grillaaminen

kerrostalon parvekkeella

Asumme kerrostalossa, jonka järjestyssäännöissä ei erikseen kielletä parvekkeella grillaamista. Mikäli se kuitenkin sattuisikin olemaan kiellettyä, niin mitä seurauksia siitä voisi enimmillään tulla: varoitus vai pelkkä huomautus? Onko kukaan saanut varoitusta grillaamisen takia?

19

2811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -on-

      Kylläpä aiemmin kerrostalossa asuessani tuli parvekkeella grillattua ja naapurisopukin säilyi. Käytössä oli toki vain sähkögrilli, eikä siinä mitään kovin käryävää (rasvaista) kokattu.

      Ei pikku tuoksut voi ja saa ketään häiritä, kun kerran parveketupakointikin on sallittua.

      • grillataan

        parvekkeella,sähkögrillillä kylläkin. Vasta viime kesä asuttu tässä mutta ei kukaan valittanut. Asumme tosin 3 eli ylimmässä kerroksessa,en tiedä haittaako tuoksut enempi jos on grillaa alempana.
        Ihmettelen kyllä jos joku valittaa,tuskinpa siitä muuta tulee kun isännöitsijältä kehotus lopettaa jos joku valittaa.


    • paloturvallisuus

      Itse en tajua, mikä hinku kerrostalossa on grillata. Grillaaminen tapahtukoon pihalla, ei jossain suljetussa kopissa tai laatikossa.

      Sakkoja, huomautuksia ja vihaiset naapurit, siinä kait seuraukset.

      Rakentakaa sinne taloyhtiön pihalle grillikatos/huvimaja, niin siellä saa sitten rauhassa grillata. Valmis elementti jonka talkoilla saa pystyy maksaa n. 2000e.

      • meillä!

        Se hinku, että grillaaminen on kivaa ja grilliruoka hyvää. Parveke ei ole koppi, tai laatikko, se on lähes avoin tila. Sähkögrilli ei myöskään aiheuta palovaaraa, ei ainakaan sen kummemmin kuin uunin grillikään.

        Ei tule sakkoja, ei ole tullut edes huomautusta, eikä vihaisia naapureita. Ei ainakaan tässä talossa, tupakointi parvekkeella aiheuttaa kyllä erimielisyyttä ja **tutusta monellekin.

        Ei rakenneta. Tässä talossa ei ole tapahtunut pihalla mitään varmaan viimeiseen kymmeneen vuoteen. 10 vuotta sitten talomme viisas hallitus teki niin suuren investoinnin, että enää on turha odottaa pihalle mitään. Se investointi oli muuten hiekkalaatikon hiekan vaihto..

        Vaikka valmis huvimaja maksaisi 200,- niin emme sitä hommaisi. Halukkaita maksajia kun ei juurikaan ole ja yksin en moista maksa.


      • grilli-eki

        Sehän riippuu taloyhtiöstä, että saako grillailla sähkögrillillä.

        Mua ei huvittais naapureiden kanssa samassa katoksessa grillailla.


    • grilli-eki

      Ei tarvitse alkaa turhaa riitaa ja epäsopua aiheuttaan.

      • toisten joukkoon

        No siinäpä oli vastausta!!!!Jos haluaa grillata niin ei kai silti tarvitse mennä kerrostalon pihalle toisten kanssa,HEI HALOO! Parveke suht avonainen tila eikä sähkögrillistä lähde muuta kun hyvät ruuan tuoksut ja ne ei kai kiellettyä. Me ei ainakaan avomiehen kanssa lähdettäisi pihalle grillaileen,oma kiva grilli-ilta kun pidetään niin ei ainakaan tähän asti ketään häirinnyt,ei edes tullut mieleen. Mene sinä neuvoja vaan pihalle grillailemaan jos mieli tekee mutta parveke grillailu aivan ihanaa ja varmasti suotavaa oman piirin kesken.


      • kaikista
        toisten joukkoon kirjoitti:

        No siinäpä oli vastausta!!!!Jos haluaa grillata niin ei kai silti tarvitse mennä kerrostalon pihalle toisten kanssa,HEI HALOO! Parveke suht avonainen tila eikä sähkögrillistä lähde muuta kun hyvät ruuan tuoksut ja ne ei kai kiellettyä. Me ei ainakaan avomiehen kanssa lähdettäisi pihalle grillaileen,oma kiva grilli-ilta kun pidetään niin ei ainakaan tähän asti ketään häirinnyt,ei edes tullut mieleen. Mene sinä neuvoja vaan pihalle grillailemaan jos mieli tekee mutta parveke grillailu aivan ihanaa ja varmasti suotavaa oman piirin kesken.

        Heh, pakkohan tuohon on ottaa kantaa: kyllä me ennen suljettiin parvekkeen ovi ja sukkelaan, kun naapuri ryhtyi viettämään ihanaa parvekegrillialuhetkeään. Muutoin olisi ihana ruoan haju täyttänyt kotimme. Emmekä halunneet myöskään kuulla kaikkia heidän jutustelujuttujaan.

        Mistä tiedät, ettei ole häirinnyt ketään? Kaikki eivät viitsi tulla huomauttamaan.

        Ja se mikä on toisen nenässä hyvä ruoan tuoksu, ei välttämättä ole samaa toisen mielestä...


      • kyllä olet
        kaikista kirjoitti:

        Heh, pakkohan tuohon on ottaa kantaa: kyllä me ennen suljettiin parvekkeen ovi ja sukkelaan, kun naapuri ryhtyi viettämään ihanaa parvekegrillialuhetkeään. Muutoin olisi ihana ruoan haju täyttänyt kotimme. Emmekä halunneet myöskään kuulla kaikkia heidän jutustelujuttujaan.

        Mistä tiedät, ettei ole häirinnyt ketään? Kaikki eivät viitsi tulla huomauttamaan.

        Ja se mikä on toisen nenässä hyvä ruoan tuoksu, ei välttämättä ole samaa toisen mielestä...

        Eipä pysty kommentoimaan muuta kun että voi voi vaan...........
        Ehkäpä asut nyt kaukana naapureista omien hyvien tuoksujesi ympäröimänä!!!!!!!!!!11


      • äskeinen
        kyllä olet kirjoitti:

        Eipä pysty kommentoimaan muuta kun että voi voi vaan...........
        Ehkäpä asut nyt kaukana naapureista omien hyvien tuoksujesi ympäröimänä!!!!!!!!!!11

        Juu, etpä tosiaan pystynyt kommentoimaan, hehh he.

        Mikäs nyt noin äkämystytti? Ei siinä sen kummemmin hajuherkkä tarvitse olla, jollei halua täyttää kotiaan naapurin ruoan hajulla. Sinä ilmeisesti pidät sellaisesta, minusta se ei ole kovinkaan miellyttävää.


    • miettikää hetki

      Joo joo, onpa niin ihanaa se naapurien grillaus.
      Taloyhtiössämme EI VALITETTAVASTI ole kielletty sähkögrillen käyttö.
      En ole kuitenkaan talossamme ainoa, joka on läpikypsä filee niihin grilli-iltoihin.

      Ei ole yhtään kesäiltaa, että voisi istua omalla parvekkeella ilman kauheaa ruuan krääsää ja mekkalaa. Samalla kun te grillaajat kittaatte sitä kaljaa tai viiniä ystävienne kesken ja KOKO TALO kuulee jokaisen sananne ja kaikki keskustelut.
      Miksi ette tajua tätä? Kivaa joo? Helvettiä minä sanon.
      Jos noin kova into grillailla, ostakaa se rivari tai omakotitalo ettei tarvii joka kesäiltaa pilata naapureilta. On se kivaa joo ku grillikausi alkaa prkle!

      • naapurisovun kannattaja

        No etkös sinä itse henkilökohtaisesti ole joskus tehnyt sen päätöksen, että muutat asumaan kerrostaloon? Jos se sinua niin ärsyttää, niin miksi et lukenut talon järjestyssääntöjä etukäteen? Miksi muutat kerrostaloon, jos naapurin äänet tai hajut ärsyttävät? Se on selvä, että kerrostalossa nämä ovat mahdollisia, myös muutoin kun grillaamalla.

        Oma moka jos noin ärsyttää. Tokihan sinä olisit voinut valita taloyhtiön joka kieltää grillaamisen tai kenties itse olisit voinut muuttaa omakoti- tai rivitaloon.

        Minua ei haittaa yhtään naapurien grillaaminen. Kiva kun on elämää ympärillä ja itsekin voi hyvällä omatunnolla kutsua ystäviä kylään ilman että tarvitsee miettiä häiritseekö muita...


      • grillailija vastaa
        naapurisovun kannattaja kirjoitti:

        No etkös sinä itse henkilökohtaisesti ole joskus tehnyt sen päätöksen, että muutat asumaan kerrostaloon? Jos se sinua niin ärsyttää, niin miksi et lukenut talon järjestyssääntöjä etukäteen? Miksi muutat kerrostaloon, jos naapurin äänet tai hajut ärsyttävät? Se on selvä, että kerrostalossa nämä ovat mahdollisia, myös muutoin kun grillaamalla.

        Oma moka jos noin ärsyttää. Tokihan sinä olisit voinut valita taloyhtiön joka kieltää grillaamisen tai kenties itse olisit voinut muuttaa omakoti- tai rivitaloon.

        Minua ei haittaa yhtään naapurien grillaaminen. Kiva kun on elämää ympärillä ja itsekin voi hyvällä omatunnolla kutsua ystäviä kylään ilman että tarvitsee miettiä häiritseekö muita...

        että ei ole ikinä tullut mieleenkään että häiritsisimme naapureita,kaipa olisivat valittaneet.
        Grillaamme sähkögrillillä,juomme viiniä ja juttelemme,emme kuitenkaan koskaan jälkeen järjestyssääntöjen määräystä.
        Tämä on elämää! Kuten joku aikaisemmin opasti miksi tällaiset tiukkapipot muuttaa kerrostaloon,erämaan mökkiin vaan asumaan!
        Sitten suostun ymmärtämään jos grillausta ja melua kuuluu yöllä mutta normaali valveillaolo aikana on mukaavaa kun kuulee ääntä ympärillä!!!!


      • tule
        grillailija vastaa kirjoitti:

        että ei ole ikinä tullut mieleenkään että häiritsisimme naapureita,kaipa olisivat valittaneet.
        Grillaamme sähkögrillillä,juomme viiniä ja juttelemme,emme kuitenkaan koskaan jälkeen järjestyssääntöjen määräystä.
        Tämä on elämää! Kuten joku aikaisemmin opasti miksi tällaiset tiukkapipot muuttaa kerrostaloon,erämaan mökkiin vaan asumaan!
        Sitten suostun ymmärtämään jos grillausta ja melua kuuluu yöllä mutta normaali valveillaolo aikana on mukaavaa kun kuulee ääntä ympärillä!!!!

        Saatatte vallan hyvin häiritä naapureitanne, mutta he eivät vain ole viitsineet tulla huomauttamaan. Tämä on elämää! Voi mikä asenne on aina niillä, jotka tuottavat häiriöitä...


      • silurus
        tule kirjoitti:

        Saatatte vallan hyvin häiritä naapureitanne, mutta he eivät vain ole viitsineet tulla huomauttamaan. Tämä on elämää! Voi mikä asenne on aina niillä, jotka tuottavat häiriöitä...

        Kerrostalossa pitää toki asua kusi sukassa, ettei vahingossakaan häiritse ketään. Ikkunoita saa pitää raollaan 5 minuuttia päivässä tuuletusta varten, eikä sinä aikana saa puhua.

        Puhuminen parvekkeella on ehdottomasti kiellettyä. Esteettisyyden ja kaupunkikuvan säilymisen takia taloyhtiön tulee myös määrätä pukukoodi, jota parvekkeella on noudatettava.


      • kaikilla ei käytöstapoja
        silurus kirjoitti:

        Kerrostalossa pitää toki asua kusi sukassa, ettei vahingossakaan häiritse ketään. Ikkunoita saa pitää raollaan 5 minuuttia päivässä tuuletusta varten, eikä sinä aikana saa puhua.

        Puhuminen parvekkeella on ehdottomasti kiellettyä. Esteettisyyden ja kaupunkikuvan säilymisen takia taloyhtiön tulee myös määrätä pukukoodi, jota parvekkeella on noudatettava.

        Niin, jotta totuus ei unohtusi, kaikilla ihmisillä ei ole käytöstapoja.

        Osa osaa olla valittamatta joka hissin ja oven narahduksesta, osa ei.
        (itse opiskelijana olin talon eläkeläispapan hampaissa).
        Pappa näki ja kuuli omiaan. Milloin tupakoin parvekkeella, milloin pidin TV:tä liian lujalla ja miten kesällä pidin kauheat juhannusjuhlat.
        Jännintä tässä on se, että en ole ikinä tupakoinut ja tuolloin minulla ei ollut edes TV:tä. Kyseisen Juhannuksen satuin myös olemaan vanhempieni kesämökillä. Joten riittäähän näitä mielenvikaisia jokaiseen vähänkin isoon taloon.

        Mutta sitten on myös niitä oikeasti häiriköiviä, jotka eivät tajua tai yleensä välitä helv*** mitä muut ja naapurit joutuvat kestävään. Juuri esim äänekkäitä grillijuhlia joka vkonloppu tai bassojytkettä ja bileitä joka la öisin.
        Tätä ei tarvitse sietää, näitä häiriköitä on vaan paha häätää jos asuvat omistusasunnossa.

        itse ratkasin oman naapurin grillijuhla häiriköinnin, että muutin pois toiseen taloon.
        Jännä juttu taas, kun reilut 6v sitten näin sattumalta kaupassa silloisen asunnon ostajapariskunnan. Olivat aika pian hekin myyneet samaisen kämpän pois, samoista syistä. Naapurien jatkuvan gillijuhla-elämän.

        Eli meitä on moneksi. Jokainen voi ja saa pitää joskus juhlia, joskus kämppää pitää remontoida jne, mutta rajansa kaikella.


      • rönsyili
        kaikilla ei käytöstapoja kirjoitti:

        Niin, jotta totuus ei unohtusi, kaikilla ihmisillä ei ole käytöstapoja.

        Osa osaa olla valittamatta joka hissin ja oven narahduksesta, osa ei.
        (itse opiskelijana olin talon eläkeläispapan hampaissa).
        Pappa näki ja kuuli omiaan. Milloin tupakoin parvekkeella, milloin pidin TV:tä liian lujalla ja miten kesällä pidin kauheat juhannusjuhlat.
        Jännintä tässä on se, että en ole ikinä tupakoinut ja tuolloin minulla ei ollut edes TV:tä. Kyseisen Juhannuksen satuin myös olemaan vanhempieni kesämökillä. Joten riittäähän näitä mielenvikaisia jokaiseen vähänkin isoon taloon.

        Mutta sitten on myös niitä oikeasti häiriköiviä, jotka eivät tajua tai yleensä välitä helv*** mitä muut ja naapurit joutuvat kestävään. Juuri esim äänekkäitä grillijuhlia joka vkonloppu tai bassojytkettä ja bileitä joka la öisin.
        Tätä ei tarvitse sietää, näitä häiriköitä on vaan paha häätää jos asuvat omistusasunnossa.

        itse ratkasin oman naapurin grillijuhla häiriköinnin, että muutin pois toiseen taloon.
        Jännä juttu taas, kun reilut 6v sitten näin sattumalta kaupassa silloisen asunnon ostajapariskunnan. Olivat aika pian hekin myyneet samaisen kämpän pois, samoista syistä. Naapurien jatkuvan gillijuhla-elämän.

        Eli meitä on moneksi. Jokainen voi ja saa pitää joskus juhlia, joskus kämppää pitää remontoida jne, mutta rajansa kaikella.

        tämä aihe. Ja kysymys oli että saako parvekkeella grillata. Vastaus on että saa sähkögrillillä,kysyin tänään isännöitsijältä. Että aloittajalle tiedoksi.........


      • mä grillaan ainakin
        rönsyili kirjoitti:

        tämä aihe. Ja kysymys oli että saako parvekkeella grillata. Vastaus on että saa sähkögrillillä,kysyin tänään isännöitsijältä. Että aloittajalle tiedoksi.........

        saa grillailla edes sähkögrillillä parvekkeella.
        Huoneistossa kylläkin.


      • Adiemus74

        Jos kerrostaloasuminen on noin vaivalloista, niin mikset muuttaisi omakotitaloon?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe