Hei!
Kysyisin tällaista asiaa, kuin ystävän kanssa yhteen muuttaminen? Olemme todella hyviä ystäviä, iältämme 19 ja 20. Olemmme miettineet tätä hyvin tarkasti, mutta silti haluisin myös teidän mielipiteitä, noin yleisesti ottaen asiaan.
Kokemuksia, parhaan ystävän kanssa yhdessä asumisesta? Onko tullut jotain erimiellisyyksiä tai piirteitä toisesta, joita ei ennen ole mahdollisesti huomannut?
Mitä todella suurta etua yhteen muuttaminen on tuonut tullessaan? Millaisia haittoja?
Kaikki asiaan liittyvät vastaukset ovat todella tervetulleita!
Kiitos jo etukäteen!
Ystävän kanssa yhteen muuttaminen
7
5198
Vastaukset
- Rco
Eli itsellä ei ole kyllä minkäänlaista kokemusta kyseisestä aiheesta, ja olen vasta 16 vuotias. Mutta mitä tuossa mietin niin hyötyjä ainakin olisi, että vuokra puoliksi, ei tarvitse itse hoitaa kaikkia kotitöitä, eikä kaikkia huonekaluja tarvitse itse hankkia. Ja noista nyt keksin haittoja ainoastaan sopiminen kaikesta, vuokrasta, huonekaluista, töistä jne.
Jos olette todella hyvät kaverit, niin omasta mielestä kannattaa muuttaa ihmeessä, tuleepahan ainakin hauskempaa ja kyllä selviätte vaikeistakin paikoista kavereina. :)
-Rco- - Tikruli_
Mietittiin tuotaki sillon aikoinaan kaverin kanssa, onneksi ei koskaan muutettu saman katon alle. Vaikka taloudellisesti se olisi ollut kannattavampaa, niin yksin muuttaminen oli parempi ratkaisu. Vaikka olisi kuinka hyvät ystävät, pikkuhiljaa voisi tulla riitaa kaikesta.. Vaikka minäkin viihdyn ystävien seurassa, on niistä kyllä mukava pitää aina välillä hiukan taukoa :)
- Nimetön
Moi! Itse tuli asusteltua hyvä ystävän kanssa 5 vuotta saman katon alla ja toisinaan homma toimi ja toisinaan ei. Alkuun kaikki sujui mukavasti ja vauhtia elämässä riitti sillä olimme molemmat asuneet vain vuoden ennen kimppakämppään muuttoa poissa äidin helmoista. Pikku hiljaa sitä sitten suhde rupesi laskemaan parhaan ystävän tasolta kämppäkaveriksi ja lopulta tuntui että sitä asusteleekin vaan solussa. Riitoja meillä ei oikeen koskaan ollut mitä nyt väillä pientä "ilman puhdistamista" viikonlopun aamuntunteina. Säästöä ei omilla asumiseen juurikaan tullut sillä yksiön ja puolikkaan kolmion vuokralla ei juurikaan eroa ainakaan tällä paikkakunnalla ole ja vaatteita ja ruokaa nyt loppupeleissä kuluu saman verroan asuu sitä missä vaan. Huonekalut hommattiin käytettynä kimpassa ja ei noihin silloin markkaaikaa montaa sibeliusta kulunut. Ehkä jos näin jälkikäteen laskisin niin halvemmaksi tämä yksin asuminen on tullut kun ei ole sitä toista osapuolta samassa kämpässä pahoille teille houkuttelemassa ;). Niin kuin tuossa alussa mainitsin niin kyllä sitä toisen naama aika tutuksi tulee ja jossain vaiheessa uskoisin kaikilla ystävyyden rakoilevan tai ainakin jollain tavoin muuttuvan. Ei sitä paljoa enää tuossa kimppakämpässä asumisen viime vuosina enää toisen kanssa iltoja jaksanut käydä viettämässä ja päivälläkin oman huoneen ovi rupesi hakeutumaan kiinni molempien ollessa paikkalla. Muutama vuosi sitten kun koulut tuli käytyä loppuun molemmat muuttivat omille teilleen mutta samaan kaupunkiin jäätiin molemmat asustelemaan ja nyt sitten sitä toisen naamaa jaksaakin ihan eritavalla kun ei päivästä toiseen joudu tuijottelemaan. Edelleen/jälleen ollaan paljon tekemisissä ja jotenkin tuntuukin että parempia ystäviä ollaan kuin koskaan yhdessä asuessamme. Kaikki ihmiset tietty ovat yksilöitä ja kaikki ystävyyssuhteet erillaisia mutta kannattaa myös varautua siihen että entinen paras ystävä saattaa vuoden päästä olla entinen paras ystävä.
- dfasda
Heh, kuulosti ihan keskimääräiseltä avo/avioliitolta. Suhdetta pitää vaalia, että se toimii.
- tukkaneiti
Voi olla että ei olisi enää paras kaveri kun puoli vuotta asunut saman katolla. Itse en pilaisi ystävyys suhteilta millään kotileikeillä.
- miettiä!
ja tarkasti. Asuin taannoin puolitutun opiskelijakaverin kanssa pienessä huoneessa, jossa vessa ja suihku, 3 kk putkeen ja kieltämättä oltiin yhdessä noin 20 tuntia vuorokaudessa. Oli työharjoittelu toisella puolella maapalloa.
Tuota opiskelijakaveria en silloin tuntenut niin hyvin mitä nykyään, joten pahimmat jutut jäi sanomatta, mutta tiedän, että jos kämppäkaveri olisi ollut joku läheinen ystäväni, niin muutaman kerran olisi tullut sanottua pari valittua sanaa.
Ai niin, meillä ei edes ollut jääkaappia - tiskipöytää - pyykkejä - siivousta huolehdittavana.
- joitain vuosia
sitten pari maakunnista muuttanutta tyttökaverusta vuokralaisina noin vuoden.
Toisella alkoi vuokranmaksu tökkia ja kun molemmat olivat allekirjoittaneet vuokrasopimuksen, meinasi toiseltakin mennä luottotiedot kun jätin haastehakemuksen alioikeuteen.
Aika nopeasti ottivat yhteyttä kun haasteen tiedoksiannon kävivät hakemassa postista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1742593Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061204Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62865
- 53851
- 46849