Kysymys kaksosten vanhemmille

Hanna-Mari21

Onko teillä suvussa muita kaksosia?

Yritämme lasta ja minun mummullani on kaksonen, eli onko minulla kovinkin suuret mahdollisuudet saada kaksoset?

7

1550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso suku, mutta

ei ainoitakaan kaksosia suvussa, ei myöskään miehen. Silti saatiin kaksoset ihan luomuna.
      Kyllähän se mahdollista on että voit kaksoset saadakin, sehän hyppää välistäin yhden sukupolven ja varsinkin erimunaiset kaksoset periytyy äidiltä tyttärelle.

• syys_mysky

Ei meidän suvussa ole kyllä tietääkseni muita kaksosia kuin meidän tytöt, joten tuskin se geeneissä menee!

• Vehniäinen

meillä kävi näin mukavasti, että kaksosia odotellaan. suvussa ei yksiäkään kummallakaan. olen jo 46-vuotias. lääkäri selitti,että äidin vanhetessa kaksosraskauden riski suurenee huomattavasti jo 35-ikävuoden jälkeen. kuulemma hormonitoiminta ei ole enää niin säännöllistä ja molemmista munasarjoista voi kypsyä munasolu saman kuukauden aikana ja sitten ne molemmat hedelmöittyvät. meillä kävi näin onnellisesti. kaikki on mennyt tähän asti hirmu hyvin, ei vaivoja lukuunottamatta pientä heikkoutta alkuraskaudessa. nyt on viikkoja jo 21 eikä suku tiedä vieläkään tästä uutisesta! olenkohan aika peto?

• Isoisä 1

Onnittelut sinulle! Mukava että vielä onnistui. Tyttäreni oli huomattavasti nuorempi ja oltiin tässä sydän syrjällään, syntyykö enää mitään iän takia. Mutta kaksoset hän sai ja kaikinpuolin terveet, vaikka vähän keskosina syntyivätkin.
        Eikö olekin mukava että lapset voivat leikkiä keskenään, eikä yksin?

• julia

on suvussa molempien,siis mun isoisä ja mieheni isoäiti kaksosia.geenit varmasti jonkun prosentin siihen vaikuttaa,mutta se enemmän periytyvää äidin puolelta.ihan lääkäri/neuvola tietoa.

• kaksoset tulossa

Minun papallani oli kaksonen ja nyt minä odotan kaksosia eli hyvinkin mahdollista :)

• tuplis mamma

Meillä mies kaksonen, isovanhempani sisarukset, isäni serkut... Ja meillä ihan luomuna syntyneet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      175
      7224
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      71
      3012
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2228
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1425
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      368
      1369
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      1294
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      19
      1239
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1040
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1008
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1000
    Aihe