Monta IP:tä vaihdellen

vaihtuva IP

Eli liittymään saa laittaa viisi konetta jotka saavat sillattuna omat IP-osoitteet. Ovatko nämä osoitteet liittymä/talouskohtaisia vai varataanko ne Soneran vapaista IP-osoitteista? Jos vaihtaa uuden MAC:in niin saako uuden IP:n DHCP-palvelimelta?

Haluaisin että koneeni käyttäisivät mahdollisimman paljon eri IP-numeroita, niin että samatkin saisivat olla aina välillä käytössä mutta vaihtelua IP-numeroiden välillä.

Onnistuuko tämä niin että ensin käyttää maksimimäärää eli viittä konetta samanaikaisesti ja niillä on IP:t, sitten vaihtaa koneiden MAC-osoitteet ohjelmallisesti ja saa mahdollisesti näille uudet IP:t, jos niitä on vapaina?

Vai onko todennäköistä että nämä uudet MAC-osoitteet saavat ne juuri vapautuneet IP-numerot? Eikö IP:t varata joksikin aikaa tietylle MAC-osoitteelle ja niitä ei heti luovuteta toiselle?

Näin uudet MAC:it saisivat uudet IP:t. Siis jos IP-numeroita ei ole rajattu niin että samat vain viisi IP:tä on käytössä laajakaistaliittymässä/taloudessa.

4

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

      Eihän tuossa ole mitään järkeä. Operaattorisi tietää aina käyttämäsi osoitteet. Jos rötöstelet, konstaapeli osaa hakea sinut ja koneesi parempaan talteen.

      • ..rötöstellä..

        ..jos vaikka tiedostoja lataa joltain palvelimelta joka rajoittaa liikennettä niin useampi IP on erinomainen juttu. Saa useampiosaiset tiedostot ladattua.


      • jdjda
        ..rötöstellä.. kirjoitti:

        ..jos vaikka tiedostoja lataa joltain palvelimelta joka rajoittaa liikennettä niin useampi IP on erinomainen juttu. Saa useampiosaiset tiedostot ladattua.

        Niin tuotahan varten ovat sitten proxyt, siis proxy päälle ja tiedosto lataukseen sen jälkeen proxy pois päältä niin ei hidasta surffailua. Yleensä noissa on tunnin rajoitus jona aikana sama IP-osoite ei saa ladata uutta tiedostoa.

        Avoimia proxyja on todella paljon Googlella saat tietoa lisää. Sekä tuo ei katkase nettiä. Tiedostoja voi ladata useita samaan aikaan eri proxyillä.


      • en minä ainakaan
        jdjda kirjoitti:

        Niin tuotahan varten ovat sitten proxyt, siis proxy päälle ja tiedosto lataukseen sen jälkeen proxy pois päältä niin ei hidasta surffailua. Yleensä noissa on tunnin rajoitus jona aikana sama IP-osoite ei saa ladata uutta tiedostoa.

        Avoimia proxyja on todella paljon Googlella saat tietoa lisää. Sekä tuo ei katkase nettiä. Tiedostoja voi ladata useita samaan aikaan eri proxyillä.

        Olen etsinyt avoimia proxyja mutta en ole löytänyt kuin muutaman Soneran proxyn, muut ovat olleet anonyymiproxyja joiden kautta ei saa ladattua tai lähetettyä viestejä foorumeihin ym.
        laita nyt listaa niistä avoimista proxyista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe