Öljylämmitys uuteen taloon

Öljy rules

Mitäpäs se porukka täällä sanoo tästä minun ajatuksesta laittaa öljylämmitys uuteen taloon? Kaksoispesäkattilalla ja vesikiertoisella lattialämmityksellä.
Onhan se helppo ja "halpa"?? Helppo nyt ainakin. Ja Jos tähän yhdistetään vielä aurinko tulevaisuudessa.

12

2175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shell

Öljy yhtiöiden esitteissä kuinka huoleton lämmitysmuoto se on meillekkin tullut pilvin pimein ky mainoksia.Kaksoipesäkattilaan en kyllä ymmärrä jos öljyn laitat lämmitysmuodoksi.

• mikään halpa

jos teettää putkimiehellä. Ja hormin muurarilla.

Sähkölämmitys on paljon helpompi.

• LÄMMITYS

On mainio koska siihen voi liittää minkä tahansa lämmitysmuodon jälkeenpäin.Kaksoiskattilalla voi hyödyntää puuta ja turvetta ja muuta palavaa .Myös lämpöpumput soveltuvat kun se lattiavesi ei luultavasti ole koskaan yli 25c.

• ensin liikkeelle

Laita nyt ensin hyvä ihminen vaikka aurinkokennot, kunnon varaajan ja sähkövastuksen niin pääset noin 6000 euron hintaa ja ilman piippua alkuun. Sitten perään vielä kohtuullinen lämmön talteenottolaite, mutta ilman kompuroita. Jos teet sitten piipun taloosi niin kyllä kotimainen polttoaine on aina paikallaan jos et ole oikein elämääsi kyllästynyt, eli puuta tai pellettiä. Pelletilläkin löydät vesikiertoisen takan jos jotakin kantaa haluat. Tuolle öljylle kyllä jo variksetkin nauravat tänäkin päivänä, saatikka tulevina vuosina. Etpä tainnut olla tosissasikaan.

• Järkeä

Ennemin vaikka suorasähkö jos ei Maalämpö käy.
      "9.4. 19:42 Raakaöljyn hinta on kääntynyt selvään nousuun sen jälkeen kun Yhdysvaltain energiaministeriön julkistama raportti viime viikon öljyvarastoista kertoi näiden olleen yllättäen laskussa." $115 tynnyri, kasvua 40% viime syksystä Mikä lämmitysmuoto ei ole kallistunut näin rajusti kuin öljy eikä loppua näy.

• eri kattiloihin

Pidä öljy ja puu eri kattiloissa. Yhdistelmäkattiloissa on niin huonot hyötysuhteet, että itse kattilanvalmistaja sanoi minullekkin myyvänsä vain yhden kattilan. Kaksoispesän hinnnanerotus tulee sijoittaa tiiliskiviin, niin saa paremman hyötysuhteen ja toimintavarmuutta.

Usko siis kattilantekijää. Ne hyötysuhteet on viilattu markkinoiden vuoksi näyttämään hyviltä. Kyseessä on hetkelliset, polton aikaiset hyötysuhteet, kun molempia poltetaan yhtä aikaa.

• syö kannattavuutta

ei sekään oikein kiinnosta ja kaksi kattiaa vaatii tilaa joten taas menee yli 15 vuoden säästöt hukkaan.

• Öljy rules
        syö kannattavuutta kirjoitti:

ei sekään oikein kiinnosta ja kaksi kattiaa vaatii tilaa joten taas menee yli 15 vuoden säästöt hukkaan.

Joo, kyllä mä ihan vakavissaan tätäkin vaihtoehtoa olen miettinyt. Siis öljylämmitystä. Suurin osahan pitää tätä öljylämmitystä ihan aikansa eläneenä hommana, mutta ei öljylämmitys nyt ainakaan seuraavaan 10 vuoteen ole mihinkään häviämässä. Hinta nousee sehän on selvä, mutta niin nousee muutkin. Sähkö ja varsinkin pelletti.
        Ja ei kait nyt tosiaan kukaan kahta eri kattilaa ja hormia taloonsa laita. Menee ne säästöt siinä rakennuskustannuksiin. Että ihan sama vaikka polttaa sitä öljyä vaikka maksain pitkästi yli 1€ litra.

• löpö ja
        Öljy rules kirjoitti:

Joo, kyllä mä ihan vakavissaan tätäkin vaihtoehtoa olen miettinyt. Siis öljylämmitystä. Suurin osahan pitää tätä öljylämmitystä ihan aikansa eläneenä hommana, mutta ei öljylämmitys nyt ainakaan seuraavaan 10 vuoteen ole mihinkään häviämässä. Hinta nousee sehän on selvä, mutta niin nousee muutkin. Sähkö ja varsinkin pelletti.
        Ja ei kait nyt tosiaan kukaan kahta eri kattilaa ja hormia taloonsa laita. Menee ne säästöt siinä rakennuskustannuksiin. Että ihan sama vaikka polttaa sitä öljyä vaikka maksain pitkästi yli 1€ litra.

autojen diesel on samaa ainetta ja ihmiset ovat veronalennuksen myötä ostaneet paljon diesel autoja. Valtio ja Neste saavat paremmat katteet dieselistä ja muutenkin siitä on tulossa pula.
        Maailman autokanta kasvaa hurjaa vauhtia esim. Kiina ja Intia.
        Uusi jalostamoja ei ole vähään aikaan alettu rakentamaan ja valmistuminen kestää useamman vuoden (n.5 v) joten polttoaineiden hinnat nousevat rutkasti lähivuosina kuten myös löpön...

• Utelias savolainen
        löpö ja kirjoitti:

autojen diesel on samaa ainetta ja ihmiset ovat veronalennuksen myötä ostaneet paljon diesel autoja. Valtio ja Neste saavat paremmat katteet dieselistä ja muutenkin siitä on tulossa pula.
        Maailman autokanta kasvaa hurjaa vauhtia esim. Kiina ja Intia.
        Uusi jalostamoja ei ole vähään aikaan alettu rakentamaan ja valmistuminen kestää useamman vuoden (n.5 v) joten polttoaineiden hinnat nousevat rutkasti lähivuosina kuten myös löpön...

Katsoin juuri hintaa meille toimitettuna,3000 litraa Nesteeltä kesälaatua tekee 2588,1€

Litrahintana 0,8627 eli melkein 90 senttiä.Yleensä kesää kohti hinta on laskenut,nyt näyttää olevan nousujohteista.

Lämmöllä-lehti ja Senewa niminen energiatoimisto tolkuttavat ettei kannata muuhun vaihtaa....
        Vaikka pellettimiehiä on urakalla pilkattu,niin alkaa oikeasti kiinnostamaan!

• halvalla nyt

esim. minulta syksyllä. Hyvä hyötysuhde on ollut öljyllä, enkä koskaan ole vaihtanut kiinteälle p.aineelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2592
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      63
      2478
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2300
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1559
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1552
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1452
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1250
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1206
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe