Voiko laventelin kylvää suoraan maahan, ehtiikö se maahan kylvettynä kukkia tänä kesänä ja onko monivuotinen ?
Laventelin kylvö ?
3
829
Vastaukset
- itse kokeillut
Kylvin viime keväänä laventelin taimimultaan ja odotin n. 6 viikkoa itämistä, siirsin viileään huoneeseen. Sitten koulin ja istutin lopulta ulos. Loppukesällä olivat noin 15 cm ja monihaaraisia. Eivät kukkineet. Näyttävät talvehtineen (Espoon lumeton talvi). Tein muuten hiekkaisen maan, ettei vesi seiso. Odotan ehtivätkö kukkaan tänäkään kesänä.
Ehekä sun kannattaisi nyt kylvää ne laatikkoon ja panna ulos (jos et asu Lapissa) ja sitten ruukuttaa jne.
Mulla ei ole ainkaan tullut yhtään uutta taimea, vaikka on puutarhassa ollu laventeleita jo vuosia ja ovat siementäneet.- Huumassa
ostin monta pussia laventelin siemeniä, kun netissä katsoin miten ihania pehkoja ne tekevät !
Ei siis ole odotettavissa mitään ?
Tänä kesänä ?
Näinkö kävi ? - itse kokeillut
Huumassa kirjoitti:
ostin monta pussia laventelin siemeniä, kun netissä katsoin miten ihania pehkoja ne tekevät !
Ei siis ole odotettavissa mitään ?
Tänä kesänä ?
Näinkö kävi ?Kylvä vaan ne nyt lavaan/laatikkoon ja pidä siis viileässä, varmasti ehtivät itää ja saat kasvatettua ensi kesänä kukkivia kasveja! Ja kun sulla on niin paljon siemeniä, voit varmaan kylvää suoraan kasvupaikalle. Tiedä vaikka lähtisivät kasvamaan.
On muuten tosi raastavaa odottaa.. kasvatin siemenestä viime keväänä komealupiinin, kuukausimansikan ja akileijan taimia, eikä yksikään kukkinut viime kesänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893338
- 623087
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332570- 802373
- 802333
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402016- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil351573