Närästys ja pahoinvointi

'.*.*

Voiko närästys aiheuttaa pahoinvointia, huonoa oloa? Muistelen jostain lukeneeni, että yöllä, kun happoa nousee ruokatorvee, voisi olla myös pahoinvointia. Entä sitten päiväsaikaan jalkeilla ollessa?

En ole oikein varma, ovatko oireeni närästyksen oireita vai ei. Nexium ei kuitenkaan selkeästi tehoa. Oireet ovat epämääräisempiä, kuin tyypillinen polttelu rintalastan takana tai kurkussa eikä happoakaan havaittavasi nouse.

4

10190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h-nanna

Kävin eilen sisätautikirurgisella lekurilla. Refluksista se mulla puhu, mutta kun ei mullakaan mitään nouse suuhun, eikä maha varsinaisesti oireile. Mutta paha olo tulee.
      Pyydä lekurilta Primperania, se on pahoinvointilääkettä, mitä, ainakin sen lekurin mukaan, auttaa, kun se laittaa niit happoja menee alaspäin.
      Mulla ei öisin mitään oireita, aina vaan iltaisin. Pari kolme tuntia kauheaa poltetta ja pahaa oloa, itku meinaa tulla.
      Mutta siitä primperanista, niin mua se ainakin väsyttää ekoina päivinä ihan sikana...

• samat vaivat

Minä en voi suositella Primperanin ottamista. Minulla on ollut myös jo pitkään vastaavan tyylisiä oireita. Ei närästä sillä tavalla, että polttelisi, välillä kyllä tulee happamia röyhtäyksiä, mutta ei niitäkään hirveästi. Mutta pahoinvointia, siis tunnetta, että oksettaa on paljon. Päiväsaikaan melkein koko ajan. Sain myös reseptin Primperaan, mutta minulle siitä tuli vielä pahempi olo, jotenkin huimaava/sekava/väsyttävä ja pahoinvointikin tuntui ennemmin pahenevan. Itse olen menossa tähystykseen ja toivon sieltä löytyvän syyn vaivaan, jolloin todennäköisesti saisin myös lääkityksen kuntoon.

• ennauti

Minulla samanlaista. Ei kuitenkaan polttele yhtään mutta muuten närästää ja on paha olo

• pahempijuttu

Se on sitten sydäninfarkti. Mulla oli juuri nuo oireet. Menin terveyskeskukseen ja välittömästi vietiin yliopistolliseen sairaalaan. Jo seuraavana päivänä olin leikkauspöydällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      163
      6302
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      217
      3953
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      62
      3307
    4. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      73
      2507
    5. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      4
      2130
    6. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2035
    7. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      0
      1820
    8. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      42
      1398
    9. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      34
      1352
    10. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      43
      1300
    Aihe