kuinka saada hevonen innostumaan radallajuoksusta?

Siru

Hei!
Kuinka voisin saada suomenhevosravurin innostumaan raviradalla juoksemisesta? Kotona juoksee erinomaisen hyvin ja mielettömän lujaa, radalla tuntuu, ettei kiinnosta, innosta, ja älyäkään ei löydy että radalla pitäisi juosta lujaa muiden kanssa. Kotona löytyy taistelunhaluakin, radalla antaa muiden mennä edelle. Apua :)

4

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ::D

      Laita pirkkana roikkuun kepinokkaan ja pidä sitä radalla hepan turvan edessä...:D
      Täytyy tätä vissiin koikeilla omallekkin ku ei juokse radalla:D

    • Blondiu

      Mun ex vuokra ponilla oli sama juttu... me testattiin käydä kavereiden kanssa radalla juokseen ja sitte kävin yksinki. Sitte me ollaan testattu vaikka mitä.

      Taluteltiinki kenttää ympäri riimulla ja näiden sheikkojen jälkeen on poni liikkunu ihan hyvin ;D

      • Maríe

        Entä jos menisit joukon ensimmäisenä? Jos joku yrittää lähteä takaa nousemaan niin annat pienen merkin, että hevosesi pitäisi kiriä. Hevosesi saisi pientä itsetunnon kohotusta, kun huomaa pääsevänsä juoksemaan ensimmäisenä ja näin saattaa ruveta kilpailemaan.

        Onko hevosesi entinen ravuri? Jos on niin voi olla, että ravirata saa sen jotenkin masentumaan jos huonomman puoleinen ravitausta ollut. Kokemuksia tälläisestäkin.


      • on ajaa/ratsastaa
        Maríe kirjoitti:

        Entä jos menisit joukon ensimmäisenä? Jos joku yrittää lähteä takaa nousemaan niin annat pienen merkin, että hevosesi pitäisi kiriä. Hevosesi saisi pientä itsetunnon kohotusta, kun huomaa pääsevänsä juoksemaan ensimmäisenä ja näin saattaa ruveta kilpailemaan.

        Onko hevosesi entinen ravuri? Jos on niin voi olla, että ravirata saa sen jotenkin masentumaan jos huonomman puoleinen ravitausta ollut. Kokemuksia tälläisestäkin.

        radalla aina kovaa. Tiedän hevosen jolla ajettiin radalla aina kovaa ja "loppusuoralla" vielä kiritettiin. Hevonen löi kilpailuissa aina lopussa jarrut pohjaan, koska sillä oli huonoja muistoja radalta, jossa aina piti juosta itsensä näännyksiin:S Meillä hevoset hiitataan suoralla ja radalla ajellaan vain reipasta, ei koskaan täyttä vauhtia.

        Yleensä toisten hevosten seura radalla innostaa hevoset kilvoittelemaan keskenään. Ajakaa vuorotellen edellä ja perässä ja vaihdelkaa vauhteja. Älkää ajako hevosia koskaan väsyksiin asti.

        Ja hei, jos hevosellasi on huono kunto, ei juokseminen tunnu siitä mukavalta kuten ei ihmisistäkään...silloin pitää aloittaa kunnonkohotus pidemmästä ja säännöllisestä hölkkälenkistä ennen vauhteja. Jos hevosta on taas treenattu paljon, kannattaa tarkistaa myös, että hevosella on tarpeeksi lepopäiviä ja ruokinta kunnossa. Väsymys ja ylikunto vievät myös mehut...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe