Vanheneminen masentaa

olenko ainut

Tuntuu niin masentavalta kun enää ei voi bailata niinkuin ennen. Oli hauskaa ja voi tehdä mitä vaan.
Näin vanhempana on liikaa tietoa ja kokemusta mikä estää tekemästä hetkellisiä päähänpistoja. Elämä oli ennen jännittävää ja koskaan ei tiennyt mitä ilta tuo tullessaan. Asioita ei ottanut turhan vakavasti eikä muutenkaan ottanut turhia murheita.
Nyt vanhempana ei ole muuta kuin hyvät muistot ja murheet.
Mitenkä teillä muilla?

52

2635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riemuita..,

Minäkin laulahdan rallin syöpäosastolla.
      Kaikki katsoo, että se on hurahtanut.
      Mutta mie vaan laulan.

• Ruusa.

Nythän sitä vasta voi tehdäkin vaikka mitä, kun ei nuoruuden estot ole enää taakkana.
      Ja köyhää elämä olisi, jos sitä vain bailauksella voisi rikastaa.

Koko ajan tulee uutta ja entistä syvällisempää.

• Otto-Vaan

Minulle riittää jo aivan tavan koti iltakin.Mitä nyt
      jokunen kerta laivalla käy humppaamassa,
      sekä teatterin eläviä kuvia ihmettelemässä.

Olisi siinä haastetta kerrakseen jos viikonloppuisin
      käymään tanssiliiterillä joka on tossa aivan lähellä.
      Vai olisko parempi sittenkin torstain eläkeläis päivä tanssit.:)

• hildurvonhopsis

Ei kiinnosta bailata niin kuin ennen.
      Nuorena oli hauskaa ja nytkin on hauskaa - varsinkin tänään, kun olen vuoden vanhempi kuin eilen :0) Nyt todellakin olemme viisaampia kuin silloin nuorena ja silti hetkellisiä päähänpistoja tulee ja yllätän ystäviäni. Elämä oli ennen jännittävää ja sitä se on vieläkin. Nuorena oli murheita ja niitä on joskus nytkin. Nyt tietää, että murheet ja ilo kuuluvat elämään ja toisena päivänä on taas kaikki paljon paremmin.

Kirjoita vaikkapa paerille kaikki:
      Kivat asiat ............ ja ei-kivat asiat

Kumpia on enemmän?

Suru, ilo, onni, epäonni, terveys ja sairaus vaihtelevat elämässä. Elämänkokemus kertoo, ettei aina ole samanlaisia päiviä. Jokainen päivä on Iso Lahja. Eilistä emme saa takaisin, huomisesta emme vielä tiedä. Nautitaan aina siitä päivästä, johon aamulla heräämme. Meille kun annetaan vain yksi päivä kerrallaan.

Tänään vanhenin ja on ollut niin kiva päivä.

Onnellista kevättä ja iloisia aamuja ja iltoja sinulle.

Toivottaa Hildur von Höpsis, syntymäpäiväsankaritar :0)

• täti puskasta

anna palaa, niin ei masenna ja murheet unhoituu. :)

• nuoreksi taas joskus

Muistuu mieleen lapsuuden leikit, kun hypättiin ruutua koulussa ja kuminauhatwisti.

• Sinimarjanen

että masentaako vanheneminen, mutta nyt kyllä muuten masentaa.
      Tuntuu että liian monta asiaa samanaikaisesti tapetilla.

Bailaaminen ei suuremmin kiinnosta, joskus kyllä
      voisi lavatansseihin mennä, mutta nekin on kaikki jääneet.
      Joskus elokuvissa ja teatterissa tulee käytyä.

• jartsev

mieltä sinulle Sinimarja! En ole ehtinyt kirjoittamaan mutta kunhan....niin siten:) Hyvää yötä! Kauniita unia sinulle!

• jartsev

saapuvilla? Olisi kivaa jutella, mitä sinulle kuuluu. Hyvää mieltä vain tahdon ajatuksilla ja jutuilla. Ehtisin nyt ehkä jotain.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

saapuvilla? Olisi kivaa jutella, mitä sinulle kuuluu. Hyvää mieltä vain tahdon ajatuksilla ja jutuilla. Ehtisin nyt ehkä jotain.

avasin koneen. Eilen vain ihan koneella käväsin.
        Kiitos kysymästä, päivä kerrallaan mennään.
        Joka päivä jo tutuksi tullut kuvio.
        (Nyt vasta luin enemmän)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

avasin koneen. Eilen vain ihan koneella käväsin.
        Kiitos kysymästä, päivä kerrallaan mennään.
        Joka päivä jo tutuksi tullut kuvio.
        (Nyt vasta luin enemmän)

kertoa vähän? Arvailin mielessäni että sinulla saattaa olla huolia. En mä utelias halua pelkän uteliaisuuden takia halua olla, vaan aivan vain sen takia että jos haluat puhua mun kanssa. Hyvää mieltä minullekin ja aivan otettu ajatuksissani.
        Minä kävin lenkillä tulla metsäteillä, satoi loskaista lunta ja mä luistelin jo kesärenkailla kun ehdin viime viikolla vaihtamaan. Nyt olen aprikoinut pitäisikö vaihtaa takaisin talvirenkaat vai eikö?

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

kertoa vähän? Arvailin mielessäni että sinulla saattaa olla huolia. En mä utelias halua pelkän uteliaisuuden takia halua olla, vaan aivan vain sen takia että jos haluat puhua mun kanssa. Hyvää mieltä minullekin ja aivan otettu ajatuksissani.
        Minä kävin lenkillä tulla metsäteillä, satoi loskaista lunta ja mä luistelin jo kesärenkailla kun ehdin viime viikolla vaihtamaan. Nyt olen aprikoinut pitäisikö vaihtaa takaisin talvirenkaat vai eikö?

on olleet nuo menneet viikot. Eipä juuri ole
        vapaa-ajan ongelmia ollut. Sisko on edelleen
        sairaalassa, sitten on nuo vanhukset, työkiireet
        ym. Tässä nämä päivittäiset kuviot.
        Jotenkin surettaa nämä asiat, mutta enempään ei
        minun voimani riitä..

Eiköhän siitä kesä pian tule, vaikka välillä tässä jo taas oli kylmiä päiviä.
        Toivottavasti nyt ei lunta enää satele.

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

on olleet nuo menneet viikot. Eipä juuri ole
        vapaa-ajan ongelmia ollut. Sisko on edelleen
        sairaalassa, sitten on nuo vanhukset, työkiireet
        ym. Tässä nämä päivittäiset kuviot.
        Jotenkin surettaa nämä asiat, mutta enempään ei
        minun voimani riitä..

Eiköhän siitä kesä pian tule, vaikka välillä tässä jo taas oli kylmiä päiviä.
        Toivottavasti nyt ei lunta enää satele.

tunsin että sinulla oli paineita jostain. Sä olet tehnyt varmaan parhaasi tiedän ja vähän enemmänkin. Sun kannattaa levätä ja antaa aikaa itsellesikin vaikka sisaret ovat läheisiä niin ei sitä vain kaikkea jaksa. Ja varamaan sinun jokainen sen ymmärtää kun onhan sinulla töissä käyntikin kaiken lisäksi. Koska sinun loma on.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

tunsin että sinulla oli paineita jostain. Sä olet tehnyt varmaan parhaasi tiedän ja vähän enemmänkin. Sun kannattaa levätä ja antaa aikaa itsellesikin vaikka sisaret ovat läheisiä niin ei sitä vain kaikkea jaksa. Ja varamaan sinun jokainen sen ymmärtää kun onhan sinulla töissä käyntikin kaiken lisäksi. Koska sinun loma on.

on niinkin, mutta siskoni odottaa joka päivä
        että tulen käymään. Hän on yksin olemassa,
        miehensä on kuollut, eikä hänellä ole lapsia.
        Onhan minulla sitten vielä pakonsanelemana opiskelut,
        mutta enpä siitä enemmin..., motivaatio puuttuu.

Tässä tapauksessa ehkä voin sanoa, että onneksi loma vasta elokuussa.

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

hänelle tietenkin tärkeää että sinä käyt. Hän joutuu edelleen olemaan siellä, ehkä niin parempikin vai mitä mieltä olet. Arvaa mikä sattuma, vautsi! Minunkin lomani ehkä vasta elokuulla, on töissä edelleen jatkuvasti niin kiireitä ett tuntuu pysyväksi jäävän. On eräs projekti homma joka tulee muiden lomanajalla tehtäväksi, sen takia ehdottivat että jos lomalle vasta elokuulla, no näkeepä sitten. Toisaalta marjastus aikaahan se, jotta silleen sopiva aika, vaikka Tiilikikalle:)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

Jospa tulisi näkyviin kun sinulle laulun...

"Mä yhä ihanneta vuotan hän missä olisikaan. Mä vielä onneheni luotan. Se saapuu aikanaan. Sulle salaisuuden kertoa mä voisin, sulle tahtoisin mä kuiskaella vain: Sun ystäväksi ainoaksi soisin, sulle oisin hellä ain. Kerro onko sulle....

...laulan illan iloksi!

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

hänelle tietenkin tärkeää että sinä käyt. Hän joutuu edelleen olemaan siellä, ehkä niin parempikin vai mitä mieltä olet. Arvaa mikä sattuma, vautsi! Minunkin lomani ehkä vasta elokuulla, on töissä edelleen jatkuvasti niin kiireitä ett tuntuu pysyväksi jäävän. On eräs projekti homma joka tulee muiden lomanajalla tehtäväksi, sen takia ehdottivat että jos lomalle vasta elokuulla, no näkeepä sitten. Toisaalta marjastus aikaahan se, jotta silleen sopiva aika, vaikka Tiilikikalle:)

Saattaa mennä vielä viikkoja sairaalassa,
        mutta toisaalta helpompi kuitenkin näin.

Niinpä, elokuussahan ne lomailmat vasta sitten
        onkin. Intiaanikesä.:) Hyvään aikaan sinullakin loma.
        Marjastus on, tosin lakka-aika on ehkä ohi, riippuen tietysti kesästä.
        Tiilikka on kuitenkin olemassa.:)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

Saattaa mennä vielä viikkoja sairaalassa,
        mutta toisaalta helpompi kuitenkin näin.

Niinpä, elokuussahan ne lomailmat vasta sitten
        onkin. Intiaanikesä.:) Hyvään aikaan sinullakin loma.
        Marjastus on, tosin lakka-aika on ehkä ohi, riippuen tietysti kesästä.
        Tiilikka on kuitenkin olemassa.:)

Tiilikka häviä vaikka lakat...no näkeepä minkälainen kesä tulee, ehkä intiaani- tai marjakarhu kesä;) Muistako ne meidän jutut joskus aikaisemmin tuosta.

Tuo sama tuli minullakin mieleen että parempi varmaan siellä hoidossa, helpompaa sinullekin.

Minuakin alkaa väsytää jo..:)

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

"Mä yhä ihanneta vuotan hän missä olisikaan. Mä vielä onneheni luotan. Se saapuu aikanaan. Sulle salaisuuden kertoa mä voisin, sulle tahtoisin mä kuiskaella vain: Sun ystäväksi ainoaksi soisin, sulle oisin hellä ain. Kerro onko sulle....

...laulan illan iloksi!

mitä tähän jatkaisin. Kaukainen ystäväin, tää on lauluni sulle,
        ne illan tuuli vie, joka koivuissa soi..

Kiitos sinulle kauniista laulusta!

• jartsev
        jartsev kirjoitti:

...laulan illan iloksi!

mennä untenmaille, väsyttää mua niin paljon.

Oli tosi kivaa jutella, kuulla sinusta, kaipaan! Hyvää yötä! Kauniita unia ja hyvää mieltä sinulle :)

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Tiilikka häviä vaikka lakat...no näkeepä minkälainen kesä tulee, ehkä intiaani- tai marjakarhu kesä;) Muistako ne meidän jutut joskus aikaisemmin tuosta.

Tuo sama tuli minullakin mieleen että parempi varmaan siellä hoidossa, helpompaa sinullekin.

Minuakin alkaa väsytää jo..:)

Se oli ihan hauska ketju. Monesti muistellut
        jälkeenpäinkin.:))

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

Se oli ihan hauska ketju. Monesti muistellut
        jälkeenpäinkin.:))

Kivoja ajatuksia ja tunnelmia, ehkä unelmiakin :) Hyvää yötä! Nuku hyvin!

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

mennä untenmaille, väsyttää mua niin paljon.

Oli tosi kivaa jutella, kuulla sinusta, kaipaan! Hyvää yötä! Kauniita unia ja hyvää mieltä sinulle :)

Kiitos sinulle keskusteluista ja kuuntelusta.

Hyvää Yötä ja Kauniita Unia!

Kiitos ja sinulle myös kaikkea hyvää.:)

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Kivoja ajatuksia ja tunnelmia, ehkä unelmiakin :) Hyvää yötä! Nuku hyvin!

Öitä.:)

• että vanheneminen ei ole minullekaan helppo asia. Toisaalta tuntuu niinkuin aika olisi käymässä vähiin ja niin paljon vielä tekemättä ja näkemättä, kulkematta ja kiertämättä, koskettamatta, katsomatta, maistamatta...

Se kirja on kirjoittamatta, ne taulut on maalamatta, se Santiago de Compostellan vaellus on tekemättä....bah
      renkaatkin taas vaihtamatta.

Mikä minua häiritsee on että olen tullut hitaammaksi ja varovaisemmaksi käänteissäni; myös että fyysisesti en jaksa yhtä paljoa kuin nuorena. Ei kivaa.

• uupikk

Kyllä sama on tullut mieleen itsellänikin. Itse kiersin aikoinani noita kapakoita ja tanssiravintoloita niin paljon, ettei kuitenkaan ole ollut halu palata niihin. Niinkuin muuan edellisessä kirjoituksessa sanoi, että laivaristeilyn tanssit riitävät, olen samoilla linjoilla. Onhan näitä 'kristallitansseja', joissa vartuneemmat saavat tanssia ihan iltapäivisinkin, eikä tarvi mennä oikeisiin ravintoloihin tai tanssipaikkoihin.
      Jos sulla on lapsia, niin heidän menoistaanhan voi iloita heidän 'kanssahengessä'.

• Päinvastoin en edes halua bailata, ja ei minulla ainakaan ole ollut nuorena bailaushauskaa. En ainakaan kaipaa raskasta lapsuuttani, tyhmiä nuoruuden toilauksiani ja levotonta ja ailahtelevaa varhaisaikuisuuttani tippaakaan.

Mulla on tosi kivaa nyt ja paljon parempaa elämää. Ja kun on viimein seesteisempää elämää ja huolehtivainen mies ja ei tarvitse enää riekkua missään iltojansa ja öitään. Ihana nytkin vaan nököttää kotona ja hipsiä kullan kainaloon.

• Pirre*

ihmetyttää vain joskus :)

• naisilta

kyse kuumat ja kylmät aallot.
      Olen 50v, olen tuskastunut viimekesästä asti vv-aaltoiluun. Hikivirtaa solkenaan hetken, ja hetken päästä palelee kuin olisin ulkona vähissä vaatteissa. Tämä on toistuvaa, monet kerrat päivässä, mikä avuksi jos en hormoonilääkitystä halua käyttää. Kohta sekoan, iho kuumentuu hikoillessa ja kylmyys koskettaa sielusta asti

• Miksi et halua hormonilääkitystä? Itsellä ei ole vielä mitään hikoilua mutta kun mulle tulee noin kurja olo, syöksyn heti kiireesti lääkäriin hakemaan hormonia. Minä en ainakaan aio itseäni ja ympäristöäni kiduttaa.

• koska
        miljoona kirjoitti:

Miksi et halua hormonilääkitystä? Itsellä ei ole vielä mitään hikoilua mutta kun mulle tulee noin kurja olo, syöksyn heti kiireesti lääkäriin hakemaan hormonia. Minä en ainakaan aio itseäni ja ympäristöäni kiduttaa.

suvussa paljon rintasyöpää ollut.

• koska kirjoitti:

se sitten on. Minun suvussani kuollaan vaan vanhuuteen, ja siihen minäkin olen päättänyt kuolla.

Mutta ei kait se syöpä niin äkkiä tule, jos kokeilee muutaman kuukauden...

• helisevä
        koska kirjoitti:

Naisille välillä aivan joka vaivaan määrättiin hormoonihoito kun oli 50v lähellä.
        Nyt kanta täysin muuttunut ja mietitään todella tarkkaan aloitus.
        En osaa neuvoa hikoiluasiassa mutta liikuntaa voi aina suositella ja vaikka twstiä :)

• luontaistuotteita

olisiko niistä apua. Tuotteita löytyy monenlaisia ja myyjä kyllä osaa neuvoa.Itse sain niistä avun.

• valintani

hormonipillerit jo alle viisikymppisenä, syön ilmeisesti elämäni loppuun, nyt olen 63 vuotias.
        Olisin tullut sekopääksi niiden oireiden kanssa, valinnan tein itse kun totesin että tämähän on minun elämäni. Mammografiat vuosittain, nyt joutuu itse maksamaan (65euroa), yli kuusikymppisenä.

• huh,huh !!
        valintani kirjoitti:

hormonipillerit jo alle viisikymppisenä, syön ilmeisesti elämäni loppuun, nyt olen 63 vuotias.
        Olisin tullut sekopääksi niiden oireiden kanssa, valinnan tein itse kun totesin että tämähän on minun elämäni. Mammografiat vuosittain, nyt joutuu itse maksamaan (65euroa), yli kuusikymppisenä.

hyviä käyttää,sipaisu ihoon ja sillä selvä.Ei rasita maksaa kun tekee sen näin ulkoisesti.

Kokemusta on.

• vai mistä kautta
        huh,huh !! kirjoitti:

hyviä käyttää,sipaisu ihoon ja sillä selvä.Ei rasita maksaa kun tekee sen näin ulkoisesti.

Kokemusta on.

saa ??????:

• vai mistä kautta kirjoitti:

saa ??????:

Jos osaat kirjoittaa tänne palstallekin niin osaat silloin myöskin googleen kirjoittaa haku sanaksi hormoni geeli. Samoin se voiteen laittaminenkin onnistuu sinulta aivan varmasti, kun osaat kerran tietokonettakin käyttää. Hyvää kevättä!

• helisevä

siitä masennuta, että vanhetaan )
      masentaahan se aina välillä syystä jos toisesta.
      nuoruuden elin niin täysillä että en sitä kaipaa.
      toisinaan uskottelen, että nyt on armollisempaa ja saa olla sellainen kuin on.
      joskus tulee tunne, että on muuttunut läpinäkyväksi ja hyvä niin ; )

• misislisbet

Päinvastoin, tuntuu hyvältä kun ei enää
      tarvitse juosta joutavan perässä.

Viikonloput ovat rentouttavaa yhdessä oloa, hyvää ruokaa, saunomista, loikoilua hyvänkirjan kera jne.:)

• silema

Ei masenna. Otan vanhenmisen haasteena. On vielä paljon asioita , joita haluan tehdä. Toteuttaa niitä juttuja, joita nuorempana ei mukamas ollut aikaa tehdä. Ja voi hyvällä omalla tunnolla vain olla, jos siltä tuntuu.

• työttömänäkin olen

ja kun on yksin niin ei tarvitse ottaa turhia murheitakaan mistään. Terveyskin on säilynyt hyvänä, ei edes räkätautia yli kymmeneen vuoteen ja liikunta lisääntyy kesää kohti kun pyöräkelit alkoi. Lavatansseihinkin pääsee kohta ja siellä sitä taas riekutaan joka viikonloppu koko kesän. Kuntokin kohoaa kunnon humpalla, he hee.
      terv. yli viiskymppinen akka

• haikailee sen perään, mikä ei (enää) tunnu mahdolliselta. Niinhän moni on tehnyt nuorenakin.

Yritetään iloita ja nauttia niistä hyvistä asioista, joita meillä ON ja monenlaisista elettyjen vuosien varrella kertyneistä mukavista muistoista. Jos emme olekaan viisaampia kuin nuorena, olemme ainakin rikkaampia. - Meillä on kaikki ne muistot eletystä ja vielä elämää edessä!

Äskettäin kuulin sanovani, että tuntuu hyvältä, ettei tarvitsisi surra ainakaan elämätöntä elämää, vaikka elämä tänään pysäyttäisi.

Jos tuntuu siltä, ettei jostain syystä voi tehdä sitä mitä haluaa, kannattaa mielestäni pysähtyä miettimään, miksei voi. Usein huomaa hetken päästä, että pääsee aika lähelle tavoitettaan, kun päättäväisesti kulkee sitä kohti ja hyväksyy rajoitukset - tai unohtaa ne, tai poistaa. Joskus rajoitukset ja kiellot istuvat omien korviemme välissä. Voi yllättäen huomata niiden syntyvän itselleen täysin merkityksettömien vieraitten ihmisten kuviltujen ajatusten vuoksi. - "Mitähän naapuritkin ajattelisivat, jos minä...!", on varsin tavallinen ajatus. Miksi antaisimme sellaisten estää meitä tekemästä juuri sitä, mitä haluamme, ellei tekemisemme muita vahingoita? Hupsuimpien ajatusten toteuttamisesta voi syntyä iloa muillekin kuin itsellemme. Kun oppii nauramaan itselleen, eivät ilonaiheet lopu.;))

Ei anneta turhien kuvitelmien estää harmitonta iloa. Nythän me vasta voimmekin toteuttaa kaikenlaisia ideoita, kun velvollisuudet ja vastuut vähenevät, tai ainakin voimme itse päättää millaisia velvollisuuksia itse itsellemme otamme. Me voimme vaikuttaa asioihin, ainakin omiin ajatuksiimme ja suhtautumiseemme.

Sinä sanoit, ettei nuorena ollut turhia murheita. Kannattaisiko miettiä, miksi nyt ottaisit sellaisia?

Joku viisas on sanonut, että meille on jo syntymässä annettu kyky kuolla, mutta kaikille ei ole annettu rohkeutta elää. Yritetään opetella elämään tänään tässä ja nyt!

• Densa

Pisteet tälle ja respecktiä.

• ajatuksia sinulla

Elämän rajallisuus on tullut nähtyä, nyt vain täytyy elää niin, että siitä nauttii. Vastuuta ei ole muista, joten mikäs tässä ollessa. Varmaan elän parasta ja antoisinta aikaa. Ei huolta huomisesta, talouskunnossa ja kroppakin jonkinlaisessa kunnossa. Bailausta en juuri harrastanut nuorenakaan eikä se kiinnosta nytkään, mutta onhan paljon muuta mukavaa.

• O - O
        Densa kirjoitti:

Pisteet tälle ja respecktiä.

ja kohteliaisuudestasi. Kannustusta me kaikki välillä tarvitsemme.:))

Yritetään huomata ne pienet ilot, vaikka maailma tuntuisi välillä kaatuvan päälle. Niin jaksetaan paremmin. - Muistutan itseänikin.;))

Mukavia hetkiä sinulle ja muillekin!

• O - O
        ajatuksia sinulla kirjoitti:

Elämän rajallisuus on tullut nähtyä, nyt vain täytyy elää niin, että siitä nauttii. Vastuuta ei ole muista, joten mikäs tässä ollessa. Varmaan elän parasta ja antoisinta aikaa. Ei huolta huomisesta, talouskunnossa ja kroppakin jonkinlaisessa kunnossa. Bailausta en juuri harrastanut nuorenakaan eikä se kiinnosta nytkään, mutta onhan paljon muuta mukavaa.

niin sinullakin. Sinä tosiaan voi täydellä syyllä sanoa: "Hyvin menee, mutta menköön!"
        Toivotan sinulle kaikkea hyvää jatkossakin ja reipasta viikonloppua, vaikkei aurinko paistaisikaan.

• erk.G

kyllä se sinullakin iloksi muuttuu kun vapaalle pääset,
      paiski töitä vaan ja lepää,
      uusi aika, eläkeaika tulee nopeammin kun ei sitä odota.

onhan 20v taaksepäin kuin eilispäivä,
      niin se aika mene nopeasti

• Oman elämäni parasta aikaa on ollut tämä kuusikymppisen elämä. Kun pitää itsestään huolta ja hyväksyy iän tuomat muutokset, voi nauttia elämästään.

• Anskuliini

bailaamisen lopetin samaan aikaan kun sain ensimmäisen lapsen.
      Nyt on ihana olla mummu kun saa seurata lastenlasten kasvua.
      Mummuilla saa allit roikkua ja posket rypistyä, kunhan silmät tuikkii ja suu hymyilee.

• kuurankukka

Jahas..kuka mitenkin ikääntymisen ottaa, toinen ajattelee et nyt se elämä loppui ja taas toinen et,nyt se vasta alkaa =)
      Ei ole enää pieniä lapsia, on elämän tuomaa kokemusta ja viisautta monissa asioissa...saa olla ihan oma itsensä, ei tressaa ihan pienistä asioista, työelämässä sinua arvostetaan,sinun osaamista ja kokemusta, et ole pyytämässä sairaan lapsen hoitolomaa etkä äitiyslomaa, annat 100% työpanoksen...kotona et nalkuta turhista, nautit parisuhteesta...ja sinulla on hauskaakin,voit nauraa jopa itsellesi...ja bailatakkin voi =) murheitakin tietty on..mutta ne osaa käsitellä nyt aikuisena, tukea myös muita.Pois minusta katkeruus,kyynisyys,kateus ja muut ikävät asiat.Yks elämä meillä on ...miksi emme eläisi sitä täysipainoisesti!Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.Nauttikaamme siis.

• bailata

Nyt on mukavaa kuunnella jotain 80-luvun musaa sillon tällön. Ei sitä enää kuppiloissa soitetakaan. Siellä soi tekno vaan, mikä ei ole mistään kotosin.

Mutta ehkä on muitakin, jotka bailaisivat mielellään. Perusta semmonen paikka, mihin voi mennä aikasin ja lähteä ajoissa pois kanssa nukkumaan. :D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe