Ismo YleX:n supersetissä

lokaajakuita

ISMO ALANKO SUPERSETTI!

Ismo Alanko vierailee YleX:n Supersetti -ohjelmassa ensi sunnuntaina 13.4. klo 18-20.
Ohjelmassa soitetaan musiikkia Ismon uran varrelta, sekä omia suosikkeja (ja inhokkeja?).

Ohjelman voi kuunnella myös suorana: areena.yle.fi/suora

7

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumpelo

      Ismon valkkaamat levyt miellytti kovasti korvaa.

      • lokaajakuita

        Patti Smithin Ghostdance kappaleesta tuli mieleen yhteys Siekkareitten maagiseen ja yhteisölliseen menoon, Kanoottilaulu ja Säkenöivä voima sieltä kumpusi esiin kuunnellessa tuota biisiä.


      • zarathustra´90
        lokaajakuita kirjoitti:

        Patti Smithin Ghostdance kappaleesta tuli mieleen yhteys Siekkareitten maagiseen ja yhteisölliseen menoon, Kanoottilaulu ja Säkenöivä voima sieltä kumpusi esiin kuunnellessa tuota biisiä.

        Voisitteko ystävällisesti ohjelman kuulleet henkilöt ( Tumpelo, lokaajakuita?) kertoa tarkemmin mitä artisteja/biisejä Ismo soitatteli. Ihan mielkenkiintoista olisi tietää, itse kuulin ohjelmasta valitettavasti vasta jälkeenpäin, eikä sitä taida netissäkään olla kuultavissa missään.
        Kiitokset, jos viitsitte kirjoitella!


      • lokaajakuita
        zarathustra´90 kirjoitti:

        Voisitteko ystävällisesti ohjelman kuulleet henkilöt ( Tumpelo, lokaajakuita?) kertoa tarkemmin mitä artisteja/biisejä Ismo soitatteli. Ihan mielkenkiintoista olisi tietää, itse kuulin ohjelmasta valitettavasti vasta jälkeenpäin, eikä sitä taida netissäkään olla kuultavissa missään.
        Kiitokset, jos viitsitte kirjoitella!

        Ismo oli ohjelman dj:nä periaatteella miten hänestä tuli tuollainen musiikin tekijä kuin hän nyt on. Vaikutteita tuli ilmi vuodesta 1972 lähtien 2000-luvulle asti. Muutaman oman kappaleensa, joita itse pitää hienoina, hän myös valitsi esitettäväksi.

        Kuka puhuu (Blanco Spirituals) oli aloitusbiisinä ja se oli filosofinen pohjustus koko ohjelmalle.

        David Bowie: Time - merkittävä artisti Ismolle, Aladdin Sane levy kolahti kovasti 1973.

        Alice Cooper: Public animal n:o 9 - tämä teki 12-vuotiaaseen Ismoon vaikutuksen vapautuneisuudellaan

        Wigwam: Freddie, are you ready - 1975, tässä kappaleessa on Ismoa masentavaa ainesta, koska se sisältää jo kaiken

        Datsun (Sisäiseltä solariumilta) - kertoo tunnelmista Joensuussa 1975

        Talking Heads: Cities - ihastuttavan ahdistunut biisi, 1979 oli Ismolle musan kuunteluvuosi Tukholmassa töissä ollessaan

        Patti Smith: Ghostdance - hypnoottinen, maaginen, sisältää muista välittämistä ja yhteisöllisyyttä todella vahvalla läsnäololla esitettynä

        Richard Hell and the Voivoids: Blanc Generation - hieno kappale Ismon mielestä, punkkia

        Joensuu (Minä ja pojat levyltä) - Hassisen Koneen perustamiseen viitattiin tällä kipaleella

        New York Dolls: Stranded in the jungle - ennen Siekkareitten perustamista kuunteli paljon tätä bändiä

        The Last Poets: White man's got a God complex - tämä bändi vaikutti Siekkareihin suoraan primitiivisellä otteellaan, tunne ja asenne kohdallaan

        Bob Marley and the Wailers: So much trouble in the world - Lontoossa kuunteli reggaeta viettäessään siellä aikaa tutustuttuaan avovaimoonsa Siekkareitten sikäläisen keikan aikana

        Hämärämies (Ruuhkaiselta taivaalta) - juuri näitä valitsemiaan kappaleitaan Ismo halusi soittaa siksi, ettei tavallinen kuuntelija radiosta niitä muuten kuulekaan

        The Fun Boy Three(?): The lunatics have taken over the asylum - vuodelta 1982, tästä bändistä Ismo ei itse tiennyt mitään, mutta sanoi levyä älyttömän hyväksi, soittaa bileissä tätä bändiä

        Nick Cave & the Bad Seeds: The Ship song - Indonesian matkalla ainut mukana ollut levy upposi usean kuuntelukerran myötä, Ismo fanittaa Nick Cavea tosi paljon ja sanoi että levyjä ei kuunnella tarpeeksi monta kertaa jotta niille voisi antaa mahiksen kolahtaa kunnolla

        Johnny Cash: Hurt - lapsena kuunteli paljon Cashia ja Tapio Rautavaaraa, tykkää matalaäänisistä mieslaulajista; tulkinta, video ja sovitus upeita, jännite säilyy simppeleillä keinoilla

        The White Stripes: Conquest - viime vuoden eniten kolahtanut biisi Ismolle hervottomuutensa, hulvattomuutensa ja vapautuneisuutensa takia, mielenkiintoinen tutkia miten duo-kokoonpanon ratkaisut on tehty

        Risteys (Hallanvaaralta) - summaa hyvin koko tämän kattauksen mikä kuitenkin oli pintaraapaisu, hyvää musaa kylläkin (poissa ovat otokset pop-puolelta, konemusasta ja klassisesta musiikista)


      • Tumpelo
        zarathustra´90 kirjoitti:

        Voisitteko ystävällisesti ohjelman kuulleet henkilöt ( Tumpelo, lokaajakuita?) kertoa tarkemmin mitä artisteja/biisejä Ismo soitatteli. Ihan mielkenkiintoista olisi tietää, itse kuulin ohjelmasta valitettavasti vasta jälkeenpäin, eikä sitä taida netissäkään olla kuultavissa missään.
        Kiitokset, jos viitsitte kirjoitella!

        http://areena.yle.fi/hae?pid=207827


      • zarathustra´90
        Tumpelo kirjoitti:

        http://areena.yle.fi/hae?pid=207827

        Kiitokset lokaajakuitalle listan laatimisesta ja kiitokset Tumpelolle linkin laittamisesta!
        Oppipahan taas vähän lisää Ismosta ohjelman kuunneltua.


      • zarathustra´90
        Tumpelo kirjoitti:

        http://areena.yle.fi/hae?pid=207827

        Kiitokset lokaajakuitalle listan laatimisesta ja Tumpelolle kiitokset linkistä! Oppi taas jotain lisää Ismosta ohjelman kuunneltua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe