Chrysler nykii lämpimänä

Nykijä

Onkos muilla esiintynyt tällaista vikaa ??

Ensin ajettu autolla normaaliajoa, kaupunkia ja maantieajoa, sitten seisoo esim kaupan pihassa 10 - 30 min. Sitten lähden liikkeella ja pääsen n. 300-500 metriä ja alkaa todella raju nykiminen, tuntuu että auto hajoo just siihen paikkaan. Tyhjäkäynti on normaali, ja kun ajoa vaan jatkaa käy taas erittäin normaalisti. En tiedä liittyykö tähän, mutta lämpöisenä matalilla kierroksilla nykii säännöllisemmin, eli esim nelkulla 60:ssä kun painaa kaasua, niin esiintyy lievää nykimistä. Se voipi kuulua asiaankin, kun kyseessä on Voyager -96 2.5 koneella, se on laiskahko.
Sytkäjohdot, tulpat, ilmanpuhdistin vaihdettu (alkuperäisosat vieläpä, tai siis ne mitä Autokeskus myy)
Mitäpä muuta kannattaisi ihmetellä, onko joku paikka mitä kuuluisi putsailla säännöllisesti vai onko joku anturo sökönä??

10

3384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykijä

      Ja vielä, jotta juttu olisi tarpeeksi hankala ei tietenkään tee tätä säännöllisesti.

      • Joskus vaihdettu

        Ei tee satunnaisesti vaan johtuu yleensä jopa säästä. Tyypillisesti "haalea" kone, kun oireilee.
        Itelläni 2-3 vuotta sitten samanlaisessa pelissä oli vikana happitunnistin jossain päin pakosarjaa.
        Hintaa osalla oli jonkun verran.

        Löysivät kyllä vian huoltopäätteellä kun ajoivat lenkin pääte kiinni autossa.


      • ChryslerOwner

        Itselläni on Stratus, jossa esiintyi nykimistä juuri kuten kirjoitit. Erityisesti kolealla ja/tai sateisella ilmalla, muttei kuitenkaan säännölliseti. Lisäksi nykimistä esiintyi erityisesti silloin, kun autolla oli ajettu muutama sata metriä.
        Vein auton huoltoon ja kertoivat vaihteistoöljyn olleen vähissä. Öljynvaihdon jälkeen nykiminen hävisi kokonaan.


    • voyager-95

      Syttyykö check engine valo kun nykiminen alkaa?
      Esim.happitunnistimen vika (muistaakseni koodi 21) sekoittaa moottorin käyntiä.Minun autossani joskus meni happitunnistin,välillä moottori kävi ihan normaalisti mutta välillä taas ei kulkenut kuin kolmeakymppiä.

      • Nykijä

        Eipä syty check engine eikä anna vikakoodejakaan.


      • Antero

        Voyager 2.4/-97:ssa sama ongelma mutta mielestäni "nykimistä" tapahtuu lähinnä alhaisilla kierroksilla esim kadunkulmissa kakkosella kiihdyttäessä.

        Sain oireet hieman lievemmiksi laittamalla suuttimien puhdistusainetta tankkiin ennen pitempää kesälomareissua. Saattaahan tietysti olla että pidempi maantiereissu jo sinällään "putsasi" polttoainejärjestelmän.

        Joka tapauksessa oireet lievenivät mutta eivät kadonneet kokonaan. Toisaalta tuo havainto toisessa vastineessa yllä ongelmista happitunnistimessa kuulostaa uskottavalta selitykseltä

        Onkohan vaara että kone vanhigoittuu?? Vuosihuoltoon olisi vielä 5 kk!!


    • impala67

      milloin bensansuodatin on viimeksi vaihdettu?
      onko tpi-sensori kunnossa. tosin pitäISI ilmoittaa check-engine koodilla jos olisi siinä vikaa...

    • voyageristi

      minun voyagerissa oli samanlaista vikaa kuin sulla. Vähän vanhempi vaan, niin siinä oli vikana hapettunut liitin. Mikä vaikutti alipaineeseen. eivät sen tarkemmin kertoneet korjaamolta. Ja liittimiä on kuulemma noin sata ettei kannata ite ruveta puhistaa liittimiä

    • Rane

      Vaikka kyse ei ollut TD koneesta niin tiedoksi.
      2.5 TD koneissa nykiminen voi tarkoittaa jakoketjun rikkoutumista (-97 mallissa), joka on kyseisen vuosimallin tyyppivika.

      • Anonyymi

        Ei ollu chryslerillä 1997 2,5 turbodieseliä. 2,5 ltr kone oli eli mitsubishi v6.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe