Miten voi kehittyä keuhkot ?

"Miten voi kehittyä keuhkot, kun ilman keuhkoja tukehtuu.. siis evoluutio on mahdoton ja naurettava ajatus" -lienee tyyppillinen kreationistin ajatuskulku.

Nyt tuoltakin tekosyyltä, jolla koitetaan välttää evonkeliumin ihanuus, on puhdonnut pohja pois.


http://www.yleradio1.fi/tiede/tiedeuutiset/id15333.shtml
"Ensimmäinen keuhkoton sammakko"

Ilman keuhkoja elänyt on mahollista, jos on pieni, jotkut kalathan hengittää ihollansa. Keuhkot voi kehittyä lisäbonuksena lisäboosteriksi ilman että varhaisempi muoto tai sen puute tuhoaa eliön.. ja sitten kasvaa isommaksi evoluution myötä keuhkojen kanssa..

12

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hannu hoo

      YHÄ!!!!!

      • olikin..

        oikein rakentava kommentti tähän aiheeseen liittyen. Tästä lähin pidän suusi kiinni jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa.


      • .. on siellä/täällä tuossa pedagogian puolella, eli että miten me opettaisimme kreationisteille että maa kiertää aurinkoa, maa on 4.5 miljardia vuotta vanha ja evoluutio faktaa, nämä kun tuntuvat olevan heille yhtä "helppotajuisia" ja "miellyttäviä" omaksua kuin kvanttifysiikka..

        Ihan kuin meidän pitäisi olla epätoivoisia siitä että suuri osa ihmiskuntaa uskoo maan olevan paikallaan.. no sitä varten olen tehnyt tämän propagandaesitelmän:

        http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/AST/helioc.html


      • jotakin...
        MrKAT kirjoitti:

        .. on siellä/täällä tuossa pedagogian puolella, eli että miten me opettaisimme kreationisteille että maa kiertää aurinkoa, maa on 4.5 miljardia vuotta vanha ja evoluutio faktaa, nämä kun tuntuvat olevan heille yhtä "helppotajuisia" ja "miellyttäviä" omaksua kuin kvanttifysiikka..

        Ihan kuin meidän pitäisi olla epätoivoisia siitä että suuri osa ihmiskuntaa uskoo maan olevan paikallaan.. no sitä varten olen tehnyt tämän propagandaesitelmän:

        http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/AST/helioc.html

        Olipa epätoivoisuuden huippua kommenttisi. Noin epätoivoista ei voi esittää edes äärihihhuli!


      • jotakin... kirjoitti:

        Olipa epätoivoisuuden huippua kommenttisi. Noin epätoivoista ei voi esittää edes äärihihhuli!

        ..on sitä että lukiossa opettaa useita kertoja tuntikausia teho-opetuksena (kokeilu jota koko opettajakunta seuraa koko valtakunnassa ja uutisoidaan tv-uutisissa) kasvihuoneilmiötä ja testissä selviää että siltikin vain puolet on ymmärtänyt.


    • Radikaalinetissä (joka on nyt kanttuvei vielä),
      eräs evokriittinen "guru", ja ylläpitäjä, tuntui olevan kovasti yllättynyt, äimän käkenä aikoinaan kerrottiin että kaikki eliöt ei tarvikaan välttämäti "monimutkaisia" keuhkoja pysyäkseen elossa.

      Ehkä heillä on siinä uskomuksessansa jotain kovasti kreationistista lumoa kiinni.. propaganda-ase joka nyt huitoo tyhjään.. hui kauheaa :D

    • asiallinenkin

      Aikoinaan Mr KAT oli suhtkoht asiallinen, mutta nyt alkaa lipsua.

      Itse uskon niitä arveluja että evoluutikot ovat joutuneet nyt aivan liian ahtaalle ja paine hylätä koko evoluutioteoria on tullut aivan liian suureksi - psyyke ei näköjään enää tahdo kestää.

      • mitenkä?

        Mr KAT näyttää kaikista päätellen olevan asialinjalla kaikkien aloittamiensa viestien aloituksissa, vaikka toruu vähän ankarammin epäpäteviä vastaväitteitä, joilla ei ole mitään pätevää kritiikkiä evoluutioteoriaa taikka siihen perustuvia todisteita vastaan. Jos minulta kysytään niin toruu ihan aiheesta.

        Väität evotuutioteorian oleva ahtaalla, mutta missä asiassa? Voit suoraan tunnustaa ettet tiedä tai ymmärrä evoluutiosta yhtään mitään. Tietämättömyys ei ole synti, valehtelu on. Esitä (tieteelliset) todisteeksi tai vaikene iäksi!


      • suurin uhka
        mitenkä? kirjoitti:

        Mr KAT näyttää kaikista päätellen olevan asialinjalla kaikkien aloittamiensa viestien aloituksissa, vaikka toruu vähän ankarammin epäpäteviä vastaväitteitä, joilla ei ole mitään pätevää kritiikkiä evoluutioteoriaa taikka siihen perustuvia todisteita vastaan. Jos minulta kysytään niin toruu ihan aiheesta.

        Väität evotuutioteorian oleva ahtaalla, mutta missä asiassa? Voit suoraan tunnustaa ettet tiedä tai ymmärrä evoluutiosta yhtään mitään. Tietämättömyys ei ole synti, valehtelu on. Esitä (tieteelliset) todisteeksi tai vaikene iäksi!

        Täälläkin näkee kuinka evojen psyyke on yhä ahtaammalla - vastaväitteet eivät enää ole asiallisia.

        Ja tämä on ymmärrettävää - tiedon lisääntyessä ja luonnon monimutkaisuuden paljastuessa evoluutioteorian kannattajat vähenevät nopeasti.


      • geigermittari
        mitenkä? kirjoitti:

        Mr KAT näyttää kaikista päätellen olevan asialinjalla kaikkien aloittamiensa viestien aloituksissa, vaikka toruu vähän ankarammin epäpäteviä vastaväitteitä, joilla ei ole mitään pätevää kritiikkiä evoluutioteoriaa taikka siihen perustuvia todisteita vastaan. Jos minulta kysytään niin toruu ihan aiheesta.

        Väität evotuutioteorian oleva ahtaalla, mutta missä asiassa? Voit suoraan tunnustaa ettet tiedä tai ymmärrä evoluutiosta yhtään mitään. Tietämättömyys ei ole synti, valehtelu on. Esitä (tieteelliset) todisteeksi tai vaikene iäksi!

        on tuhlannut koko elämänsä pyhään henkeen tai aiemmin pyhään nesteeseen. kummassakin tapauksessa joku (pyhä) on antanut luvan, pitänyt huolta (otteessa) eikä ole tarvinnut ajatella tai oppia olemaan kriittinen. eräs kasvatustieteilijä-ystäväni sanoi puolileikillään, että lapsille pitää välillä valehdella, jotta ne oppivat kriittisiksi ja erottamaan toden valheesta.
        Mitäs sitten jos huomaa, että onkin valehdeltu koko ajan tai ei ole oppinut huomaamaan?


    • Outsider____!

      ***voi kehittyä lisäbonuksena lisäboosteriksi***

      Tuossahan se evo onkin nyt kiistatta todistettu, miten en itse ole huomannut aiemmin.

      Kaikkea voi aina kehittyä, varsinkin kiihkeän evohemmon mielikuvituksessa. Eikä evo sitten muuta tarvitsekaan, lisäbonuksia ja boostereita vaan, sillä sipuli.

    • taikauskoa

      ***voi kehittyä lisäbonuksena lisäboosteriksi***

      Tuossahan se evo onkin nyt kiistatta todistettu, miten en itse ole huomannut aiemmin.

      Kaikkea voi aina kehittyä, varsinkin kiihkeän evohemmon mielikuvituksessa. Eikä evo sitten muuta tarvitsekaan, lisäbonuksia ja boostereita vaan, sillä sipuli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe