Suomen pisimmät hammaslääkärijonot ovat Tampereella.
Kaupunginrosvoisät hoitavat kaiken tarpeettoman ensin ja ovat sitten kuin ellun kanat.
Suomen huonoimmat
19
847
Vastaukset
- ????
Miksi valehtelet?
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1516921
Itse sain juuri kuukauden päähän ajan, vaikka homma ei ole edes kiireinen. Pahoittelivat vielä, että on normaalia pidemmät jonot. Sitten jos tosissaan haluaa hoitoa nopeasti, onnistuu se vuorokaudessa ilman ylimääräistä hintaa. Onnistuu soittamalla heti aamusta peruutuspaikkoja.- asut?
Systeemi onkin pielessä, kun paikat jaetaan postinumeroiden mukaan. Muka väestövastuun mukaan.
Asiakkaalle olisi usein tuon taivaallista, mihin hamamshoitolaan hän pääsee, kunhan ei joudu Atalasta Lielahteen.
Jokainen haluaisi hamamshoitolaan, joks on työpaikan lähellä, jos joutuu työaikana käymään, niin kauan kunnes kaupunki alkaa tarjota hammashoitopalveuita klo 8 - 20.
Kaksivuorotyöhön vaan, hammaslääkäri. Tai osa tekee ap- ja osa ip-vuoroa. Sitten kysyntä ja tarjonta kohtaisi.
Lähtökohta on väärä, kun lasketaan, että vain 20 % asukkaista käyttää kunnallisia palveluita.
Tietysti niin vähän käyttää, kun ei ole muuta mahdollisuutta. Muut ovat luopuneet toivosta! - soitalla aamulla peruutuspa...
Kuka voi käyttää työaikaa soittelemalla peruusaikoja?
Onpa se suloista, kun ope sanoo oppilaille, että tehdään nyt hetki
itsenäistä työskentelyä, kun ope soittelee kaupungin puhelinnumeroon, jossa yleensä klo 8.00 vastaa vielä nauhoite... ja monta puhelinmaksua menee hukkaan... - toteudu Tampereella
Tuo nyt vaan kun ei ole totta!
- peruuttaa
Eivät paikat vapaudu vasta samana aamuna; ne pitää peruuttaa aikaisemmin, jotta säästyy kuluitta.
- hyvä veli -järjestelmä
Mikähän hyvä veli -järjestelmä Sinulla on käytössäsi?
Oletko mahdollisesti joku silmäätekevä? Niille kuule järjestyy asiat niin, ettei ne osaakaan aavistaa tavallisen tallaajan ongelmista. Ne pidetään sillai pimennossa.
Kannattaisi joskus kaupungin silmäätekevien soittaa jonnekki salanimellä ja kattoa, saako enää yhtä hyvää palavelua. Niin varmaan tekee toimittajatkin. Koklaa soittaa salanimellä.
Ei ne varmaan sano, että Ilta-Sanomista, haloo.
Jos Jussi Niiranen, Tamper IS, soittaisi ja tilaisi aikaa sanomalla "Jussi Niiranen Ilta-Sanomista, päivää, pääsisinkö tänään hampulääkärille", niin melko suurella todennäköisyydellä sille järjestyisi aika.
Etkö usko? Kokeile itse. - ????.
hyvä veli -järjestelmä kirjoitti:
Mikähän hyvä veli -järjestelmä Sinulla on käytössäsi?
Oletko mahdollisesti joku silmäätekevä? Niille kuule järjestyy asiat niin, ettei ne osaakaan aavistaa tavallisen tallaajan ongelmista. Ne pidetään sillai pimennossa.
Kannattaisi joskus kaupungin silmäätekevien soittaa jonnekki salanimellä ja kattoa, saako enää yhtä hyvää palavelua. Niin varmaan tekee toimittajatkin. Koklaa soittaa salanimellä.
Ei ne varmaan sano, että Ilta-Sanomista, haloo.
Jos Jussi Niiranen, Tamper IS, soittaisi ja tilaisi aikaa sanomalla "Jussi Niiranen Ilta-Sanomista, päivää, pääsisinkö tänään hampulääkärille", niin melko suurella todennäköisyydellä sille järjestyisi aika.
Etkö usko? Kokeile itse.Salaliittoteorioihin haksahtaneille ja umpipunaiset lasit omaaville: olen hervantalainen perusduunari ilman sen kummempia suhteita.
Itse asiassa olen saanut kuvaamallani tavalla ajan muistaakseni 3 tai 4 kertaa parin viime vuoden aikana paikkojen lohjettua. Siis muutaman kerran kummallakin tavalla, eli suoraan jonoon (n.1 kk) ja aamulla peruutuspaikkoja kyttäämällä.
Ja itse ainakin olen ottanut vapaapäivän noiden perutuspaikkojen kyttäämistä varten ja kertaakaan ei ole tarvinnut pettyä. Eikä ole haitannut vaikka on pitänytkin toiselle puolen kaupunkia raahautua.
- ......
Jos tuon vertailun tarkkaan lukee, niin Tampereella joutuu jonottamaan pitkään tarkastukseen. Särkyyn saa hoitoa, ja lohjennut hammaskin hoidetaan ihan yhtä nopeasti kuin missä tahansa isossa kaupungissa.
No, nää on näitä pääasiassa verovaroin hoidettavia palveluja. Jos niihin haluaa kohennusta, pitää miettiä tarkkaan, ketä äänestää.- hampu
Minä sain kaupungin hammashoidosta ajan ensimmäiseen tarkastukseen sekä hammaskiven poistoon suuhygienistille ihan kohtalaisen nopeasti (noin kahden viikon päähän). Siellä sitten selvisi, että hampaissani on alkavia reikiä ja muutama lohkeama. Minulle sanottiin, että joudun hammaslääkärijonoon, joka saattaa olla puolikin vuotta pitkä. Lupasin odotella. Noin kahdeksan kuukauden odottelun jälkeen yksi hammas lohkesi vähän enemmän ja sitä alkoi särkeä sietämättömästi. Soitin Hatanpään ajanvaraukseen, jossa minulle ilmoitettiin, ettei vapaita aikoja ole. Kun kysyin neuvoja ja apua särkyyni, minun käskettiin syömään xylitol-purkkaa ja ottamaan särkylääkettä. Kivun takia jouduin sitten tilaamaan ajan yksityiseltä hammaslääkäriltä. Ja sitten taas odottelin aikaa kaupungilta, jonka lopulta sain yhden vuoden ja neljän kuukauden odottelun jälkeen! Että silleen! Nyt olen kyllä onnellinen, kun olen saanut hampaani taas vähäksi aikaa kuntoon.
- ------
hampu kirjoitti:
Minä sain kaupungin hammashoidosta ajan ensimmäiseen tarkastukseen sekä hammaskiven poistoon suuhygienistille ihan kohtalaisen nopeasti (noin kahden viikon päähän). Siellä sitten selvisi, että hampaissani on alkavia reikiä ja muutama lohkeama. Minulle sanottiin, että joudun hammaslääkärijonoon, joka saattaa olla puolikin vuotta pitkä. Lupasin odotella. Noin kahdeksan kuukauden odottelun jälkeen yksi hammas lohkesi vähän enemmän ja sitä alkoi särkeä sietämättömästi. Soitin Hatanpään ajanvaraukseen, jossa minulle ilmoitettiin, ettei vapaita aikoja ole. Kun kysyin neuvoja ja apua särkyyni, minun käskettiin syömään xylitol-purkkaa ja ottamaan särkylääkettä. Kivun takia jouduin sitten tilaamaan ajan yksityiseltä hammaslääkäriltä. Ja sitten taas odottelin aikaa kaupungilta, jonka lopulta sain yhden vuoden ja neljän kuukauden odottelun jälkeen! Että silleen! Nyt olen kyllä onnellinen, kun olen saanut hampaani taas vähäksi aikaa kuntoon.
Näinhän se saattaa mennä. Jatkossa vinkiksi kuitenkin, että niitä peruutuspaikkoja saa yleensä heti aamulla soittaessa vielä samalle päivälle.
- Henrizzi
hampu kirjoitti:
Sain ootta ajonossa puoli vuotta. No ei ollut ihmeempää hampaissakaan. Yksityiselle ei köyhänä voi mennä. Tää lääkäri oli yksityinen, jonne siis sain jonotella puoli vuotta. Kai se on joku ostoplavelu. Eli kaupunki maksaa verovaroista jollekin yksityiselle hamamslääkärille. Kysyn vaan minkä takia. Kun saa niin saatanan kauan odottaa. Jos sen takoitus on että nopsaanhoitoon niin eipä onnistu. Ei taida olla tarkoituskaan. tarkoitus on siirtää veromarkat yksityisille. Onko se halvempa atai edullisempaa en tiedä. Ihmiset eivät ole velvollisia ootteleen iät ajat.
Ostakoon niitä palveluja helvetin monelta hammaslääkäriltä niin ehken silloin onnistuu - jos silloinkaan. Minulta ei heru minäänlaisi apisteitä näistä asioista päättäville. Se on 0. - ''''''''
Henrizzi kirjoitti:
Sain ootta ajonossa puoli vuotta. No ei ollut ihmeempää hampaissakaan. Yksityiselle ei köyhänä voi mennä. Tää lääkäri oli yksityinen, jonne siis sain jonotella puoli vuotta. Kai se on joku ostoplavelu. Eli kaupunki maksaa verovaroista jollekin yksityiselle hamamslääkärille. Kysyn vaan minkä takia. Kun saa niin saatanan kauan odottaa. Jos sen takoitus on että nopsaanhoitoon niin eipä onnistu. Ei taida olla tarkoituskaan. tarkoitus on siirtää veromarkat yksityisille. Onko se halvempa atai edullisempaa en tiedä. Ihmiset eivät ole velvollisia ootteleen iät ajat.
Ostakoon niitä palveluja helvetin monelta hammaslääkäriltä niin ehken silloin onnistuu - jos silloinkaan. Minulta ei heru minäänlaisi apisteitä näistä asioista päättäville. Se on 0."Eli kaupunki maksaa verovaroista jollekin yksityiselle hamamslääkärille. Kysyn vaan minkä takia."
Tuohan on hätätoimenpide, johon on jouduttu turvautumaan liian pitkien jonojen vuoksi. Kalliiksihan se tulee, mutta jollain niitä jonoja on lyhennettävä, jotta päästäisiin joskus siihen tavoitteeseen.
"tarkoitus on siirtää veromarkat yksityisille."
Höpsis. Tarkoitus on lyhentää jonoja.
"Ostakoon niitä palveluja helvetin monelta hammaslääkäriltä"
Tämä maksaisi niin paljon, että muuhun terveydenhoitoon ei juuri jäisi rahaa.
"Minulta ei heru minäänlaisi apisteitä näistä asioista päättäville."
Mitä ehdottaisit toimenpiteeksi? Tilanne helpottaa joskus tulevaisuudessa, kun lisätyt hammaslääkäri koulutuspaikat alkavat näkyä hammaslääkäreiden määrässä. Täytyy vain muistaa, että koulutus kestää... - jozzeli
'''''''' kirjoitti:
"Eli kaupunki maksaa verovaroista jollekin yksityiselle hamamslääkärille. Kysyn vaan minkä takia."
Tuohan on hätätoimenpide, johon on jouduttu turvautumaan liian pitkien jonojen vuoksi. Kalliiksihan se tulee, mutta jollain niitä jonoja on lyhennettävä, jotta päästäisiin joskus siihen tavoitteeseen.
"tarkoitus on siirtää veromarkat yksityisille."
Höpsis. Tarkoitus on lyhentää jonoja.
"Ostakoon niitä palveluja helvetin monelta hammaslääkäriltä"
Tämä maksaisi niin paljon, että muuhun terveydenhoitoon ei juuri jäisi rahaa.
"Minulta ei heru minäänlaisi apisteitä näistä asioista päättäville."
Mitä ehdottaisit toimenpiteeksi? Tilanne helpottaa joskus tulevaisuudessa, kun lisätyt hammaslääkäri koulutuspaikat alkavat näkyä hammaslääkäreiden määrässä. Täytyy vain muistaa, että koulutus kestää...No onkos ne jonot lyhentyneet? Ei perkele ole!
- hhhhhhhhhhh
jozzeli kirjoitti:
No onkos ne jonot lyhentyneet? Ei perkele ole!
Olisivatkohan jonot vielä pidemmät ilman ostopalveluita? No totta helvetissä olisivat!
- "palvelut"
Hammaslääkäriin pääsyä olen odottanut nyt puolitoista vuotta. Tässä odotellessa olen ollut päivystäjällä ja minulta on ensin 'väliaikaisesti' paikattu yksi hammas joka myöhemmin ankaran säryn ja lääkekuurin jälkeen vihdoin revittiin irti. Lisäksi minulla on yksitoinen hammas joka on väliaikais paikattu ja lisäksi minulla on kolme hammasta jotka ovat lohjenneet niin että ne pitäisi repiä myös pois. Lisäksi minulla on irrallinen etuhammas jonka onneksi onnistuin liimaamaan paikoilleen pikaliimalla. Hammaslääkäri aikaa minulle on luvattu ehkä ensi syksynä. Olen siis jonossa.
- morosmolli
Eikö täällä ole jossain kaupungin puolesta niin kuin joku hammaslääkärin vastaanotto vaikkapa Hatanpäällä ja joss aon pelit ja vehkeet? Mikseivät teetä hommia vaikkapa 1 kk ajan 24 tuntia vuorokaudessa niin luulis jonojen alkavan lyhentyä. Sinne siis määrätään useampi lääkäri hommiin vaikkapa 3-vuorossa 6-14, 14-22, 22-6 ja sinne on vaan mentävä mikäli ei ole erikoisempaa estettä,
- ????
morosmolli kirjoitti:
Eikö täällä ole jossain kaupungin puolesta niin kuin joku hammaslääkärin vastaanotto vaikkapa Hatanpäällä ja joss aon pelit ja vehkeet? Mikseivät teetä hommia vaikkapa 1 kk ajan 24 tuntia vuorokaudessa niin luulis jonojen alkavan lyhentyä. Sinne siis määrätään useampi lääkäri hommiin vaikkapa 3-vuorossa 6-14, 14-22, 22-6 ja sinne on vaan mentävä mikäli ei ole erikoisempaa estettä,
Mitäpä kuvittelet voiko noin tehdä? Mitäpä kuvittelisit lähtisikö loputkin hammaslääkärit kävelemään, jos noin tehtäisiin?
- Anonyymi
Ongelma on edelleen ajankohtainen, vuosia meillä Mansessa ollut samat johtajat tätä ratkomassa, he jotka nyt jatkavat myös Hyvinvointialueella. Valitettavasti!
Lisäksi vuonna 2023 tilanne muuttuu järkyttävän paljon huonommaksi hammasjonoissa.
8000 uutta tamperelaista Hyvinvointialueen työntekijää tulee julkiselle puolelle hammaspotilaaksi. Eli ne ketkä sinne kaupungilta siirtyy.
Miksikö? Koska Tampereen kaupunki lakkauttaa sairauskassan jäsenyyden Hyvinvointi alueen tullessa
1.1 23 heidän osaltaan ja sen pakkojäsenenä olleet eivät enää saa kassakorvaista Max 600 euroa / vuosi käytyään yksityisellä hammaslääkärillä.
https://www.tampereenvakuutuskassa.fi/
Pienipalkkaiset kunnan alatason duunarit kyseessä, he tulee ainakin sinne uusiksi asiakkaiksi kun yksityiseen ei ole enää varaa ilman vaka-korvausta.
Mitään suunnitelmaa uudesta vakuutuskassasta ei ole!
Myös Täysin työntekijöillä voi olla sama tarina? Eli voi tulla sieltä myös lisää hoitajia ym pikkupalkkaisia hammaslääkäri jonoihin.
Tulee katastrofi!
Kun Lääkäriliiton päätös pitää lääketieteellisen tiedekunnan sisäänottomäärät minimaallisina, on aina lääkäripula. Yhteiskunta antaa heidän toimia noun.
Lääketiede lienee ainoa ala, jota ei voi avoimessa yliopistossa opiskella, sisään tiedekuntaan pääsee vain rikkaiden kakarat joilla vara kalliisiin preppkursseihin.
Niitä meillä on nyt lääkärinä /hammaslääkärinä ja taso on siksikin mitä sattuu. Sinne hakeutuu niirä, jotka rakastaa rahaa ja mainetta, eikä lääketiedettä ja potilaan auttamista.
Lääkäriliitto pitää pistää järjestykseen! - Anonyymi00019
Kangasalla perutaan aina aika Viimetipassa ja taas odotella vähintään kaksikuukautta törkeää touhua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4768496Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195820Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2554762Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584625Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s694127Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603930SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1713749- 901698
- 961231
- 47859