v70 2001-2005 ilmastointi "naksuu"

asjdgh

onko muilla samoja outoja ääniä ilmastoinnista(tai näin ainakin liike väitti äänen tulevan ilmastoinnista) eli naksuu ajoittain.aiemmissa autoissani en kyllä moiseen ole ennen törmännyt ei normaalissa eikä automaatti-ilmastoinissa.tässä vm03 volvossa kyse automaattisesta.

20

6758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outsider66

      outoa,ei ole naksunut missään omista volvoistani! Eikä sellaista vikaa oikein voi edes olla, olisko tää ihan ns.provo...

      • niisesano

        myyjä sanoi äänen tulevan ilmastoinnin kompurasta.


    • Usean volvon omistanut

      Kyllä ilmastoinnin kompuran naksuminen on ihan normaalia ei sytä huoleen. Kompura naksahtaa aina kun se käy pois päältä tai lähtee päälle, koska eihän kompuran kokoajan tarvi pyöriä, sen takia volvoissa onkin kestävät ilmastointilaitteet.

      • niisesano

        tarkemmin ääni on rohinaa eilä niinkään naksunta.äskenkin laitoin virrat päälle ja heti rohisi muutaman 2-3sek.ja sen jälkeen ei mitään.


      • Usean volvon omistanut
        niisesano kirjoitti:

        tarkemmin ääni on rohinaa eilä niinkään naksunta.äskenkin laitoin virrat päälle ja heti rohisi muutaman 2-3sek.ja sen jälkeen ei mitään.

        Taitaa tulla sun päästäsi se rohina tai sitten kuvittelet.


      • niisesano
        Usean volvon omistanut kirjoitti:

        Taitaa tulla sun päästäsi se rohina tai sitten kuvittelet.

        päästäni vaan ilmastoinnista,se on varma:virrat päälle ei autoa käyntiin ja rohisee sekunnin pari ja sitten lakkaa.se naksuna mitä aiemmin vastasit on mullekin tuttu ääni ja se se ei ole.


      • Usean volvon omistanut
        niisesano kirjoitti:

        päästäni vaan ilmastoinnista,se on varma:virrat päälle ei autoa käyntiin ja rohisee sekunnin pari ja sitten lakkaa.se naksuna mitä aiemmin vastasit on mullekin tuttu ääni ja se se ei ole.

        Jos rohina kuuluu niin onko aineet tarkastettu milloin ja kompura. Todennäköisesti rohina tulee kompurasta tai kompuran remmistä.


      • niisesano
        Usean volvon omistanut kirjoitti:

        Jos rohina kuuluu niin onko aineet tarkastettu milloin ja kompura. Todennäköisesti rohina tulee kompurasta tai kompuran remmistä.

        kun ostin vasta eilen auton ja myyjän kanssa ääntä ihmeteltiin ja hän sitä kompuraa aiheuttajaksi arveli ja sanoi että normaalia äänähtelyä.eli ei tietoa milloin ne tosiaan tarkastettu/huollettu... se vaan minun mielestäni ei ollut/ole normaalia ääntä vaikka myyjä näin tietysti asian ilmaisi.tietoa näistä kun ei itsellä ole liikaa niin paha väittää vastaakaan,siksi täältä asiallisia kommentteja ja ehkä samoja kokemuksia omanneilta kysymässä.kiitos sinun vastauksille.jos asiaan olet perehtynyt kerrotko mikä tarkemmin siellä voi olla vialla ja onko kallista korjata vai onko kyse kuitenkaan viasta ollenkaan.autolla meinaan takuuta se 6kk kun liikkeestä ostin ja myyjän kanssa yhdessä äänähtely todettiin.ei viitsis huoltoon viedä "korjaukseen" jos ne toteaa samaa että normaali ääni mitä tulee.


      • Usean volvon omistanut
        niisesano kirjoitti:

        kun ostin vasta eilen auton ja myyjän kanssa ääntä ihmeteltiin ja hän sitä kompuraa aiheuttajaksi arveli ja sanoi että normaalia äänähtelyä.eli ei tietoa milloin ne tosiaan tarkastettu/huollettu... se vaan minun mielestäni ei ollut/ole normaalia ääntä vaikka myyjä näin tietysti asian ilmaisi.tietoa näistä kun ei itsellä ole liikaa niin paha väittää vastaakaan,siksi täältä asiallisia kommentteja ja ehkä samoja kokemuksia omanneilta kysymässä.kiitos sinun vastauksille.jos asiaan olet perehtynyt kerrotko mikä tarkemmin siellä voi olla vialla ja onko kallista korjata vai onko kyse kuitenkaan viasta ollenkaan.autolla meinaan takuuta se 6kk kun liikkeestä ostin ja myyjän kanssa yhdessä äänähtely todettiin.ei viitsis huoltoon viedä "korjaukseen" jos ne toteaa samaa että normaali ääni mitä tulee.

        Joskus 15 vuotta sitten minulla oli volvo 740 jossa oli manuaalinen ilmastointi en teettänyt siihen koskaan huoltoa saati sitten mitään kylmäaineen lisäyksiä kunnes eräänä päivänä kompressori piti kamalaa rohinaa ja meni jumiin ja remmi poikki. Minun mielestä kannattaa käyttää tarkastettavana jos takuutakin vielä jäljellä ei rohina kuulu asiaan naksuminen kyllä kuuluu asiaan. en tiedä kuinka paljona autollasi ajettu mutta ilmastointi kannattaa huoltaa joka toinen vuosi.


      • Usean volvon omistanut
        niisesano kirjoitti:

        kun ostin vasta eilen auton ja myyjän kanssa ääntä ihmeteltiin ja hän sitä kompuraa aiheuttajaksi arveli ja sanoi että normaalia äänähtelyä.eli ei tietoa milloin ne tosiaan tarkastettu/huollettu... se vaan minun mielestäni ei ollut/ole normaalia ääntä vaikka myyjä näin tietysti asian ilmaisi.tietoa näistä kun ei itsellä ole liikaa niin paha väittää vastaakaan,siksi täältä asiallisia kommentteja ja ehkä samoja kokemuksia omanneilta kysymässä.kiitos sinun vastauksille.jos asiaan olet perehtynyt kerrotko mikä tarkemmin siellä voi olla vialla ja onko kallista korjata vai onko kyse kuitenkaan viasta ollenkaan.autolla meinaan takuuta se 6kk kun liikkeestä ostin ja myyjän kanssa yhdessä äänähtely todettiin.ei viitsis huoltoon viedä "korjaukseen" jos ne toteaa samaa että normaali ääni mitä tulee.

        Joskus 15 vuotta sitten minulla oli volvo 740 jossa oli manuaalinen ilmastointi en teettänyt siihen koskaan huoltoa saati sitten mitään kylmäaineen lisäyksiä kunnes eräänä päivänä kompressori piti kamalaa rohinaa ja meni jumiin ja remmi poikki. Minun mielestä kannattaa käyttää tarkastettavana jos takuutakin vielä jäljellä. Rohina kuulu asiaan naksuminen kyllä kuuluu asiaan. en tiedä kuinka paljona autollasi ajettu mutta ilmastointi kannattaa huoltaa joka toinen vuosi.


      • vastauksistasi
        Usean volvon omistanut kirjoitti:

        Joskus 15 vuotta sitten minulla oli volvo 740 jossa oli manuaalinen ilmastointi en teettänyt siihen koskaan huoltoa saati sitten mitään kylmäaineen lisäyksiä kunnes eräänä päivänä kompressori piti kamalaa rohinaa ja meni jumiin ja remmi poikki. Minun mielestä kannattaa käyttää tarkastettavana jos takuutakin vielä jäljellä. Rohina kuulu asiaan naksuminen kyllä kuuluu asiaan. en tiedä kuinka paljona autollasi ajettu mutta ilmastointi kannattaa huoltaa joka toinen vuosi.

        käydään ma.näyttämässä sitä.sillähän se selviää.


      • mennä näyttämään
        vastauksistasi kirjoitti:

        käydään ma.näyttämässä sitä.sillähän se selviää.

        jos se "krohin" kuuluu alussa muutaman sekunnin niin ilmanohjausläpät vaan säätyvät oikeisin asentoihin. Se on ihan normaalia noissa Volvoissa.


      • oita
        mennä näyttämään kirjoitti:

        jos se "krohin" kuuluu alussa muutaman sekunnin niin ilmanohjausläpät vaan säätyvät oikeisin asentoihin. Se on ihan normaalia noissa Volvoissa.

        juu se kuulostaa juuri siltä mitä mainitsit.virrat päälle ja pari sek.ääntelee ja loppuu sitten.


      • Joutavaa jaaritusta.
        Usean volvon omistanut kirjoitti:

        Jos rohina kuuluu niin onko aineet tarkastettu milloin ja kompura. Todennäköisesti rohina tulee kompurasta tai kompuran remmistä.

        Miten se rohina tulee kompressorista tai remmistä, kun se kompressori ei edes pyöri, kun kerran moottorikaan ei ole käynnissä?

        Ilmanohjausläppämoottorit siellä rapisevat.


      • Ja taas kerran EI.
        Usean volvon omistanut kirjoitti:

        Joskus 15 vuotta sitten minulla oli volvo 740 jossa oli manuaalinen ilmastointi en teettänyt siihen koskaan huoltoa saati sitten mitään kylmäaineen lisäyksiä kunnes eräänä päivänä kompressori piti kamalaa rohinaa ja meni jumiin ja remmi poikki. Minun mielestä kannattaa käyttää tarkastettavana jos takuutakin vielä jäljellä ei rohina kuulu asiaan naksuminen kyllä kuuluu asiaan. en tiedä kuinka paljona autollasi ajettu mutta ilmastointi kannattaa huoltaa joka toinen vuosi.

        Ilmastointia ei nimenomaan KANNATA "huoltaa" joka toinen vuosi. Kompressori käyttöikä ei siitä pitene miksikään. Sensijaan kompressorin uushankintahinta tulee säästetyksi, kun niitä tyhjänveroisia 140€ maksavia "huoltoja ei tehdä.


      • Tuhotyötä vain
        Usean volvon omistanut kirjoitti:

        Joskus 15 vuotta sitten minulla oli volvo 740 jossa oli manuaalinen ilmastointi en teettänyt siihen koskaan huoltoa saati sitten mitään kylmäaineen lisäyksiä kunnes eräänä päivänä kompressori piti kamalaa rohinaa ja meni jumiin ja remmi poikki. Minun mielestä kannattaa käyttää tarkastettavana jos takuutakin vielä jäljellä ei rohina kuulu asiaan naksuminen kyllä kuuluu asiaan. en tiedä kuinka paljona autollasi ajettu mutta ilmastointi kannattaa huoltaa joka toinen vuosi.

        Ilmastointia ei nimenomaan KANNATA "huoltaa" joka toinen vuosi. Kompressori käyttöikä ei siitä pitene miksikään. Sensijaan kompressorin uushankintahinta tulee säästetyksi, kun niitä tyhjänveroisia 140€ maksavia "huoltoja ei tehdä.


      • se Tulee
        Joutavaa jaaritusta. kirjoitti:

        Miten se rohina tulee kompressorista tai remmistä, kun se kompressori ei edes pyöri, kun kerran moottorikaan ei ole käynnissä?

        Ilmanohjausläppämoottorit siellä rapisevat.

        Automaatti säätää läpät kohilleen ja kun käynnistää niin kompura napsahtelee tarpeen mukaan. jos kompura napsahtelee tiheään (n5-10sek välein) on kyse paine venttiilin epä kunnosssa tai tyhjentyneestä ilmastointi järjestelmästä.


      • kekkooo
        Joutavaa jaaritusta. kirjoitti:

        Miten se rohina tulee kompressorista tai remmistä, kun se kompressori ei edes pyöri, kun kerran moottorikaan ei ole käynnissä?

        Ilmanohjausläppämoottorit siellä rapisevat.

        Ime ihtiäs kun et ymmärrä luettua tekstiä. housuissasi on Ilmanohjausläppämoottorit. hahahahaaaaaaaaa!


      • ammattilainen
        kekkooo kirjoitti:

        Ime ihtiäs kun et ymmärrä luettua tekstiä. housuissasi on Ilmanohjausläppämoottorit. hahahahaaaaaaaaa!

        ettei olis polttoainepumppu joka sen äänen päästää???

        Siinä teille hönöt tuo oli muuten aika hyvä että miten ilmastoinnn kompressori voi päästää äänen jos ei auto ole edes käynnissä

        JOS EI TUON VERTAA OLE ÄLYLLISTÄ ELÄMÄÄ YLÄKERRASSA kannattaisko jättää ajattelu jollekkin joka sen osaa tai ainakin olla HILJAA pitäen mölyt mahassa...


    • Anonyymi

      Mulla kanssa naksuu kun laittaa kylmälle ilmastoinnin päälle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe