KÄYNNISTYS JÄRJESTYS XP:llä

BIOS PELITTÄJÄ

Otin koneestani pois diskettiaseman koska laitoin siihen DVD-aseman.
Nyt kun konetta käynnistää niin se aloittaa
käynnistyksen siitä diskettiasemasta ja joka käynnistyksessä joutuu painamaan F1 painiketta.

Olen kuullut että biossista voisi muuttaa käynnistys järjestystä ja jopa poistaa tämän diskettiasemalla käynnin.

Nyt kysyisin jos tämä pitää paikkansa niin miten sinne biossille mennään ja mitä rukseja ja mistä siellä vaidetaan.

Kiitos neuvoista etukäteen

4

1544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duoda

"Nyt kysyisin jos tämä pitää paikkansa niin miten sinne biossille mennään ja mitä rukseja ja mistä siellä vaidetaan. "

Pitää paikkansa. Riippuen biosin valmistajasta ja konemerkistä yleisimmät käytössä olevat näppimet ovat F1, F2, F10, F12; DEL, INS ja ESC. Näppäintä pitää painaa koneen käynnistyessä, Windowsin käynnistyessä on liian myöhäistä. Eikä siellä biosissa mitään rukseja ole.

Kun olet noinkin hataralla pohjalla, niin suosittelen koneen käyttämistä atk-huoltoliikkeessä. Tekevät homman odottaessa ja tuskin kehtaavat veloittaa mitään.

Biosia säätämällä koneen saa täydelliseen slmuun.

• neuvoja vähän eteenpäin

Ilmeisesti se buuttausjärjestys on jäänyt CD asemalle sen käyttiksen asennuksen jälkeen vaihtamatta.

No biossiin kannattaa yrittää päästä juuri aikaisemman ohjeen mukaisesti joko näppäimillä esc, del, F2 (jopa joskus F5 tai F8)

Sitten kun olet päässyt sinne Biossiin, niin siellä on sellainen valikko kuin "Boot" tai "boot settings" tai "boot failure". Etsi joku missä on sana "boot".
      Siellä on boottausjärjestys "firs" kohtaan laitat kovalevyasemas missä on käyttöjärjestelmä,mikä se sitten onkin. Yleensä liikutaan nuolinäppäimillä ja /- näppäimillä tai enterillä vaihdetaan määritteitä.
      Ne liikkumisohjeet ovat biossin näytössä yleensä oikealla alhaalla tai sivulla (riippu Biossista).

• Parka

edelliseen viestiin tuli otsikko ja nimppari väärään järjestykseen.
      En todellakaan tarkoita että sinä olisi parka :=)

• Eka kertaa

Boottausta kokeilevalle ensimmäinen kerta itsellä kun meni aivan poskelleen enkä ole sen jälkeen kokeillutkaan.

Nyt uudestaan kokeilemaan,kiitos paljon ohjeesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4652
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1957
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      134
      1202
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe