joka meinasi voittaa mestaruuden, mutta ei sitten voittanutkaan, koska Oulun Kärpät oli vielä pikkuisen parempi joukkue.
Bluesilla oli kyllä kova joukkue, joka sai hurjasti itseluottamusta noustuaan välieräsarjassa lähes uskomattomalla tavalla 1-3 tappioasemasta raivaten tiensä väkisin finaaleihin.
Kunnioitin ja ihailin tuota joukkuetta, vaikka näin oululaisena kannatankin Kärppiä. Nyt finaaleissa tuo Espoon joukkue kuitenkin on jotenkin muuttunut. Enää finaaleissa en kunnioittanut tuota välerien sankarillista sitkeää joukkuetta, joka pudotti mahtiseura Jokerit pronssipeliin.
Nyt tuosta joukkueesta oli tullut vastustajia vahingoittava raukkamainen HIFK-kiekkoa pelaava porukka kuumakalleja, jotka ruikuttivat haastatteluissa, että "tuomarit ovat meitä vastaan...jne.jne." Ensin katulätkä-Heiskanen taklasi Kärppien nuorta Jokista selkään, sitten toinen hullu Ilkka mikkolaa todella törkeästi selkään, tämän ollessa irti laidasta ainakin 1,5 metriä.
Tuokaan ei olisi tuntunut niin pahalta, sillä tällaistahan sattuu kovissa playoff-peleissä, kun kokemattomien nuorten pelaajien lataus menee ns. yli, mutta Blues-fanien mielipiteet saivat asian tuntumaan vielä pahemmalta: Kuinka voi olla mahdollista, että puolustellaan tuollaisia törkeyksiä?
Blues-kannattajat käyttäytyivät muutenkin törkeästi koko finaalisarjan ajan. Keskustelupalstoilla he syyttivät bluesin tappioista yleensä tuomareita, tai muita epäoleellisia asioita. Huomaa, että Blues-faneilla ja -pelaajilla ei ole kokemausta finaalipeleistä. Kärppäpelaajat ja kärppäfanit ymmärtävät, että finaaleissa voittaa vain joukkue, joka tekee enemmän maaleja, kuin vastustaja. Kaikki muu on epäoleellista.
Blues-kannattajat olisivat voineet vielä muuttaa käsitykseni heistä, jos olisivat alkaneet kannustaa omiaan 0-2 (otteluvoitot) tappiotilanteessa, mtta ei; He keskittyivat haukkumaan tuomareita, yksittäisiä kärppäpelaajia, Oulua, Pohjoissuomea. He räkyttivät, kuin pahaiset rakit, mutta eivät selvästikään uskoneet enää omiensa voittoon.
Samoin tuntui asennoituvan blues-palaajat, ainakin nuori Mikko Lehtonen, joka haastatteluissa syytti tappiosta tuomareita jo ennen kuin peli oli ohi?!?!
Välierien mahtavan taistelunsa ansiosta olisin suonut Bluesin voittavan mestaruuden, vaikka kärppäfani olenkin. Joukkueen ja fanien muututtua kuitenkin finaalisarjassa lapsellisiksi kitisijöiksi, aloin toivoa bluesin häviötä.
Ja onneksi niin kävikin. Blues ei itkemisestä ja vinkumisesta huolimatta enää noussut, vaan Kärpät vei mestaruuden 2008 otteluvoitoin 4-0.
Toivottavasti blues ja sen fanit oppivat tästä edes jotain, jos sattuvat vielä joskus pääsemään finaaleihin.
Olipa kerran
4
239
Vastaukset
- mmjklms
Olipa kerran Blues Joka Tiputti hifkin ja Jokerit
- här
minullakin oli sympatioita bluesia kohtaan mutta ei ole enään.Finaalit ovat yleisölle ja pelaajille upeita tapahtumia joissa jokainen haluaa olla mukana.Siksi tuntuukin oudolta että halutaan tahallaan teloa vastustajia pois pelistä.Kovapeli ja rottamaisuus ovat eri asioita.
- Dam Dam
NÄIN ON
JIHUU, KÄRPÄT JYRÄÄ - mielipide...
Onpa hienoa että Te Herra/Rouva olette ottaneet esille vakavan ongelman: nimittäin palstojen törky-viestit. Toki viestistänne tulee sellainen kuva että vain Blues-fanit olisivat asian suhteen olleet aktiivisia. Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös niitä törkeyksiä ole myös tullut toisestakin suunnasta.
Tottahan toki tappiokin pitää nielaista jos sellainen tulee ja Blues ei vaan ole saanut viimeistä rutistusta (eli voittomaalia) aikaan ja Kärpät on osoittanut olevansa tehokas alakynnessäkin. Silti mielestäni Teidän esityksessänne on jotakin hieman teennäistä siinä miten ensin Olette ihaillut Bluesia ja sitten Ette (koska "vain" toinen osapuoli provosoinut?), mutta korjatkaa toki jos olen väärässä.
Silti tuot hyvin erään tärkeän asian esille: Omaa joukkueta pitäisi kannustaa konstruktivisesti, tapahtui mitä tapahtui. Joten muistakaa kaikki: "Deeds, Not Words".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401