Hei
Nykyisin autoilijoita rokotetaan kovilla katsastushinnoilla, kun katsastusketjut on myyty ulkomaalaisten pääomayhtiöiden haltuun ensin valtion ne yksityistettyä. Toivottavasti katsastuoikeudet annetaan myös huoltokorjaamoille, jotta saadaan jotain kilpailua. Sääntönä täytyy kuitenkin olla se, että autoa ei voi huoltaa katsastava liike, koska
myöskin autojen huoltomaksut ovat nousseet pilviin. Melko tavallinen huoltomaksaa nykyisin 790 € ja vähän suurempi 2000 €. ajat jolloin isohuolto maksoi 2000 mk eli 370 € eivät ole kaukana. Huoltotoiminnasta on tehty Bussines isolla B. EU vapautti huoltotoiminnan kilpailulle liian myöhään, jolloin pienet korjaamot olivat ehtineet jo kadota. Nykytilanne on täydellistä ihmisten riistoa. Miksi ei edes julkaista listoja ja vertailuja, josta saisi tietoa minkä auton huollot ovat edullisimpia. Vuositason erot voivat hyvinkin olla 500-1000 € luokkaa.
Autohuoltojen järjettömät hinnat
42
8486
Vastaukset
- Pera
Primerassani on keskunlukitusvika, jonka jäljitin oikean etuoven lukon reistailuun. Kirjoitin asiasta tarkan selvityksen huollolle. Lukivat selvitykseni siellä. Päättivät, että ko. lukko on vaihdettava. Se päätös maksoi 74 € alv.
Etupyörien jarrut ovat vähän oikutelleet. Huoltoon kuuluu jarrujenkin tarkastus. Totesivat, että toisen etupyörän ABS-ratas on poikki. Se toteaminen maksoi erikseen 74 € alv. - hapa7
Mihin autoon maksaa tavallinen huolto (öljynvaihtohuolto?) 790€ ja iso huolto (isoin määräaikaishuolto vaikka jakohihnarempalla?) 2000€? Audiin?
- luulisin
johonkin V6 koneiseen varmaan maksaakin? Joku 3 litrainen pösö tulee ekana mieleen.
- Pärnänen.
VW VR6 jakopääremppa ja veloitettiin noin 600€
- JNNM
Moi, missä autossa perushuollot maksavat 790 €? Omassa japanilaisessa alemman keskiluokan menopelissä, kone 1.6, vm -06, pieni huolto maksaa n. 100 €, isompi reilu 200 €. Jakopäässä ketju, siitä ei "ylim" kuluja.
Huoltojen hinnat ovat saatavilla huoltoliikkeissä. Omaa typeryyttä jos ei ota niistä selvää ennen auton ostoa tai alkaa niitä päivittelemään. Toki 100 € öljynvaihdosta ja muutamista tarkistuksisa on kiskontaa sekin.- to day
eipä tuo satku öljynvaihdosta niin suolainen hinta ole, vaikka ei työnä kummoinen olekkaan. öljyn hinta kun on pilvissä, ja laadukkaasta öljypätikästä joutuu sen kuutisen kymppiä pulittamaan. siihen sitten hyvä suodatin 8-20 egua, niin eipä työlle hirveästi jää. toki voi maksaa enemmänkin, esimerkkinä vain tuossa joku perus japski. sitten kun puhutaan jostain vv-diiselistä niin satkulla ei taida monikaan paja enää tehdäkkään. mutta ala nyt tuossa kerrostalon pihalla niitä lutrailemaan, niin ainakin on neuvojia paljon, ja mieli korkealla.
satku on paljon fyrkkaa, jos sitä ei satu olemaan. onneksi mulla on sen verran, ainakin vielä. - JMMKM
to day kirjoitti:
eipä tuo satku öljynvaihdosta niin suolainen hinta ole, vaikka ei työnä kummoinen olekkaan. öljyn hinta kun on pilvissä, ja laadukkaasta öljypätikästä joutuu sen kuutisen kymppiä pulittamaan. siihen sitten hyvä suodatin 8-20 egua, niin eipä työlle hirveästi jää. toki voi maksaa enemmänkin, esimerkkinä vain tuossa joku perus japski. sitten kun puhutaan jostain vv-diiselistä niin satkulla ei taida monikaan paja enää tehdäkkään. mutta ala nyt tuossa kerrostalon pihalla niitä lutrailemaan, niin ainakin on neuvojia paljon, ja mieli korkealla.
satku on paljon fyrkkaa, jos sitä ei satu olemaan. onneksi mulla on sen verran, ainakin vielä.Mikä siinä VW dieselissä enemmän maksaa? Ok, öljytilavuus on isompi kuin 1.6:ssa mutta pääosin hintaero tulee paremasta katteesta. Esim. Toyotan 2.2 D-4D corolla versoon ensihuolto maksaa 120 € öljynvaihtoineen.
- sairas hinnoittelu
JMMKM kirjoitti:
Mikä siinä VW dieselissä enemmän maksaa? Ok, öljytilavuus on isompi kuin 1.6:ssa mutta pääosin hintaero tulee paremasta katteesta. Esim. Toyotan 2.2 D-4D corolla versoon ensihuolto maksaa 120 € öljynvaihtoineen.
Huvittavinta tässä touhussa on se, että esim. 400-sivuisessa suomenkielisessä auton käyttöohjekirjassa ei ole mitään mainintaa auton huoltamisen sisällöstä!! Sen takia päätin huoltaa meidän 2 uudehkoa autoa itse tallissani.
Mersun kun vie huoltoon, etukäteen ei voi tietää miten iso (=kallis) huolto siihen tehdään. "Tietokone näyttää huollon tarpeen".
Mobil 1 10w40 öljyt ja suodatin yhteensä 50e.
Työ 20-30 min itse tehtynä, eikä tarvitse varailla aikoja tms. JA TULEE 100% VARMUUDELLA TEHTYÄ.
Merkkihuolto pyytää 130e - juupa juu.
Naurettavaa ja surullista asiakkaan aliarviointia ja kusettamista. En todellakaan tule merkkihuoltoon. Tuntiveloitus n. 70e/h!!! Öljynvaihto ja testerin lukeminen onkin todella vaativaa työtä... ja kaupan päälle ylimielinen irvistely huollon vastaanotossa.
Kyse ei ole siitä, etteikö olisi rahaa, vaan se, mitä rahalla saa. Tällä hetkellä ei autohuolloissa saa riittävästi vastinetta. - Rovaniemellä...
JMMKM kirjoitti:
Mikä siinä VW dieselissä enemmän maksaa? Ok, öljytilavuus on isompi kuin 1.6:ssa mutta pääosin hintaero tulee paremasta katteesta. Esim. Toyotan 2.2 D-4D corolla versoon ensihuolto maksaa 120 € öljynvaihtoineen.
Rovaniemellä on halpaa vaihtaa öljyjä kun Mobilin täyssynteettinen 5w40 öljy maksaa vaihdettuna 9e/litra (sisältää vaihtotyön) ja siihen suodatin noin 10e autosta riipuen. esim. 4 litraa vaihdettuna 36e !!!!
- olla...
sairas hinnoittelu kirjoitti:
Huvittavinta tässä touhussa on se, että esim. 400-sivuisessa suomenkielisessä auton käyttöohjekirjassa ei ole mitään mainintaa auton huoltamisen sisällöstä!! Sen takia päätin huoltaa meidän 2 uudehkoa autoa itse tallissani.
Mersun kun vie huoltoon, etukäteen ei voi tietää miten iso (=kallis) huolto siihen tehdään. "Tietokone näyttää huollon tarpeen".
Mobil 1 10w40 öljyt ja suodatin yhteensä 50e.
Työ 20-30 min itse tehtynä, eikä tarvitse varailla aikoja tms. JA TULEE 100% VARMUUDELLA TEHTYÄ.
Merkkihuolto pyytää 130e - juupa juu.
Naurettavaa ja surullista asiakkaan aliarviointia ja kusettamista. En todellakaan tule merkkihuoltoon. Tuntiveloitus n. 70e/h!!! Öljynvaihto ja testerin lukeminen onkin todella vaativaa työtä... ja kaupan päälle ylimielinen irvistely huollon vastaanotossa.
Kyse ei ole siitä, etteikö olisi rahaa, vaan se, mitä rahalla saa. Tällä hetkellä ei autohuolloissa saa riittävästi vastinetta.vanha auto sulla on kun öljynvaihdon suoritat itse.... mites huoltovälinäyttö? mukava kun se vilkuttaa että ois huollon aika!
enkä ois niin varma että ne huollot tulee itse tehtyä parhaiten.... kyllä ne jotka sitä työkseen tekee niin osaavat! - tuntiveloitus 324€
JMMKM kirjoitti:
Mikä siinä VW dieselissä enemmän maksaa? Ok, öljytilavuus on isompi kuin 1.6:ssa mutta pääosin hintaero tulee paremasta katteesta. Esim. Toyotan 2.2 D-4D corolla versoon ensihuolto maksaa 120 € öljynvaihtoineen.
A-mersuun öljyn ja suodattimen vaihto merkkihuollossa 130 euroa. Siis 770 markkaa... heh heh, menee jo ihan hervottomaksi. Mobil 1 10w-40 öljy (tarvikeliike) 45e ja alkup.suodatin 9e.
Työn osuus (15min) 76 euroa... tekee = tuntipalkka 324 euroa. Ja joku vielä vie autonsa sinne tuolla hinnalla, melko noloa sanoisin. - pojasta miehen
olla... kirjoitti:
vanha auto sulla on kun öljynvaihdon suoritat itse.... mites huoltovälinäyttö? mukava kun se vilkuttaa että ois huollon aika!
enkä ois niin varma että ne huollot tulee itse tehtyä parhaiten.... kyllä ne jotka sitä työkseen tekee niin osaavat!Öljynvaihto vaatiikin ihan hirveästi ammattitaitoa... Onko suomipojista nykyään tullut kädettömiä miehiä?
Eipä se huoltokutsu näytössä niin kauheasti mua vaivaa, se näyttää nyt "232 päivää myöhässä", kyllähän se siitä häipyy alle minuutissa.
Se muistuttaa mua aina pysymään pois merkkihuolloista. Alkuperäinen tarkoitushan sillä autotehtaan ideoimalla viestillä oli toistepäin, eipä onnistunut mun kohdalla. - pojasta miehen
olla... kirjoitti:
vanha auto sulla on kun öljynvaihdon suoritat itse.... mites huoltovälinäyttö? mukava kun se vilkuttaa että ois huollon aika!
enkä ois niin varma että ne huollot tulee itse tehtyä parhaiten.... kyllä ne jotka sitä työkseen tekee niin osaavat!Öljynvaihto vaatiikin ihan hirveästi ammattitaitoa... Onko suomipojista nykyään tullut kädettömiä miehiä?
Eipä se huoltokutsu näytössä niin kauheasti mua vaivaa, se näyttää nyt "232 päivää myöhässä", kyllähän se siitä häipyy alle minuutissa.
Se muistuttaa mua aina pysymään pois merkkihuolloista. Alkuperäinen tarkoitushan sillä autotehtaan ideoimalla viestillä oli toistepäin, eipä onnistunut mun kohdalla. - öljynvaihto
tuntiveloitus 324€ kirjoitti:
A-mersuun öljyn ja suodattimen vaihto merkkihuollossa 130 euroa. Siis 770 markkaa... heh heh, menee jo ihan hervottomaksi. Mobil 1 10w-40 öljy (tarvikeliike) 45e ja alkup.suodatin 9e.
Työn osuus (15min) 76 euroa... tekee = tuntipalkka 324 euroa. Ja joku vielä vie autonsa sinne tuolla hinnalla, melko noloa sanoisin.vielä sujuu merkkiliikkeenkin kavereilta suht sukkelaan mutta sitten alkaa maksamaan, kun pojat alkavat naputtelemaan tehtyä työtä tietokoneelle laskutusta ja huoltohistorian seurantaa varten. Ei amiksessa taideta opettaa konekirjoitusta. 15min. varsinaista työtä ja lopun aikaa tietokoneen räpellystä, niin tunti on mennyt.
- gasag
sairas hinnoittelu kirjoitti:
Huvittavinta tässä touhussa on se, että esim. 400-sivuisessa suomenkielisessä auton käyttöohjekirjassa ei ole mitään mainintaa auton huoltamisen sisällöstä!! Sen takia päätin huoltaa meidän 2 uudehkoa autoa itse tallissani.
Mersun kun vie huoltoon, etukäteen ei voi tietää miten iso (=kallis) huolto siihen tehdään. "Tietokone näyttää huollon tarpeen".
Mobil 1 10w40 öljyt ja suodatin yhteensä 50e.
Työ 20-30 min itse tehtynä, eikä tarvitse varailla aikoja tms. JA TULEE 100% VARMUUDELLA TEHTYÄ.
Merkkihuolto pyytää 130e - juupa juu.
Naurettavaa ja surullista asiakkaan aliarviointia ja kusettamista. En todellakaan tule merkkihuoltoon. Tuntiveloitus n. 70e/h!!! Öljynvaihto ja testerin lukeminen onkin todella vaativaa työtä... ja kaupan päälle ylimielinen irvistely huollon vastaanotossa.
Kyse ei ole siitä, etteikö olisi rahaa, vaan se, mitä rahalla saa. Tällä hetkellä ei autohuolloissa saa riittävästi vastinetta.Samoin tein täällä.
Merkkihuoltoon en autoani vienyt ja tein itse 60tkm huollon.
Vaihdoin tulpat ja suodattimet, sekä öljyt.
Ei tarvinnut pelätä, että joku "ammattilainen" vääntää sytytystulpan väärille jengoille, tai jättää vaikeamman tulpan vaihtamatta.
Kaikki tuli vaihdettua ja hyvin toimii.
Huoltokutsun nollasin itse trippimittarista.
Ainoastaan jakopään hihnan vaihdon sitten joskus , joudun viemään huoltoon, mutta en merkki huoltoon. - nytte
gasag kirjoitti:
Samoin tein täällä.
Merkkihuoltoon en autoani vienyt ja tein itse 60tkm huollon.
Vaihdoin tulpat ja suodattimet, sekä öljyt.
Ei tarvinnut pelätä, että joku "ammattilainen" vääntää sytytystulpan väärille jengoille, tai jättää vaikeamman tulpan vaihtamatta.
Kaikki tuli vaihdettua ja hyvin toimii.
Huoltokutsun nollasin itse trippimittarista.
Ainoastaan jakopään hihnan vaihdon sitten joskus , joudun viemään huoltoon, mutta en merkki huoltoon.ne testerit ei oo ihan ilmasii ja yleensä niissä on vielä vuosimaksut ja niillä se huoltovalo yleensä pitää sammuttaa. tietysti niitä joita se valo ei haittaa niin voi tehdä huollon itse.
- onha
öljynvaihto kirjoitti:
vielä sujuu merkkiliikkeenkin kavereilta suht sukkelaan mutta sitten alkaa maksamaan, kun pojat alkavat naputtelemaan tehtyä työtä tietokoneelle laskutusta ja huoltohistorian seurantaa varten. Ei amiksessa taideta opettaa konekirjoitusta. 15min. varsinaista työtä ja lopun aikaa tietokoneen räpellystä, niin tunti on mennyt.
se kallista mutta ei ne testeritkään ilmaisia ole ja niiden päivittäminen. jos huoltovalon palaminen ei haittaa niin kai sen voit tehdä sitten itse.
- gdsdsg
nytte kirjoitti:
ne testerit ei oo ihan ilmasii ja yleensä niissä on vielä vuosimaksut ja niillä se huoltovalo yleensä pitää sammuttaa. tietysti niitä joita se valo ei haittaa niin voi tehdä huollon itse.
Sen saa kätevästi myös itse nollattua, miltei kaikissa automalleissa.
Jos ei saa, niin netissä on myynnissä ohjelmistoja jolla se onnistuu kannettavalla mikrolla itse tehtynä. - JD-mies
gasag kirjoitti:
Samoin tein täällä.
Merkkihuoltoon en autoani vienyt ja tein itse 60tkm huollon.
Vaihdoin tulpat ja suodattimet, sekä öljyt.
Ei tarvinnut pelätä, että joku "ammattilainen" vääntää sytytystulpan väärille jengoille, tai jättää vaikeamman tulpan vaihtamatta.
Kaikki tuli vaihdettua ja hyvin toimii.
Huoltokutsun nollasin itse trippimittarista.
Ainoastaan jakopään hihnan vaihdon sitten joskus , joudun viemään huoltoon, mutta en merkki huoltoon.ei kovin paljoa järkeä vaadi. Olen vaihtanut
niitä aika monta ja kaikki ovat onnistuneet
hyvin. Remmi maksaa pari kolme kymppiä, riippuen
vähän merkistä. Kiristyspörien ja vesipumpunkaan
hinta ei nyt niin hirveä ole ja kannatta kyllä nekin vaihtaa saman tien jos ovat samalla remmillä
Pelkkää rutiinihommaa kaikki. Aikaa kuluu pari
tuntia rauhallisesti tehden. Tarkkana pitää olla
hihnapyörien merkkien kanssa,että ovat merkatuissa
kohdissa kiristyksen jälkeen. Mistään työstä en
ikinä ole päässyt yhtä hyville palkoille.
Sikakalliit korjaamot ovat uusavuttomia varten.
Onneksi suuntaus on takaisin ketjuun jakopäässä. - Huipussaan
pojasta miehen kirjoitti:
Öljynvaihto vaatiikin ihan hirveästi ammattitaitoa... Onko suomipojista nykyään tullut kädettömiä miehiä?
Eipä se huoltokutsu näytössä niin kauheasti mua vaivaa, se näyttää nyt "232 päivää myöhässä", kyllähän se siitä häipyy alle minuutissa.
Se muistuttaa mua aina pysymään pois merkkihuolloista. Alkuperäinen tarkoitushan sillä autotehtaan ideoimalla viestillä oli toistepäin, eipä onnistunut mun kohdalla.Tuollaisen auton jälleenmyyntiarvo se vasta onkin huipussaan. Huoltokirjassa ei mitään merkintää ja huolto on kuitattu sillä, että öljyt on vaihdettu, mutta muuta ei sitten ole tehtykkään..
Ostaisitko itse tuollaisen käytetyn?
En minäkään. - Oma valinta
onha kirjoitti:
se kallista mutta ei ne testeritkään ilmaisia ole ja niiden päivittäminen. jos huoltovalon palaminen ei haittaa niin kai sen voit tehdä sitten itse.
Kalliita ja kalliita...
Ostin 35 eurolla HONG KONGista (valtio) VAG-autoihin sopivan vikakoodin lukijan. Samalla laitteella näppärästi nollataan huoltomuistit, Airbagvalot jne... ja samat koodit luetaan mitä merkkihuollon "kalliit" testeritkin.
Audi A-nelosten ongelmia on sen avustuksella ratkottu useita. Yhdessäkin Audissa vaihdettiin kaasuläppäyksikkö (kolariautosta 90€ - uusi lasipalatsista olisi maksanut 800€!). Sen tiivisteen ostin merkkihuollosta :)
Tässäkin tapauksessa itse korjattuna homma maksoi 100€ plus 1,5 tuntia työtä. Merkkihuollossa olisi mennyt yli 1000 euroa.
Ja hienosti on Audi sen jälkeen pelannut.
Ei nuo autot niin kovin monimutkaisia vieläkään ole, paljon siellä on ihan tavallista osaa. Maahantuojat pelottelevat - "ei saa koskea". - Murpfh.
Huipussaan kirjoitti:
Tuollaisen auton jälleenmyyntiarvo se vasta onkin huipussaan. Huoltokirjassa ei mitään merkintää ja huolto on kuitattu sillä, että öljyt on vaihdettu, mutta muuta ei sitten ole tehtykkään..
Ostaisitko itse tuollaisen käytetyn?
En minäkään.Mikä ero on auton hinnassa, jos huoltokuponki on leimoilla varustettu tai sitten ei ole leimoja? Mitään eroa ei ole Lopeta jo joutava lässytys.
- on 0€
Huipussaan kirjoitti:
Tuollaisen auton jälleenmyyntiarvo se vasta onkin huipussaan. Huoltokirjassa ei mitään merkintää ja huolto on kuitattu sillä, että öljyt on vaihdettu, mutta muuta ei sitten ole tehtykkään..
Ostaisitko itse tuollaisen käytetyn?
En minäkään.Minulle ihan sama uskooko joku henkilö x mun huoltovihkooni. Itse ajelen uudella aina 4-7 vuotta. Sitten joku sukulainen tai kaveri ostaa autoni, ne kun luottaa meikäläisen huoltoihin enemmän kuin merkkiliikkeen "leimoihin".
- V70 tdi:n omahoitaja
Oma valinta kirjoitti:
Kalliita ja kalliita...
Ostin 35 eurolla HONG KONGista (valtio) VAG-autoihin sopivan vikakoodin lukijan. Samalla laitteella näppärästi nollataan huoltomuistit, Airbagvalot jne... ja samat koodit luetaan mitä merkkihuollon "kalliit" testeritkin.
Audi A-nelosten ongelmia on sen avustuksella ratkottu useita. Yhdessäkin Audissa vaihdettiin kaasuläppäyksikkö (kolariautosta 90€ - uusi lasipalatsista olisi maksanut 800€!). Sen tiivisteen ostin merkkihuollosta :)
Tässäkin tapauksessa itse korjattuna homma maksoi 100€ plus 1,5 tuntia työtä. Merkkihuollossa olisi mennyt yli 1000 euroa.
Ja hienosti on Audi sen jälkeen pelannut.
Ei nuo autot niin kovin monimutkaisia vieläkään ole, paljon siellä on ihan tavallista osaa. Maahantuojat pelottelevat - "ei saa koskea".Juuri näin. Pelottelijoina sitten näillä palstoilla poikaset, jotka itse tai joiden isukit ovat ryöstöfirmoissa töissä.
- jotka pystyy tuohon
JD-mies kirjoitti:
ei kovin paljoa järkeä vaadi. Olen vaihtanut
niitä aika monta ja kaikki ovat onnistuneet
hyvin. Remmi maksaa pari kolme kymppiä, riippuen
vähän merkistä. Kiristyspörien ja vesipumpunkaan
hinta ei nyt niin hirveä ole ja kannatta kyllä nekin vaihtaa saman tien jos ovat samalla remmillä
Pelkkää rutiinihommaa kaikki. Aikaa kuluu pari
tuntia rauhallisesti tehden. Tarkkana pitää olla
hihnapyörien merkkien kanssa,että ovat merkatuissa
kohdissa kiristyksen jälkeen. Mistään työstä en
ikinä ole päässyt yhtä hyville palkoille.
Sikakalliit korjaamot ovat uusavuttomia varten.
Onneksi suuntaus on takaisin ketjuun jakopäässä.itse, ja sitten niitä joiden ei siihen ikäpäivänä pitäisi ryhtyä. Eniten huvittavat ne tee-se itse miehet, jotka soittavat merkkikorjaamoon kysellen neuvoja momentteihin yms....ilmaiseksi tietenkin. Eli jos teet itse, tee se alusta loppuun itse ja hanki tieto vaikka netistä, mutta älä vaivaa ihmisiä jotka hankkii niillä töillä leipänsä.
- jep jep
JD-mies kirjoitti:
ei kovin paljoa järkeä vaadi. Olen vaihtanut
niitä aika monta ja kaikki ovat onnistuneet
hyvin. Remmi maksaa pari kolme kymppiä, riippuen
vähän merkistä. Kiristyspörien ja vesipumpunkaan
hinta ei nyt niin hirveä ole ja kannatta kyllä nekin vaihtaa saman tien jos ovat samalla remmillä
Pelkkää rutiinihommaa kaikki. Aikaa kuluu pari
tuntia rauhallisesti tehden. Tarkkana pitää olla
hihnapyörien merkkien kanssa,että ovat merkatuissa
kohdissa kiristyksen jälkeen. Mistään työstä en
ikinä ole päässyt yhtä hyville palkoille.
Sikakalliit korjaamot ovat uusavuttomia varten.
Onneksi suuntaus on takaisin ketjuun jakopäässä."Kiristyspörien ja vesipumpunkaan
hinta ei nyt niin hirveä ole ja kannatta kyllä nekin vaihtaa saman tien jos ovat samalla remmillä"
Ammatitaitosi häikäisee. Vaihdat jakohihnan kiristin rullat jos on samalla remmillä, miten v##tussa ne kiristää jakohinaa jos ne on jossain muualla. - gfgg
tuntiveloitus 324€ kirjoitti:
A-mersuun öljyn ja suodattimen vaihto merkkihuollossa 130 euroa. Siis 770 markkaa... heh heh, menee jo ihan hervottomaksi. Mobil 1 10w-40 öljy (tarvikeliike) 45e ja alkup.suodatin 9e.
Työn osuus (15min) 76 euroa... tekee = tuntipalkka 324 euroa. Ja joku vielä vie autonsa sinne tuolla hinnalla, melko noloa sanoisin.mielestäni merssun huollossa ei tunnetakkaan pelkkää öljynvaihtoa ? vaan huolto paketteja mitä mittari yms kilsat vaatii a b yms huoltoja
- On nimimerkki
sairas hinnoittelu kirjoitti:
Huvittavinta tässä touhussa on se, että esim. 400-sivuisessa suomenkielisessä auton käyttöohjekirjassa ei ole mitään mainintaa auton huoltamisen sisällöstä!! Sen takia päätin huoltaa meidän 2 uudehkoa autoa itse tallissani.
Mersun kun vie huoltoon, etukäteen ei voi tietää miten iso (=kallis) huolto siihen tehdään. "Tietokone näyttää huollon tarpeen".
Mobil 1 10w40 öljyt ja suodatin yhteensä 50e.
Työ 20-30 min itse tehtynä, eikä tarvitse varailla aikoja tms. JA TULEE 100% VARMUUDELLA TEHTYÄ.
Merkkihuolto pyytää 130e - juupa juu.
Naurettavaa ja surullista asiakkaan aliarviointia ja kusettamista. En todellakaan tule merkkihuoltoon. Tuntiveloitus n. 70e/h!!! Öljynvaihto ja testerin lukeminen onkin todella vaativaa työtä... ja kaupan päälle ylimielinen irvistely huollon vastaanotossa.
Kyse ei ole siitä, etteikö olisi rahaa, vaan se, mitä rahalla saa. Tällä hetkellä ei autohuolloissa saa riittävästi vastinetta.Kuopion Volvo/Renault liikkeessä huolto 100€/h
- a.asentaja
gasag kirjoitti:
Samoin tein täällä.
Merkkihuoltoon en autoani vienyt ja tein itse 60tkm huollon.
Vaihdoin tulpat ja suodattimet, sekä öljyt.
Ei tarvinnut pelätä, että joku "ammattilainen" vääntää sytytystulpan väärille jengoille, tai jättää vaikeamman tulpan vaihtamatta.
Kaikki tuli vaihdettua ja hyvin toimii.
Huoltokutsun nollasin itse trippimittarista.
Ainoastaan jakopään hihnan vaihdon sitten joskus , joudun viemään huoltoon, mutta en merkki huoltoon.juuri korjattiin erään tee se itse miehen sytytystulppien vaihdon seurauksia.
oli kääntänyt -02 primeraan ns ford malliset pitkäkierteiset tulpat kun olisi kuulunut olla ne ns normaalimittaiset, ei ollut oikein lämpö päässyt tulpan kärjestä johtumaan kanteen jonka seurauksena sivuelektrodit sulivat eikä auto enään käynyt kunnolla.
Arvatkaa vaan saiko tulppia enään irti kun oli kierre sulanut palotilan puolelta möykyksi, 3 irtosi ja veti kannesta kierteen tullessaan ja neljäs katkesi.
Tämän jälkeen kansi irti jotta saatiin viimeinen tulppa pois. laskua tuli yhteensä vianhakuineen yli 1,5k€, (ilmamassamittari) 200€ jossa alunperin oli oikea vikakin kun auto ei kulkenut kunnolla.
huvittavinta oli kun kaveri totesi autoa huoltoon tuodessaan että ainakaan tulpissa ei ole vikaa kun oli ne juuri 500 km aikaisemmin vaihtanut.
ja osat oli kuulemma haettu motonetista.
sitä vaan että jos itse huollot tekee niin sitten on syytä tietää mitä tekee ja olla huolellinen että asennetut osat ovat varmasti oikean malliset. nykyään varaosamyyjätkin ovat ihan pallo hukassa kun mallit ja moottorit vaihtelee niin penteleesti. - nollaaminen
olla... kirjoitti:
vanha auto sulla on kun öljynvaihdon suoritat itse.... mites huoltovälinäyttö? mukava kun se vilkuttaa että ois huollon aika!
enkä ois niin varma että ne huollot tulee itse tehtyä parhaiten.... kyllä ne jotka sitä työkseen tekee niin osaavat!onnistuu ainakin omassa kulkupelissä ihan käsipelillä ilman tietokoneita.
- on
Murpfh. kirjoitti:
Mikä ero on auton hinnassa, jos huoltokuponki on leimoilla varustettu tai sitten ei ole leimoja? Mitään eroa ei ole Lopeta jo joutava lässytys.
Joopa joo, jotainku hajoaa ja ei ole merkkiliikkeen huolto historiaa ni ei sitä korvatakkaan...
- Auto-Adolf
Mikä sitten on kallista? Oman autoni (perusjapsi) huolto on aina maksanut pienessä pajassa 100e. Oli huolto iso tai pieni. Jos erityistä vikaa on ollut, kaveri on soittanut ja kertonut, mitä korjaus maksaisi. Toiminut mielestäni erittäin hyvin. Kyseessä onkin autoKORJAAMO, eikä merkkihuolto(valohoitola).
- louigu
kyykkyyn....autoilu on raha miesten hommaa.....
- Folke West
Oli rahamiesten homma joskus kun suurin osa kansasta ajoi linja-autolla tai käveli...
Nyt kun jokainen yksinhuoltajaäiti ajaa autolla,autoilussa itsessään ei ole enää mitään rahamiehisyyteen viittaava. On aivan oikein olla huolissaan autoilun kustannuksista, ne aiheuttavat inflaatiota: katsastus nousee 13% vuodessa, huoltohinnat x % jne...
Kyse ei todellakaan ole siitä että ONKO SULLA RAHAA. Maan talous vaan kusee tuollaisiin hinnankorotuksiin.
- Merkkihuoltaja
Voi huhhu teidän kanssanne! Ihan vapaaehtoista on viette autonne korjaamolle! Älä huollata sitä, niin ei maksakaan yhtään mitään! Ja mistä nuo hinnat on keksitty (790€-2000€)? Itse olen isossa autotalossa, meillä huolletaan myös saksalaisia "premiumautoja", enkä ole kertaakaan nähnyt vastaavanlaisia huollonhintoja. Esim Bemarin kallein määräaikaishuolto taitaa olla joku V8-X5:n insp2-huolto, ja sen hintaa ei tule lähellekään 2000€!
Joku puhui tässä A-Mersun öljynvaihdosta, tuo 130€:n "öljynvaihto" olikin varmaan A-huolto, missä öljynvaihdon lisäksi suoritetaan myös auton tarkastuksia (alusta, elektroniikka, jarrut ym.) kesto n. 1 h ja hinta n.130-150 €...- Näin taas
Ja täällä suurin osa valittajista eivät tajua, että pitäähän sille asentajallekkin se palkka maksaa. Niin ja tietenkin talonkin on saatava välistä jotain(suurin osa).
Aika harvassa on meidän merkkiliikkessä ollut tapauksia, että olisi tulppia väännetty väärille jengoille, tai jotain muuta idioottimaista. Plus nämä honkkarin tee se itse testerit. Onhan ne kivoja leluja, jos käyttällä on älyä miettiä onko vikakoodi syy vai seuraus. Korjaamoidein laitteissa sattuu olemaan pc:llä tehtaan tietokanta mikä kertoo todellisen vian ja korjausjärjestyksen. Siksi niiden käytöstä veloitetaan, koska eivät ole ihan ilmaisia pelejä!
- Jaakko Avain
edullisia vaihtoehtoisia merkkihuoltoja voi kattoo vaikka osoitteesta www.huoltovertailu.fi
- kuljettaja 1
kiitos linkistä
- Jamppa59
Löysin netistä T1 huolto yrityksen joka teki samat huollot omaan bemariini kuin laakkonen. Matkaa oli vähän (noin 16 km enemmän) mutta kun katsoin edellistä laskua laakkoselta niin melkein 200 euroa oli halvempi. Ne teki siellä samalla myös katsastuksen ja palvelu oli muutenkin hyvää. Olin ainakin itse tyytyväinen.
- nyfiken-gul
Missähän tällainen putiikki sijaitsee
- Annanen09
Niin siis.. Mikä tahansa korjaamohan voi tehdä bemariisi samat huollot kuin Laakkonen :-) Omaa bemariani olen käyttänyt Hämeentien Auto ja Rengas- nimisessä paikassa Helsingissä Hämeentiellä.
- huoltaa
auto Virossa merkkikorjaamossa. Tulee noin puolet halvemmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559