja järkeviä

      mun lapsellani,joa valkoista sivua kelatkaa loppun,kone ,kummittelee.hevonen pertti puikkosen tallissa ja hevonen oli olympos.se juoksi ekalla kerralla kierros-ajan parhaimman ja kukas muukaan kuin jaakko rytsölä,avasi olympoksen kavion kolmiomuotoisen palan ,jot saimme ihan raskasta asti parsimaan.se hevonen oli mun lapseni ydin,se kuoli,kun sitä sit jatkuvan epäonnen myötä .ammuttiin silmien väliin,ja meidän heidi sitä aina valmensi ja siintä olisi tullut kova juoksija,suomeen.jaakko rytsolä on terroristi,joka asiassa,se oli heidin elämä se.ja kuulaa silmien väliin ,juoksijalle,paras rataennätys,ja juoksu .testeissä.toi on jaakko rytsolää.ja me hoidettiin kolmiomuotoista murtumaa,mikä oli sentin völiä.jaakko rytsölä ei saa olymposta ikinä anteeksi,mun lapseni,teki aina sen eteen töitä ja valmensi sitä ja sit se myytiin ja ammuttiin silmien väliin.munkin mukava ja kiva kaveri,ei potkinut vaik vapisten kontallaan sen kaviota aina katsoin,iso ori. meil heidi lindrenin ,nykyisen dahlmanin kaa sama ääni,piti musta,kuin myös,vaik pelkään hevosia,olen kontannut uroksen jalkoja katsomassa ja todennut ,ettei voi olla totta.olympyksesta olisi tullut kruunu hevosmaailmaan,se ammuttin silmien väkiin kaviosta,me paikattiin aina sitä.SEMMOSTA SE ELÄMÄ ON KUN RAKAS LÄHTEE,NOIN.SE OLI JUOKSIJA SE,JA HYVÄ.MUN LAPSENI KAI ON TOIPUNUT SIINTÄ JA MÄ.ME OLLAAN TERÄSTÄ ME.MEIHIN EI KUKAAN PYSTY,OLLI OLI KOVA JUOKSIJA,SEN ,NIMI OLI OLYMPOS,SITÄ EI OLE ENÄÄN,KAVIO VEI HAUTAAN JA ME SIIHEN PANOSTETTIIN.

      • "olli"

        OLYMPOS,ON PERTTI PUIKKOSEN TALLIN OMISTAMA HEVONEN,JOTA MEIDÄN HEIDI LINDREN,NYKYINEN DAHLMAN HOISI.SIINTÄ OLISI TULLUT SUOMEN KOVIN JA VAHVOIN RAVIHEVOINEN,ME ,EI IKINÄ UNOHDETA OLLIA,MEIDÄN "PIKKU NUUDELIA " SE OLISI,ILMAN KAVIOTA ,VIENYT HEIDIN AINA TEEVEE KAMEROIDEN PARIIN,KOSKA NE OLI YHTÄ.MUA SE OLLI SIETI JA KUUNTELI,KOSKA HEIDIN,MUN LAPSENI KAA SAMA ÄÄNI ,SE PITI MUSTA JA KERTOI HOLIAAN,KUN KYSYIN.HEVOSTA EI MIKÄÄN VOITA ELÄMÄSSÄ.JOS,OLLI,OLYMPOS ELÄSI,SE MATKUSTAISI LENTOKONEESSA KOHTEISIIN,MIS PITÄIS VOITTAA,SE ON SELLAINEN ORI SE ,IHAN KUIN ASSERDAM,AIKOINAAN.MEIDÄN VAUVA KUOLI SIT.SE AMMUTTIN KAVIOSTA.


    • vahinko jotta kokoliha pihv...

      ja puutetta niistä suomessa.piti ostaa koko otus ja teurastaa jotta sai herkku lihaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe