Vesipöhö tälpämonni naaraalla

hain tänään lääkettä

baktopur direct ja laitoin yhden tabun kahteen litraan vettä ja kun tabu oli liuennut, laitoin monninaaraan sinne puoleksi tunniksi ja sitten takaisin akvaan. Pitäisikö lääkettä laittaa myöskin akvaan ohjeen mukaan 1 tab/50l? muilla kaloilla ei ainakaan oireita näy ja eikös tämä lääke tapa akvan omat bakteerit? riittääkö monnin uittaminen erilisessä altaassa ja pitäisikö hoito tälle kalalle uusia jos vaiva ei näytä hellittävän? luulen että toien partamonni naaras kuoli samaan tautiin muutama päivä sitten, oireita en sillä uomannut, mutta tällä selvästi. eli pullottava vatsa ja silmät ja ilm suomutkin, joska jäi helposti haavin verkkoon kiinni. Toivon hartaasti että tämä pelastuisi. Tänään vedenvaihtopäivä. vesi arvot oli ke mitattuna kh 4, ph 8, gh3 ja no2 0. No3 en voinut mitata, kun meidän akvaliikkeessä ei ollut kok testiä. Eli jos laitan lääkettä akvaan, niin kannattaa veihtaa vesi ensin ilmeisesti?

1

587

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... jatkoa edelliseen

Monni kuoli n 17.30. Tein sille ruumiinavauksen ja luuultavasti se ei ollut vesipöhöä. Mahassa oli rusekaa vettä, joka haisi mädänneeltä ja tosi paljon mätimunia. Mistä tämä voisi olla oire? Eli olisiko mätimunat alkaneet mädäntyä sisällä, voisiko se olla mahdollista? Eikö monni jostain syystä voinut laskea munia ulos? Minulla oli vain kaksi naaras partamonnia ja nyt molemmat on kuolleet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1344
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      807
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      696
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      124
      604
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      551
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      526
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      185
      519
    9. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      31
      517
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      60
      505
    Aihe