Onko teillä suvussa muita kaksosia?
Yritämme lasta ja minun mummullani on kaksonen, eli onko minulla kovinkin suuret mahdollisuudet saada kaksoset?
Kysymys kaksosten vanhemmille
7
1550
Vastaukset
- iso suku, mutta
ei ainoitakaan kaksosia suvussa, ei myöskään miehen. Silti saatiin kaksoset ihan luomuna.
Kyllähän se mahdollista on että voit kaksoset saadakin, sehän hyppää välistäin yhden sukupolven ja varsinkin erimunaiset kaksoset periytyy äidiltä tyttärelle. - syys_mysky
Ei meidän suvussa ole kyllä tietääkseni muita kaksosia kuin meidän tytöt, joten tuskin se geeneissä menee!
- Vehniäinen
meillä kävi näin mukavasti, että kaksosia odotellaan. suvussa ei yksiäkään kummallakaan. olen jo 46-vuotias. lääkäri selitti,että äidin vanhetessa kaksosraskauden riski suurenee huomattavasti jo 35-ikävuoden jälkeen. kuulemma hormonitoiminta ei ole enää niin säännöllistä ja molemmista munasarjoista voi kypsyä munasolu saman kuukauden aikana ja sitten ne molemmat hedelmöittyvät. meillä kävi näin onnellisesti. kaikki on mennyt tähän asti hirmu hyvin, ei vaivoja lukuunottamatta pientä heikkoutta alkuraskaudessa. nyt on viikkoja jo 21 eikä suku tiedä vieläkään tästä uutisesta! olenkohan aika peto?
- Isoisä 1
Onnittelut sinulle! Mukava että vielä onnistui. Tyttäreni oli huomattavasti nuorempi ja oltiin tässä sydän syrjällään, syntyykö enää mitään iän takia. Mutta kaksoset hän sai ja kaikinpuolin terveet, vaikka vähän keskosina syntyivätkin.
Eikö olekin mukava että lapset voivat leikkiä keskenään, eikä yksin?
- julia
on suvussa molempien,siis mun isoisä ja mieheni isoäiti kaksosia.geenit varmasti jonkun prosentin siihen vaikuttaa,mutta se enemmän periytyvää äidin puolelta.ihan lääkäri/neuvola tietoa.
- kaksoset tulossa
Minun papallani oli kaksonen ja nyt minä odotan kaksosia eli hyvinkin mahdollista :)
- tuplis mamma
Meillä mies kaksonen, isovanhempani sisarukset, isäni serkut... Ja meillä ihan luomuna syntyneet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757224
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes713012- 562228
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671425Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681369- 561294
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l191239Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841008Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791000